Eli oon normaalipainone mut mullon jotenki ongelmia syömisessä, voisko joku kertoo jotai selviä sh merkkejä tai kertoo omista kokemuksistaa? Ja et pitäskö mun kertoo tästä jollekki aikuiselle?
Oon siis 13v tyttö ja musta tuntuu/oon melko varma et mulla on syömishäiriö.
3
137
Vastaukset
- Anonyymi
Mäki oon 13 ja keikun siinä normaalipainon ja alipainon rajalla. Mullakin on joku aika paha syömishäiriö mut en oo kertonu siitä kellekään. Et siis oo varma, että onko sulla on syömishäiriö?
-Lasketko kaloreita?
-Onko sulla kiellettyjä ja sallittuja ruokia?
-Liikutko laihdutusmielessä?
-Oksenteletko tarkotuksella?
-Onko sulla sellasta, että jos esim kävelet heijastavan ikkunan ohi, niin sun on pakko kattoa siitä ikkunan heijastuksesta, että ootko läski?
-Punnitsetko itseäs usein?
-Katsotko thinspiration kuvia jatkuvasti?
-Mietitkö muuta, kuin ruokaa?
-Onko sinulla painotavoite?
Ja sitten niitä oireita mitkä tulee kun olet riuduttanut itsesi:
-Menkat jää pois
-Hiukset lähtee
-et saa nukuttua
-oot koko ajan väsynyt
-saatat hengästyö tyyliin pelkästä siitä että kävelet 2 porrasta
....... niitä on viel paljon lisää molempiin listoihin
Suosittelen että teet mielenterveystalon syömishäiriö testin. Se antaa jotain suuntaa. Jos se näyttää mahdollista syömishäiriötä ja et uskaltaisi kertoa kenellekään, niin mene juttelemaan vaikka sekaisin chattiin. Mä oon saanu sieltä paljon tukea. Voit esim myös kertoa sun jollekin tosi läheiselle kaverille. Terkkarille en oo ite uskaltanu mennä mutta sekin ois hyvä vaihtoehto. Ilmeisesti terkkari ei sais sulta lupaa kysymättä kertoa sun vanhemmille.
Kerro sitten mitä teit! - Anonyymi
Yksinkertaistaen jos iso osa elämästä alkaa pyörimään ruuan, ruuan sisältämän energian, oman painon, liikunnan ja laihduttamisen parissa, on jossakin vikaa. Kyllä kannattaa kertoa jollekin luotettavalle aikuiselle. Yleensä on helpompi hoitaa ongelmia ajoissa kuin antaa niiden pahentua. Eli asia kannattaa oikeasti ottaa puheeksi, niin voi sitten miettiä, miten sinua voidaan auttaa suhtautumaan syömisasioihin terveellisemmällä tavalla.
- Anonyymi
Olin tänään ystäväni kanssa kaupungilla ja edessämme kulki nainen jolla jalat oli yhtäpaksut kuin mun ranne. Ystäväni mielestä ei ollut kaunista. Eli ei miehet katso ihailevasti anorektikkoa. Oli surullista nähä että tämä nainen korosti luurankomaisuttaan. Mä en ikinä haluis jaloistani yhtä ohkasia kuin mun ranne on.Ja vielä korostaa sitä laihuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401390Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981345Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891235- 1091095
- 191041
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833