Vieläkö jotkut venelijät käyttävät CB-27 puhelimia?
CB-27 käyttö?
3
249
Vastaukset
- Anonyymi
Piti oikein tarkistaa, mikä on CB-27, kun en ollut ihan varma. Suomeksi se nimittäin on LA-radio (tai lällätin/lälläri, mikä milloinkin).
Kuulemma sisävesillä jotkut käyttävät. Merellä jakauma viestivälineiden (veneilijöiden käytössä siis, ei ammattiliikenteessä) välillä taitaa olla tätä luokkaa:
-kännykkä 99%
-VHF 0,9%
-LA 0,1%- Anonyymi
Eli joka tuhannes veneilijä käyttäisi lälläriä. Veikkaisin kyllä että tuo menee aika pahasti yläkanttiin. Liekö niitä käyttäjiä noinkaan montaa. En muista vimeisen 10 vuoden aikana nähneeni kuin tapauksia, joissa se lälläri nyt vaan on vielä veneessä kun ei ole viitsitty poiskaan ottaa. Niitäkään ei enää joka kesä vastaan tule. Mutta että olisi oikein ollut käytössä... ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli joka tuhannes veneilijä käyttäisi lälläriä. Veikkaisin kyllä että tuo menee aika pahasti yläkanttiin. Liekö niitä käyttäjiä noinkaan montaa. En muista vimeisen 10 vuoden aikana nähneeni kuin tapauksia, joissa se lälläri nyt vaan on vielä veneessä kun ei ole viitsitty poiskaan ottaa. Niitäkään ei enää joka kesä vastaan tule. Mutta että olisi oikein ollut käytössä... ei.
No, joka tuhannes veneilijä merellä tarkoittaa Suomessa noin suurin piirtein 50 venettä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231172
- 1181038
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap97862- 112808
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa268717- 48685
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17657- 41584
- 49579
- 25545