En nyt parempaakaan kategoriaa löytänyt, kuin tämä moottori, mutta menköön tähän, eli onko kokemusta bensan sekaan laitettavista suuttimien puhdistusaineista?
Ostin vanhan auton missä meno takkusi aikalailla, mutta, kun kaadoin tankkiin STP:n injector cleaneria niin johan alkoi kulku olla sujuvaa. Mietin vain, että onko noilla eri merkkisillä aineilla miten paljon eroja? meinasin nimittäin vielä toisen satsin kaataa, kunhan tämä tankillinen on ajettu pois, että loputkin karstat lähtee irti. Mutta, jos kokeilis eri merkkistä. Ainakin tuo STP:n kama on aika tujua ja toimivaa ainetta!
Polttoaineen lisäaineet
5
3645
Vastaukset
- Anonyymi
Jos aine, jota kokeilit toimii ! Miksi vaihtaa merkkiä ?
- Anonyymi
Kokeiltu mm Redline (260tkm ajettuun) ja Forten (180tkm ajettuun) aineet. Molemmissa katsastuksen päästömittauksen HC ja CO päästöt laski normaalia vaihtelua enemmän, toisin sanoen bensa paloi käsittelyn jälkeen täydellisemmin. Todennäköisesti paremman suihkutuskuvion/puhtaampien venttiilien ansiosta.
Eli kannattaa päästömittauksia verrata eikä tehdä siinä välissä mitään muuta moottorille. Esim ilmansuodattimen tai tulppien vaihto pilaa vertailun. Bensalaatukin saisi mieluiten olla sama.
Ei tuota ajossa huomaa mitenkään eikä ajoni tarpeeksi samanlaista että voisi polttoaineenkulutusta luotettavasti verrata, mutta päästömittaus kerto kyllä että jotain parannusta noilla aineilla saa. - Anonyymi
NO itse lisäsin tuossa motoksin( Motonet) omaan autoon bensanpuhdistus ainetta..olen joskus käyttänyt muita merkkejä useissa autoissa vaikeeta sanoa mikä on paras merkki,,kaikki tuntuu toimivan: Hinnoissa vaan on eroo 5e tuonne 25e
- Anonyymi
Kiitoksia vastauksista! Näin arvelinkin, että aikalailla samaa ainetta nuo kaikki ovat ja erot voivat olla korkeintaan hiuksen hienoja. Voisi tuota Motoxia seuraavaksi kokeilla.
- Anonyymi
Minä ostin vain lisää bensaa, kun tankki alkoi olla pahasti vajaa. Näin olen tehnyt tälle autolle 32 vuotta. Polttoainesuodatinkin on vielä alkuperäinen Ranskassa asennettu. Ilmanputsarin aion uusia joskus kesällä...
Mitään lisäaineita en ole viime vuosina lisännyt koska bensassa on viinaa, joka liuottaa mahdollisen kondenssiveden pois. Aiemmin kaadoin tankkiin joskus lorauksen tenua tai isopropanolia silloin kun muistin.
Niin, auton matkamittarissa on vasta 527 tuhatta km.
Tällä mennään vastakin, tuhlatkoot teinit rahansa mihin haluavat. Minä en ainakaan tarpeettomiin lisäaineisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831439Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671225Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021213Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2191204Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä104999Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134926Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 78783