Kuinka saada anoreksia

Anonyymi

Miten saan anoreksian? Haluan laihtua todella paljon. Jopa anorektikoksi ennen kesää. Kuinka teen sen?

19

2476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      onko Lene Marie Fossen esikuvasi?Hän kuoli anoreksiaan nuorena,Onko kuolema sun päämäärä?

    • Anonyymi

      Jos haluat anoreksian niin sinulla käytännössä ei ole nytkään terve suhtautuminen ruokaan. Esim kaikki pro anat ovat syömishäiriöisiä kun alkavat toivoa anoreksiaa. Olen sairastanut anoreksiaa ja alkuvuodet olivat wannabe anamaista touhua kunnes tajusin että tämä on sairaus ja olen sairas. Kamppailen edelleen 7 vuoden jälkeen. Jos todella haluat tätä niin lopeta syöminen. Sillä se tulee

    • Anonyymi

      Haluatko saada sydänvian tai muita elinvikoja mitä alipainosta seuraa?

      Miksi haluat kuormittaa veronmaksajien selkänahasta revittyä järjestelmää suunnitelmallisella itsetuhoisella käytöksellä joka koituu yhteiskunnan maksettavaksi samalla kun terveytesi romahtaa? Vai pulitatko terveydenhoitokustannukset omasta taskustasi sitten kun joudut sairaalaan ja psykiatriselle klinikalle?

      Kannattaa ennemmin hakeutua psykologin tai psykiatrin puheille kuin kysellä vinkkejä itsetuhoiseen laihdutukseen.

    • Anonyymi

      Sinä et toivoisi anoreksiaa, jos tietäisit, mitä se todella on. Anoreksia on sairaus, sairaus ei ole ikinä kiva asia, ei syöpä, ei anoreksiakaan. Ajattelen, että se on kauhein asia mitä ihmiselle voi tapahtua, sairastua anoreksiaan.
      Eihän sulla ole nytkään terve mieli täysin. Ei kukaan terve toivo anoreksiaa. Haluatko sä todella olla ruma? Kukaan ei pidä anoreksiaa sairastavaa viehättävänä, vaikka sairaasta siltä saattaakin tuntua. Kaikki toivoo koko ajan, että voisit paremmin. Sun on pakko päästä hoitoon, joten oikeastaan, se on joko terve elämä tai taistelu anoreksiaa vastaan hoitotahojen kanssa. Ei siinä ole mitään järkeä. Sä et pääse näkemään sun kavereita ja sun opiskelu vaikeutuu, kun aika menee vaan terapeutilla ja hoitajalla käyntiin. Sä pilaat sun elämän. Elämän, mitä sä et saa takasin vaan elät tässä ja nyt. Sun mielessä on koko ajan vaan ruoka. Ja tää ei oo vitsi, mietit koko ajan mitä seuraavaks syöt vai voitko edes syödä, menet nälissään nukkumaan ja mietit, voitko aamulla syödä. Sun kaikki tapahtumat menee pilalle, kun ravintolassakaan ei voi käydä kun anoreksia sanoo että ei, et saa mennä. Et saa ottaa aurinkoa vaan laskea kaloreita. Oikeastaan, sä makaat peiton alla paksut vaatteet päällä hellepäivänäkin, kun sulla on niin kylmä ja täriset. Tätäkö se kaikkien odottama kesä olikin?
      Sä olet kalpea, ruma. Ihan kuin aave, mutta elävä olento. Sä et voi nauraa, kun ei sulla ole energiaa tunteillekaan. Ainoastaan itkeminen onnistuu joskus, kun elämä on ihan hirveetä anoreksiaa sairastavana. Ja vaatteet! Ethän sä uskalla pitää mitään mitkä sulle sopis, ainoastaan kauhean isoja vaatteita jotka peittää sun ”läskit” vaikka olet hengenvaarallisen laiha. Kaikki tuijottaa paheksuvasti. Mikään ei ole kivaa, paraneminenkaan ei onnistu. Se on oikeesti yhtä helvettiä, sellasenko sä sun elämästä haluat?

      • Anonyymi

        Aloittaja, lue ajatuksella tuo edellinen teksti, millaiseksi elämäsi menee jos nyt hankit itsellesi anoreksian, kuten sanottu, et halua sitä. Mene hautuumaalle katsomaan, siellä niitä anorektikoita on pilvin pimein, sitäkö haluat? Sinulla on nyt murheita jostakin, mene puhumaan jollekin, mielellään ammatti-ihmiselle. Sanoit, että haluat laihtua, anoreksia ei ole sitä varten, se ei ole leikin asia, ei se ole mikään dieetti, jota jonkun aikaa noudatat ja sitten lopetat, ei tule toimimaan, se jää päälle, ja pahimmassa tapauksessa olet niin jumissa itsesi ja ajatuksesi kanssa, puhumattakaan ympäristön paineesta saada sinut terveeksi, että harkitset jopa itsaria. Hae ammattiapua, sitä sinä nyt tarvitset, vaikka se ei välttämättä siltä nyt tunnukaan.


    • Anonyymi

      luultavasti sulla on jo syömishäiriö jos haluat sitä. sama tilanne oli mulla muutama vuosi sitten ja edelleen häiriintynyt suhde ruokaan. hartaasti toivon että saat apua mahdollisimman pian. syömishäiriöt ei ole hieno asia vaan suoraansanoen todella vittumaisia sairauksia. tsemppiä!

    • Anonyymi

      Vaatii tietyn luonteenlaadun - ehkä jopa geenit - jotta voi "saada" anoreksian. Saatat sairastua anoreksian sijaan bulimiaan, jonka hoitokin on hankalampaa kuin anoreksian. Tai pahimmillaan ahmimishäiriöön, jossa et edes oksenna, vaan lihot oikeasti muodottomaksi palloksi. Ei kannata tieten tahtoen tuhota ruokahalun säätelyään. Et taatusti pysty ennakoimaan, mitä siitä seuraa.

      • Anonyymi

        Kyllä sitä voi suunnilleen ennakoida kun vain tuntee itsensä. Varmaksi en menisi sanomaan, mutta jo teininä itsetuntemus on sen verran kehittynyt. Anoreksia noista on se johon tosiaan kannattaa pyrkiä jos epäilyttää että kaduttaa. Tai mikä se oma preferenssi nyt onkaan.


    • Anonyymi

      "anorektikko" ei tarkoita tiettyä painoa. myös ylipainoisella ihmisellä voi olla anoreksia, eivätkä kaikki anorektikot laihdu. esimerkiksi itselläni anoreksia jäi paasto-bingesyönti kierteeseen joka on kestänyt jo 2 vuotta. olet kirjoituksen perusteella vielä alaikäinen, joten sinut voidaan pakottaa hoitoon tilanteesi mennessä sairaammaksi.

    • Anonyymi

      oikeesti älä ajattele noin. Mäki yhes vaihees mun mielen perukoilla ajattelkn että anoreksia ois nyt paras tapa laihtua. No nyt oon ollu tässä helvetissä jo reilut puolvuotta ja ehtiny siiinö välissä käymää osastolla ku syke ja paino oli niin alhaalla. Nyt tarkkailut joka viikko ja paino menee yli sen millon ns alotin. Mä toivon että hankkisit apua, kertoisit sun vanhemmille tai kouluterkkarille yms koska toi kuulostaa jo syömishäiriöajattelulta.

      • Anonyymi

        Voiks tonne viel tulla?


    • Anonyymi

      nälkiintyminen aiheuttaa anoreksiaa

    • Anonyymi

      Haluatko että autan sua? Minäki haluan laihtua mutta minusta tuntuu että tartten siihen kaverin!

    • Anonyymi

      Karen Carpenter kuoli nuorena anoreksiaan. Ei ole leikin asia.

    • Anonyymi

      älä viitti... ei anoreksiaa aloiteta. se ei oo mikään "hassu tapa menettää vähän liikakiloja" se on sairaus.

      • Anonyymi

        Jokainen aloittaa anoreksian ihan itse. Sairaus on sitä että tehdään tiettyjä tekoja niin, että kriteerit täyttyvät. Ei siihen sen kummempaa vaadita.


    • Anonyymi

      Aika myöhässä. Mutta lupaan ettet halua anoreksiaa. Se on niin paljon muutakin kuin vain laihtumista. Huisten lähtöä, valehtelua, salailua, tuskaa, ahdistusta, kipua….

    • Anonyymi

      En ymmärrä tuota "miten saa anoreksian?" Sitä ei saada, eikä sitä voi itse aiheuttaa. Mä en vain itse ymmärrä mikä tän kysymyksen pointti on?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe