Työterveyslääköri ei usko

Anonyymi

Että en käytä alkoholia. Kävin tänään ja oli puhetta korkeasta verenpaineesta, ja miksi minulla oli sitä pääsiäisen aikaan normaalia enemmän. Hän sanoi, että liittyyköhän se alkoholin käyttöön, vaikka olen aiemmin sanonut, että en käytä alkoholia. Epigriisissä, vai mikähän se on, lukee että en tupakoi, mutta alkoholittomuudesta ei mainita mitään. Miksiköhän tämä asia on mahdoton uskoa, olen kylläkin alkoholisti, mutta kuivilla kohta 15 vuotta.
Sanoin tänäänkin että en käytä alkoholia, saa nähdä, uskoiko hän sitä nytkään. Vai ajatteleeko hän, että duunari ei voi olla raitis.

11

773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pyydä ottaa verstä maksakokeet,näkyy veri- kokeissa.Mutta jos olet pulska,maksa koe näytää silti väärin.Vyötärölihavuus,rasvamaksa ja väärin käsitys?Maksa arvoihin vaikutaa myös psyykelääkeet,ymm.Jos lääkäri ei tie mitä nappeja syöt ja maksa arvosi koholla,oletaa dokaat.

• Anonyymi

Juu.....juuri noin se on.....

• Anonyymi

Verikokeilla pystyy näkemään myös pidempiaikaisen alkoholin käytön.
      Olikohan joku cdt, vai mikä lyhenne kokeella.

Myös punasoluista rdw-arvo laskee, jos käyttää enemmän alkoholia.

Maksa-arvot eivät nykyään kerro kaikkea alkoholista,koska nykyään on rasvamaksakin kovin yleinen vaiva. Ja monet lääkkeetkin voivat vaikuttaa maksa-arvoon.

Tuokin on totta, jonka aloittaja mainitsee, että lääkäri ei usko.
      Olen kuullut samaa monilta muiltakin, ja kohdannut samaa itsekin.
      Eihän se kivalta tunnu, jos ei lääkäri usko, mitä hänelle kertoo.

• Anonyymi

Maksakokeet näyttäneet minulla olevan himpun koholla(15, jotakin) nainen. Käytän joskus tölkillisen, noin pieni tölkki/viikko.
        Nuorempana sama maksakoe oli muistaakseni alle 5, kun osallistuin johonkin kansanterveys- tutkimukseen.
        En käytä lääkkeitäkään juuri, allergialääkitys on.
        Eli kun syö hyvin, vähän läskipainoakin( fyysistä ripeyttä vaativassa työssä), niin maksa-arvot nousee kyllä, kun ei osaa vältellä kaikkea hyvää.
        Kakkua! Suklaata! Läskisoosi välillä, se on hyvää. Pannukahvia kolesteroleineen, ja juu verenpaineet hyppii välillä.
        Minulla verenpaineita nostaa stressi, kokeiltu juttu. Kun edellinen lemmikkini kuoli, paineet nousivat, jo sen loppuaikana. Laskivat vähän, eivät ole nuoruuden tasoa, suvussa on sepelvaltimotautia.
        Lääkärinhän pitäisi pystyä osoittamaan, jos ongelmia on että ne johtuvat alkoholista, jos on täysin varma.
        Sepelvaltimotauti johtuu geeniperimästä plus rasvahapoista. Ei alkoholista.

• Anonyymi

Suurin osa suomalaisista lääkäreistä ei ymmärrä alkoholismia, ja he pitävätkin sitä sosiaalitapauksien vaivana.
      Paitsi ne lääkärit jotka itse ovat alkoholisteja, ja joutuvat salailemaan sitä vuosienkin ajan.

• Anonyymi

Oletko miettinyt itse, miksi pääsiäisenä verenpaineesi oli tavallista korkeampana? Jos verenpaineet kohoavat vapaa-aikana, niin jotainhan prosessin takana on. Söitkö enemmän? Oliko vatsavaivoja? Onko parisuhdeongelmia?

Lääkäreiden katsantokannatkin saattavat olla hyvin kapeita. Jossain luki ilmeisen nuoresta miehestä, joka sai korkeita verenpainearvoja. Lääkäri oli kuitenkin tervejärkinen tyyppi, eikä aloittanut suoralta kädeltä verenpainelääkitystä. Mielellä oli kotona koliikkiaan itkevä vauva. Miehen verenpaineetkin korjaantuivat, kun vauvan koliikki hellitti.

• Anonyymi

Ainakin yli 50 v kun on verenpaineen koholla,ja suvussa on sepelvaltimotaudin geenit,sieltä sitä ongelmaa pitäisi tohtorin etsiä,ellei voi kokeiden pohjalta suoraan sanoa,että potilas han on selvästi juonut paineet ylös.
        Minulla on verenpaineseurantaa välillä,kun paineet hyppii. Juon tölkin pari krt kk.
        Rankka duuni. Saattaisi nostaa äläkän jos tohtori väittäisin paineitten johtuvan alkoholista.

• Anonyymi

Jos käyn lääkärissä niin diagnooseissa lukee edelleen masennus vaikka olen paranutunut siitä jo 10 vuotta sitten. Jos kerran saanut diagnoosin jostain niin se on sulla kuolemaan asti.

• Anonyymi

olen yli 60v ja en ole polttanu tupakkaa kuin 3 v nuorena alle 20v, se jäi myös tiedostoon, saa olla, ei haittaa

• Anonyymi

Tuotahan kenties pidetäänkin vain hyvänä asiana, ettet ole polttanut kauempaa, vaan lopettanutkin nuorena.
        En itsekään kokisi tuollaista mainintaa haittaavana tiedostoissa.

• Anonyymi

Eikös niitä ole eräänlaisia elimistöstä löytyviä mittareita sille, miten on mennyt alkoa.
      Maksakokeet mm.
      Verenpaine sensijaan ei ole mikään mittari joka kertoisi juomisesta tai juomattomuudesta- se voi kertoa vaikkapa munuaissairaudesta, tai sepelvaltimotaudista.
      Että jos paineet hyppii kovin ylös äkkiä, siihen kannattaa kyllä etsiä lääkäriltä neuvoja. Oma lähiomaiseni, yli 70 v. sai korkean verenpaineen muutamaa päivää ennen kuolemaansa. Avauksessa selvisi syy, pitkällä oleva sepelvaltimotauti. Ei juonut alkoholistisesti milloinkaan. Harvoin saattoi ottaa ihan pikkuisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3465
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe