Vieläkö jotkut venelijät käyttävät CB-27 puhelimia?
CB-27 käyttö?
3
250
Vastaukset
- Anonyymi
Piti oikein tarkistaa, mikä on CB-27, kun en ollut ihan varma. Suomeksi se nimittäin on LA-radio (tai lällätin/lälläri, mikä milloinkin).
Kuulemma sisävesillä jotkut käyttävät. Merellä jakauma viestivälineiden (veneilijöiden käytössä siis, ei ammattiliikenteessä) välillä taitaa olla tätä luokkaa:
-kännykkä 99%
-VHF 0,9%
-LA 0,1%- Anonyymi
Eli joka tuhannes veneilijä käyttäisi lälläriä. Veikkaisin kyllä että tuo menee aika pahasti yläkanttiin. Liekö niitä käyttäjiä noinkaan montaa. En muista vimeisen 10 vuoden aikana nähneeni kuin tapauksia, joissa se lälläri nyt vaan on vielä veneessä kun ei ole viitsitty poiskaan ottaa. Niitäkään ei enää joka kesä vastaan tule. Mutta että olisi oikein ollut käytössä... ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli joka tuhannes veneilijä käyttäisi lälläriä. Veikkaisin kyllä että tuo menee aika pahasti yläkanttiin. Liekö niitä käyttäjiä noinkaan montaa. En muista vimeisen 10 vuoden aikana nähneeni kuin tapauksia, joissa se lälläri nyt vaan on vielä veneessä kun ei ole viitsitty poiskaan ottaa. Niitäkään ei enää joka kesä vastaan tule. Mutta että olisi oikein ollut käytössä... ei.
No, joka tuhannes veneilijä merellä tarkoittaa Suomessa noin suurin piirtein 50 venettä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701519
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361146- 49982
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html184852- 39769
- 49720
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244530615- 56602
- 117595
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp74546