Työterveyslääköri ei usko

Anonyymi

Että en käytä alkoholia. Kävin tänään ja oli puhetta korkeasta verenpaineesta, ja miksi minulla oli sitä pääsiäisen aikaan normaalia enemmän. Hän sanoi, että liittyyköhän se alkoholin käyttöön, vaikka olen aiemmin sanonut, että en käytä alkoholia. Epigriisissä, vai mikähän se on, lukee että en tupakoi, mutta alkoholittomuudesta ei mainita mitään. Miksiköhän tämä asia on mahdoton uskoa, olen kylläkin alkoholisti, mutta kuivilla kohta 15 vuotta.
Sanoin tänäänkin että en käytä alkoholia, saa nähdä, uskoiko hän sitä nytkään. Vai ajatteleeko hän, että duunari ei voi olla raitis.

11

747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pyydä ottaa verstä maksakokeet,näkyy veri- kokeissa.Mutta jos olet pulska,maksa koe näytää silti väärin.Vyötärölihavuus,rasvamaksa ja väärin käsitys?Maksa arvoihin vaikutaa myös psyykelääkeet,ymm.Jos lääkäri ei tie mitä nappeja syöt ja maksa arvosi koholla,oletaa dokaat.

      • Anonyymi

        Juu.....juuri noin se on.....


    • Anonyymi

      Verikokeilla pystyy näkemään myös pidempiaikaisen alkoholin käytön.
      Olikohan joku cdt, vai mikä lyhenne kokeella.

      Myös punasoluista rdw-arvo laskee, jos käyttää enemmän alkoholia.

      Maksa-arvot eivät nykyään kerro kaikkea alkoholista,koska nykyään on rasvamaksakin kovin yleinen vaiva. Ja monet lääkkeetkin voivat vaikuttaa maksa-arvoon.

      Tuokin on totta, jonka aloittaja mainitsee, että lääkäri ei usko.
      Olen kuullut samaa monilta muiltakin, ja kohdannut samaa itsekin.
      Eihän se kivalta tunnu, jos ei lääkäri usko, mitä hänelle kertoo.

      • Anonyymi

        Maksakokeet näyttäneet minulla olevan himpun koholla(15, jotakin) nainen. Käytän joskus tölkillisen, noin pieni tölkki/viikko.
        Nuorempana sama maksakoe oli muistaakseni alle 5, kun osallistuin johonkin kansanterveys- tutkimukseen.
        En käytä lääkkeitäkään juuri, allergialääkitys on.
        Eli kun syö hyvin, vähän läskipainoakin( fyysistä ripeyttä vaativassa työssä), niin maksa-arvot nousee kyllä, kun ei osaa vältellä kaikkea hyvää.
        Kakkua! Suklaata! Läskisoosi välillä, se on hyvää. Pannukahvia kolesteroleineen, ja juu verenpaineet hyppii välillä.
        Minulla verenpaineita nostaa stressi, kokeiltu juttu. Kun edellinen lemmikkini kuoli, paineet nousivat, jo sen loppuaikana. Laskivat vähän, eivät ole nuoruuden tasoa, suvussa on sepelvaltimotautia.
        Lääkärinhän pitäisi pystyä osoittamaan, jos ongelmia on että ne johtuvat alkoholista, jos on täysin varma.
        Sepelvaltimotauti johtuu geeniperimästä plus rasvahapoista. Ei alkoholista.


    • Anonyymi

      Suurin osa suomalaisista lääkäreistä ei ymmärrä alkoholismia, ja he pitävätkin sitä sosiaalitapauksien vaivana.
      Paitsi ne lääkärit jotka itse ovat alkoholisteja, ja joutuvat salailemaan sitä vuosienkin ajan.

    • Anonyymi

      Oletko miettinyt itse, miksi pääsiäisenä verenpaineesi oli tavallista korkeampana? Jos verenpaineet kohoavat vapaa-aikana, niin jotainhan prosessin takana on. Söitkö enemmän? Oliko vatsavaivoja? Onko parisuhdeongelmia?

      Lääkäreiden katsantokannatkin saattavat olla hyvin kapeita. Jossain luki ilmeisen nuoresta miehestä, joka sai korkeita verenpainearvoja. Lääkäri oli kuitenkin tervejärkinen tyyppi, eikä aloittanut suoralta kädeltä verenpainelääkitystä. Mielellä oli kotona koliikkiaan itkevä vauva. Miehen verenpaineetkin korjaantuivat, kun vauvan koliikki hellitti.

      • Anonyymi

        Ainakin yli 50 v kun on verenpaineen koholla,ja suvussa on sepelvaltimotaudin geenit,sieltä sitä ongelmaa pitäisi tohtorin etsiä,ellei voi kokeiden pohjalta suoraan sanoa,että potilas han on selvästi juonut paineet ylös.
        Minulla on verenpaineseurantaa välillä,kun paineet hyppii. Juon tölkin pari krt kk.
        Rankka duuni. Saattaisi nostaa äläkän jos tohtori väittäisin paineitten johtuvan alkoholista.


    • Anonyymi

      Jos käyn lääkärissä niin diagnooseissa lukee edelleen masennus vaikka olen paranutunut siitä jo 10 vuotta sitten. Jos kerran saanut diagnoosin jostain niin se on sulla kuolemaan asti.

    • Anonyymi

      olen yli 60v ja en ole polttanu tupakkaa kuin 3 v nuorena alle 20v, se jäi myös tiedostoon, saa olla, ei haittaa

      • Anonyymi

        Tuotahan kenties pidetäänkin vain hyvänä asiana, ettet ole polttanut kauempaa, vaan lopettanutkin nuorena.
        En itsekään kokisi tuollaista mainintaa haittaavana tiedostoissa.


    • Anonyymi

      Eikös niitä ole eräänlaisia elimistöstä löytyviä mittareita sille, miten on mennyt alkoa.
      Maksakokeet mm.
      Verenpaine sensijaan ei ole mikään mittari joka kertoisi juomisesta tai juomattomuudesta- se voi kertoa vaikkapa munuaissairaudesta, tai sepelvaltimotaudista.
      Että jos paineet hyppii kovin ylös äkkiä, siihen kannattaa kyllä etsiä lääkäriltä neuvoja. Oma lähiomaiseni, yli 70 v. sai korkean verenpaineen muutamaa päivää ennen kuolemaansa. Avauksessa selvisi syy, pitkällä oleva sepelvaltimotauti. Ei juonut alkoholistisesti milloinkaan. Harvoin saattoi ottaa ihan pikkuisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe