Vieläkö jotkut venelijät käyttävät CB-27 puhelimia?
Vastaukset 3
- Anonyymi
Piti oikein tarkistaa, mikä on CB-27, kun en ollut ihan varma. Suomeksi se nimittäin on LA-radio (tai lällätin/lälläri, mikä milloinkin).
Kuulemma sisävesillä jotkut käyttävät. Merellä jakauma viestivälineiden (veneilijöiden käytössä siis, ei ammattiliikenteessä) välillä taitaa olla tätä luokkaa:
-kännykkä 99%
-VHF 0,9%
-LA 0,1%- Anonyymi
Eli joka tuhannes veneilijä käyttäisi lälläriä. Veikkaisin kyllä että tuo menee aika pahasti yläkanttiin. Liekö niitä käyttäjiä noinkaan montaa. En muista vimeisen 10 vuoden aikana nähneeni kuin tapauksia, joissa se lälläri nyt vaan on vielä veneessä kun ei ole viitsitty poiskaan ottaa. Niitäkään ei enää joka kesä vastaan tule. Mutta että olisi oikein ollut käytössä... ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli joka tuhannes veneilijä käyttäisi lälläriä. Veikkaisin kyllä että tuo menee aika pahasti yläkanttiin. Liekö niitä käyttäjiä noinkaan montaa. En muista vimeisen 10 vuoden aikana nähneeni kuin tapauksia, joissa se lälläri nyt vaan on vielä veneessä kun ei ole viitsitty poiskaan ottaa. Niitäkään ei enää joka kesä vastaan tule. Mutta että olisi oikein ollut käytössä... ei.
No, joka tuhannes veneilijä merellä tarkoittaa Suomessa noin suurin piirtein 50 venettä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361810- 76630
- 50615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65595
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48537Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532