Toijota kusettaa yksinkertaisia

Anonyymi

Tekkarimainoksessa Toijota käyttää vain nimeä "hybridi". Näin tietämättömille luodaan kuva, että kyseessä on jotain hienoa ja ympäristöystävällistä. Tekniikasta ymmärtämättömille pitäisi selvittää, että suurin osa Toijotan autoista on mukahybrideitä, joissa sähkö tehdään polttomoottorin avulla.

Lisäksi mainos on näköjään naisille suunnattu, siinä näytetään kuinka neitokaiset ovat muka suu auki kuin kultakala, ja orgasmin partaalla nähdessään Toijotan.

113

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on niin tyypillistä Toyotaa. Mennään kaikessa halvimman ja helpoimman kautta ja pelastetaan mainoksilla ja katteettomilla mainoksilla.
      Ilmankos pärjää vuosittain brändäämis kilpailussa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tollolootan itsesyttyvät hybridit ovat fossiiliautoja, joiden ainoa energianlähde on fossiilinen polttoaine. Jota kuluu paljon, tyypillisesti 4-6 l/100 km.

        Oikea hybridi käyttää useampaa energianlähdettä ja parhaimmillaan bensa/diesel on vain "varapolttoaine", jota saattaa kulua vain litra per 100 km.


    • Anonyymi

      Niin tekee! Toyota on kusetuksen mestari. Se on tässä niin pätevä, että saa osan auton ostajista uskomaan ja jopa puolustamaan sitä apinan raivolla. Onneksi suurin osa ei tuohon retkuun mene kun ymmärtävät, ettei energiaa synny tyhjästä.
      https://www.fleetevolution.com/hybrid/

    • Anonyymi

      Käykääs finninaamat opiskelemassa mitä sanalla hybridi tarkoitetaan auton voimalinjan yhteydessä.

      • Anonyymi

        Ladataan bensalla kerätystä liikkeestä dynamolla virtaa akkuun ja luovutetaan sitä jossain välissä takaisinpäin, eli bensa-auto.


      • Anonyymi

        Tarkasta omat finnisi takapuolestasi ennenkuin tulet toisia haukkumaan. Hybridejä on monenlaisia, siksi pitäisi tarkentaa, onko kyseessä aito hybridi vai itsetyydyttävä mukahybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkasta omat finnisi takapuolestasi ennenkuin tulet toisia haukkumaan. Hybridejä on monenlaisia, siksi pitäisi tarkentaa, onko kyseessä aito hybridi vai itsetyydyttävä mukahybridi.

        Tässäkin on niin, että finninaama on itse keksinyt merkityksen termille "hybridi" eikä ole ottanut selkoa mitä se oikeasti tarkoittaa, niin luulee että autonvalmistaja huijaa asiakkaita.

        Oikeasti siis finninaama huijaa itse itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäkin on niin, että finninaama on itse keksinyt merkityksen termille "hybridi" eikä ole ottanut selkoa mitä se oikeasti tarkoittaa, niin luulee että autonvalmistaja huijaa asiakkaita.

        Oikeasti siis finninaama huijaa itse itseään.

        Yrität pestä näkymättömiin sen tosiasian, että Tojotan hybridit ovat ns. mukahybrideitä, jotka bensan voimalla lataavat akkua silloin tällöin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladataan bensalla kerätystä liikkeestä dynamolla virtaa akkuun ja luovutetaan sitä jossain välissä takaisinpäin, eli bensa-auto.

        Noin kirjoitaa kaikki jotka eivät ole ajaneet tojon hybriidiä .

        Niin tasainen ja kivuton veto


    • Anonyymi

      Tuo aloitus on niin totta ja mitä se kertoo? Se kertoo siitä kuinka tyhmä ja tietämätön suomalainen keskiverto autoilija on. Sivistyneissä autoilumaissa Toyota ei kelpaa, muuta kuin todella halvalla hinnalla eikä oikein silloinkaan.

      • Anonyymi

        Rav nelonen kulutaa noin viisi litraa sadalla kaupunki ajossa.
        Aika vähän

        Vastaav natsivaakeni kulutaa 15 litraa sadalla kaupunki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rav nelonen kulutaa noin viisi litraa sadalla kaupunki ajossa.
        Aika vähän

        Vastaav natsivaakeni kulutaa 15 litraa sadalla kaupunki

        5 litraa on paljon. Minä ajelen 5 litralla melkein 300 km.

        Bensaa olen tänä vuonna tankannut kerran. Seuraava kerta varmaan toukokuun lopulla.


    • Anonyymi

      Toyota kusettaa vaareja itselataavan mainonnalla, joka jo monessa maassa kielletty valheellisena. Oman kylän tojon luottomyyjä viimeistelee huijauksen ja saa vaarin vaihtamaan uuteen itseltaavan sen jo 6000 km ajetun Corollan.

      • Anonyymi

        Onko se sinulta jotenkin pois jos ”vaari” ostaa uuden ”itseltaavan” Corollan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se sinulta jotenkin pois jos ”vaari” ostaa uuden ”itseltaavan” Corollan?

        Toyota kusettaa,
        Valehtelun tae/ mestari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota kusettaa,
        Valehtelun tae/ mestari.

        Onko myös muiden valmistajien vastaavat hybridit kusetusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se sinulta jotenkin pois jos ”vaari” ostaa uuden ”itseltaavan” Corollan?

        Oikeuden ja totuuden nimissä on törkeää kuinka seniorikansalaisia huijataan ja viedään rahat valheilla.
        Sinäkin olet joskus vanhus ja tuskin haluaisit että sinua huijattaisiin ja vietäisiin rahat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko myös muiden valmistajien vastaavat hybridit kusetusta?

        Eivät mainosta valheella(itselataava, puolet ajosta sähköllä), kuten Toyota, eli ei ole kusetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät mainosta valheella(itselataava, puolet ajosta sähköllä), kuten Toyota, eli ei ole kusetusta.

        Kusetuksena nämä asiat ymmärtää vain kaltaisesi yksinkertainen hönö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kusetuksena nämä asiat ymmärtää vain kaltaisesi yksinkertainen hönö!

        Ei ole ymmärryksessä yhtään vikaa jos ymmärtää ettei auto ole edes osittain sähköauto silloin kun siihen ei voi ladata energiaa muuten kuin bensapumpulla.
        Jos ymmärryksessä ei ole vikaa, ymmärtää että latauskelvoton hybridi on Toyotan tapauksessa pelkkä bensa-auto, koska dieseliä tai kaasua ei voi käyttää.
        Tämä ei ole mikään mielipideasia, vaan puhdasta fysiikkaa. Tavallisimpien Toyota-hybridien kaikki liike-energia on lähtöisin bensasta ellei niitä työnnä lihasvoimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se sinulta jotenkin pois jos ”vaari” ostaa uuden ”itseltaavan” Corollan?

        Vaareilla on varaa rav neloseen uuskoppaseen.
        Usan suosituimpaan autoon kun on elintasoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko myös muiden valmistajien vastaavat hybridit kusetusta?

        Natsivaakeni ja skodan ei oo.

        Kusetusta koskaan.

        Hitlerkään ei oonkoskaan kusettanut kansaa

        Lentopisteet kansalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ymmärryksessä yhtään vikaa jos ymmärtää ettei auto ole edes osittain sähköauto silloin kun siihen ei voi ladata energiaa muuten kuin bensapumpulla.
        Jos ymmärryksessä ei ole vikaa, ymmärtää että latauskelvoton hybridi on Toyotan tapauksessa pelkkä bensa-auto, koska dieseliä tai kaasua ei voi käyttää.
        Tämä ei ole mikään mielipideasia, vaan puhdasta fysiikkaa. Tavallisimpien Toyota-hybridien kaikki liike-energia on lähtöisin bensasta ellei niitä työnnä lihasvoimalla.

        Olet siis täysi idiootti kun et ymmärrä hybridin toimintaperiaatetta. Pysy nyt hiljaa ihan oman etusi vuoksi, ettei tyhmyytesi näy kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko myös muiden valmistajien vastaavat hybridit kusetusta?

        No ei tietenkään. Nimin. 1,8 l/100 km bensankulutuksella ajeltu reilut 2 vuotta.


    • Anonyymi

      Täällä on kova oireilu jo menossa vaikka myyntiluvut tulevat 9 päivän kuluttua.

      • Anonyymi

        Hermostuneisuutta ei voi olla huomaamatta. Outoa että vain kansanautokonserni on tuomittu huijaamisesta ja huijarit tuomittu linnaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hermostuneisuutta ei voi olla huomaamatta. Outoa että vain kansanautokonserni on tuomittu huijaamisesta ja huijarit tuomittu linnaan?

        Toyotakin on tuomittu huijauksesta mm. Usassa.
        Toyota on tuomittu maksamaan miljardien korvauksia ja korjauksia heikon laadun vuoksi.
        Toyotan mainoksia on kielletty valheellisen viestinsä takia useissa maissa.
        Toyota ei ruostesuojaa autojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotakin on tuomittu huijauksesta mm. Usassa.
        Toyota on tuomittu maksamaan miljardien korvauksia ja korjauksia heikon laadun vuoksi.
        Toyotan mainoksia on kielletty valheellisen viestinsä takia useissa maissa.
        Toyota ei ruostesuojaa autojaan.

        Toyota on ruostumaton.
        Toyotan laatu uskomattoman hyvä.
        Toyota on kestävin, kts. tilastot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotakin on tuomittu huijauksesta mm. Usassa.
        Toyota on tuomittu maksamaan miljardien korvauksia ja korjauksia heikon laadun vuoksi.
        Toyotan mainoksia on kielletty valheellisen viestinsä takia useissa maissa.
        Toyota ei ruostesuojaa autojaan.

        "Toyotakin on tuomittu huijauksesta mm. Usassa."
        Älä valehtele! Toyota vaan maksoi korvauksia kiistanalaisesta ominaisuudesta jota ei Nasa edes löytänyt. VW tuomittiin törkeästä huijaamisesta ja pomo seitsemäksi vuodeksi lusimaan. 30 miljardia ainakin paloi. Ihan nolosti housut kintuissa. Etkö tiennyt? On siinä vähän eroa , tuskin ymmärsit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on ruostumaton.
        Toyotan laatu uskomattoman hyvä.
        Toyota on kestävin, kts. tilastot.

        Hihihihihih. Heti aamulla teron piti tulla tänne sepittämään satuja. Vai ruostumaton hihihihih.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotakin on tuomittu huijauksesta mm. Usassa."
        Älä valehtele! Toyota vaan maksoi korvauksia kiistanalaisesta ominaisuudesta jota ei Nasa edes löytänyt. VW tuomittiin törkeästä huijaamisesta ja pomo seitsemäksi vuodeksi lusimaan. 30 miljardia ainakin paloi. Ihan nolosti housut kintuissa. Etkö tiennyt? On siinä vähän eroa , tuskin ymmärsit?

        Äläpä kirjoittele pötyä kiistanalaisesta ominaisuudesta kun mitään kiistanalaista ei ollut, vaan silkkaa huijausta, josta joutui tilille!
        Tuo vanhempi keskusteluketju kannattaa lukea suodattaen tojohönöjen tavanmukaiset sumutusyritykset ja yritykset siirtää huomio toisaalle.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14368039/toyotan-kaasupoljinvika-tappoi-kymmenia


    • Anonyymi

      Juu toyotakonsernissa vaan kumarrellaan ja pyydellään anteeksi ja vaihdetaan pomoja ja jatketaan huijauksia.

      • Anonyymi

        Eikä tarvitse edes tekijöitä tuomita kun he puikkosyöjät kaivat esiin sen harvemmin käytössä olevan lyhyemmän ja terävän tuomarin ja pullauttavat suolensa lattialle.


    • Anonyymi

      Kuluttaa yli 5 l/100km bensaa ja kulkee muka puolet matkasta sähköllä.

      • Anonyymi

        Vw dsg tshii kulkee 0 km sähköllä ja kuluttaa jo öljyä 30 litraa öljynvaihtovälillä.


    • Anonyymi

      2019 Toyota Auris Touring Hybride 136h Dynamic Business, Bensiini, 5d, Aut.
      5300 eur

    • Anonyymi

      Bensiiniä käyttävä hypridiauto on todellakin harhautusta mutta kaikki on sallittua kun kuluttajaa jymäytetään hienoilla nimillä ja valheellisilla arvoilla. Lankaan menee moni asiakas joka ei ymmärrä tekniikasta mitään. Käytettynä hypridiauto ei kannata mennä hankkimaan. Korjaus ja huoltokustannukset järjettömiä ja vikoja on suhteellisen paljon käytetyissä hyprideissä vaikka ovat edullisia hankkia käytettynä.

      • Anonyymi

        Tekniikasta ymmärtämätön tollo puhuu hybridistä, vaikkei itse ymmärrä tätä käsitettä. Takaisin koulun penkille. Miten se voi olla niin vaikeaa ymmärtää sanaa hybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekniikasta ymmärtämätön tollo puhuu hybridistä, vaikkei itse ymmärrä tätä käsitettä. Takaisin koulun penkille. Miten se voi olla niin vaikeaa ymmärtää sanaa hybridi.

        Tuossa hieman vain oikeistaan ja valistetaan samalla miten Toyotan höpöhybrid toimii. Lataaminen tapahtuu bensalla tuotetusta vauhdista jarruttamalla menoa sähkömoottorilla ja se varastoidaan pieneen akkuun josta sitä sitten luovutetaan takaisin liikkeeksi. näin saadaan 10-14 litraa maantiellä muuten kuluttava moottori kuluttamaan 5-7 litraa, eli Toyotan harhan mukaan 50% sähköajoa.
        Tosin ihan perinteisellä bensakoneella päästää samoihin kulutuksiin vastaavalla ajotyylillä ja ilman patterihässäköitä mukana on myös tehoa ja kulkua jos kuski haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa hieman vain oikeistaan ja valistetaan samalla miten Toyotan höpöhybrid toimii. Lataaminen tapahtuu bensalla tuotetusta vauhdista jarruttamalla menoa sähkömoottorilla ja se varastoidaan pieneen akkuun josta sitä sitten luovutetaan takaisin liikkeeksi. näin saadaan 10-14 litraa maantiellä muuten kuluttava moottori kuluttamaan 5-7 litraa, eli Toyotan harhan mukaan 50% sähköajoa.
        Tosin ihan perinteisellä bensakoneella päästää samoihin kulutuksiin vastaavalla ajotyylillä ja ilman patterihässäköitä mukana on myös tehoa ja kulkua jos kuski haluaa.

        Tuo itselataavien hybridien alempi bensankulutus johtuu siitä että kiihdytyksissä tehohuiput otetaan akusta sähkömoottorilla, jolloin polttomoottori ei kuluta aivan niin paljon. Mutta jokainen "itseladattu" kWh on tehty ennakkoon bensiinillä huonolla hyötysuhteella kun autoa on kiihdytetty vauhtiin tai kiivetty mäen päälle. Sitten sähkömoottorin toimiessa generaattorina jarrutetaan autoa tai mäkeä alas rullatessa saadaan osa käytetyn bensiinin energiasta sähkönä akkuun.

        Vasta plugarilla saadaan todellista säästöä kun osa käytettävästä energiasta on voitu ladata ennakkoon sähköverkosta bensiiniä halvemmalla hinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo itselataavien hybridien alempi bensankulutus johtuu siitä että kiihdytyksissä tehohuiput otetaan akusta sähkömoottorilla, jolloin polttomoottori ei kuluta aivan niin paljon. Mutta jokainen "itseladattu" kWh on tehty ennakkoon bensiinillä huonolla hyötysuhteella kun autoa on kiihdytetty vauhtiin tai kiivetty mäen päälle. Sitten sähkömoottorin toimiessa generaattorina jarrutetaan autoa tai mäkeä alas rullatessa saadaan osa käytetyn bensiinin energiasta sähkönä akkuun.

        Vasta plugarilla saadaan todellista säästöä kun osa käytettävästä energiasta on voitu ladata ennakkoon sähköverkosta bensiiniä halvemmalla hinnalla.

        Neljä litraa hörppäsee mun hybriditoyota satasella kun se edellinen bensatoyota imaisi kahdeksan litraa eniimmäkseen taajama-ajossa ja lyhyehköillä matkoilla ja ilman revittelyä.
        Että näin pientä säästöä ja käyttöverokin puolta pienempi mutta eihän siitä mitään säästöä synny jos ei osaa tai halua laskea. Tosin fiksuimmat osaa, niinkuin myyntikuvut kertoo ja rölli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljä litraa hörppäsee mun hybriditoyota satasella kun se edellinen bensatoyota imaisi kahdeksan litraa eniimmäkseen taajama-ajossa ja lyhyehköillä matkoilla ja ilman revittelyä.
        Että näin pientä säästöä ja käyttöverokin puolta pienempi mutta eihän siitä mitään säästöä synny jos ei osaa tai halua laskea. Tosin fiksuimmat osaa, niinkuin myyntikuvut kertoo ja rölli

        Kaikkihan me ajellaan vain lyhyttä taajama-ajoa ja vain kesäisin aurinkoisella säällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljä litraa hörppäsee mun hybriditoyota satasella kun se edellinen bensatoyota imaisi kahdeksan litraa eniimmäkseen taajama-ajossa ja lyhyehköillä matkoilla ja ilman revittelyä.
        Että näin pientä säästöä ja käyttöverokin puolta pienempi mutta eihän siitä mitään säästöä synny jos ei osaa tai halua laskea. Tosin fiksuimmat osaa, niinkuin myyntikuvut kertoo ja rölli

        Hienoa onkin verrata kulutuksia vanhaan bensarosvoon joka on lisäksi Toyota ja hieman liioitella hybridin kulutusta alakanttiin.
        Se säästä mitä oikeasti saat bensasta on mitätöntä.
        Myyntiluvut kertovat tosiaankin vain laskukyvyttömyydestä ja perusajattelun kyvyttömyydestä. Miksi ostaa meluisa, ruostuvin, epämukava täristin kun halvemmalla saa paremman kaikessa ja kulutuksenkin lähes samaan yksinkertaisella tekniikalla jonka ylläpito on halvempaa.


    • Anonyymi

      Suomi24:n palkollinen keskustelee täällä yksinään itsensä kanssa.

      • Anonyymi

        Minusta se "keskustelu" on pelkkää säälittävää inttämistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta se "keskustelu" on pelkkää säälittävää inttämistä!

        "Kaikkihan me ajellaan vain lyhyttä taajama-ajoa ja vain kesäisin aurinkoisella säällä."

        Etkö osaa lukea? En kirjoittanut sanallakaan kaikista enkä mistään aurinkoisesta ilmasta.
        Jos sinulla on paha lukihäiriö häiriökäyttäytymisen lisäksi niin tuskin se tyhmyyksiä huutelemalla paranee. Fiksu tapa valita auto käyttötarpeen mukaan on vaan täyspäisten juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta se "keskustelu" on pelkkää säälittävää inttämistä!

        Inttää itsensä kanssa.


    • Anonyymi

      Toyota toi hybridin 1997 massamarkkinoille. ja lanseerasi kyseisen termin käyttöön.
      Millä perusteella joku suoli24 palstalainen voi väittää että Toyota vääristelee tuolla termillä?

      Tuosta on 24 votta eikä nämä palstan pikkunasut edes olleet syntyneet silloin.

      Kertauksena nasuille automaailmassa käytetään termejä :

      HV - Hybrid Vehicle
      PHEV - Plugin Hybrid Electric Vehicle
      EV - Electric vehicle

      • Anonyymi

        Tojotin käyttää juuri näitä termejä myös autojensa valikoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotin käyttää juuri näitä termejä myös autojensa valikoissa.

        Entä "itsestään lataava" ja "50% sähköajoa", suurta valhetta ja tyypillistä Toyoytapaskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä "itsestään lataava" ja "50% sähköajoa", suurta valhetta ja tyypillistä Toyoytapaskaa.

        Nimenomaan on itsestään lataava jos ei tarvi ulkopuolista latausta? Mikä sinun ongelma nyt on? Itse ainakin olen päässyt melkein puolta pienemmällä bensan kulutuksella edelliseen autooni verrattuna sekalaisessa ajossa. Täysin mahdollista on päästä 50 % sähköllä tietyissä olosuhteissa, kuten taajamissa. Ei kai kukaan ole väittänytkään että jossain moottoritiellä tulisi merkittäviä säästöjä. Ei ole vuoteen tarvinnut moottoritietä minnekkään kulkemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan on itsestään lataava jos ei tarvi ulkopuolista latausta? Mikä sinun ongelma nyt on? Itse ainakin olen päässyt melkein puolta pienemmällä bensan kulutuksella edelliseen autooni verrattuna sekalaisessa ajossa. Täysin mahdollista on päästä 50 % sähköllä tietyissä olosuhteissa, kuten taajamissa. Ei kai kukaan ole väittänytkään että jossain moottoritiellä tulisi merkittäviä säästöjä. Ei ole vuoteen tarvinnut moottoritietä minnekkään kulkemiseen.

        Miksi kyseinen termi on kielletty monoissa maissa, no siksi kun se on harhaanjohtava, eli laiton. Se että akku täyteen ladattuna pääsee pienen pätkän 50% sähköllä myötätuulessa ja alamäessä kerro sekään totuutta. Tuota ajatusta jatkamalla päästää siihen, että bensakone kuluttaa ilman sähköapua 8-15 litraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan on itsestään lataava jos ei tarvi ulkopuolista latausta? Mikä sinun ongelma nyt on? Itse ainakin olen päässyt melkein puolta pienemmällä bensan kulutuksella edelliseen autooni verrattuna sekalaisessa ajossa. Täysin mahdollista on päästä 50 % sähköllä tietyissä olosuhteissa, kuten taajamissa. Ei kai kukaan ole väittänytkään että jossain moottoritiellä tulisi merkittäviä säästöjä. Ei ole vuoteen tarvinnut moottoritietä minnekkään kulkemiseen.

        Mäkin pääsen 1/2 pienemällä nyt kun edellisellä kun nyt kuluu vain 8,5 litraa.
        Minäkin ajan pelkästään pyhässä kolmiossa, koti-marketti-terveyskeskus, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotin käyttää juuri näitä termejä myös autojensa valikoissa.

        Älä kiusaa hönöjä, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan on itsestään lataava jos ei tarvi ulkopuolista latausta? Mikä sinun ongelma nyt on? Itse ainakin olen päässyt melkein puolta pienemmällä bensan kulutuksella edelliseen autooni verrattuna sekalaisessa ajossa. Täysin mahdollista on päästä 50 % sähköllä tietyissä olosuhteissa, kuten taajamissa. Ei kai kukaan ole väittänytkään että jossain moottoritiellä tulisi merkittäviä säästöjä. Ei ole vuoteen tarvinnut moottoritietä minnekkään kulkemiseen.

        "Nimenomaan on itsestään lataava jos ei tarvi ulkopuolista latausta?"

        Se on sama asia kun kertoisi että mulla on rahatasku joka on itsestääntäyttyvä kun laittaa itse sinne rahaa toisesta taskusta. Se tasku olisi oikeasti itsestääntäyttyvä kun se raha tulisi sinne jostain muualta kun samojen housujen toisesta taskusta.
        Energiansiirto bensasäiliöstä akkuun ei ole itsestäänlataamista. Autoa voi ladata vain jos sähkö tulee muualta. Esim verkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä "itsestään lataava" ja "50% sähköajoa", suurta valhetta ja tyypillistä Toyoytapaskaa.

        Todista vääräksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan on itsestään lataava jos ei tarvi ulkopuolista latausta? Mikä sinun ongelma nyt on? Itse ainakin olen päässyt melkein puolta pienemmällä bensan kulutuksella edelliseen autooni verrattuna sekalaisessa ajossa. Täysin mahdollista on päästä 50 % sähköllä tietyissä olosuhteissa, kuten taajamissa. Ei kai kukaan ole väittänytkään että jossain moottoritiellä tulisi merkittäviä säästöjä. Ei ole vuoteen tarvinnut moottoritietä minnekkään kulkemiseen.

        Ihanko itsestään se lataa? Ihan itsestään, paitsi että polttomoottorin avulla lataa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko itsestään se lataa? Ihan itsestään, paitsi että polttomoottorin avulla lataa.

        Jos kuskin ei tarvitse laitella piuhoja latausta varten, auto on itselataava - oli sitten hybridi tai ei. Niin yksinkertaista se on.


    • Anonyymi

      Toyota käyttää ihan kaikessa sanaa hybrid, jopa tarjous lisävarustepaketin nimi on "hybrid paketti" ja se sisältää talvirenkaat, tavaratilanmatoon ja kumimatot?!!?!? Mitä halvattua tuolla setillä on tekemistä hybridin kanssa?
      Ilmeisesti vaarit sekoaa ja kaikki kelpaa jos mainitaan sana hybrid?

      • Anonyymi

        Ne varusteet saa siihen hybridiautoon tarjottuun hintaan! Et tainnut ymmärtää?
        "Miksi kyseinen termi on kielletty monoissa maissa,"
        Kuinka monessa maassa "hybridi"-sana on kielletty?
        Haittaak se?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne varusteet saa siihen hybridiautoon tarjottuun hintaan! Et tainnut ymmärtää?
        "Miksi kyseinen termi on kielletty monoissa maissa,"
        Kuinka monessa maassa "hybridi"-sana on kielletty?
        Haittaak se?

        Onhan tuo säälittävä käyttää tarjous paketista joka sisältää talvirenkaat, kumimatot ja tavaratilan maton nimeä "hybrid paketti". Toinen naurettava nimitys on varustetaso jonka nimi on "premium", eli kaikessa on sellainen huijauksen maku vähintäänkin.


      • Anonyymi

        Kumimatot estävät kuskia saamasta hybridisähköiskua puhkikuluneista hybridikaapeleista. Seuraavassa huollossa vasta asennetaan uudet hybriditeipit.


    • Anonyymi

      Mainostihan volkkarikin dieseliä puhtaaksi... oliko se?

      • Anonyymi

        Oli periaatteessa, ihan yhtä puhdas kuin muillakin, mutta tuo pieni kiero ohjelman pätkä ei ollut hyväksyttävä. Kaikki muutkin kärysi päästöistä, mutta ei niinkään ohjelmasta.


      • Anonyymi

        VW maksoi siitä kovat sakot, kuinka käy Toyotan? No meillä Toyotalandiassa ei varmasti.


    • Anonyymi

      Kyllä pitää olla elämässä vaikeaa kun tällaisista asioista pitää itkeä.

      ÄLÄ OSTA jos tuntuu pahalta.

      • Anonyymi

        En todellakaan osta, mutta on sinusta kunnioitettavaa valehdella suoraan asiakkaille noin törkeästi?


    • Anonyymi

      Mitä tyhmempi, sitä vuolaammin tuo tämän esiin äänekkyytenä.

      • Anonyymi

        Minä halusin sanoa viimeisen sanan. Ni!


      • Anonyymi

        "Oli periaatteessa, ihan yhtä puhdas kuin muillakin,"
        40-kertaiset päästöt tarkoituksella ja suunnitellusti. Voiko olla enää röyhkempää ja törkeämpää? Itseäsikö tarkoitat tuolla pienellä kierolla pätkällä?


    • Anonyymi

      Tilaanpa itselataavan hybridin, kehuvat niitä.

      • Anonyymi

        Joko tilasit?


    • Anonyymi

      Leluautojen tekijä kusettaa tyhmiä !!

      • Anonyymi

        Niin se konserni kuulema tekee, hihii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se konserni kuulema tekee, hihii.

        Oliko se, se kuuluisa kolmenkymmenen miljardin kucetus asiakkaiden piikkiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se, se kuuluisa kolmenkymmenen miljardin kucetus asiakkaiden piikkiin?

        Asiakkaitten autot päivitettiin ja jossain päin maailmaa maksettiin heille lisäksi korvauksia. Tuo "asiakkaitten piikkiin" on Toyotan omapojan ihan oma aamuinen hätäkusi.
        Toyota on joutunut myös maksamaan ja korjaamaan tehdasvikojaan kymmenien miljardien edestä mm. katkeilleet pickupit, päästöt, kuolemat jne....


    • Anonyymi

      Itselataava on nerokas systeemi jatkojohtopelleilyn sijaan.

      • Anonyymi

        Jos tykkää maksaa joka kilometristä bensarahoja viisi kertaa enemmän kuin lataussähköstä jota saa vaivattomasti kotona.

        Aivan kuin olisi ilmainen bensa-asema kotona paitsi ettei tarvitse seisoskella auton vieressä se haiseva bensaletku kädessä.

        Bensa haisee, diesel lemuaa. Sähkö ei haise. Tankkauksen hygieniaa.


      • Anonyymi

        Noilla "itselataavilla" ei ollut muuta tarkoitusta kuin saada teoreettiset päästöt alhaisiksi tulevien maksujen ja verojen takia. Hauskinta tuossa on se, että viranomaiset ohjaavat ihmisiä pikkuhiljaa sähköiseen suuntaan ja se tapahtuu osittain päästömittauksilla ja niiden painotuksella. Nykyinen järjestelmä suosii kohtuuttomasti hybridiä ja sillä saaduilla päästöarvoilla ei kukaan aja oikeassa maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla "itselataavilla" ei ollut muuta tarkoitusta kuin saada teoreettiset päästöt alhaisiksi tulevien maksujen ja verojen takia. Hauskinta tuossa on se, että viranomaiset ohjaavat ihmisiä pikkuhiljaa sähköiseen suuntaan ja se tapahtuu osittain päästömittauksilla ja niiden painotuksella. Nykyinen järjestelmä suosii kohtuuttomasti hybridiä ja sillä saaduilla päästöarvoilla ei kukaan aja oikeassa maailmassa.

        Sähköstä aletaan kantamaan polttoaineveroa, ihan loogista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköstä aletaan kantamaan polttoaineveroa, ihan loogista.

        Ja maksat sitten kaikesta kotona käytetystä sähköstä polttoaineveroa? Vaikket edes omistaisi autoa?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hihii, Prius taksina. Olen ollut joskus tuollaisen kyydissä ja se vain jäi mieleen että olipa melua ja kernipenkit epämukavat ja auto sisältä pelkkää ämpärimuovia.
        Latviassa oli Nissan Leafin kyydissä, oli paljon mukavampi kyyti ja sut hiljaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, Prius taksina. Olen ollut joskus tuollaisen kyydissä ja se vain jäi mieleen että olipa melua ja kernipenkit epämukavat ja auto sisältä pelkkää ämpärimuovia.
        Latviassa oli Nissan Leafin kyydissä, oli paljon mukavampi kyyti ja sut hiljaista.

        Suomi24:ssä mikään ei ole totta paitsi luotettavista lähteistä linkitetty tieto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24:ssä mikään ei ole totta paitsi luotettavista lähteistä linkitetty tieto.

        Se onkin mielenkiintoinen juttu, nimittäin luotettava lähde.
        Täällä riittää kunhan vaan löytää jonkun asiaan liittyvän linkin jos se sopii ajatuskulmaan, niin sitä syötetään ainoana totuutena, vaikka samasta asiasta on useita tutkimuksia ja linkkejä täysin vastakkaisista totuuksista.
        Ongelma alkaa olla siinä ettei hölmöt enää tiedä mikä on totta ja mikä kusetusta.


      • Anonyymi

        Olkoon lähde mikkä tahansa niin aina Tojon latauskelvoton kuluttaa bensaa vähintään viisi litraa sataselle eli noin kahdeksan euron edestä.
        Sähköautolla sama matka maksaa noin kaksi euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkoon lähde mikkä tahansa niin aina Tojon latauskelvoton kuluttaa bensaa vähintään viisi litraa sataselle eli noin kahdeksan euron edestä.
        Sähköautolla sama matka maksaa noin kaksi euroa.

        Mulle typerä kaapelijumppa maksaa 25 euroa tunnille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle typerä kaapelijumppa maksaa 25 euroa tunnille.

        Ei kai sitä nyt herrajumala aleta minnekkään kaapelisulkeisiin paskaisten piuhojen kanssa ympäri vuoden? Viherhörhöt saa minusta aivan vapaasti kohkata piuhojensa kanssa ja etsiskellä pitemmillä reissuilla toimimattomia latauspaikkoja kun meikäpoika vaan oikasee vähän nilkkaa hybridin kanssa ja nauttii mielenrauhasta. Ei käy töpselivaginistiä kateeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai sitä nyt herrajumala aleta minnekkään kaapelisulkeisiin paskaisten piuhojen kanssa ympäri vuoden? Viherhörhöt saa minusta aivan vapaasti kohkata piuhojensa kanssa ja etsiskellä pitemmillä reissuilla toimimattomia latauspaikkoja kun meikäpoika vaan oikasee vähän nilkkaa hybridin kanssa ja nauttii mielenrauhasta. Ei käy töpselivaginistiä kateeksi.

        4,3 oli keskikulutus satasella tällä viikolla C-HR:llä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4,3 oli keskikulutus satasella tällä viikolla C-HR:llä

        Tekee noin seitsemän euroa sataselle. Sähköllä sama homma hoituu kahdella eurolla.

        Aika hölmöä maksaa noin paljon meluisasta kyydistä ja tuhnusta koneesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai sitä nyt herrajumala aleta minnekkään kaapelisulkeisiin paskaisten piuhojen kanssa ympäri vuoden? Viherhörhöt saa minusta aivan vapaasti kohkata piuhojensa kanssa ja etsiskellä pitemmillä reissuilla toimimattomia latauspaikkoja kun meikäpoika vaan oikasee vähän nilkkaa hybridin kanssa ja nauttii mielenrauhasta. Ei käy töpselivaginistiä kateeksi.

        No, katsotaan kun vähän aikaa kuluu eteenpäin. Jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin kyllä se takki kääntyy jos/kun Toyota tuo markkinoille täyssähköauton. Sen jälkeen sähköauto onkin maailman paras keksintö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, katsotaan kun vähän aikaa kuluu eteenpäin. Jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin kyllä se takki kääntyy jos/kun Toyota tuo markkinoille täyssähköauton. Sen jälkeen sähköauto onkin maailman paras keksintö.

        Saattaa hyvinkin olla että jollain aikavälillä kun latausinfra on rakennettu valmiiksi ja Toyota piiitkällä rangella ja Toyotan laadulla ja luotettavuudella japanilaisella ektroniikalla ja akuilla niin ehkä menee harkintaan. Nykyhybridit on vielä kauan voimissaan ja iskussa.
        Hyvää yleensä kannattaa odottaa ettei tarvitse katua niinkuin moni konsernimerkin puolivalmisteen ostanut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa hyvinkin olla että jollain aikavälillä kun latausinfra on rakennettu valmiiksi ja Toyota piiitkällä rangella ja Toyotan laadulla ja luotettavuudella japanilaisella ektroniikalla ja akuilla niin ehkä menee harkintaan. Nykyhybridit on vielä kauan voimissaan ja iskussa.
        Hyvää yleensä kannattaa odottaa ettei tarvitse katua niinkuin moni konsernimerkin puolivalmisteen ostanut

        On suorastaan nautinto havaita, kuinka saumattomasti voi toimia Toyotalla poltto- ja sähkömoottori yhteen liitettynä portaattomaan voimansiirtoon. Vähän on erilaista pätkintää dsg laatikon kanssa.


    • Anonyymi

      Honda nii crv kuluttaa enemän sähköö ku yaris diesel hydrauli moottorisa

    • Anonyymi

      On mainos uponnut yksinkertaisimpiin naisiin, kun niitä näkee ajavan suu auki uudella Toyotalla. Toki kuskit eivät ole kedon kauneimpia kukkasia, vaan puukolla veistettyjä ja yksinkertaisen näköisiä.

      • Anonyymi

        Haittaak se kun noin sappi kiehuu Toyotan etumatkasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haittaak se kun noin sappi kiehuu Toyotan etumatkasta?

        Toyotan etumatka on terojen haavemaailmasta.

        Tänä vuonna Suomessa on ostettu 7.100 VW:n valmistamaa autoa kun kun Tojo rämpii jossai vähän reilussa neljässä tonnissa.

        ID.4 valittiin juuri maailman parhaaksi autoksi ja tojolla ei ole yhtään sähköautoa. Pelkästään latauskelvottomia 90-luvun muinaisjäänteitä.

        Tämän on todellisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan etumatka on terojen haavemaailmasta.

        Tänä vuonna Suomessa on ostettu 7.100 VW:n valmistamaa autoa kun kun Tojo rämpii jossai vähän reilussa neljässä tonnissa.

        ID.4 valittiin juuri maailman parhaaksi autoksi ja tojolla ei ole yhtään sähköautoa. Pelkästään latauskelvottomia 90-luvun muinaisjäänteitä.

        Tämän on todellisuus.

        Toyotan hybridi on vielä vuosikymmenen ykkösvalinta kun odotellaan oikeita sähkö- ja vetyautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridi on vielä vuosikymmenen ykkösvalinta kun odotellaan oikeita sähkö- ja vetyautoja.

        Monilla vslmistajilla on ollut oikeita sähköautoja jo vuosia ja niitä ostetaan miljoonia per vuosi. Naapurimaassamme sähköautot ovat uusien autojen normi.

        Vain peräkammarin pojat ovat juuttuneet menneisyyden fossiililla kulkeviin. co-rollaattoreihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridi on vielä vuosikymmenen ykkösvalinta kun odotellaan oikeita sähkö- ja vetyautoja.

        Millaisia on "oikea sähkö. ja vetyauto"?
        Eikö sähköauto kulje pelkällä sähköllä ja vetyauto pelkällä vedyllä?
        Toyotan omapoika on oikeasti ihan sevon, kiva ja nautittavaa seurata koska poksahtaa. Taidan laittaa popparit tulemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan etumatka on terojen haavemaailmasta.

        Tänä vuonna Suomessa on ostettu 7.100 VW:n valmistamaa autoa kun kun Tojo rämpii jossai vähän reilussa neljässä tonnissa.

        ID.4 valittiin juuri maailman parhaaksi autoksi ja tojolla ei ole yhtään sähköautoa. Pelkästään latauskelvottomia 90-luvun muinaisjäänteitä.

        Tämän on todellisuus.

        Oikein harmittaa suomalaisten muututtua puolijauhoisiksi. Oliko niin, että noin 15 % nuoristamme ei osaa lukea koulunsa päätyttyä ja kenties 20 % ei ymmärrä lukemaansa tekstiä. Kenties 30 % tulkitsee väärin lukemansa, luullessaan ymmärtävänsä.

        Lopuissa on aivopestyjä ja luonnevikaisia, jotka saavat mielihyvää sontaa kirjoittamisesta.


    • Anonyymi

      Hybrid Rollaattori tohjota on vanhanaikaine kulkine ei ole edes sähkölautoa
      tosin ei ole ehtinyt kopsaamaa muiden valmistajien innovaatioita joilla päääsee
      sähköllä 1000 km , tojo hybrid ei pääse edes risteyksen yli jää ynisee siihe.

      • Anonyymi

        Finnitkö ahistaa vai eikö Raisu ota kierroksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnitkö ahistaa vai eikö Raisu ota kierroksia?

        Kasetti ei meinaa kestää Toyotan etumatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasetti ei meinaa kestää Toyotan etumatkaa.

        Tollolootan etumatka = muut ovat ottaneet jo kierroksella kiinni.

        Täyssähköauto pelkkiä konsepteja yhä = myyntiin tulo vuosien päästä.

        Vetypommiauto vanha idea parinkymmenen vuoden takaa. Useimmat muut ovat jo todenneet sen huonoksi ideaksi. Nyt oppirahoja maksetaan mm. Etelä-Koreassa, Saksassa jne. Paljon rahaa upotettu tankkausasemiin, mutta autojen myyntimäärät muutama sata vuodessa. Taitaa koko maailman vetypommiautokanta olla yhä parikymmentä tuhatta autoa. Se on vähemmän kuin pelkästään Suomessa on lataushybridejä.

        Vety on jäänyt lähtötelineisiin rämpimään. Esim. vety/polttokennobusseista kohistiin kovasti vuosituhannen alussa. Niitä tulikin koekäyttöön muutamia sinne tänne. Nyt osa näistä kokeiluista on jo loppunut, mutta taas ollaan ottamassa siellä sun täällä 3 tai 5 tai jopa 6 bussia käyttöön! Ihan samaa konttausta kuin reilut 15 vuotta sitten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasetti ei meinaa kestää Toyotan etumatkaa.

        Hihii, ei sähköautoa, sehän on käänteistä "etumatkaa".
        Parasta on jos ostat uuden hybridin, niin saat kamppiksena kaupan päälle
        "hybrid kumimatot" ja hybrid talvirenkaat".


    • Anonyymi

      Tojota huijjaa hybrideillään tyhmää tuulipukukansaa.

      • Anonyymi

        Toyota tarjoaa täysin ylivoimaisen hybriditekniikan kaikelle kansalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tarjoaa täysin ylivoimaisen hybriditekniikan kaikelle kansalle.

        No mut hei, toi on muuten ihan tosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mut hei, toi on muuten ihan tosi.

        Ei vaan iske tuollainen muinainen tekniikka kansaan.
        Kansa on ostanut tänä vuonna VW:n valmistamia autoja jo yli 7.000 kappaletta kun tojon latauskelvottomien luvut ovat jääneet vähän yli 4.000 kappaleeseen. Kyllä kansa tietää mihin rahansa laittaa. Latauskelvottomat ovat out.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan iske tuollainen muinainen tekniikka kansaan.
        Kansa on ostanut tänä vuonna VW:n valmistamia autoja jo yli 7.000 kappaletta kun tojon latauskelvottomien luvut ovat jääneet vähän yli 4.000 kappaleeseen. Kyllä kansa tietää mihin rahansa laittaa. Latauskelvottomat ovat out.

        Kaikki konsernimerkit yhteen laskettuna ja laskettuna yhteen ? Ei ole parempaan pystynyt kun kansa muistaa kusetuksen ja suhmuroinnin, laatu-ja luotettavuusongelmat vastaantulotaisteluineen. Takuuhan näillä on vain huono vitsi. Jos ei Eu-Suomessa pärjää merkkinä japanilaiselle Toyotalle niin jokin iso ongelmahan silloin pitää olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki konsernimerkit yhteen laskettuna ja laskettuna yhteen ? Ei ole parempaan pystynyt kun kansa muistaa kusetuksen ja suhmuroinnin, laatu-ja luotettavuusongelmat vastaantulotaisteluineen. Takuuhan näillä on vain huono vitsi. Jos ei Eu-Suomessa pärjää merkkinä japanilaiselle Toyotalle niin jokin iso ongelmahan silloin pitää olla.

        Taas menee tojopojulla kasetti jumiin ja tuloksena tuollaista älämölöä. Mielikuyvitusmaailma järkkyy kun faktat laitetaan tiskiin.
        Konserni porskuttaa Suomen kansan ostotilaston ylivoimaisena ykkösenä vuodesta toiseen.
        Suomen kansa tietää mihin rahansa laittaa. VW on ykkösvalinta vuodesta toiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      1992
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1526
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1438
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1395
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe