Karman laki buddhalaisuudessa

On hyvin yksinkertainen ja looginen. Syy ja seuraus. Henkisesti terve ihminen tietää oikean ja väärän, hyvän ja pahan eron.

(lainaus wikipediasta)
"Buddhalaisuudessa karman laki tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että tietoisilla teoilla on seurauksensa. Karma on edellisten olosuhteiden ja mielentilojen seurausta. Oleellista karman kannalta on siis mielentila, jossa toimitaan. Karma tulee erottaa karma-vipakasta, joka tarkoittaa karman seurausta.

Karma ei tarkoita kohtalonoppia. Mitkään korkeammat voimat, kuten jumalat, eivät määritä kenenkään kohtaloa, sillä jumalatkin ovat karman ja jälleensyntymän piirissä. Ihminen luo itse karmansa, eikä karma ihmistä. Toisaalta buddhalaisuus ei myöskään opeta sattumaa; asioilla on aina aiheuttajansa.

Koska mikään korkeampi voima ei määritä karmaa, ei siihen sisälly ajatusta rangaistuksesta tai palkkiosta.

Buddhan opetuksen mukaan karma ei ole ainoa syy, jonka vuoksi asioita tapahtuu. Karma on vain yksi niyama, syyn ja seurauksen taso, joka aiheuttaa asioita. Viisi niyamaa on lueteltuna seuraavassa.

karma niyama – omat tietoiset teot
dharma niyama – luonnon lait, kuten painovoima
irthu niyama – ilmasto ja vuodenaikojen vaihtelu
bija niyama – perinnöllisyys
chitta niyama - mielentoiminnot

Ei siis voida sanoa että kaikki elämän vastoinkäymiset tai hyvät asiat olisivat karman seurausta. Jos esim. joudut onnettomuuteen, ei se välttämättä tarkoita että olisit tehnyt jotakin pahaa aikaisemmin"

Monet ihmiset kärsii henkisesti tekemisistään ja tekemättä jättämisistään. Katuu menneitä ja harmittelee syntejään. Se voi tapahtua myös alitajuisesti. Tuntee itsensä sairaaksi ja huonotuuliseksi jatkuvasti. Siinä kärsii silloin fysiikkakin.

Olemme siis itse itsemme pahimpia vihollisia tuomitessamme itsemme. Joskus 11 vuotta sitten eräs nainen jota en edes kunnolla tuntenut, sanoi minulle että "Anna itsellesi anteeksi". Olin varsin ihmeissäni mitä hän mahtaa oikein tarkoittaa kun ei edes tuntenut minua.

Aloin ajattelemaan asiaa ja hän oli oikeassa. Annoin menneiden painaa mieltäni ja olin poissaolevan oloinen ja alakuloinen jatkuvasti. Arkeen pystyin koska olin niin rutinoitunut siihen.

Siitä se ajatus sitten alkoi kirkastua ja ymmärsin etten voi jatkaa sillä tiellä jos meinaan vielä joskus tulla onnelliseksi ja että minusta saattaisi olla iloa ja hyötyä jopa ympäristöllekin.

Nämä oli ajatuksia paljon ennen kuin aloin kiinostua buddhalaisuudesta. Aiemmin pidin buddhalaisuutta höperien ja alkukantaisten ihmisten riitteinä, mutta myöhemmin tajusin sen syvällisyyden.

En väitä olevani buddhalainen enkä sen asiantuntija, mutta siellä on valtavasti ajatuksia ja puhdistautumisriittejä, joista on jokaiselle ihmiselle hyötyä.

Tärkeimpinä ajatuksina buddhalaisuudessa on itsetutkiskelu, itsensä ymmärtäminen, syiden ja seurausten ymmärtäminen, anteeksianto itselle ja muille, puhdistautuminen, kehittyminen ja onnellisuuden tavoittelu.

Hyvin lyhyesti sanottuna tuleen ei saa jäädä makaamaan ja mennään eteenpäin, pyritään olemaan tuomitsematta ketään. Tuomiot tulee sitten näiden lainalaisuuksien, syiden, seurauksien, tekojen ja sattumien summana. Aina jossakin vaiheessa elämää.

Kaikkien taakkaa ei tule ottaa itselleen eikä kenenkään selkä kestä sellaista, omissakin on tarpeeksi ja ketään ei pysty auttamaankaan jos ei itse ole kunnossa.

Suosittelen tutustumaan buddhalaisuuteen. Paras elämänoppi mikä on vastaan tullut.

42

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus sinulta Neito, harmi vaan että ainoa laatuaan ja vastoin omaa käytöstäsi.

      • Anonyymi

        Jep jep jep....

        Oletusarvoisesti oletan, että ajoittain, jopa arvostami, NumBall, nyt jo nukkumassa ollen. (Ainakin toivon näin ollen.).

        Jokaiselle meistä Pattayan rakkaista joskus saattaa tulla joskus vastaan tilanne jolloin toimimme kuin varttihullut vaikka me kaikki emme päivystäisikään tätä palstaa 24/7.

        Tuon klo 20:40 jonkun linkkaamaa en kuunnellut kuin... sanat kerran... ja tuon alun ” IIK IIK IIK ” sävelen noin viisi... toista kertaa!

        Oletusarvoisesti oletan, että joskus, jopa arvostamani NumBall, nöyrtyy sen verran, että kuuntelee tuon, sinänsä ihan paskan kappaleen aloitus soinnut... ja kertoo minulle, mistä nuo soinnut ovat peräisin?

        Samat soinnut kuuluvat tässä kappaleessa:

        https://www.youtube.com/watch?v=jLtDtVQ7emM

        Mulla ei nyt muuta.

        Moips!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep jep jep....

        Oletusarvoisesti oletan, että ajoittain, jopa arvostami, NumBall, nyt jo nukkumassa ollen. (Ainakin toivon näin ollen.).

        Jokaiselle meistä Pattayan rakkaista joskus saattaa tulla joskus vastaan tilanne jolloin toimimme kuin varttihullut vaikka me kaikki emme päivystäisikään tätä palstaa 24/7.

        Tuon klo 20:40 jonkun linkkaamaa en kuunnellut kuin... sanat kerran... ja tuon alun ” IIK IIK IIK ” sävelen noin viisi... toista kertaa!

        Oletusarvoisesti oletan, että joskus, jopa arvostamani NumBall, nöyrtyy sen verran, että kuuntelee tuon, sinänsä ihan paskan kappaleen aloitus soinnut... ja kertoo minulle, mistä nuo soinnut ovat peräisin?

        Samat soinnut kuuluvat tässä kappaleessa:

        https://www.youtube.com/watch?v=jLtDtVQ7emM

        Mulla ei nyt muuta.

        Moips!

        Tämä hyvä.


    • Anonyymi

      Varsinaisesti wikiä kopiomalla ei synny uudelleen, vaan opit pitää myös sisäistää, eikä buddhalaisuudessa ole oikeastaan mitään sen parempaa mikä erottaisi sen muista uskomusjärjestelmistä, paitsi ehkä perisynnin käsite ja filosofistisempi maailman kuva.

      • Anonyymi

        Varsinaisesti suomi24:n senssukaksi ei pääse vain yläkastin kuksallinen ollen. Alatasoinen piippahattuilu tai piippahattuiluun taipuvainen luonne ei sekään yksistään riitä.

        https://www.youtube.com/watch?v=Dty3wCgx5Ik

        Täytyy olla myös T moden ”ystävä” - ja näitähän ystäviä täällä ei ole kuin yksikkökaksikko.


    • Anonyymi

      Nykyinen lerppa matkusti Thaimaaseen ja loppu onkin historiaa.
      Hän vietti Thaimaassa viikon ja harrasti seksiä useamman naisen kanssa, tämän jälkeen oli aika palata Suomeen. Myöhemmin nuoren miehen kikulia alkoi kuitenkin kutittamaan ja näppylöitäkin oli tullut näkyviin. Mies päätti lähteä lääkäriin näyttämään sukupuolielintään. Lääkäri tutki hetken ja antoi tämän jälkeen diagnoosinsa. Kyseessä oli lääkärin mukaan mongolialainen hyppykuppa.
      Suomalainen sitten kysäisi, että milläs mokoma hoidetaan kuntoon. Lääkäri katsoi miestä ja sanoi, että ainoana vaihtoehtona on peniksen amputoiminen.
      Nuorukainen säikähti ja ei tyytynyt lääkärin diagnoosiin, niinpä hän matkusti Mongoliaan paikallisen ekspertin luokse. Suomalaismies kertoi ongelmastaan ja sanoi, että suomalaislääkäri oli halunnut amputoida koko mokoman pois.
      Mongolialaislääkäri repesi nauruun ja sanoi, että sellaisia ne länsimaalaiset lääkärit ovat, aina leikkaamassa jotta saisivat enemmän rahaa.
      Suomalaisnuori huokaisi helpotuksesta ja kysyi, että miten tämän kanssa tulisi sitten toimia.

      Lääkäri vastasi:
      ”Viikon verran, kun odottelet niin se tippuu pois itsestään.”

      • Anonyymi

        ❤️❤️❤️❤️❤️❤️🔱🔱🔱👺👹✝️✝️✝️✝️😇😇


    • Karma- käsite on tuttu myös länsimaissa. Usein kuulee kuinka manataan tämän olevan "just mun tuuria" ja "aina mulle käy näin".

      Toistan itseäni sillä olen useasti puhunut "itseään toteuttavasta ennustuksesta". Se liittyy aivan kaikkeen. Psyykemme ohjaa kroppaamme ja laittaa sen tekemään asioita.

      Jos manaat itsesi ja hankkeesi suohon jo etukäteen, on hyvin todennäköistä että se myös menee suohon. Se meni todennäköisesti suohon siksi koska pistit sen sinne tahallaan, koska et uskonut itseesi etkä asiaasi. Pistit sen tahallaan sinne siksi että pääsisit todistamaan ennustuksesi pitäneen paikkansa.

      Esimerkiksi golfissa tuota itseään toteuttavaa ennustusta näkee ja kokee paljon. Jos olet aivan varma että lyöt pallon lampeen, niin kroppasi tottelee sitä ennustusta ja lyö sen pallon sinne lampeen. Olet itse määrännyt niin, eikä kukaan ulkopuolinen.

      Karma- käsitteen ymmärtäminen tarkoittaa myös ymmärrystä siitä että kaikki on aina ollut meidän omissa käsissä. Siihen on vaikuttanut muutkin asiat ja niiden summa, mutta omalta osaltamme ollaan vastuussa omista tekemisistämme ja harvemmin voi pelkkää ympäristöä syyttää epäonnistumisista ja vastoinkäymisistä.

      Oikeiden ja edesauttavien asioiden tekeminen ja onnistuminen vaatii panostusta ja panostaminen vaatii osaamista, tieto-taitoa ja kehitystä. Avaimet kehitykseen ja oppi löytyy edelläkävijöiltä kirjoista, opettajilta ja nykypäivänä myös netistä.

      Tämän päivän länsimaisella ihmisellä ei ole aikaa eikä mahdollisuutta vetäytyä luolaan mietiskelemään ja saapua sieltä parrakkaana ja valaistuneena ulos vuosien päästä. Niiden vuosien aikana maailman on muuttunut jo.

      Oikotie onneen on löytää itselleen sopivat opit ja opettajat. Se on sama mistä ne löytyy kunhan niistä opeista vain on apua.

      Oikea opettaja ei käskytä, manipuloi eikä puhu pyörryksiin, vaan antaa eväät omatoimiseen ajatteluun ja ymmärtää sen että jokaisen onni on yksilöllistä ja jokaisen pitää se itse löytää. Valmista reseptiä ei ole ja sen eteen pitää tehdä töitä.

      Tuleen ei saa jäädä makaamaan. Jos on paha olla, sen eteen pitää tehdä se minkä pystyy tekemään tilanteen muuttamiseksi.

      Uutisfriikkinä tulee luettua kaikenlaista lehdistä. Joskus 2007 Suomessa kauhisteltiin sitä kun Briteissä psyykelääkkeitä popsi 700 tuhatta ihmistä.

      Viime vuonna oli lehdissä juttua kun Suomi ylitti tuon saman määrän ja Suomi on jotakin 12 kertaa pienempi maa väkiluvultaan.

      Onko tämä nykypäivän todellisuus liian rankkaa mukamas ilman psyykeen vaikuttavia lääkkeitä vai onko se vaan lääketehtaiden luoma illuusio siitä ja sitten lähdetään paikkailemaan edellisen lääkkeen sivuvaikutuksia seuraavalla lääkkeellä.

      Äidilläni oli viimeisinä vuosinaan sellainen lääkitys syöpien ja parkinsonin taudin vuoksi ettei ruokaa tarvittu laisinkaan. Noin 12 eri lääkettä 2-4 kertaa päivässä. Kaksi kourallista. Ei pystynyt enää syömään ollenkaan kun lääkitys aiheutti niin voimakasta pahoinvointia.

      Nythän tämä korona antaa taas valtavan harppauksen lääketehtaille kohti totalitääristä maailmanhallintaa. Tasapäistetään ja tyhmennetään kansat, niin niistä ei ole vaaraa valtaeliitille.

      Suosittelen tutustumaan luontaistuotteisiin ja itselle sopivaan ruokavalioon energiatasapainon saavuttamiseksi, ennemmin kuin kikkailemalla lääketehtaiden myrkyillä.

      Oikein käytettynä ja tarkoitukseen sopivana lääketehtailla on hyviäkin tuotteita paljon.

      Ajan henki vaan näyttää olevan että se lääkitys lähtee käsistä ja ihan lääkäreiden määräyksestä. 40 kiloisille nuorille naisille määrätään Suomessa sellaisia annoksia kipu ja psyykelääkkeitä kuukausitasolla jotka kaataisi viisi hevosta.

      Näin luodaan pysyvästi syrjäytyneitä jo nuorena ja lisätienestit sitten diilataan ostareiden nurkilla toisten lääkenarkkareiden kanssa.

      Miljardien ja miljardien menetykset yhteiskunnalle ja voitot lääketeollisuudelle. Ei ole ihan pieni ongelma tuo Suomessa. Vielä tuo kulttuuri ei ole Thaimaahan saapunut, mutta varmasti joskus saapuu. Loputon on farmasian ahneus ja ihmisten myrkyttäminen.

      Omasta lääkekaapistani löytyy ibuprofeiinia, kolmea eri vitamiinia, sinkkiä ja arginiinia. Mitään noista en käytä säännöllisesti koska sapuskasta tulee kaikki tarvittava.

      • Anonyymi

        Mitä mieltä 2010 olet karmasi siitä osiosta, että kirjoituksesi kommentointi on tasoa jonka voit lukea?
        Onko karmasi ohjannut sinut oikealle foorumille kirjoittelemaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mieltä 2010 olet karmasi siitä osiosta, että kirjoituksesi kommentointi on tasoa jonka voit lukea?
        Onko karmasi ohjannut sinut oikealle foorumille kirjoittelemaan?

        Kun hölmöläiselle osoitetaan täysikuu sormella ja sanotaan "Hei katso, täysikuu",
        niin hölmöläinen tuijottaa sitä sormea.

        Sinä olet tämä tarinan hölmöläinen, tasomies numerosensei. Kanssasi keskustelu on mahdotonta, mutta auttaa olen yrittänyt sinuakin ja tarinani ovat vilpittömiä.

        Auttaminen on asia joka tuottaa hyvän mielen minulle. Olen pahoillani etten kohdallasi ole onnistunut, vaan vain lisännyt katkeruuttasi kaikkea mahdollista kohtaan.


      • Anonyymi

        Enpä viitsi pahemmin kommentoida näitä 2010 juttuja, totean vain että loiko jumala ihmisen, vai ihminen jumalan, nämä karmat sun muut lätinät liikkuvat kuitenkin saman ajatuksen ympärillä, minkä esille juuri toin, en ole koskaan uskonut mihinkään henkiolentojen tai opettajien olemassa oloon, enkä tarvitse niitä selittämään itselleni mitään maailmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä viitsi pahemmin kommentoida näitä 2010 juttuja, totean vain että loiko jumala ihmisen, vai ihminen jumalan, nämä karmat sun muut lätinät liikkuvat kuitenkin saman ajatuksen ympärillä, minkä esille juuri toin, en ole koskaan uskonut mihinkään henkiolentojen tai opettajien olemassa oloon, enkä tarvitse niitä selittämään itselleni mitään maailmasta.

        Sen huomaa. Suomessa pidetään hulluna sellaista joka käy psykiatrilla ja henkisissä valmennuksissa. USA:ssa taas sellaisia kutsutaan parempiosaisiksi ja itämaisissa kulttuureissa valaistuneiksi. Etpä tainnut ymmärtää taaskaan sanaakaan kympin kirjoituksista koskien karmaa vaikka ne oli aivan itsestäänselvyyksiä. Jos vähääkään olisit tutustunut ihmisen psykologiaan niin ymmärtäisit tämän. Mutta kun olet tyhmä jukuri niin olet tyhmä jukuri. Oppimisesi on opittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen huomaa. Suomessa pidetään hulluna sellaista joka käy psykiatrilla ja henkisissä valmennuksissa. USA:ssa taas sellaisia kutsutaan parempiosaisiksi ja itämaisissa kulttuureissa valaistuneiksi. Etpä tainnut ymmärtää taaskaan sanaakaan kympin kirjoituksista koskien karmaa vaikka ne oli aivan itsestäänselvyyksiä. Jos vähääkään olisit tutustunut ihmisen psykologiaan niin ymmärtäisit tämän. Mutta kun olet tyhmä jukuri niin olet tyhmä jukuri. Oppimisesi on opittu.

        No se on ainakin hyvä asia että tällä palstalla vaikuttaa viisas kymppi ja hänen internetfanipuolustajansa, molemmat ihmiskunnan viisaimmasta päästä, jopa valaistuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä viitsi pahemmin kommentoida näitä 2010 juttuja, totean vain että loiko jumala ihmisen, vai ihminen jumalan, nämä karmat sun muut lätinät liikkuvat kuitenkin saman ajatuksen ympärillä, minkä esille juuri toin, en ole koskaan uskonut mihinkään henkiolentojen tai opettajien olemassa oloon, enkä tarvitse niitä selittämään itselleni mitään maailmasta.

        Kuinka harmillista.

        https://www.youtube.com/watch?v=bc9xhAM8WMU

        Olen joskus keskustellut tästä yhden jos toisenkin munkin kanssa.

        Ilmaston muutos , ilmaston muutos....
        Tästä on nyt rentikästä mölöttystä ollen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen huomaa. Suomessa pidetään hulluna sellaista joka käy psykiatrilla ja henkisissä valmennuksissa. USA:ssa taas sellaisia kutsutaan parempiosaisiksi ja itämaisissa kulttuureissa valaistuneiksi. Etpä tainnut ymmärtää taaskaan sanaakaan kympin kirjoituksista koskien karmaa vaikka ne oli aivan itsestäänselvyyksiä. Jos vähääkään olisit tutustunut ihmisen psykologiaan niin ymmärtäisit tämän. Mutta kun olet tyhmä jukuri niin olet tyhmä jukuri. Oppimisesi on opittu.

        Huomaat taas tottuuspelle minkä, sen etten viitsi pahemmin viitsi kommentoida 2010 jutttuja, ei sitä tarvitse huomata myönsin sen itse, sinä siis uskot kaiken maailman maailmanparantajiin ja henkiolentoihin, tai edes tuohon karmaan, minä taas en usko vielä vähemmin pääsiäispupuun ja joulupukkiin, sinulle tämä voi olla suuri järkytys, tosiaan pääsiäispupua ja joulupukkia ei ole olemassa, vai onko voithan sinä sitä asiaa totuustarkailla muiden totuustoimiesi ohessa.

        Sinua pidän hulluna, enkä sanan leikkisässä mielesttä, tuo on vaarallinen yhdistelmä, totuustarkkailu tuolla sivistyksellä ja loogisuuden tajulla...
        By NumBall HHN 60v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomaat taas tottuuspelle minkä, sen etten viitsi pahemmin viitsi kommentoida 2010 jutttuja, ei sitä tarvitse huomata myönsin sen itse, sinä siis uskot kaiken maailman maailmanparantajiin ja henkiolentoihin, tai edes tuohon karmaan, minä taas en usko vielä vähemmin pääsiäispupuun ja joulupukkiin, sinulle tämä voi olla suuri järkytys, tosiaan pääsiäispupua ja joulupukkia ei ole olemassa, vai onko voithan sinä sitä asiaa totuustarkailla muiden totuustoimiesi ohessa.

        Sinua pidän hulluna, enkä sanan leikkisässä mielesttä, tuo on vaarallinen yhdistelmä, totuustarkkailu tuolla sivistyksellä ja loogisuuden tajulla...
        By NumBall HHN 60v.

        Voi hyvä numerosensei. Luitko sanaakaan tästä ketjusta oikeasti? Karma ei ole taikauskoa buddhalaisuudessa vaan ymmärrystä syiden ja seurausten luonnonlaeista.

        Yksinkertaisimmillaan karma on että kun lumeen kusee niin reikä tulee.


      • Anonyymi
        2010vuodesta kirjoitti:

        Voi hyvä numerosensei. Luitko sanaakaan tästä ketjusta oikeasti? Karma ei ole taikauskoa buddhalaisuudessa vaan ymmärrystä syiden ja seurausten luonnonlaeista.

        Yksinkertaisimmillaan karma on että kun lumeen kusee niin reikä tulee.

        Se nyt on se ja sama uskotko karmaan, joka käsittäkseni tarkoittaa sitä että pahat teot kostautuvat tekijälleen, muuten tuota ei voi selittää, en usko muihinkaan uskomuksiin, kun kusee lumeen siihen tulee reikä, on looginen päätelmä, joka perustuu fysikaaaliseen ilmiöön... tai se että talvenjälkeen tulee kesä sekin on looginen päätelmä, jos kohtelet muita huonosti sinulle tulee vaikeuksia ei ole looginen päätelmä vaan uskomus... ja näitä uskomuksiahan rittäää pilvin pimein, minä en tarvitse mihinkään näitä elämässäni...
        By NumBall HHN 60v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt on se ja sama uskotko karmaan, joka käsittäkseni tarkoittaa sitä että pahat teot kostautuvat tekijälleen, muuten tuota ei voi selittää, en usko muihinkaan uskomuksiin, kun kusee lumeen siihen tulee reikä, on looginen päätelmä, joka perustuu fysikaaaliseen ilmiöön... tai se että talvenjälkeen tulee kesä sekin on looginen päätelmä, jos kohtelet muita huonosti sinulle tulee vaikeuksia ei ole looginen päätelmä vaan uskomus... ja näitä uskomuksiahan rittäää pilvin pimein, minä en tarvitse mihinkään näitä elämässäni...
        By NumBall HHN 60v.

        tästä on hauskaa muutenkin keskustella, uskomus perustaa aina subjektiiviseen kokemukseen, esim. karma on nimenomaan tälläinen, sitä ei voi millään mittapuulla todentaa.. lumeen kuseminen, vuoden- ja vuorokaudenajat taas objektiisia, eli ne voidaan todentaa... yleensä päivän jälkeen tulee yö, kun kuset lumeen, siihen tulee reikä, lisäksi siihen löytyy tieteellinen teoreema jolla voi asian vaikka matemaattisesti todistaa... jos ei usko omia silmiään, uskomuksia ei voi todentaa, eikä todistaa mitenkään, elät vain siinä uskossa että jos teet näin sinulle käy näin, kaikki helvetti uskomukset perustuvat samaan asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tästä on hauskaa muutenkin keskustella, uskomus perustaa aina subjektiiviseen kokemukseen, esim. karma on nimenomaan tälläinen, sitä ei voi millään mittapuulla todentaa.. lumeen kuseminen, vuoden- ja vuorokaudenajat taas objektiisia, eli ne voidaan todentaa... yleensä päivän jälkeen tulee yö, kun kuset lumeen, siihen tulee reikä, lisäksi siihen löytyy tieteellinen teoreema jolla voi asian vaikka matemaattisesti todistaa... jos ei usko omia silmiään, uskomuksia ei voi todentaa, eikä todistaa mitenkään, elät vain siinä uskossa että jos teet näin sinulle käy näin, kaikki helvetti uskomukset perustuvat samaan asiaa.

        Hyvä esimerkki on tämä totuuspellen harrastama SenssuNumBall joka on kanssa uskomus, väittämällä että olemme sama henkilö, nämä uskomukset on siitä hauskoja vekkuleita, kun uskoo kovasti johonkin, edes absoluuttiset todisteet eivät muuta uskomusta mihinkään, minä ja Senssu ovat aijaneet lukuisan joukon todisteita että emme ole sama henkilö, vaarallisin uskomusmuoto on maailmanlopun uskomukset, jos maailma ei poksahdakaan, se ei muuta uskoa mihinhään vaan päinvastoin vahvistaa sitä, tälle psykologiassa nimikin, kognitiivinen dissonanssi. mutta totuustarkkailija ongelma on toissaalla, se on yksinkertaisesti hullu, tällä dissonanssilla on myös vaikutuksensa tuohan karma uskomukseen, sen verran tiedän psykologiasta.
        By NumBall HHN 60v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä esimerkki on tämä totuuspellen harrastama SenssuNumBall joka on kanssa uskomus, väittämällä että olemme sama henkilö, nämä uskomukset on siitä hauskoja vekkuleita, kun uskoo kovasti johonkin, edes absoluuttiset todisteet eivät muuta uskomusta mihinkään, minä ja Senssu ovat aijaneet lukuisan joukon todisteita että emme ole sama henkilö, vaarallisin uskomusmuoto on maailmanlopun uskomukset, jos maailma ei poksahdakaan, se ei muuta uskoa mihinhään vaan päinvastoin vahvistaa sitä, tälle psykologiassa nimikin, kognitiivinen dissonanssi. mutta totuustarkkailija ongelma on toissaalla, se on yksinkertaisesti hullu, tällä dissonanssilla on myös vaikutuksensa tuohan karma uskomukseen, sen verran tiedän psykologiasta.
        By NumBall HHN 60v.

        No terve Numba.
        Hyvin heitetty.
        Huomasitko muuten, että kutsuni tänne Chiang Maihin feikkiyhteisölle ei aiheuttanut edes Kuksakuvan kinuamista ja TT poistui kun meni lupaamaan kympin "matkakassastaan" ja Neito hurahti Buddhalaiseksi siis sellaiseksi Buddhalaiseksi jossa huomioidaan vain karma, ei käytösoppeja.
        Ai että miten täällä Chiang Maissa? No kyllä feikit sen kertoo viikonlopun aikana.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        No terve Numba.
        Hyvin heitetty.
        Huomasitko muuten, että kutsuni tänne Chiang Maihin feikkiyhteisölle ei aiheuttanut edes Kuksakuvan kinuamista ja TT poistui kun meni lupaamaan kympin "matkakassastaan" ja Neito hurahti Buddhalaiseksi siis sellaiseksi Buddhalaiseksi jossa huomioidaan vain karma, ei käytösoppeja.
        Ai että miten täällä Chiang Maissa? No kyllä feikit sen kertoo viikonlopun aikana.

        Näin kaksikkoyksikkö aloitti keskustelun itsensä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt on se ja sama uskotko karmaan, joka käsittäkseni tarkoittaa sitä että pahat teot kostautuvat tekijälleen, muuten tuota ei voi selittää, en usko muihinkaan uskomuksiin, kun kusee lumeen siihen tulee reikä, on looginen päätelmä, joka perustuu fysikaaaliseen ilmiöön... tai se että talvenjälkeen tulee kesä sekin on looginen päätelmä, jos kohtelet muita huonosti sinulle tulee vaikeuksia ei ole looginen päätelmä vaan uskomus... ja näitä uskomuksiahan rittäää pilvin pimein, minä en tarvitse mihinkään näitä elämässäni...
        By NumBall HHN 60v.

        Silmä silmästä Mooses siinailla tai faaraot . Jeesus ✝️😇 on suurempi kaikkia ja voitti sen Egyptin käärmeen kundaliinin. Eli budhamunkki vie sinut manalaan kadotukseen. Jeesus vie sinut taivaaseen. Paratiisissa ei huorata ei raiskata ketään siellä ollaan vapaita lihan himoista. Siellä ei ole syntiä mikä on maan päällä. Ristiin naulitussa on sovitus tehty jo. Muut on kuten Kiinassa dragon lohi käärmettä kundaliinia sitä jogassa herätellään ja munkit joikaa.


    • Anonyymi

      Oikein hyvä aloitus, kiitos.

      • Anonyymi

        Hulluus on kasvava osa Euroopan unionissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluus on kasvava osa Euroopan unionissa

        Joogaa vie eksytykseen .


    • Anonyymi

      Mielestäni senssu kritisoi vain neuvostovastaisuutta, tietämättään, tiedostamattaankin.

      • Anonyymi

        Ainiin tosiaan . Muslimit juutalaiset tataarit budhahindut kieltää Messias Jeesuksen ovat menossa manalaan 🔱🔱🔱🤡🔱🔱🔱👹👺


    • Buddhalaiset temppelit on samasta syystä rakennettuja kuin kristinuskoisten kirkot.
      Paikka hiljentyä, mietiskellä, surra, pyytää anteeksi, saada anteeksi, rauhoittua ja olla yhtä kaiken kanssa. Kuulua johonkin.

      Buddhalaisuus on vaan paljon rehellisempää ja elämänoppi, eikä varsinainen uskonto. Se ei tuomitse, ei määrää, ei käskytä, ei uhkaile, vaan kehottaa tutkiskelemaan itseään löytämään oman tiensä ja onnensa. Ei määrää valmista reseptiä.

      Perässäni roikkuva numerosensei väittää asuneensa yli kymmenen vuotta Thaimaassa thaimaalaisen vaimon kanssa.

      Jokin on mennyt häneltä pieleen tai ohi jossakin kohtaa, sillä hänellä ei ole pienintäkään käsitystä siitä mitä buddhalaisuus on.

      Kerroin hyvin tarkkaan mitä karma buddhalaisuudessa merkitsee. Joko hän ei lukenut sitä tai sitten ei taas kerran tajunnut lukemastaan mitään. Karma ei ole buddhalaisuudessa mikään kosto. Suosittelen lukemaan uudelleen tuolta ylhäältä.

      Buddhalaisuudessa ei myöskään uskota mihinkään satuolentoihin, vaan niillä on vain symbolinen merkitys. Siddhartha Gautama ei halunnut palvontaa vaan toimi ainoastaan opettajana. Hän ei halunnut olla Jumala. Luopui rikkauksista ja arvosti kultaista keskitietä.

      Numeromiehen vertaus joulupukkiin ja pääsiäispupuun tulee sellaisen henkilön suusta jolla ei ole ollut koskaan minkäänlaista kontaktia oikeaan Thaimaahan ja oikeisiin thaimaalaisiin.

      Numerosensei on metsämökin erakko, joka epäsosiaalisuutensa ja vihamielisyytensä vuoksi on jäänyt vaille ihmiskontakteja koko elämänsä ajan. Hän ei ymmärrä ketään eikä kukaan häntä. Vittumaisilla miehillä ei ole kavereita. Ei edes netissä.

      • Anonyymi

        Niin mutta numban ei tarvitse lukea historiaa eikä tutustua paikalliseen kulttuuriin koska hän on jo täällä ja näkee Thaimaan omasta ikkunasta. Näin hän perusteli kerran oppimattomuuttaan.


      • Anonyymi

        Höpöhöpö taasen.

        Ymmärretty että Buddhalainen käytösmallisi on kielletty puheenaihe ja interfeikkeilysi edelleyttää internetfanisi osallisuutta.

        Kun Thaikku menee temppeliin, niin se esittää toiveita tulevalle elämänajalle.

        "Paikka hiljentyä, mietiskellä, surra, pyytää anteeksi, saada anteeksi, rauhoittua ja olla yhtä kaiken kanssa. Kuulua johonkin."

        Tämä palsta on sinulle ..... kuulua johonkin ....... niin kuuluthan sinä johonkin, Pattayan rakkaisiin feikkeihin.

        S


      • Anonyymi

        Manala . Prahan oppia budhan munkeilta mitä manalassa on . 🔱🔱👹👺🦖🦖🦇👹 Jos alkaa sielun pelastus kiinnostaa käänny kristityksi heti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manala . Prahan oppia budhan munkeilta mitä manalassa on . 🔱🔱👹👺🦖🦖🦇👹 Jos alkaa sielun pelastus kiinnostaa käänny kristityksi heti .

        Kysy budhan munkeilta . Mitä manalassa kohtaat kuolemaan jälkeen .


      • Anonyymi

        Resukka en ole missään kertonut näkemystäni buddhalaisuudesta, vaan uskomuksista yleensä, ne on ihminen luonnut ihmiselle, hallitakseen heikompia, buddhalaisuudessa on hyvääkin ehkä paras uskomuksista, juuri sen takia että se ei tuomitse, muutakuin uudelleen syntymän kautta.

        Maailmassa on miljoonia uskontoja, joka on hieman eriasia kuin uskomus, buddhalaisuus on uskonto, ja siiten liittyviä uskomuksia on tämä karma ja valaistuminen... Minä en vaan usko täälläiseen, haluan saada pitäviä objektiivisia todisteita, en subjektiivista lätinää... että karma on bitch, kun teet ikävästi toisia kohtaan, joskus ne napsahtaa omille varpaille, eikä sillä ole mitään tekemistä karman kanssa vaan todennäköisyyslaskennan kanssa, mitä enemmän kusetat jossain vaiheessa tulee seinä vastaan, varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Resukka en ole missään kertonut näkemystäni buddhalaisuudesta, vaan uskomuksista yleensä, ne on ihminen luonnut ihmiselle, hallitakseen heikompia, buddhalaisuudessa on hyvääkin ehkä paras uskomuksista, juuri sen takia että se ei tuomitse, muutakuin uudelleen syntymän kautta.

        Maailmassa on miljoonia uskontoja, joka on hieman eriasia kuin uskomus, buddhalaisuus on uskonto, ja siiten liittyviä uskomuksia on tämä karma ja valaistuminen... Minä en vaan usko täälläiseen, haluan saada pitäviä objektiivisia todisteita, en subjektiivista lätinää... että karma on bitch, kun teet ikävästi toisia kohtaan, joskus ne napsahtaa omille varpaille, eikä sillä ole mitään tekemistä karman kanssa vaan todennäköisyyslaskennan kanssa, mitä enemmän kusetat jossain vaiheessa tulee seinä vastaan, varmasti.

        Kerroit noin "Kerroin hyvin tarkkaan mitä karma buddhalaisuudessa merkitsee." , ethän sinä mitään kertonut, sinä kopioit jutun wikipediasta, etkä selvästi ole edes ymmärtänyt mitä siinä edes puhutaan, yleviä ajatuksia kuulostaa viisaalle ... kun olet virtuaalisena thaimaassa, uunojen ympäröimänä ja nämä uunot on vielä sinuakin tyhmempiä, yrität tapasi mukaan päteä, milloin milläkin, sinusta poju on kertomasi mukaan kehittynyt huippu thaimaan asiantuntija, kuitenkaan sisäistämättä yhtään mitään.
        By NumBall HHN 60v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Resukka en ole missään kertonut näkemystäni buddhalaisuudesta, vaan uskomuksista yleensä, ne on ihminen luonnut ihmiselle, hallitakseen heikompia, buddhalaisuudessa on hyvääkin ehkä paras uskomuksista, juuri sen takia että se ei tuomitse, muutakuin uudelleen syntymän kautta.

        Maailmassa on miljoonia uskontoja, joka on hieman eriasia kuin uskomus, buddhalaisuus on uskonto, ja siiten liittyviä uskomuksia on tämä karma ja valaistuminen... Minä en vaan usko täälläiseen, haluan saada pitäviä objektiivisia todisteita, en subjektiivista lätinää... että karma on bitch, kun teet ikävästi toisia kohtaan, joskus ne napsahtaa omille varpaille, eikä sillä ole mitään tekemistä karman kanssa vaan todennäköisyyslaskennan kanssa, mitä enemmän kusetat jossain vaiheessa tulee seinä vastaan, varmasti.

        Noh Numba, katsos uskonto se on lestoillakin jotka sikiää miehisyyttään kuten Namissakin, siellähän Neito on nyt näky raitilla lastenvaunijen kanssa hänen ottaen valokuvia maisemista, ei lastenvaunuista suinkaan 😅😆😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh Numba, katsos uskonto se on lestoillakin jotka sikiää miehisyyttään kuten Namissakin, siellähän Neito on nyt näky raitilla lastenvaunijen kanssa hänen ottaen valokuvia maisemista, ei lastenvaunuista suinkaan 😅😆😎

        Jep tosi friikki ja internet historia surkein paskanpuhuja... todellinen yli-ihminen, mihin se yleensäkään buddhalaisuutta tarvitsee kun on itse täydellisyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep tosi friikki ja internet historia surkein paskanpuhuja... todellinen yli-ihminen, mihin se yleensäkään buddhalaisuutta tarvitsee kun on itse täydellisyys.

        Tiedä tuota, vaikka olisi viritteillä uusi uskonlahko, sen tulevat sukupolvet tietää.

        Omavaraiset täydellisen elämäkatsomuksen omaavat Omanapanarssut anopin kanalan takapihalla 🚜


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedä tuota, vaikka olisi viritteillä uusi uskonlahko, sen tulevat sukupolvet tietää.

        Omavaraiset täydellisen elämäkatsomuksen omaavat Omanapanarssut anopin kanalan takapihalla 🚜

        Joo hyvä huomio, jotenkin huvitti, avaus milloin marjanpoimijat tulevat... saatanan pitkä ketju... kuvaa hyvin palstan tasoa... naisen puutteessa eläviä reppanoita, olen kysynut useaan kertaan pattayarakkaalta lähdetkö katsastamaan, marjanpoimijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo hyvä huomio, jotenkin huvitti, avaus milloin marjanpoimijat tulevat... saatanan pitkä ketju... kuvaa hyvin palstan tasoa... naisen puutteessa eläviä reppanoita, olen kysynut useaan kertaan pattayarakkaalta lähdetkö katsastamaan, marjanpoimijoita.

        On aloituksia joita en lue lainkaan ja yksi niistä on tuo poimijat, mutta onhan se hyvä että rakkailla on keskinäistä kanssakäymistä, kun Neitokin määritteli 44:n tuntemattomaksi palstalaiseksi itselleen.


    • Anonyymi

      Lainaanpa hieman, "On hyvin yksinkertainen ja looginen. Syy ja seuraus. Henkisesti terve ihminen tietää oikean ja väärän, hyvän ja pahan eron." yleensä nämä ns. uskomukset uppoavat helpommin ihmisiin jotka eivät ole henkisesti kovinkaan hyvässä kunnossa, kokemuksesta jopa väitän että mitä fanaattisempi uskomus tai ainakin mitä lujemman otteen uskomus ottaa otteen uskojastaan, sen sekaisempi kuuppa.

      • Anonyymi

        Etkö usko syyhyn ja seuraukseen vaan väität sitä "uskomukseksi".... Siis eikö sinun teoillasi ole mitään seurauksia? Olen aivan varma että olet maailman tyhmin ihminen. Miehenä en sinua pidä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö usko syyhyn ja seuraukseen vaan väität sitä "uskomukseksi".... Siis eikö sinun teoillasi ole mitään seurauksia? Olen aivan varma että olet maailman tyhmin ihminen. Miehenä en sinua pidä.

        Se on minulle aivan sama pidätkö vai et, niin teen väitän sitä uskomukseksi, ihan samalla tavalla kuin joulupukki tai pääsiäspupu, ainoa rangaistus mikä tekijälle eteen tulee jos kiinni jää on, oikeuslaitos, muuten et joudu mitenkään vastaamaan teoistasi. Olen perustellut sen aikaisemmin riittävästi, lue mitä olen kirjoittanut asiasta tässä samassa avauksessa.
        By NumBall HHN 60v.
        ps. tällä ei ole mitään tekemistä miehisyyden kanssa, mutta siellä että seuraa erilaisia mantroja sillä on tekemistä mielenterveyden kanssa, lähes jokaisessa kaupungin keskustassa tulee vastaan ihminen joka huutta jesse sitä jesse tätä... hulluja kaikki tyyni... samaa sarjaa on pattaya on paratiisi.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe