CB-27 käyttö?

Anonyymi

Vieläkö jotkut venelijät käyttävät CB-27 puhelimia?

3

250

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Piti oikein tarkistaa, mikä on CB-27, kun en ollut ihan varma. Suomeksi se nimittäin on LA-radio (tai lällätin/lälläri, mikä milloinkin).

Kuulemma sisävesillä jotkut käyttävät. Merellä jakauma viestivälineiden (veneilijöiden käytössä siis, ei ammattiliikenteessä) välillä taitaa olla tätä luokkaa:
      -kännykkä 99%
      -VHF 0,9%
      -LA 0,1%

• Anonyymi

Eli joka tuhannes veneilijä käyttäisi lälläriä. Veikkaisin kyllä että tuo menee aika pahasti yläkanttiin. Liekö niitä käyttäjiä noinkaan montaa. En muista vimeisen 10 vuoden aikana nähneeni kuin tapauksia, joissa se lälläri nyt vaan on vielä veneessä kun ei ole viitsitty poiskaan ottaa. Niitäkään ei enää joka kesä vastaan tule. Mutta että olisi oikein ollut käytössä... ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli joka tuhannes veneilijä käyttäisi lälläriä. Veikkaisin kyllä että tuo menee aika pahasti yläkanttiin. Liekö niitä käyttäjiä noinkaan montaa. En muista vimeisen 10 vuoden aikana nähneeni kuin tapauksia, joissa se lälläri nyt vaan on vielä veneessä kun ei ole viitsitty poiskaan ottaa. Niitäkään ei enää joka kesä vastaan tule. Mutta että olisi oikein ollut käytössä... ei.

No, joka tuhannes veneilijä merellä tarkoittaa Suomessa noin suurin piirtein 50 venettä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä haluaisit sanoa hänelle juuri nyt!?

🤗
      Ikävä
      195
      2138
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      99
      1571
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      114
      1053
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      106
      970
    5. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      70
      847
    6. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      53
      712
    7. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      42
      692
    8. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      61
      692
    9. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      27
      615
    10. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      78
      614
    Aihe