esitän nyt tyhmän kysymyksen, mut pakko kysyy ku tietoa ei oo. Eli, ostin vehkeen jolla voi ladata paristoja (AA/AAA). Ohjeissa lukee, että saa ladata ainoastaan ladattavia akkuparistoja. Mistä tiedän nyt mitkä on ladattavia? Onko jokin tietty merkki? Ja kun tuo kielitaito on vähän heikohko, niin lukeeko paristoissa jossain, että saa tai ei saa ladata? Toivon selvää vastausta, enkä mitään herjailuja yms. asiatonta. Kiitos!
paristojen lataus
9
9917
Vastaukset
- Harski
Joo ÄLÄ lataa tavallisia paristoja. Se on vaarallista. Yleensä akkuparistoissa lukee ACCU ja/tai CHARGEABLE ja ne maksavat monta kertaa enemmän kuin tavallinen paristo. Voit varmistaa asian myyjältä.
- Dr13
Jos löytyy kyljestä merkintä 1.2V tai 1.25V niin akusta on kysymys.
- laturista kyse?
Jos se tosiaan on paristolaturi, niin sille pitäisi kelvata tavallisetkin paristot. Mutta jos ohjeessa sanotaan, että vain ladattavia paristoja (=akkuja) saa käyttää, niin laite on akkulaturi eikä paristolaturi! Siis silloin kelpaa vain oikeat akut eli "Rechargeable battery" tai "accu". Tällaisen kyljessä on lisäksi merkintä NiCD tai NiMH.
Paristoille tarkoitettuja latureita on olemassa, ja niillä voi tavallisten paristojen ikää jatkaa jonkin verran, jos ei päästä niitä täysin tyhjäksi.- EL-miäs
Höpön höpö,ei paristolatureita ole olemassakaan,sillä jos paristoja rupeaa lataamaan niin ne saattavat räjähtää.Tietenkin joku "Pelle Peloton" voi yrittää ladata paristoja
- elekko
EL-miäs kirjoitti:
Höpön höpö,ei paristolatureita ole olemassakaan,sillä jos paristoja rupeaa lataamaan niin ne saattavat räjähtää.Tietenkin joku "Pelle Peloton" voi yrittää ladata paristoja
On niitä. Alkali paristoja pystyy lataamaan siihen tarkoitukseen tehdyllä laturilla. Nykyään noita latureita taitaa olla aika vaikea löytää.
- Jussi
elekko kirjoitti:
On niitä. Alkali paristoja pystyy lataamaan siihen tarkoitukseen tehdyllä laturilla. Nykyään noita latureita taitaa olla aika vaikea löytää.
Tavallinen paristo elpyy hieman, kun se ladataan
virralla, jossa on pieni vaihtokomponentti.
Vaihtovirta estää pariston polarisoitumisen.
On eri asia, kannattaako tavallisia paristoja
ladata. Ei ne ole kovin kalliita.
Tavallinen ruskohiiliparisto ei ole ongelmajäte.
Alkaaliparistot ja nappiparistot ovat
ongelmajätteitä.
- minä vain
olen melkein kymmenen vuoden ajan ladannut aivan ns. tavallisia paristoja. halvalla saa kaupoista latureita, varoitellaanhan niissä että saattaa räjähtää yms. mutta hyvin pelaa.
pariston voi pari kertaa ladata, jatkaa sen elinikää. kunhan ei pariston bain anna mennä aivan tyhjiin, sillä silloin virtaa ei mene enää paristoon, mutta normaalisti huomaa milloin kellot alkavat jätättää tai palolaite piippaa. - ztekki
Olen huomannut, että näissä ladattavissa paristoissa, kuten esim. AAA-paristoissa on eroja. Joissain lukee min. 750mAh ja toisissa min. 700mAh ja sitten on erilaisia maksimilukemia myös.
Osaisiko joku kertoa voiko näitä kaikkia ladata yhdellä ja ainoalla laturilla, jos pystyy niin millä? - ampeerit rinnan
on vähän laaja tuo kysymyksen vastaus.
mutta muutamalla sanalla, eli jos laturissa ei ole mitään yksittäisen akun latauksen ohjelmointimahdolisuutta, sillä voi ladata samaan aikaan eri mAh omaavia akkuja, kunhan huolehtii, ettei sen pienimmän latausvirta ylity sillä laturin perusominaisuudella,eikämikäänala kuumeta erikseen liiaksi.
Tuolaiset erot,kuin 700 ja 750 ei merkitse mitään, kiinan akut poikkeaa kyllä jo ostettaessa toisistaan enemmnkin.
eri asia on jos laitat yhtaikaa siihen AAA 800 mAh ja D -koon 4000 mAh akut.
silloinpitää sitä pienempää vahtia ja ottaa pois kun alkaa lämpöä tuntua sormissa. isompi voi olla sitten puoli viikkoa jos onjokin halpa peruslaturi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018073- 1075667
- 2795013
- 494963
- 763737
- 562960
- 642677
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222518Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 442393