HR-V e:HEV 131 hv, 253 Nm, 4.0 l/100

Anonyymi

Nyt oli thaimaalaisilla tietoa uuden HRV:n spekseistä: 131 hv, 253 Nm ja 4.0 l/100 km WLTP.

Lieneekö totta?

50

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei mitenkään hirmutehot, mutta vääntöä mukavasti sähkömoottorilta.

      • Anonyymi

        Yaris Cross on 113 hv ja 4.8 l/100 km, että kait tuo riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yaris Cross on 113 hv ja 4.8 l/100 km, että kait tuo riittää.

        HR-V vertautuu CH-R:ään paremminkin kokonsa puolesta. HR-V on paljon käytännöllisempi ja tilavampi muunneltavuutensa vuoksi. Tässä uudessakin kun on magic seat mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HR-V vertautuu CH-R:ään paremminkin kokonsa puolesta. HR-V on paljon käytännöllisempi ja tilavampi muunneltavuutensa vuoksi. Tässä uudessakin kun on magic seat mukana.

        Tosiaan, erityisesti siihen 1.8 122 hv versioon, 4.9 l/100 km.


      • Anonyymi

        Mitkähän lienee Suomessa käytettävien autojen keskiarvotehot ja paljonko tarvitsisit keskiarvoa enemmän tehoja, että pärjäisit?


    • Anonyymi

      Onko Meksikaanot jo saaneet maalauslinjan kuntoon joskus maali ei tahtonut pysyä

      • Anonyymi

        Jenkeille tulee oma versio myöhemmin.


      • Anonyymi

        Itsellä meksikaanojen tekemä vm 20217 HR-V ja maalipinta hyvä. Mihin perustunee mahdollinen tietämyksesi maalipinnan heikkoudesta?
        Jotenkin tutun kuuloinen tuo kommentointi useammaltakin autosivuilta: "...joko ovat saaneet kuntoon..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä meksikaanojen tekemä vm 20217 HR-V ja maalipinta hyvä. Mihin perustunee mahdollinen tietämyksesi maalipinnan heikkoudesta?
        Jotenkin tutun kuuloinen tuo kommentointi useammaltakin autosivuilta: "...joko ovat saaneet kuntoon..."

        ...siis vm 2017.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä meksikaanojen tekemä vm 20217 HR-V ja maalipinta hyvä. Mihin perustunee mahdollinen tietämyksesi maalipinnan heikkoudesta?
        Jotenkin tutun kuuloinen tuo kommentointi useammaltakin autosivuilta: "...joko ovat saaneet kuntoon..."

        Tuttu Honda kauppias sanoi että ollut ongelmia maalauksessa luultavasti saatu jo kuntoon .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttu Honda kauppias sanoi että ollut ongelmia maalauksessa luultavasti saatu jo kuntoon .

        Nykyinen HR-V on tullut japanista faceliftistä saakka. Uusi tullee myös...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttu Honda kauppias sanoi että ollut ongelmia maalauksessa luultavasti saatu jo kuntoon .

        Myyjät nyt puhuu ihan mitä tahansa jotta saisivat edes yhden Hondan myytyä kuukaudessa.


    • Anonyymi

      18" pyörät vakiona!? Ei taida tulla mitään 'alkaen' mallia tälläkään kertaa.

      • Anonyymi

        Eikös huonoiten varustellussa mallissa ole aina tuumaa pienemmät vanteet mitä paremmin varustelluissa. Toki siihen saa ostettua sellaiset kuin itse haluaa. Aina ne alkuperäiset saa myytyä jos ei miellytä ja talvirenkaiden vanteet saa toki valita muutenkin.

        Kun kyseessä hybridi, niin tahtoo hinnat nousta. Hyvänä esimerkkinä Toyota, jolla Corollan hinnat ovat kyllä kovia. Suomalaisille saisi olla kunnon karvalakkimalli yhtenä vaihtoehtona, jonka hinta 20k€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös huonoiten varustellussa mallissa ole aina tuumaa pienemmät vanteet mitä paremmin varustelluissa. Toki siihen saa ostettua sellaiset kuin itse haluaa. Aina ne alkuperäiset saa myytyä jos ei miellytä ja talvirenkaiden vanteet saa toki valita muutenkin.

        Kun kyseessä hybridi, niin tahtoo hinnat nousta. Hyvänä esimerkkinä Toyota, jolla Corollan hinnat ovat kyllä kovia. Suomalaisille saisi olla kunnon karvalakkimalli yhtenä vaihtoehtona, jonka hinta 20k€.

        C-HR:n hinnat aina yli 30 k€, joten sama varmasti näissäkin. Syksyllä sen sitten näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        C-HR:n hinnat aina yli 30 k€, joten sama varmasti näissäkin. Syksyllä sen sitten näkee.

        Älä hulluja puhu. RAV4:n alkaen hinta on alle 33000…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä hulluja puhu. RAV4:n alkaen hinta on alle 33000…

        Näyttää CH-R:n hinnat olevan Toyotan nettisivujen mukaan alkaen n. 30t€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä hulluja puhu. RAV4:n alkaen hinta on alle 33000…

        Jep, manuaalivaihteinen bensa. Ilman pakollisia varusteita.


    • Anonyymi

      Tuo kulutus on todennäköisesti väärin. Jazzin vastaavassa systeemissä on 4.5.

    • Anonyymi

      Jos Paul Tan:iin on uskominen, Euroopan versiossa on pienempi akku kuin Japanin versiossa: 48 kennoinen, kun JDM:ssä on 60 kennoinen, koska Japanissa akun ohjausyksikkö on siirretty akun vierestä moottoritilaan.

      • Anonyymi

        Pikkusen epäilen että Eurooppaan kannattaisi tehdä joku kevytversio, ellei siihen sitten ole joitakin lakiteknisiä syitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkusen epäilen että Eurooppaan kannattaisi tehdä joku kevytversio, ellei siihen sitten ole joitakin lakiteknisiä syitä.

        Mahtaako akun koolla olla suurta merkitystä hybridissä? Kunhan on akku, johon pystyy varastoimaan generaattorin tekemää sähköä ja jarrutusenergiat siihen saakka kun tarve on. Sähköllä ei pysty ajamaan kuin pari kilometriä. Plug Iniä en usko täällä näkeväni ihan heti. Käsittääkseni Hondalta löytyy euroopan malliston tuotteista HR-V ja CR-V plug-ininä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako akun koolla olla suurta merkitystä hybridissä? Kunhan on akku, johon pystyy varastoimaan generaattorin tekemää sähköä ja jarrutusenergiat siihen saakka kun tarve on. Sähköllä ei pysty ajamaan kuin pari kilometriä. Plug Iniä en usko täällä näkeväni ihan heti. Käsittääkseni Hondalta löytyy euroopan malliston tuotteista HR-V ja CR-V plug-ininä.

        Näissähän on sellaista aina, että niuhotetaan siitä, pääseekö sähköllä 48 vai 60 km. Hondan ratkaisussa tämä ei tosiaan ole niin tärkeää, kun polttomoottori pyörii aina generaattorina.

        Jazzissa tuo e:HEV toimii 0-40 km/h alueella 86 % sähköautona, 40-80 km/h 54 %, 80-120 km/h 14 % ja yli 120 km/h pelkästään hybridinä. Tästä viimeisestä johtuu myös se CR-V:llä Hesarin toteama ongelma, että reippaassa mootoritievauhdissa kulutus kasvaa, jos akku on tyhjä. Poltomoottori yksinään kun on suunniteltu toimimaan parhaiten 80-120 välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissähän on sellaista aina, että niuhotetaan siitä, pääseekö sähköllä 48 vai 60 km. Hondan ratkaisussa tämä ei tosiaan ole niin tärkeää, kun polttomoottori pyörii aina generaattorina.

        Jazzissa tuo e:HEV toimii 0-40 km/h alueella 86 % sähköautona, 40-80 km/h 54 %, 80-120 km/h 14 % ja yli 120 km/h pelkästään hybridinä. Tästä viimeisestä johtuu myös se CR-V:llä Hesarin toteama ongelma, että reippaassa mootoritievauhdissa kulutus kasvaa, jos akku on tyhjä. Poltomoottori yksinään kun on suunniteltu toimimaan parhaiten 80-120 välillä.

        Mitä nopeuksia siinä hesarin testissä oikein on ajettu? Kun katsoo maantiekulutuksia ja motari kulutuksia CR-V:ssä muiden testaamana, niin yksikään ei ole ollut lähelläkään Hesarin koeajon lukemia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nopeuksia siinä hesarin testissä oikein on ajettu? Kun katsoo maantiekulutuksia ja motari kulutuksia CR-V:ssä muiden testaamana, niin yksikään ei ole ollut lähelläkään Hesarin koeajon lukemia.

        ADAC:in kestotesti: Johtopäätös: "yllättävän taloudellinen suurelle maastoautolle". Saksalaisten testaajien keskikulutus oli 6,5 l/100 km wltp (ilmoitettu 6.6), kaupungissa 5.9. Kirjoittavat, että 'nopeusrajoitteisissa maissa yleensä alkaa vitosella'.


    • Anonyymi

      Nyt näkyy monessakin esittelyssä HR-V:n hybridivoimanlähteeksi mainittuna 1.5l 131 hv versio. Varmasti täysin riittävä takaamaan perusauton suorituskyvyn. Olisin yllättynyt, jos jotain muuta tulisi lisäksi, kun Hondan euroopan malliston moottorivalikoimaa pidetään muissakin malleissa kovin suppeana.

      Tulenee 1.5l 131hv hybrid versio uuteen Civicciin myös. Toivottavasti myös 2l hieman yli 180 hv hybrid versio.

    • Anonyymi

      Thaimaassa ei standardit. Taitavat käyttää vielä vanhaa jis- standardia.

      • Anonyymi

        Thaimaassa naiset on 40 kiloisia. Riittää vähempi kun teho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thaimaassa naiset on 40 kiloisia. Riittää vähempi kun teho.

        Suomessa ei.


    • Anonyymi

      Thaimaasta en tiedä, mutta britit kertoo 131 hv:tä olevan,

      • Anonyymi

        Liian vähän joka tapauksessa.
        Nykyisin pienemmätkin autot ovat painavia ja hybriditvielä painavampia. Joku 170 - 200 hv alkaa olla sopiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian vähän joka tapauksessa.
        Nykyisin pienemmätkin autot ovat painavia ja hybriditvielä painavampia. Joku 170 - 200 hv alkaa olla sopiva.

        Valinnanvaraa hybrideissä ei ole. CH-R 2.0 hybrid maksaa 35-40t€ varusteista riippuen. Näiden hinta pitäis saada alle 30t€:n.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valinnanvaraa hybrideissä ei ole. CH-R 2.0 hybrid maksaa 35-40t€ varusteista riippuen. Näiden hinta pitäis saada alle 30t€:n.

        Jos ei ole rahaa, kannattaa unohtaa auton osto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole rahaa, kannattaa unohtaa auton osto.

        Katsoppas mitä automalleja ja millä moottorilla sekä varustetasoilla Suomessa myydään eniten. Saatat yllättyä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppas mitä automalleja ja millä moottorilla sekä varustetasoilla Suomessa myydään eniten. Saatat yllättyä...

        Uusien ostettujen autojen keskihinta on hiukan päälle 31 k€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusien ostettujen autojen keskihinta on hiukan päälle 31 k€

        Taitaa 1.5T Civic olla niitä harvoja "tehokkaita" malleja, joita saa uutena alle 31k€:n. Automaatti 1.5T noin 28t€. Muilta merkeiltä ei saa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppas mitä automalleja ja millä moottorilla sekä varustetasoilla Suomessa myydään eniten. Saatat yllättyä...

        Silti kannattaa unohtaa osto jos ei ole rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa 1.5T Civic olla niitä harvoja "tehokkaita" malleja, joita saa uutena alle 31k€:n. Automaatti 1.5T noin 28t€. Muilta merkeiltä ei saa mitään.

        Ja tehoa oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tehoa oli?

        182 hv. Eli voit aloittaa sen "Alle 300 hv nyt ei kannata edes puhua..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusien ostettujen autojen keskihinta on hiukan päälle 31 k€

        IS 13.4.: "Suomessa myyty uusi henkilöauto maksaa tuoreimpien tilastojen mukaan ostajalleen keskimäärin noin 36 000 euroa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        182 hv. Eli voit aloittaa sen "Alle 300 hv nyt ei kannata edes puhua..."

        Mitenkäs paljon keskiarvotehoja (n. 100 hv) enemmän tarvitsisitte, että pärjäisitte tuolla liikenteessä tavisten seassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs paljon keskiarvotehoja (n. 100 hv) enemmän tarvitsisitte, että pärjäisitte tuolla liikenteessä tavisten seassa?

        Vähintään tuplat.


    • Anonyymi

      Uutta HR-V:tä on tilattu Japanissa 32 000 kappaletta ensimmäisen kuukauden aikana. Siis pelkästään Japanissa. Noinkohan niitä saadan Suomeen kuinka paljon syksyllä?

      • Anonyymi

        Mukavahan olisi uusi HR-V nähdä suomessakin, vaikka myynti onkin pientä täällä. Vanhaa mallia on myyty noin 700 000 kpl vuosittain ympäri maailmaa, eli on yksi myydyimmistä automalleista maailmassa.

        Jos ensitiedot pitää paikkansa , niin pitäisi olla luokkansa parhaimmistoa tiloiltaan kuten Jazz, joka voitti TM:n pikkuautotestin. Tähän lisäksi loistava hybriditekniikka, niin tuote on hyvä.


      • Anonyymi

        Noista 17 000 oli ennakkotilauksia. Eli vain 15 000 ekassa kuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noista 17 000 oli ennakkotilauksia. Eli vain 15 000 ekassa kuussa.

        Se on 625 kauppaa päivässä, jos kauppapäiviä oli 24. :-)


    • Anonyymi

      Japaniassa ei kyllä osata tehdä tieliikennekelpoisia autoja, ne ovat aika kammottavia. Kannattaisi marssia Mersu- tai BMW-liikkeeseen niin voi ajatusmaailma selkiytyä.

      • Anonyymi

        Ei mulla ole varaa moisiin. Osta sinä vaan Mersuja ja Bemareita, kun pääset työelämään.


      • Anonyymi

        Tällaisia japanilaisia autoja on tuolla liikenteessä hyvinkin paljon. Toivottavasti asenteesi ja käyttäytymisesi näitä muita tien käyttäjiä kohtaan kestää päivänvalon etkä provosoidu, kuten tällä tekstipalstalla.


      • Anonyymi

        Ei kiitos. Jos ajatusmaailma kehittyy (?) viitoittamaasi suuntaan, en ole kiinnostunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      204
      13657
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

      Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      54
      6770
    3. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

      10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      176
      6704
    4. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

      vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      95
      4679
    5. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      68
      4608
    6. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

      Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      21
      4301
    7. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

      Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      72
      4285
    8. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

      Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      75
      4092
    9. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

      viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      99
      3869
    10. Mitä meidän välillä

      Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      93
      3640
    Aihe