Polttoaineen lisäaineet

Anonyymi

En nyt parempaakaan kategoriaa löytänyt, kuin tämä moottori, mutta menköön tähän, eli onko kokemusta bensan sekaan laitettavista suuttimien puhdistusaineista?

Ostin vanhan auton missä meno takkusi aikalailla, mutta, kun kaadoin tankkiin STP:n injector cleaneria niin johan alkoi kulku olla sujuvaa. Mietin vain, että onko noilla eri merkkisillä aineilla miten paljon eroja? meinasin nimittäin vielä toisen satsin kaataa, kunhan tämä tankillinen on ajettu pois, että loputkin karstat lähtee irti. Mutta, jos kokeilis eri merkkistä. Ainakin tuo STP:n kama on aika tujua ja toimivaa ainetta!

5

2816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos aine, jota kokeilit toimii ! Miksi vaihtaa merkkiä ?

• Anonyymi

Kokeiltu mm Redline (260tkm ajettuun) ja Forten (180tkm ajettuun) aineet. Molemmissa katsastuksen päästömittauksen HC ja CO päästöt laski normaalia vaihtelua enemmän, toisin sanoen bensa paloi käsittelyn jälkeen täydellisemmin. Todennäköisesti paremman suihkutuskuvion/puhtaampien venttiilien ansiosta.

Eli kannattaa päästömittauksia verrata eikä tehdä siinä välissä mitään muuta moottorille. Esim ilmansuodattimen tai tulppien vaihto pilaa vertailun. Bensalaatukin saisi mieluiten olla sama.

Ei tuota ajossa huomaa mitenkään eikä ajoni tarpeeksi samanlaista että voisi polttoaineenkulutusta luotettavasti verrata, mutta päästömittaus kerto kyllä että jotain parannusta noilla aineilla saa.

• Anonyymi

NO itse lisäsin tuossa motoksin( Motonet) omaan autoon bensanpuhdistus ainetta..olen joskus käyttänyt muita merkkejä useissa autoissa vaikeeta sanoa mikä on paras merkki,,kaikki tuntuu toimivan: Hinnoissa vaan on eroo 5e tuonne 25e

• Anonyymi

Kiitoksia vastauksista! Näin arvelinkin, että aikalailla samaa ainetta nuo kaikki ovat ja erot voivat olla korkeintaan hiuksen hienoja. Voisi tuota Motoxia seuraavaksi kokeilla.

• Anonyymi

Minä ostin vain lisää bensaa, kun tankki alkoi olla pahasti vajaa. Näin olen tehnyt tälle autolle 32 vuotta. Polttoainesuodatinkin on vielä alkuperäinen Ranskassa asennettu. Ilmanputsarin aion uusia joskus kesällä...
      Mitään lisäaineita en ole viime vuosina lisännyt koska bensassa on viinaa, joka liuottaa mahdollisen kondenssiveden pois. Aiemmin kaadoin tankkiin joskus lorauksen tenua tai isopropanolia silloin kun muistin.
      Niin, auton matkamittarissa on vasta 527 tuhatta km.
      Tällä mennään vastakin, tuhlatkoot teinit rahansa mihin haluavat. Minä en ainakaan tarpeettomiin lisäaineisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1139
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe