Eli oon normaalipainone mut mullon jotenki ongelmia syömisessä, voisko joku kertoo jotai selviä sh merkkejä tai kertoo omista kokemuksistaa? Ja et pitäskö mun kertoo tästä jollekki aikuiselle?
Oon siis 13v tyttö ja musta tuntuu/oon melko varma et mulla on syömishäiriö.
3
110
Vastaukset
- Anonyymi
Mäki oon 13 ja keikun siinä normaalipainon ja alipainon rajalla. Mullakin on joku aika paha syömishäiriö mut en oo kertonu siitä kellekään. Et siis oo varma, että onko sulla on syömishäiriö?
-Lasketko kaloreita?
-Onko sulla kiellettyjä ja sallittuja ruokia?
-Liikutko laihdutusmielessä?
-Oksenteletko tarkotuksella?
-Onko sulla sellasta, että jos esim kävelet heijastavan ikkunan ohi, niin sun on pakko kattoa siitä ikkunan heijastuksesta, että ootko läski?
-Punnitsetko itseäs usein?
-Katsotko thinspiration kuvia jatkuvasti?
-Mietitkö muuta, kuin ruokaa?
-Onko sinulla painotavoite?
Ja sitten niitä oireita mitkä tulee kun olet riuduttanut itsesi:
-Menkat jää pois
-Hiukset lähtee
-et saa nukuttua
-oot koko ajan väsynyt
-saatat hengästyö tyyliin pelkästä siitä että kävelet 2 porrasta
....... niitä on viel paljon lisää molempiin listoihin
Suosittelen että teet mielenterveystalon syömishäiriö testin. Se antaa jotain suuntaa. Jos se näyttää mahdollista syömishäiriötä ja et uskaltaisi kertoa kenellekään, niin mene juttelemaan vaikka sekaisin chattiin. Mä oon saanu sieltä paljon tukea. Voit esim myös kertoa sun jollekin tosi läheiselle kaverille. Terkkarille en oo ite uskaltanu mennä mutta sekin ois hyvä vaihtoehto. Ilmeisesti terkkari ei sais sulta lupaa kysymättä kertoa sun vanhemmille.
Kerro sitten mitä teit! - Anonyymi
Yksinkertaistaen jos iso osa elämästä alkaa pyörimään ruuan, ruuan sisältämän energian, oman painon, liikunnan ja laihduttamisen parissa, on jossakin vikaa. Kyllä kannattaa kertoa jollekin luotettavalle aikuiselle. Yleensä on helpompi hoitaa ongelmia ajoissa kuin antaa niiden pahentua. Eli asia kannattaa oikeasti ottaa puheeksi, niin voi sitten miettiä, miten sinua voidaan auttaa suhtautumaan syömisasioihin terveellisemmällä tavalla.
- Anonyymi
Olin tänään ystäväni kanssa kaupungilla ja edessämme kulki nainen jolla jalat oli yhtäpaksut kuin mun ranne. Ystäväni mielestä ei ollut kaunista. Eli ei miehet katso ihailevasti anorektikkoa. Oli surullista nähä että tämä nainen korosti luurankomaisuttaan. Mä en ikinä haluis jaloistani yhtä ohkasia kuin mun ranne on.Ja vielä korostaa sitä laihuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004827140- 262551
- 2272548
- 1571844
- 1141728
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621138- 741133
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka4112524h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?21055Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01054