Vieläkö rähinäviinaa persuilla

Taas suur investointi Suomeen! Iloitsevatko persut?


Kaikesta kitisemisen ja haukkumisen aate koki taas vakavan iskun, kun tieto Vaasaan perustettavasta satojen miljoonien eurojen akkumateriaalitehtaasta tuli 19.4 julki.

Persut räyhäsivät ja ivasivat, kun elinkeinoministeri Lintilä talvemmalla sanoi Suomeen olevan tulossa useita muitakin suurinvestointeja kuin Kemin sellutehdas.

Vieläkö rähisyttää, vai olisiko tämä Suomi sittenkin juuri nyt melko hyvä maa ja toimintaympäristö?

https://www.hs.fi/talous/art-2000007927750.html

8

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistä tunnet sä lestakepulin..?

      No, kiljunhuuruisista viesteistä tietenkin.

    • Anonyymi

      KEPU ON ENNENKIN PILANNUT OPISKELUN Oulussa pantiin hulinaksi ja se sai sinne rakennusinsinöörikoulutuksen yliopistoon, kaikki valmistuivat työttömiksi, opettajat olivat jotain sekundaa eli iso osa professoreista ei ollut väitellyt, ja koulutus lopetettiin. Syntyi kauhea ongelma mihin pannaan ala-arvoiset professorit töihin ja opetus muissa korkeakouluissa meni kepun takia sekaisin moneksi vuodeksi kun oli pakko katsella tonttu-ukkoja ympäri maata

      Nyt tietenkin Kepu haluaa ns. akkuinsinörrien kolututusta Vaasaan tms
      ei sellaista alaa edes ole aivan pimeää ja osaamatonta koska insinöörikoutuksen pitää olla monitieteellistä polyteknistä. Asiaan liittyy vielä muukin mutka ...

    • Anonyymi

      Mutka asiassa on kun feikki alussa lukee Hesarin vanhoja uutisia, niin yleensäkin suomeksi saatavat uutiset on moderoitu punavihreän kuplan mukaan. Luuletko aloittajafeikki, että suomalainen ei itse osaisi lukea noita uutisia, jos haluaa? En ole tilannut Hesaria nyt noin 7 vuoteen ja kyse ei todellakaan ole minulle mm. sijoittajana ole tilaushinnasta

      vaan siitä, että en halua ärsyyntyä aamuisin punavihreän kuplan räävittömästä venkoilusta ja sitten lehdessä olevassa suuresta turhatarinamäärästä, pienipalkkaistan toimittajien Tampereen lehdistöopin ja sosiologian komulaitoksesta on saatava jotenkin palkkansa ja kirjoitettava päivittäinen tuubansa.


      Viherpunikkiset humanistitoimittajat siis mainostavat teollisuutta vitsinomaisesti. En ole lukenut tai klikannut ylläolevaa feikin linkkiä mutta todennäköisesti Hesari jättää siinä kertomatta ...

    • Anonyymi

      Aloittajafeikki ei tiedä kepulaisena asian taustoja ja todennäköisesti Hesari jättää kertomatta, että etelä-Euroopan maat aikovat RAKENTAA valtaisan akkuklusterin
      SUOMEN VERORAHOILLA. Espanja on ollut viime aikoina otsikoissa senkin takia, että sen hallitus aikoo käyttää EU:n elvytysmiljardeja myös sähköautojen akkutuotantoon. Espanjan hallitus julkisti muutama viikko sitten viiden miljardin euron hankkeen, jonka tavoite on luoda maahan oma sähköautojen akkuteollisuus, aivan kuten Suomellakin.
      Raha Espanjalle tulee myös EU:n elvytysrahastosta, josta Espanja on saamassa 72 miljardia euroa. Suomi on elvytysrahastossa nettomaksajana, eli käytännössä Suomi rahoittaa näillä varoilla Espanjan kilpailevaa toimintaa. – Pahimmassa tapauksessa tässä on käymässä niin, että meidän heille antamalla velkarahalla viedään kotimainen työ ja verotulot Espanjaan

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Varokaa keskustalaiset nyt kaikki juhlimasta ns koulutusta

      Suomessa kunnioitetaan oppineisuutta
      Vihreät markkinoivat sitä puhumatta LAADUSTA

      LAATU kunniaan

      Usa on johtava teknologiavaltio ja Euroopassa ei ole YHTÄÄN Applen ja Microsoftin kaltaista eikä YHTÄÄN teknologiayhtiötä 50 suurimman joukossa

      Usassa ei ollenkaan kouluteta kalliisti yliopistoissa valtion rahalla kasvatustieteilijöitä, teologeja, valtiotieteilijöitä ... vaan pitää maksaa itse jos haluaa EI-AMMATALLISIA oppiarvoja

      Silti Usa menestyy jos missä teknogiassa

      Keskustan pitää ryhdistäytyä
      Ei akkuinsinöörikouluja Vaasaan. Yhdenalan opetusta

      Insinöötitiede on aina POLYTEKNISTÄ, monitieteellistä. Eli edes vähän, sähkömiehen on osattava palkkia ja konemiehen kantaverkkoa

      Kalkkia ja lantaverkkoa ei riitä eikä sekundaopetus

      Ryhtiä keskusta. Suomi takaisin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe