Siis mun menkat on nyt ollu jo yli 2viikkoo myöhässä ja ne on ollu aiksemmin tosi säännölliset. Oon viimesin kuukauden aikana vähentäny tosi paljo syömistä (syöny alle 600cal per pv) et voisko johtuu siitä vai onks ke ny muute vaa myöhäs? Mulla on siis jonkulainen syömishäiruö mut en haluis ite ny mtn täs diagnosoida
Menkkojen puute
4
124
Vastaukset
- Anonyymi
Voi johtua alhasista kaloreista jos et ole ollut suojaamattomassa yhdynnässä.
- Anonyymi
Joo en oo ollu ku iha 14 oon vasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo en oo ollu ku iha 14 oon vasta
Johtunee alhaisista kaloreista eli nosta kaloreita jos haluut kuukaustisten alkavan. Esim raju dietillä olo voi lopettaa kuukautiset myös aikuisella.
- Anonyymi
Syy - seuraus -suhde vaikuttaa ihan selvältä. Oman kokemukseni mukaan kuukautiskierto häiriintyy nuorella ihmisellä helpommin kuin aikuisella. Mikä vaan fyysinen tai psyykkinen stressi käy syyksi.
Itseltäni teini-iässä kuukautiset jäivät pois yli vuodeksi laihdutuksen vuoksi. Lopulta ne käynnistettiin lääkkeellä, ja ovat sen jälkeen tulleet aina riittävät asiallisesti. Aikuisena on ollut vaikka minkälaista stressiä, ja välillä olen laihtunutkin rajusti, mutta kuukautiset eivät ole jääneet pois. Satunnaisista paastopäivistä tai pätkäpaastosta ei oma kuukautiskiertoni häiriinny.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401390Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981345Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891235- 1091095
- 191041
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833