Mulla on jo ainakin esiteini-iästä lähtien ollut nivelkipuja erityisesti rasitukseen liittyen. Jonkinlaista yliliikkuvuutta on ja samoin löysyyttä. Oon koittanu arvioida tätä itse Beightonin pisteytyksellä, mutta sen perusteella kriteerit ei välttämättä täyttyis tai monet kohdat on siinä rajalla. Polvet on selkeästi yliliikkuvat ja ne aiheuttaakin eniten ongelmia. Nykyään ne kipeytyy tosi helposti lyhyemmästäkin kävelystä ja kyykistelykin aiheuttaa kipua. Joskus jos oon paljon kyykyssä tai joudun kyykistelemään niin siihen polven päälle/yläosaan tulee kipeä kohta ja joskus jopa mustelma. Nilkat ja lonkat kipeytyy kävelystä myös. Makuullaan lonkka muljahtaa helposti osittain pois nivelkuopasta. Sormissa Beightonin kriteerien täyttyminen on vähän siinä rajalla. Muissa sormien nivelissä on hieman yliliikkuvuutta ja peukalon saan muljautettua helposti osittain pois nivelkuopasta. Sormet kipeytyy helposti kun joudun tekemään jotain pientä näperrystä, puristamaan jotain kovasti tai esim. avaamaan purkkeja. Jos avaan jotain lasipurkkia niin tuntuu, että sormien, ranteen ja kyynärpään nivelet venyy pois paikoiltaan ja se sattuu. Lapaluun saan ilmeisesti myös muljautettua osittain pois paikaltaan. Kyynärpäiden yliliikkuvuutta en oikein osaa arvioida, sekin saattaa olla siinä rajoilla. Pohkeet ja takareidet on tosi jäykät, en saa edes sormia maahan. Peukaloa en saa kiinni ranteeseen, mutta aika lähelle. Nilkat, ranteet, niska, olkapäät ja lapaluun alue rutisee ja naksuu. Välillä myös polvet ja muut paikat (sormet ja varpaat saan naksautettua, mutta se nyt kai on ihan normaalia) naksuu. Kivun lisäksi reumaan viittaavia oireita ei ole. Eniten huolestuttaa noi jalkojen kivut kun ne vaikuttaa jo nyt liikkumiseen ja oon vasta 20v. Luuletteko, että tähän on mahdollista saada jotain apua terveyskeskuksesta tai pääsiskö sitä kautta esim. johonkin fysioterapiaan ym.? Fysioterapeutti osais ehkä ohjeistaa jotain liikkeitä/harjotuksia joiden avulla vois vahvistaa nivelten ympärillä olevia lihaksia niin, että ne tukis sitä niveltä enemmän. Myös polvi- ja/tai nilkkatukien ym. hankkimista oon miettiny, mutta en tiiä viitinkö omin päin mennä hankkimaan mahdollisesti vääränlaisia. Onko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta tai tietoa siitä miten tässä kannattais edetä? Huolestuttaa vähän se, että jos lääkäri ei ota tosissaan tai en saa apua just sen takia, että noi Beightonin kriteerit ei täyty.
Nivelten yliliikkuvuus ilman Beightonin kriteerien täyttymyistä
Anonyymi
0
91
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.37816175- 2646251
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113688- 1972777
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142332- 1372229
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101660Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481459Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411216- 901214