Patti kiveksessä

Huolestuttaa

Toisessa kiveksessä tuntuu selkeärajainen patti. Ei mitään kipua, ollut jo pitempään. Onko kivessyövässä millaisia patteja, ja liittyykö niihin aina kipua?

85

52136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

      saattaisivat tietää cancer.fi sivuilla keskusteluissa ja siellä miesten syövät. Ehdottomasti kannattaa lääkärille mennä.

      • Alkuperäinen patti

        Niin, mutta kun ei ole mitään oireita, oikein viitsisi turhan päitten lähteä tämmöistä lääkäriin selittämään.

        Kai ne oireet olisi oltava?


      • anna-maaria
        Alkuperäinen patti kirjoitti:

        Niin, mutta kun ei ole mitään oireita, oikein viitsisi turhan päitten lähteä tämmöistä lääkäriin selittämään.

        Kai ne oireet olisi oltava?

        on jo syy mennä lääkäriin!


      • .....
        Alkuperäinen patti kirjoitti:

        Niin, mutta kun ei ole mitään oireita, oikein viitsisi turhan päitten lähteä tämmöistä lääkäriin selittämään.

        Kai ne oireet olisi oltava?

        Kolmekymppisillä miehillä kivessyöpä on yleisin. Patti on yleensä aina paha asia, ja usein syöpää kun se löytyy kiveksestä. Mene heti lääkäriin. Kives syöpä ei ole leikin asia. Tsemppiä!


      • mutta
        Alkuperäinen patti kirjoitti:

        Niin, mutta kun ei ole mitään oireita, oikein viitsisi turhan päitten lähteä tämmöistä lääkäriin selittämään.

        Kai ne oireet olisi oltava?

        Oma rintasyöpäni oireili pelkästään patilla, ilman minkäänlaista kipua. Varmista ihmeessä asia lääkärillä.


      • pelästynyt
        ..... kirjoitti:

        Kolmekymppisillä miehillä kivessyöpä on yleisin. Patti on yleensä aina paha asia, ja usein syöpää kun se löytyy kiveksestä. Mene heti lääkäriin. Kives syöpä ei ole leikin asia. Tsemppiä!

        minä olen 13vuotias ja vasemmassa kiveksen yläällä on pieni patti huomasin sen vasta tänään tuli vähän vain kipuja pelkään että olisi syöpä


      • finni tai lääkäri
        pelästynyt kirjoitti:

        minä olen 13vuotias ja vasemmassa kiveksen yläällä on pieni patti huomasin sen vasta tänään tuli vähän vain kipuja pelkään että olisi syöpä

        jos sulta se vielä löytyy, niin jos sen päällä on vain pienen pieni kerros ihoa, se on valkoinen ja kun sitä painat kovaa, siihen sattuu vähän aikaa(5-15 sec.) niin se taitaa olla vain kasseissa oleva finni. Itseltäni on jo elämän aikana löytynyt 2 suurehkoa sellaista ja jo niiden perusteella voin sanoa, että kannattaa mahdollisimman pian "räjäyttää" tai "popata" se, sillä toista ihmettelin vuoden ajan ja se ehti kasvaa perkeleen isoksi, niin sen räjäyttäminen vaati kotihoitoisesti hiukan ihon hajottamista(leikkaamalla) ja helvetin kivuliasta kahden sormen painamis taktiikkaa :D Kaikkein paras vaihtoehto kuitenkin on käydä lääkärillä tai tutkia internetistä äärimmäisen tarkasti!!!!


      • D:
        pelästynyt kirjoitti:

        minä olen 13vuotias ja vasemmassa kiveksen yläällä on pieni patti huomasin sen vasta tänään tuli vähän vain kipuja pelkään että olisi syöpä

        mulla on kans samanlainen mutta se vuotaa vähän verta.. oiskohan joku puhjennut finni tai jotain?


      • Pelottaa
        pelästynyt kirjoitti:

        minä olen 13vuotias ja vasemmassa kiveksen yläällä on pieni patti huomasin sen vasta tänään tuli vähän vain kipuja pelkään että olisi syöpä

        mulla on sama oon 12 v ei oo mitenkään kipee.


      • Kauhistuttaa
        Pelottaa kirjoitti:

        mulla on sama oon 12 v ei oo mitenkään kipee.

        Mäkin oon 12 ja mulla vasemmassa kassissa patti joka on niinku siinä ihossa et se ei oo mitenkää kiinni siin itse kamassa mitä kassin sisältä löytyy


      • Samppaq
        finni tai lääkäri kirjoitti:

        jos sulta se vielä löytyy, niin jos sen päällä on vain pienen pieni kerros ihoa, se on valkoinen ja kun sitä painat kovaa, siihen sattuu vähän aikaa(5-15 sec.) niin se taitaa olla vain kasseissa oleva finni. Itseltäni on jo elämän aikana löytynyt 2 suurehkoa sellaista ja jo niiden perusteella voin sanoa, että kannattaa mahdollisimman pian "räjäyttää" tai "popata" se, sillä toista ihmettelin vuoden ajan ja se ehti kasvaa perkeleen isoksi, niin sen räjäyttäminen vaati kotihoitoisesti hiukan ihon hajottamista(leikkaamalla) ja helvetin kivuliasta kahden sormen painamis taktiikkaa :D Kaikkein paras vaihtoehto kuitenkin on käydä lääkärillä tai tutkia internetistä äärimmäisen tarkasti!!!!

        Mullakin on semmonen patti ei kai se ole mikään syöpä


      • Samppaq
        Kauhistuttaa kirjoitti:

        Mäkin oon 12 ja mulla vasemmassa kassissa patti joka on niinku siinä ihossa et se ei oo mitenkää kiinni siin itse kamassa mitä kassin sisältä löytyy

        Itellä on siel sisäl se nii en tiiä toivottavasti on vaa finni koska oon 12v nii toivottavasti nyt eo ainakaa olis mitää syöpää


      • TutkimuksiinVaan
        pelästynyt kirjoitti:

        minä olen 13vuotias ja vasemmassa kiveksen yläällä on pieni patti huomasin sen vasta tänään tuli vähän vain kipuja pelkään että olisi syöpä

        No se voi olla lisäkiveskin.
        Onks toisessa samallai samoilla paikkeilla?
        Ainakin pitäs.

        Googlaas tollasen kuva ni tiiät et mis kohtaa noi on.
        Mut ei siihen lääkärissäkäyntiinkä kuole, et jos arveluttaakaan, ni me näyttämään.


      • sfasdfsdf

        Potku munille auttaa kives-patteihin.


    • Itse löysin kiveksestäni patin, kun alkoi kasseja pestessä jomottaa tosi vähän. Kipeä kives ei kuitenkaan ollut millään lailla. Kävin näyttämässä lääkärille ja määräsi ultraan, jossa todettiin kasvain. Tällä viikolla kives leikattiin pois ja nyt odotellaan patologin lausuntoa kasvaimesta.

      Mene ihmeessä sinne lääkäriin mahdollisimman pian.

      • Korjataan sen verran, että se leikkaus oli tietenkin viime viikolla...


      • Alkuperäisen patti

        Miten kauan se patti oli? Viikkoja, kuukausia, vuosia? Internetistä tutkin niin tällaiset patit olisivat useinkin jotain rasvapatteja en nyt ole varma termistä.

        Itsellä siis selvästi erottuva sileäpintainen patti, ehkä sellainen peukalonpäänkokoinen, ei kipua. No, en nyt tietenkään ole puristamalla puristanut. Se on niinkuin kiveksen yläosassa kiveksessä kiinni, patti, kyhmy. Toinen kives aivan normaalin muotoinen ei mitään patteja.


      • Alkuperäisen patti kirjoitti:

        Miten kauan se patti oli? Viikkoja, kuukausia, vuosia? Internetistä tutkin niin tällaiset patit olisivat useinkin jotain rasvapatteja en nyt ole varma termistä.

        Itsellä siis selvästi erottuva sileäpintainen patti, ehkä sellainen peukalonpäänkokoinen, ei kipua. No, en nyt tietenkään ole puristamalla puristanut. Se on niinkuin kiveksen yläosassa kiveksessä kiinni, patti, kyhmy. Toinen kives aivan normaalin muotoinen ei mitään patteja.

        Kun huomasin patin, se oli melko pieni. Ultrassa lääkäri totesi sen n. 2 cm kokoiseksi. Siitä muutama viikko, niin huomasin sen kasvaneen ihan selvästi. Ei siis ehtinyt kauaa olla...


      • dazze
        Alkuperäisen patti kirjoitti:

        Miten kauan se patti oli? Viikkoja, kuukausia, vuosia? Internetistä tutkin niin tällaiset patit olisivat useinkin jotain rasvapatteja en nyt ole varma termistä.

        Itsellä siis selvästi erottuva sileäpintainen patti, ehkä sellainen peukalonpäänkokoinen, ei kipua. No, en nyt tietenkään ole puristamalla puristanut. Se on niinkuin kiveksen yläosassa kiveksessä kiinni, patti, kyhmy. Toinen kives aivan normaalin muotoinen ei mitään patteja.

        "Se on niinkuin kiveksen yläosassa kiveksessä kiinni, patti, kyhmy. Toinen kives aivan normaalin muotoinen ei mitään patteja."   

        Itselläni aivan sama juttu.


      • Yaisdh
        dazze kirjoitti:

        "Se on niinkuin kiveksen yläosassa kiveksessä kiinni, patti, kyhmy. Toinen kives aivan normaalin muotoinen ei mitään patteja."   

        Itselläni aivan sama juttu.

        Mullakin ihan sama


    • ....

      on myös patti kiveksessä.Hän kävi huolestuneena näyttämässä sitä lääkärille.Patti oli muistaakseni siemennestettä(en nyt muista kunnolla oliko se niin),se ei kuitenkaan ole vaarallinen.Kannattaa tietenkin käydä näyttämässä lääkärille,ja mieluiten yksityiselle!

      • PETUS

        Saattaa olla ihan vaaraton nestekertymä tai siemennestekertymä lisäkiveksessä. Käy kuitenkin tutkituttamassa. Yksi keino tutkia on läpivalaista kives voimakkaalla valolla - jos patti läpinäkyvä niin tuskin kovin suurta syytä huoleen.


      • Alkuperäisen patin omistaja
        PETUS kirjoitti:

        Saattaa olla ihan vaaraton nestekertymä tai siemennestekertymä lisäkiveksessä. Käy kuitenkin tutkituttamassa. Yksi keino tutkia on läpivalaista kives voimakkaalla valolla - jos patti läpinäkyvä niin tuskin kovin suurta syytä huoleen.

        Tarkoitatko että kotona itse läpivalaisee valolla? Mikähän mahtaisi olla niin voimakas valo? Aihe vakava mutta vähän hassulle tuntuu silti:)


      • KoitaVaikka

        Miten niin voimakas?
        Eikös iha tavallisen taskulampunkin valo näy jo kädestäkin läpi, et ei siihen nyt mitään valonheitintä tarvita?! :D


    • Pena

      Itselläni oli vastaava tilanne muutamia vuosia sitten. Olin tietysti kovin huolissani asiasta ja aivan vakuutunut syövästä.
      Lääkäristä sain lähetteen ultraan jossa selvisi että kysymyksessä oli melko tavallinen nivustyrä.
      Puolen vuoden jälkeen tyrä leikattin päiväkirurgiana.

      • elmo

        Joo itselläkin löytyy noin 2cm kokoinen patti kiveksen yläpuolelta. Ja se on hemmetin kipeä, en tiedä pitäisikö kiitää lääkäriin vai mitä. Mutta kipu on esiintyy vain harvoin. Mutta patti on ollut jo pitkään.


      • juuu---
        elmo kirjoitti:

        Joo itselläkin löytyy noin 2cm kokoinen patti kiveksen yläpuolelta. Ja se on hemmetin kipeä, en tiedä pitäisikö kiitää lääkäriin vai mitä. Mutta kipu on esiintyy vain harvoin. Mutta patti on ollut jo pitkään.

        itselläni oikeassa kiveksessä kyhmy ja kyhmyn vieressä marmorikuulan kokonen patti. olen 20w että kandeeko huolestua ja voiko näin nuorella syöpää viel olla?


      • surffaaja.
        juuu--- kirjoitti:

        itselläni oikeassa kiveksessä kyhmy ja kyhmyn vieressä marmorikuulan kokonen patti. olen 20w että kandeeko huolestua ja voiko näin nuorella syöpää viel olla?

        miesklinikan sivuilta löytyi monia kysymysiä samasta asiasta:

        http://www.miesklinikka.com/kysymys-ja_keskustelupalsta/?N=20&O=3500&SORT=-date,-time&num=10652&numEXISTS=1

        tässä yksi:

        Kivespussin päällä näppyjä.
        Hei!

        Olen huomannut, että kivespussini päällä on pieniä valkoisia näppylöitä. Näitä näppylöitä on myös peniksen varressa. Yhdynnässä en ole ollut. Ovatko nämä näppylät vain finnejä, vai onko kyseessä jokin vakavampi asia?
        ----------------

        VASTAUS:

        Ei ole vakava asia.Kyseessä ovat kivespussin ja peniksen
        ihon alla talikertymät eli ateromat.
        Hankalia vain jos tulehtuvat. Silloin käännyt ihotautien erikoislääkärin puoleen.

        Pellervo Petäys
        urologian erikoislääkäri


      • Maxwel

        Jos kiveksen nahkan pinnalla on punainen verenvärinen patti niin onko se vaan joku verenpurkauma?


      • EiSitäKoskaanTiiä

        Voi se olla puremajälkikin? :D


    • queque

      Voiko näitä patteja mitenkään hoitaa itse?
      Useampi jo ilmestynyt, eri kokoisia.

      • Kives*1

        Mene hyvämies näyttää niitä lääkärille ajoissa!oli vakavaa tai ei,niin saat hengenrauhan asiassa!


    • hellurei124

      Minulla on patti/finni kiveksen vieressä ei ite kiveksessä vaan ihossa? Onko se vain finni tai menenkö tarkistamaan

      • Pelottaa

        Sama täällä


    • Peloissaan123

      Joo tota noin, tässä kirjoittelee 15 vuotias poika.
      huomasin tossa 2 vuotta sitten pikkurillinpään kokoisen pallukan kivespussin sisällä.
      Se liikkuu siellä eikä tunnu olevan kiinni missään.
      Ei ole kasvanut 2 vuoden aikana.
      Olen hieman hämilläni ja peloissani,onko kellään tietoa mikä se voisi olla?

      • Jeeee

        Minulla on juuri sama juttu mutta vasta tuli en tiedä mikä on mutta tuskin vaarallinen :)


    • apuvaa

      Mullakin on oikees kiveksessä tollane ja olen 15 vuotias, tuskin näin nuorella syöpää voi olla? :O, vähän kyl pelottaa, mut joo, toivon vaa että se ois jtn muuta vaaratonta..

    • Monokkeli1133445

      Kävin parikymppisenä lääkärille näyttämässä pattia oikeassa kassissa. Oli kipeä jos siihen sai iskun mutta sattuuhan niihin aina jos kiville osuu. Tää patti on pikkurillin pään kokoinen ja kosketettaessa vähän arka. Tuolloin tohtori laittoi mut kyljelleen ja työnsi sormen mun hanuriin ja kokeili jotain. Kertoi tämän jälkeen että kysta, hyvänlaatuinen. Ei toimenpiteitä. Kuitenki sit urologille joka tsekkas sen ultralla ja tokas että päiväkirurgiassa voidaan poistaa tuo patti. Sano samalla että jonot pitkät yksityiselle olis aikaa. En menny kun ei ollu 700 euroo just siinä silloin. Nyt oon 32. Patti on vieläkin siellä. Arempi kosketukselle kuin kivekset. Ei kipuile eikä siis ole kokp ajan kipee. Jos saa osuman niin tuohon sattuu eniten. Se ei oo kasvanu tai oireillu mitenkään. Joten kai se sormiperseessä kokeilu oli sen kokemuksen väärti. Ei o syöpä...

    • asd

      Samanlainen patti on, liikkuu ja tuntis olevan jollai kiinni ku se pääsee irti ni se löytyy aina siit lisäkiveksen vierestä. Ei kipee oo eikä mitää.

    • Juppezz

      Joo itse olen 14, vasemmassa kiveksessäni patti, joka liikkuu vähäsen joka suuntaan, sattuu kun puristaa ja peukalon pään kokoinen. Lääkärille olen menossa seuraavalla viikolla. Ei pitäisi olla mitään vakavaa :) Harvat noista pateista ovat syöpiä, esimerkiksi se voi olla tulehdus joka selviää antibiooteilla.

    • tamperepoikaff

      Moro! Oon 13 v poika ja ite oon huomannut jonkin aikaa sitten kyhmyn vasemmassa kiveksessä.. Ei liiku minnekkään tai mitään. Ei edes ole kipeä. Kannatteeko mennä lääkäriin? En usko ett ä näin nuorella on kasvainta ja tuo patti on ollut kiinni jo monia kuukausia ja ei ole kasvanut tai mitään. Vasen kives on vaan isompi? Voisitteko neuvoa!?

      • Tietäjäjippo

        Luin tälläsestä se saattaa olla syöpä


    • PattiTäälläkin

      Itse kävin näyttämässä toisessa kiveksessäni olevaa pattia Terveystalolla viime vuoden puolella. Patti oli hieman aristava ja sen tunsi helposti. Lääkäri ultrasi kiveksen ja totesi sen olevan ns. vesirakkula, eli täysin harmiton patti, mutta poistetaan, jos siitä minulle koituu jotain haittaa.

    • Ki(r)vesmies

      Vähän samanlainen tarina täälläkin kuin edellisellä kirjoittajalla. Löysin toisen kiveksen päältä pienen patin ja aikani pähkäiltyäni ajattelin sitä näyttää lääkärille. Lääkäri ei tuota pattia oikein löytänyt ja sanoi että 98% todennäköisyydellä ei ole mitään. No laittoi kuitenkin lähetteen ultraan jotta saisin mielenrauhan. Juuri tulin ultrasta ja siellä havaittiin pieni nesterakkula lisäkiveksessä, itseasiassa molemmilla puolilla, mutta toisella puolella tuo rakkula oli niin pieni että sitä oli mahdoton havaita ulkoisesti.

      Nyt sain mielenrauhan viimeinkin, halleluja ja tsemppiä kaikille!

    • =)

      Juu mut siis jos on himas joku pien ''laaseri'' (tehokas ledi tai joku sellane) nii sil jos pystyy valasta sen läpii nii tietää ettei oo varmaankaa mitää vakavaa.

    • Poika 15v

      Itse huomasin viime talvena vasemmassa kiveksessäni pienen patin. Se ei ollut yhtään kipeä ja huomasin sen vasta suihkussa pestessä itseäni. Patti oli kiveksessä ehkä viikon ja sitten se pieneni ja hävisi kokonaan. Sitten minusta tuntui että vasen kivekseni on hieman suurempi ja että se roikkuisi aavistuksen alempana, mutta sitten luin wikipediasta että normaalisti vasen kives on hieman isompi ja roikkuu aavistuksen alempana. Tämä tieto helpotti, mutta mietin sitä pattia joka oli viikon vasemmassa kiveksessäni viime talvena. Voisiko se olla syöpä? Sitten huomasin pari päivää sitten että oikealla puolella nivustaipeessa on pieni punainen haavauma joka on jo vähän parantunut hieman kun olen joka päivä rasvannut sitä, voisiko liittyä jotenkin kiveksessä olevaan pattiin? Olen siis 16v poika joten voisiko se olla syöpää vai joku harmiton siemennestekertymä?

      • jups

        kuulostaa kondyloomalle eli sukupuolitauti "visvasyylä" käy tarkistuttamassa


    • Hmhmhmm

      Itsellä on oikeassa sellainen pikkurillin pään kokoinen ollut jo noin 3 vuotta varmaan, ei ole mielestäny kasvanut mihinkään ja lääkäriinkää tuskin tulen menemään itsepäinen ku olen vähän arka on oikea kives.

    • 14 v poika

      Moro! Olen 14 vuotias poika, jolla on vasemmassa kiveksessä pikkurillin pään kokoinen patti. Se on siinä ylhäällä kiinni, mutta se liikku kuitenkin jonkin verran siellä ja pelkäisin, että se olisi syöpä, mutta en kovinkaan usko, että näin nuorella olisi syöpää?

      • lääkärille133

        Kivessyöpää esiintyy nimenomaan nuorilla miehillä, jopa 14-vuotiaisiin saakka. Jos kiveksessä tuntuu jotain, minkä normaaliudesta ei ole varma, niin pitää mennä lääkärille. Nämä asiat on AINA parempi selvittää ennemmin kuin myöhemmin. Hyvä, että selvität asiaa. Nyt lääkäriin!


      • avanski

        En usko että kyseessä on syöpä ellei sinulla ole pahoinvointia,kuumetta yms


    • Syöpäkö?

      Olen 61 vuotias ja huomasin myös patin vasemmassa kiveksessä. Kävin lääkärissä ja sain passituksen ultraan. Itse testasin kirkkaalla valolla ja kyllä näyttäis valo menevän läpi mutta käyn kuitenkin vielä ultrassa.

    • Hei itellä on vasemmassa kiveksessä semmonen herneen/maissin kokoinen patti/kyhmyrä ei oo kipeä tai mitään mut onkohan se vakavaa se liikkuu siinä kiveksessä jos sitä puristelee.

    • Kuolen nuorena.

      Mulla on ollut 1,5 vuotta vasemassa kiveksessä patti ja koskee joka päivä olen käynyt lääkärissä, mutta lääkäri ei osannut sanoa onko se syöpä vai mitä pitää varmaan mennä joku päivä uudelleen siellä käymään, kives ei ole turvonnut tai mitään, mutta mustia verisuonia siinä menee.

    • KivesProblem

      itse olen 15v ja vasemmassa kiveksessä todella pieni patti. ei liiku mihinkään eikä mitään kipua ei tunnu .. kannattaisiko tuon takia käydä lääkärissä ??

      • jodjofaafss

        mulla on pieni patti oikeassa kiveksessä oikea kives himan vasempaa suurempi mutta vasen silti roikkuu alempana hieman kipeä joskus. saattaa johtua siitä että olen 14 vuotias ja murrosikäni on alkanut ja kivekset kasvaneet merkittävästi esim viimevuodesta ja boxerit jääny pieneks. mutta aattelin kumminki kertoa vanhemmillle ja käydä näyttämässä lääkärillä ihan varmuudenvuoksi vaikka tuskin se mikään syöpä on.


      • Naishiminen
        jodjofaafss kirjoitti:

        mulla on pieni patti oikeassa kiveksessä oikea kives himan vasempaa suurempi mutta vasen silti roikkuu alempana hieman kipeä joskus. saattaa johtua siitä että olen 14 vuotias ja murrosikäni on alkanut ja kivekset kasvaneet merkittävästi esim viimevuodesta ja boxerit jääny pieneks. mutta aattelin kumminki kertoa vanhemmillle ja käydä näyttämässä lääkärillä ihan varmuudenvuoksi vaikka tuskin se mikään syöpä on.

        hyvä jodjofaafss, juuri noin! rohkeasti kerrot vanhemmillesi ja hyvä että pidät huolta itsestäsi. Tuskin on vakavaa mutta mitään haittaa siitä ei ole että lääkärissä käyt:)


    • adfs

      Itsellänikin on ollut vasemman kiveksen vieressä n. herneen kokoinen patti niin kauan kuin muistan. olen 25 vuotias. tänään kokeilin että valo menee läpi joten tuskin syöpä tai muuta sellaista. mutta ajattelin varata ajan lääkärille joka tapauksessa ja kysyä samalla asiasta kun tahdon tietää heikentyneiden erektioitteni ja laskeneen libidon syyn. ajattelin että voisi olla jonkinlainen yhteys.

      Onkos kukaan vielä saanut tuomioita lääkäriltä että mikä tuo patti mahtaa olla?

      • avanski

        Ilmeisesti se sisäänkasvanut karva(jos olet sheivannut alapäätä) tai vesirakkula. Kuulemma räjähtää itsestään, kun se on tarpeeksi kasvanut.. Ja silloin siihen liittyy voimakkaita kipuja mutta toistaiseksi ei varmaan ole vaaraton, kai?


    • avanski

      Olen 18 vuotias poika ja minulla on myös kyseinen patti vasemman kiveksen vieressä. Aluksi se sattui vain puristaessa(noin 5-15sek ajan) mutta nyt parin viikon jälkeen se tuntuu sattuvan ihan vain pienestä koksetuksesta. Kävin yöllä päivystyksessä näyttämässä ja sairaanhoitaja kertoi sen olevan mahdollisesti sisäänpäin kasvanut karva tai vesirakkula. Mutta joka tapauksessa ei ollut kiireinen, mutta hän kertoi että otan yhteyttä heti lääkäriin jos tulee kuumetta tai kivut lisääntyy.. muuten suositteli ihan panadolia tai muuta särkylääkettä.

    • xyzjh

      itsellä ollut patti parivuotta, samaisia "läpivalaisu" yms testejä tein. menin kuitenkin lopuksi lekurille näyttämään. sanoi että ei hätää, jonkunlainen talinäppylä.
      jos googlaat pilar cyst, niin tuollainen, mutta tietenkin nuo kuvat ovat vain niitä extreme tapauksia.

      viimeviikolla se puhkesi, mähnää tuli aika vakuuttava määrä. ei kipeä eikä verta juurikaan. puristin sen pois mitä sai.

      katto nyt että tuleeko takas vai mitä tapahtuu..

    • kives3

      nyt on vasemmassa kiveksessä 2 pientä näppyä, en ole varma onko ollut koko ajan vai tullut vasta, kertokaa kannattaisiko kertoa vanhemmille tai käydä näyttämässä lääkärille...onko kenelläkäään ollut tälläistä ja se on todettu syöväksi

    • 16vv

      Moro olen 16v ja mulla on nyt ollu 1vuoden vasemmassa kiveksessä alhaalla pitkulanmuotoinen mötikkä ja oikeessa alhaalla ei ole mitään mikähän tuo mötikkä vois olla

      • xddd

        Oiskohan vaikka lisäkives xDdddd


    • poika14ww

      Vasemmasta kiveksestä jonkin aikaa sitten olen löytänyt nuppineulan nupin kokoisen nypykän joka on ylhäällä lisäkiveksen vieressä ,selvästi kiinni. jos sitä puristaa siihen ottaa kipeää ja kipu säteilee vasempaan nivuseen riippuu kuinka kovaa puristaa. Onko muilla samanlaista? Onko syöpä vai mikä?

      • seittemäntoista

        Niin ,mullakin Muuten Ei Kipee , Jos Sitä Kokeile Jomottaa Jonki Aikaa ! Lekurille Meen Pitkään Ollu Jo


      • Anonyymi

        Mikä se oli


    • PoekA13

      Oon 13v poika mulla on tossa vasemmalla puolella ylhäällä kaks isohkoa "pattia" ja kun puristaa tulee verta olisikohan hikinäppylöitä? Kädessäkin ja selässä ja mahassa näppylöitä joita kutittaa mitä mahtais sitte kivespusseissa olla?

      • Huolettaole

        Ei ole vaarallista ,luultavasti finni kaltainen näppylä


    • Rändömduud

      Hei!! Minulla on oikean kiveksen yläpuolella patti jonka huomasin vasta tänä aamuna ja kun kattelin näitä foorumeja niissä sanottiin että kato valolla et meneekö läpi ja minulla se meni läpi ja ei oo oireita kun vaa siihen sattuu jos vähän puristaa ja olen 15v

      • Rändömduud

        Nytten kun kävin saunassa minä huomasin että se on hävinnyt pitäiskö olla huolissaan ja onko syytä mennä lääkäriin vielä enemmän


    • Eilinkkuveistä

      No siis ite huomasin et mul oli oikeen kiveksen vieres pikkurillin pään kokone patti ja luulin hyttysen puremaks ja annoin olla ja kaks pöivää lyehemmin huomasin et se oli viel siin ja siin päälä oli pikkune punanne läiskä ja otin linkku veitsen (ota mielummin nuppineula) ja tökkäsin punaseen kohtaa reiän ja puristin paattii nii tuli valkosta mönjää ulos ja patti pieneni huomattavasti mut en lähtis sit sörkii reikii jos ois niiku iha kives pussissa kii

    • JasonV

      Minä löysin kiveksen vierestä siinä missä siemenjohdin on kyhmyn herneen kokoinen kolme viikoa sitä mietin mikähän se on sitten jaksanut enää joka aamu herätä siihen ensimäisenä mielessä mikä minulla on.Varasin lääkäri ajan lääkäri tutki otettiin verikokeet,virtsakokeet ne oli ok sitten psa koe eli eturauhas testi verestä katsotaan psa arvo sekin oli ok.Määrättiin ultra ääneen sen odattiminen oli hirveää aikaa se epä tietoisuus olenko vakasti sairas sitten koitti se ultra päivä en nukkunut edellisenä yönä juuri ollenkaan mietin vaan mikä on ultran tulos.Hoitaja valmisteli minut odotin ultra lääkäriä huoneessa sitten se alkoi piinaava 15 min lääkäri ei puhunut mitään pelkäsin pahinta sitten hän sanoi kiveksesi ovat terveet eikä muutakaan jatko toimen piteitä tarvittavaa täältä löydy sinulla yksi isonpi ja toinen pienenpi neste rakkula ja niille ei tarvitse tehdä mitään ovat vaarattomia ajan kans poistuvat ehkä ja jos vaivaavat ne voidaan tyhjentää sillä hetkellä olin onnellinen.Sanon teille kaikille menkää lääkäriin näyttämäön kassinne koskaan ei voi tietää ennen kun on tutkittu kaikki mikä on kuulema kives pussissa ylimääräistä pitää tutkia heti tämä oli minun tarina.

    • Perkule

      Oli musta patti kiveksessä pussissa puristin tuli kirkasta nestettä jossa keltaisia hiutaleita ulos melko paljon. Lopetin kun alkoi verta tulemaan. Siitä vuosi tai kaksi. Nyt huomasin patin kiveksessä kiinni sisällä. Aika tilata lääkäriltä aika.

    • Perkule

      Kiva hyvän näköinen aasialainen nais lääkäri puristeli hieman kasseja ja totesi että ei vaikuta mitenkään pahalta. Seurataan tilannetta.. Meinasi seisokki tulla.. Olis pitänyt kokeilla tarjota kahvit tai jotain ainakin.. Paha moka.. Noh nyt voi nukkua paremmin eikä tarvii enää siihen keskittyä niin paljon. Jos jotain kulkusissa on niin mars mars lääkärille. Ei ole niin paha juttu verrattuna mitä voi siitä seurata...

    • Anonyymi

      Mulla on ollu kova patti vasemmassa kiveksessä jo noin kuukauden. Patti on noin herneen kokoinen tästä tekee erikoisen se että välillä patti on pienentynyt muutamaksi päiväksi ja sitten taas suurenee ja pienenee joten onko mulla syöpä koska epäilen sitä.

    • Anonyymi

      Itse olen 13v ja pieni patti löytyy vasemmasta kiveksestä tässä minun mielestä outoa on se että aamulla pattia ei edes erota toisin kuin illalla patti näkyy selkeästi. Patti on noin herneen kokoinen minua ainakin pelottaa kivessyöpä että voisiko se olla se syöpä vaikka olen näin nuori olisi kiva jos vastaisitte

    • Anonyymi

      Moi. Olen 13v poika ja minulla on molempien kiveksien pinnalla pieni kyhmy ja kudosta. On kasvanut tosi paljon tässä vuoden mittaan. En ole vielä kertonut vanhemmilleni koska en uskalla ja en tiedä mitä sanon. Voisiko joku auttaa? Pelkään että on syöpä.

      • Anonyymi

        Oliko?


    • Anonyymi

      On normaalia esimerkiksi spermatocele,voi olla viinirypäleen kokoinen siittiökertymä lisäkiveksen vieressä. Ultraää I tutkimus on ki uton. Kannattaa.

    • Anonyymi

      Olen 14 vuotias poika ja vasemmassa kiveksessä patti.patti on suunnilleen lisäkiveksen kohdalla eli ihan ylhällä kivestä ja se on sileäpintainen.patti on ollut minulla jo jonkin aikaa eikä ole muuttunut yhtään. Patti ei ole ollut kipeä ja valo kulkee patin läpi.

    • Anonyymi

      Olen 14 ja patte vasemmassa kiveksessä ihan ylhäällä kiveksessä kiinni

      • Anonyymi

        Mikä oli


    • Anonyymi

      Onko huolestuttavaa jos kivespussin yläosassa on kaksi pattia oikeen puolisessa on yksi ja vasemmassa on toinen vähän pienempi ja kiveksiin kutittaa mutta ei satu millään tavalla ?

    • Anonyymi

      17v teini. Mul löytyy oikealla puolella valkonen patti, ei oo kiveksessä kiinni vaan ihossa. Patti on isontunu huomattavasti kuukausien aikana mut kipeä ei oo. Yrittäny puristella muutaman kerran mut patti on niin kova ettei sitä pysty. Neulaa en uskalla käyttää ennenkun saan lisätietoa mikä mahtais olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe