Rohkeutta on kohdata totuus

Voisiko kaikessa, olla perimmiltään kysymys ihmisenä kasvamisesta? Ei siitä mitä minä saan tai jään vaille tai kuinka vihata tai kostaa, mitään kenellekään. Kasvuun suostuminen käy luopumisen kautta ja se sattuu.

https://youtu.be/u1NlmFa0-68

46

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten Tiuhti on kasvanut viime aikoina?

      • Jaa a luulen, että viime aikojen kasvun näen vasta muutaman vuoden kuluttua. Etäämmältä näkee millaista tulevaisuutta tämän päivän valinnoilla tuli itselleen luotua😊.

        Omien arvojen mukaan eläminen vaatii sisäistä kamppailua (arvovalintojen tekoa) ja hyvää tuuria, että tielle sattuu oikeat tyypit.


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        Jaa a luulen, että viime aikojen kasvun näen vasta muutaman vuoden kuluttua. Etäämmältä näkee millaista tulevaisuutta tämän päivän valinnoilla tuli itselleen luotua😊.

        Omien arvojen mukaan eläminen vaatii sisäistä kamppailua (arvovalintojen tekoa) ja hyvää tuuria, että tielle sattuu oikeat tyypit.

        Tämä on varmasti hyvin totta. Ne oikeat henkilöt ovat tärkeät. Voi kun hänet tapaisin.


    • Anonyymi

      Mul ei oo kyl ketään kohtaan vihaa eikä kostonhalua.
      Rakkauden ja tunteiden näyttämistä pelkään. 😔💔

      • Anonyymi

        Minä en pelkää mitään. Toivon tapaavani hänet, että saan näyttää hänelle tunteeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en pelkää mitään. Toivon tapaavani hänet, että saan näyttää hänelle tunteeni.

        Omasta kasvusta , ja toisten auttamisesta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en pelkää mitään. Toivon tapaavani hänet, että saan näyttää hänelle tunteeni.

        Tunteiden näyttäminen on uskaliasta, mutta vasta tunteiden vastaanottamisen kyvyssä rohkeus punnitaan. Se vaatii syvää luottamista ja antautumista satutetuksi tulemiselle.


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        Tunteiden näyttäminen on uskaliasta, mutta vasta tunteiden vastaanottamisen kyvyssä rohkeus punnitaan. Se vaatii syvää luottamista ja antautumista satutetuksi tulemiselle.

        Näin varmasti on. Antautuminen kaikkineen vuorovaikutukselle.. Se voisi olla aika tunteikas hetki, yllättäväkin tavalla.. Kaiken kaipuun purkautuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin varmasti on. Antautuminen kaikkineen vuorovaikutukselle.. Se voisi olla aika tunteikas hetki, yllättäväkin tavalla.. Kaiken kaipuun purkautuminen.

        Itse en koe tunteista puhumista kovin suurta rohkeutta vaativana, ainakaan enää tässä iässä. Eikö se ole ihan luontevaa oikeassa tilanteessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en koe tunteista puhumista kovin suurta rohkeutta vaativana, ainakaan enää tässä iässä. Eikö se ole ihan luontevaa oikeassa tilanteessa?

        Puhuminen on luontevaa kyllä. Puhuin kehollisesta vuorovaikutuksesta ja antautumisesta todella siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuminen on luontevaa kyllä. Puhuin kehollisesta vuorovaikutuksesta ja antautumisesta todella siihen.

        Ei siitäkään mielestäni tarvitse stressata liikaa. Miksi pitäisi heti osata täydellisesti antautua keholliseen vuorovaikutukseen uudessa suhteessa? Antakaa asioiden edetä luonnolliseen tahtiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitäkään mielestäni tarvitse stressata liikaa. Miksi pitäisi heti osata täydellisesti antautua keholliseen vuorovaikutukseen uudessa suhteessa? Antakaa asioiden edetä luonnolliseen tahtiin.

        Jokainen suhde on hakemista aluksi. Nämä mh:t kasaavat liiallisia odotuksia ensimmäiseen tulevaan naissuhteeseensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen suhde on hakemista aluksi. Nämä mh:t kasaavat liiallisia odotuksia ensimmäiseen tulevaan naissuhteeseensa.

        Välillä kieltämättä vaikuttaa, että jotkut maalailevat etukäteen aika elämälle vieraita kuvitelmia. Ei se niin ihmeellistä ilotulitusta ole, eikä täydellistä synkkaamista. Eikä symbioosia, onneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en koe tunteista puhumista kovin suurta rohkeutta vaativana, ainakaan enää tässä iässä. Eikö se ole ihan luontevaa oikeassa tilanteessa?

        Tässä on eri kommentteja ja hyvä, että syntyy keskustelua. Tunteista puhuminen on rohkeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on eri kommentteja ja hyvä, että syntyy keskustelua. Tunteista puhuminen on rohkeaa.

        Mikä tunteista puhumisessa pelottaa? Voimakkaat tunteet voivat olla itsessään pelottavia, mutta en osaa nähdä niistä puhumista pelottavaksi. Ehkä ennemminkin niin päin, että tunteiden pelottavuus voi vähentyä kun niistä puhutaan. Yleensäkin koen että sanallistaminen selventää kaikkia asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tunteista puhumisessa pelottaa? Voimakkaat tunteet voivat olla itsessään pelottavia, mutta en osaa nähdä niistä puhumista pelottavaksi. Ehkä ennemminkin niin päin, että tunteiden pelottavuus voi vähentyä kun niistä puhutaan. Yleensäkin koen että sanallistaminen selventää kaikkia asioita.

        Tämä onkin sama ajatus paremmin sanottuna.


    • Nimenomaan kasvamisesta on kysymys... voi sitä viisauden ja ymmärryksen määrää mikä meissä on kun elonpolkumme on päätepisteessä... ei silloin rahoja lasketa, ei ole väliä materialla... se mitä on sydämessä, vain sillä on väliä... rohkeus olla rehellinen, rohkeus rakastaa vilpittömästi, rohkeus olla avoin ja rohkeus olla vaatimatta, rohkeus ottaa vastaan nöyränä...
      kehdosta hautaan on aikamoinen korkeakoulu ja kaikki sen käymme... kuka sen läpäisee katkeroitumatta, ahneeksi muuttumatta, saa aika hyvät arvosanat...
      Siskot, meille on annettu mahdollisuus, käytetään se viisaasti...

      • Anonyymi

        Viisaita sanoja, rohkeutta kun olisi vielä avoimuudenkin suhteen. Itsellä on liikaa arkuutta, aina on ollut.


      • Anonyymi

        Niin ei mua raha kiinnosta.
        Kuitenkin se että perus raha-asiat kunnossa on tärkeää et voi sitten miettiä ja elää sitä elämää.
        Riittää et on asunto ja auto, jota tarvitsen aika paljon jo työn ja harrastuksen puolesta.


      • Anonyymi

        Tämä oli hienosti sanottu. Kiitos, näin aion tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisaita sanoja, rohkeutta kun olisi vielä avoimuudenkin suhteen. Itsellä on liikaa arkuutta, aina on ollut.

        Tiedätkö, mä luulen, että kukaan ei ole lähtökohtaisesti arka tai sulkeutunut. Arkuus kasvaa ihmiseen, jolla ei ole ollut riittävän turvallisia ja luotettavia ihmisiä lähellä. Niin sen kuuluukin olla,: ”Ei helmiä sioille”.

        On helppo olla avoin, jos tielle osunut hyviä luotettavia kanssa kulkijoita. Sun kamppailu alkaa siinä vaiheessa, kun huomaat luotettavan ihmisen... jos silloin uskallat avautua kasvua tapahtuu. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, mä luulen, että kukaan ei ole lähtökohtaisesti arka tai sulkeutunut. Arkuus kasvaa ihmiseen, jolla ei ole ollut riittävän turvallisia ja luotettavia ihmisiä lähellä. Niin sen kuuluukin olla,: ”Ei helmiä sioille”.

        On helppo olla avoin, jos tielle osunut hyviä luotettavia kanssa kulkijoita. Sun kamppailu alkaa siinä vaiheessa, kun huomaat luotettavan ihmisen... jos silloin uskallat avautua kasvua tapahtuu. 🙂

        Piti mennä hänelle, joka sanoi itseään araksi.


      • Siskot, meille on annettu mahdollisuus, käytetään se viisaasti...

        Hienosti sanottu! 👍

        Mietin vaan, että itse olen ollut alusta asti ahne, elämän nälkäinen, oikein ahmatti 😅. Omat voitot saanut kokea niissä tilanteissa, joissa olen pystynyt laittamaan arvot ahneuden edelle, kasvanut ihmisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, mä luulen, että kukaan ei ole lähtökohtaisesti arka tai sulkeutunut. Arkuus kasvaa ihmiseen, jolla ei ole ollut riittävän turvallisia ja luotettavia ihmisiä lähellä. Niin sen kuuluukin olla,: ”Ei helmiä sioille”.

        On helppo olla avoin, jos tielle osunut hyviä luotettavia kanssa kulkijoita. Sun kamppailu alkaa siinä vaiheessa, kun huomaat luotettavan ihmisen... jos silloin uskallat avautua kasvua tapahtuu. 🙂

        Voi, kun tämä vielä tapahtuisi. Erään käsiin voisin keskeneräisyyteni luottaa.. Avautua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi, kun tämä vielä tapahtuisi. Erään käsiin voisin keskeneräisyyteni luottaa.. Avautua.

        Tätä toivon sinulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, mä luulen, että kukaan ei ole lähtökohtaisesti arka tai sulkeutunut. Arkuus kasvaa ihmiseen, jolla ei ole ollut riittävän turvallisia ja luotettavia ihmisiä lähellä. Niin sen kuuluukin olla,: ”Ei helmiä sioille”.

        On helppo olla avoin, jos tielle osunut hyviä luotettavia kanssa kulkijoita. Sun kamppailu alkaa siinä vaiheessa, kun huomaat luotettavan ihmisen... jos silloin uskallat avautua kasvua tapahtuu. 🙂

        Niin, eli geenit ei määrää vaan ympäristö

        Huomenta kulta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, eli geenit ei määrää vaan ympäristö

        Huomenta kulta

        😄 en jaksanut kirjoittaa niin pitkästi. Miten se menee kuinka paljon geenit ja kuinka paljon ympäristö? Onko 50/50 % ?

        Toki tempperamentti vaikuttaa, mutta herkästä voi kasvaa avoin hyvässä ympäristössä.

        Huomenta vaan.... 😊


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        Tätä toivon sinulle!

        Kiitos Tiuhti. Olen onneton ilman häntä. Olen aina ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Tiuhti. Olen onneton ilman häntä. Olen aina ollut.

        🤔kurja kuulla, että onni toisen varassa, ei ole lohtulaiseita tähän. Toivottavasti olet vielä onnellinen jotenkin🙂


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        🤔kurja kuulla, että onni toisen varassa, ei ole lohtulaiseita tähän. Toivottavasti olet vielä onnellinen jotenkin🙂

        Onhan sitä erilaista onnea toki, mutta rakastuneena kokee olevansa onnellisempi rakkauden kohteen kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sitä erilaista onnea toki, mutta rakastuneena kokee olevansa onnellisempi rakkauden kohteen kanssa.

        Niin, onhan se silloin onnentäymystä uudelleen ja uudelleen, jos toisen kanssa hyvän voi yhdessä löytää.


    • Anonyymi

      Mihin se hellivä nainen katosi, oliko Tiuhti?

      • Anonyymi

        Samaa mietin, että kuka ihme se oli.


      • Anonyymi

        Minä ainakin helliä haluan erästä naista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin helliä haluan erästä naista..

        Mene sitten hellimään.


      • Anonyymi

        Hellivät naiset on turvallisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene sitten hellimään.

        Jos vain hän minut vielä haluaa, heti menisin.


      • Ei kukaan ole mihinkään kadonnut ja kyllä on hellyyttä antaa, uppeluksiin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vain hän minut vielä haluaa, heti menisin.

        Exien perässä ei kannata juosta.


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        Ei kukaan ole mihinkään kadonnut ja kyllä on hellyyttä antaa, uppeluksiin asti.

        Jokos olet vapailla markkinoilla? Sulla näyttää olevan sen verran aktiivisuutta ja intoa, että todennäköisesti saat seuraa. Vuositolkulla ei silti kannata jahkailla. Ne myöhäänheränneet jotka saa kumppanin pariutuu yleensä suht nopeasti, muut jää pyörimään piireihin enemmän tai vähemmän pitkäksi aikaa. Monilla on näet nainen jo valmiiksi mukana, entisaikaan oli melkein järjestään kaikilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokos olet vapailla markkinoilla? Sulla näyttää olevan sen verran aktiivisuutta ja intoa, että todennäköisesti saat seuraa. Vuositolkulla ei silti kannata jahkailla. Ne myöhäänheränneet jotka saa kumppanin pariutuu yleensä suht nopeasti, muut jää pyörimään piireihin enemmän tai vähemmän pitkäksi aikaa. Monilla on näet nainen jo valmiiksi mukana, entisaikaan oli melkein järjestään kaikilla.

        Hei hei huoli pois

        En ole jahkailija tyyppiä, mulla on eksipliittiset sävelet, jäitä hatussa ja jarrut pohjassa 😊.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Exien perässä ei kannata juosta.

        Miksi ajattelet, että hän on ex?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ajattelet, että hän on ex?

        Vielä haluaa eli ennen on halunnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä haluaa eli ennen on halunnut.

        Niin, en ole varma tästä hetkestä. Toivon, että haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellivät naiset on turvallisia.

        Niin on, voi kun kaipaan ja haaveilen. Olisi niin ihanaa olla erään lähellä❤️


    • Voisipa hyvinkin olla. Juu-u.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1160
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      266
      948
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      818
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe