onko kellään vastaavia oireita?
- rintaranka kipuja, jotka alkavat keskeltä rintarankaa ja jatkuvat vasemmalle kylkiluihin. kylkiluut ja rintaranka kosketusarat.
- lonkkakipuja, molemmin puolin
- polvisärkyjä, "
- hartia- ja niskajäykkyys ja kipu
- yläselän kipu
- huimausta
- kaikki lihakset kosketusarat
- viiltäviä kipuja ympäri kehoa vuorokaudet läpeensä..
mitähän olis? odottelen verikokeiden tuloksia, ensi viikolla pitäis tulla. voisiko olla jotain alkavaa reumaa?
kiitos jo etukäteen!
rintarankakivut
9
5657
Vastaukset
- tutulta tuntuu
Niin kyllä listasi tutulta tuntuu. Itselläni on samanlaisia oireita, tosi kurjaa kun koko kroppa on kipeä. Voipi hyvinkin olla reumaa. Itselläni selkärankareuma, joka kipuilee pikkasen muuallakin, on varmaan raukka eksynyt;)
- Kaiken kokenut
Minäkin luulin tuota reumaksi, toki minulla useita reumatyyppejä onkin, mutta kaikkea kanssa.
Ehei, ei ollut reumaa nähnytkään, vaikka sitä oli reumaksi vuosikymmeniä nimetty.
Sattumoisin osuin lääkärille, joka on spesialisti ranka-asioissa. Minulla olikin skolioosi, johtuen lapsuudessa syntyneestä lannerankavammasta. Ja niinko olen koko ikäni lannerankasärkyä joka ikinen päivä kärsinyt, selkäranka, rintaranka, kaularanka, eivät taivu normaalisti.
Eipä ihme, pään kääntyminen parani kertalaakista, kun tämän tohtori käsitteli rankaani. Pitäisi mennä uudelleen, mutten uskalla, kun se lyö sitten lonkat niin kipiäksi, että mulla menee 2 kk etten tuskin vessassa pääsen käymään.
Kaikki ei toki reumaa sittenkään ole. Tarvitaan vain päteviä spesialisteja.- spesialisti
oikein löytyy?
Olis toki tarvetta meillä muillakin, jos kerran noin helpolla kivut lähtevät.
Olen pienenä joutunut jatkuvan tönimisen ja tuuppimisen kohteeksi, selkärangassa on sen näköiset jäljet kuin kolarissa olisin olllut ja niskaranka ihan suora, ei normaalia taipuneisuutta ollenkaan.
Olis tosi tarve lääkärille joka nuo vanhat vammat sais tosta vaan kuntoon! - nimetön
spesialisti kirjoitti:
oikein löytyy?
Olen pienenä joutunut jatkuvan tönimisen ja tuuppimisen kohteeksi, selkärangassa on sen näköiset jäljet kuin kolarissa olisin olllut ja niskaranka ihan suora, ei normaalia taipuneisuutta ollenkaan.
Olis tosi tarve lääkärille joka nuo vanhat vammat sais tosta vaan kuntoon!Itse olen ollut kahdesti kolarissa.Nyt kaularangas näkyy oiennut lordoosi ja vasemmalle kupera skolioosi.Pää ei taivu eikä käänny vasemmalle ollenkaan!Sen kyllä haluaisin tietää, onko nuo tapahtumat vaikuttaneet noiden syntyyn ja miten?Nyt muutama vuosi viimeisestä kolarista rangassa näkyy rappeumamuutoksia.Olen vielä nuori,joten ei kai kuuluisi edes tuollaisia olla?
Ei kai sellaista poppamiestä olekkaan joka nuo "viat" parantaisi? - Kaiken kokenut
nimetön kirjoitti:
Itse olen ollut kahdesti kolarissa.Nyt kaularangas näkyy oiennut lordoosi ja vasemmalle kupera skolioosi.Pää ei taivu eikä käänny vasemmalle ollenkaan!Sen kyllä haluaisin tietää, onko nuo tapahtumat vaikuttaneet noiden syntyyn ja miten?Nyt muutama vuosi viimeisestä kolarista rangassa näkyy rappeumamuutoksia.Olen vielä nuori,joten ei kai kuuluisi edes tuollaisia olla?
Ei kai sellaista poppamiestä olekkaan joka nuo "viat" parantaisi?Vammat ovat vammoja, mutta niiden haittoja tieten voi vähentää. Toiset osaa sitä paremmin kuin toiset.
Aikamoisia haaveita, jos pysyviä fyysisiä vammoja on syntynyt, että ne kasvaisivat terveiksi.
Mutta niiden haittoja voidaan vähentää. Ja yksi tällainen pätevä lääkäri, joka osoittautui minun tapauksessani yli muiden vastaavien on http://www.mehilainen.fi/ Lääkärit ja Timgren Jussi.
Mikäli kirurgisia toimenpiteitä tarvittaisiin, yksi erittäin pätevä lääkäri on jonka kirurgisia palveluja tullaan ympäri eurooppaa noutamaan, on http://www.mehilainen.fi/ Lääkärit Orava Sakari, professori.
Kun muualla sanottiin, ettei voi korjata, Orava korjasi esim. tyttären polvikasvaimen. Ja nyt mies on juuri korjattuna, vaikka muuallasanottiin, ettei näitä voida onnistuneesti korjata. - löytyy
spesialisti kirjoitti:
oikein löytyy?
Olis tosi tarve lääkärille joka nuo vanhat vammat sais tosta vaan kuntoon!lääkärin lähetteellä. OMT -fysioterapia. Yleensä löytyy isoimmista kaupungeista ja on tosi kallista. 45 min. hoito maksaa 47€. Tässä hoidossa käsitellään nikamia ja vahvistetaan lihaksia. Kannattaa kokeilla.
- tuttu tunne :(
täytyy sanoa, että olen lähes varma että kyseessä selkärankareuma!!
Itse kärsin vuosia vastaavanlaisista kivuista yms. ja kun fysiatrille menin sadatta kertaa, olin diagnoosini itse tehnyt ja vihdoin reumatologi sen paperiin kirjoitti..
ikää nyt 25 ja ""vain 4vuotta kesti lääkäreillä juoksua, koska heidän mielestä sairaus oli vain päässäni.. äärgh!!!
mutta nyt kaik ok :)))
mutta toivottovasti saat omaan "tilaasi selkeyttä.. kaikkia viestejä en tuosta lukenutkaan, mutta onko sinua tutkittu millään tavoin?? ..tai hoitosuhde alkanut??- pipi
moi!
olen nyt käynyt verikokeissa, ei ollut reumatekijää. mutta onko olemassa joku erillinen koe vielä tähän s.r.reumaan?
Olen käynyt fysioterapiassa ja hoidot jatkuvat. Lääkäri epäilee fasettilukkoja. Viimeisimmän fysion jälkeen olen ollut tosi kipeä.. ei auttanut yhtään. meillä on suvussa s.r.reumaa.. no seuraava aika lekurille toukokuussa. teen ruumiillista työtä ja aina töiden jälkeen on veto poissa ja paikat kipeenä. Alan vaihto edessä. - antigeeni
pipi kirjoitti:
moi!
olen nyt käynyt verikokeissa, ei ollut reumatekijää. mutta onko olemassa joku erillinen koe vielä tähän s.r.reumaan?
Olen käynyt fysioterapiassa ja hoidot jatkuvat. Lääkäri epäilee fasettilukkoja. Viimeisimmän fysion jälkeen olen ollut tosi kipeä.. ei auttanut yhtään. meillä on suvussa s.r.reumaa.. no seuraava aika lekurille toukokuussa. teen ruumiillista työtä ja aina töiden jälkeen on veto poissa ja paikat kipeenä. Alan vaihto edessä.on yleensä positiivinen jos sairastaa selkärankareumaa. Reumatekijää ei yleensä ole. Akuuttivaiheessa tulehdusarvot koholla. Nuorilla ns. perusterveillä ei välttämättä tulehdusarvot kohoa kovin äkkiä, vaikka olisi tulehdusta muuallakin kuin selässä. Röntgen paljastaa pitkään jyllänneen selkärankareuman, magneetti varhaisemmassa vaiheessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241