Koneellani on useampia käyttäjiä ja siten myös useilla tunnuksilla liikutaan, niin aloin ihmetellä, että jos käyttäjä tekee logout:in, niin koneelle jää prosesseja roikkumaan vielä tämän nimissä? Mitähän nuo oikein ovat, mm. geo-glue niminen löytyi ja jotain muita vastaavia. Mikähän noita oikein jättää? 'ps axu | grep <user>' komennolla noita ihan kyttäilin.
Roikkuvat käyttäjän prosessit?
Anonyymi
1
96
Vastaukset
- Anonyymi
Jos tuohon ps -komentoon lisää vielä lipun '-w', niin silloin sen pitäisi näyttää että mistä ohjelma on käynnistetty, eli koko polku.
Kun käyttäjä kirjautuu ulos Linuxissa, ja jos on joitain taustaprosessja päällä/ajossa, niin niistä tulee ilmoitus uloskirjautumisen yhteydessä, että käyttäjä voisi sammuttaa/lopettaa ne ensin.
Mistä on kysymys ja miksi, niin sitä voisi aivan ensimmäisenä kysyä juurikin siltä käyttäjältä joka on kirjautunut ulos, mutta jättänyt kuitenkin prosesseja päälle ja roikkumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043