Mistä tunnistaa keskiluokkaisen?

Anonyymi

103

1699

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko ensin työväenluokka, sitten keskiluokka ja vielä yläluokka ?
      Vähän vilkaisin Me Naisten mielipidettä, en oikein samaistunut mihinkään.
      Ei kai ole pakko kuulua mihinkään luokkaan, kunhan on tyytyväinen eläkeläinen.

• "Liekko"

Kukaan ei voi päättää luokkaansa.
        Jokaisen on vain hyväksyttävä kuinka hyvin on elänyt.
        Ja miksi ei enempää kunnioitusta saanut.
        Luokkansa asettavat ihan muut ihmiset.
        Et sinä itse.

H.

• huruksz kirjoitti:

"Liekko"

Et sinä itse.

H.

Olet oikeassa, aika usein ihmiset päättävät oletko hyväksytty.
        Jos on syntynyt "Kultalusikka suussa" niin sillä on vaikutusta, vaikka ei silläkään kunnioitusta saa.
        En ole koskaan ollut riippuvain ihmisten mielipiteistä, olen ollut oman tieni kulkija. Silti olen pärjännyt ihan hyvin, joku voi jopa pitää minusta :)

• liekko kirjoitti:

Olet oikeassa, aika usein ihmiset päättävät oletko hyväksytty.
        Jos on syntynyt "Kultalusikka suussa" niin sillä on vaikutusta, vaikka ei silläkään kunnioitusta saa.
        En ole koskaan ollut riippuvain ihmisten mielipiteistä, olen ollut oman tieni kulkija. Silti olen pärjännyt ihan hyvin, joku voi jopa pitää minusta :)

"""En ole koskaan ollut riippuvain ihmisten mielipiteistä, olen ollut oman tieni kulkija."""

Etkö lapsena ja nuorenakaan välittänyt toisten mielipiteistä sinusta?
        Aikaisemmin olet kertonut aivan muuta. Jonkunlaista yliherkkyyttä toisten mielipiteistä sinusta olen ollut huomaavinani näilläkin palstoilla vielä aikuisiälläsikin.

• Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

"Liekko"

Et sinä itse.

H.

Minulla on sukulaismies joka on miljonääri, tai oikeammin hänen omaisuutensa on kymmeniä miljoonia. Hän kuitenkin pukeutuu kuin puliukko. Kun käymme joskus ravintolassa, häntä kohdellaankin niin kuin olisi luuseri. Häntä tämä ei nähtävästi haittaa, koska on hauska seuramies joka tulee toimeen kaikkien kanssa.
        Onko siis ulkopuolisten ihmisten arvio 'oikea' vai todellisuus?

• Tellukka kirjoitti:

"""En ole koskaan ollut riippuvain ihmisten mielipiteistä, olen ollut oman tieni kulkija."""

Etkö lapsena ja nuorenakaan välittänyt toisten mielipiteistä sinusta?
        Aikaisemmin olet kertonut aivan muuta. Jonkunlaista yliherkkyyttä toisten mielipiteistä sinusta olen ollut huomaavinani näilläkin palstoilla vielä aikuisiälläsikin.

Kiitos diagnoosista.
        Et tunne elämääni, on asioita ja asioita, joidenkin suhteen olen herkkä, mutta elämässäni olen oman tieni kulkija.
        En kysy keneltäkään miten pitäisi tehdä tai elää, olen kaverinikin mukaan liiankin riippumaton ja itsenäinen.
        Vaikea ja rankka elämä on opettanut.
        Annas kun kerron mitä mieltä olen sinusta koska katsot oikeudeksesi kertoa mielipiteesi minusta.
        Ajatteletko koskaan myönteisesti vaikkapa minusta? Tuntuu että elämäntehtäväsi on penkoa ja nuuskia vikoja joita minustakin kieltämättä löytyy.
        Meillä ei kemiat kohtaa, olen sen jo aikaisemminkin sanonut, itse en tartu hanakasti muiden mokiin tai virheisiin, en saa sellaisesta kiksejä.
        Joten annetaan olla :)

• Anonyymi

Herrajesu ettäkö eläkeläisen pitää humpuukitestillä saada selville onko
      "keskiluokkainen". Määrittelepä meille ensin millainen ihminen on sinun mielestäsi keskiluokkainen ja onko se hyvä vai huono asia ?

• Keskiluokkaisena paras eleskellä, ei rikkaus tee välttämättä onnelliseksi, ei köyhäkään ole välttämättä onneteton.

Keskiluokkaisella on talous tasapainossa, millä senkään määrittelet.
      Köyhä elää suu säkkiä myöten.
      Rikkaalla voi olla rahahuolia tressiä omaisuutensa vahtimisella.
      Köyhän ei tarvitse miettiä mihin rahansa laittaa, kun taas vauraimmilla mitähän ostaisi.

Turhaa jahkailua.

• Anonyymi

Onko "keskiluokkaisuus" vain varallisuuteen perustuva asia ?
      Ei jaksa ihan oikeasti miettiäkään - - -
      Ihmisiä "luiokitellaan" liian monella tavalla. Mihin sillä pyritään ?

• Saisimme olla iloisia siitä että klassinen luokkayhteiskunta ei ole enää normi maissamme. Yläluokkaan kuuluvat vain ne jotka omistavat omat rikkautensa ahjot, kukaan ansiotyössä oleva ei voi kuvitella kuuluvansa tähän eliittiin. Riippumatta pankkitilin koosta, palkan tai eläkkeen suuruudesta.
      Suuri ja hyvinvoiva keskiluokka on yhteiskunnan kantava voima ja työväenluokkaa ei nykyisin ole edes olemassa.
      On vain ylempi ja alempi keskiluokka, koulutuksesta ja varallisuudesta riippuvat. Kaikille, jopa pätkätyöntekijöille ja työttömille uskotellaan että hekin ovat "keskiluokkaa" ja heidät ohjataan sievästi kulutustottumuuksiin, joihin heillä ei ole oikeastaan varaa, mutta tuntevat olevansa oikeutettuja. Markkinaliberaalit voimat ovat luoneet eräänlaisen luokattoman yhteiskunnan, jossa "keskiluokkaa olemme kaikki", vaikka sitten valtion tuella ja verorahoilla tai lainaamalla vaikkapa muualta, pääasia on että talous pyörii ja käy kuumana.
      Miten nämä aikamme negatiiviset ja vaurauden kasvua säätelevät ilmiöt, kuten ilmastonsuojelu, pandemiat jne. tulevat vaikuttamaan luokkayhteiskunnan kehitykseen maissamme, joissa resurssit jatkuvaan ekonomiseen kasvuun eivät enää ole itsestään selviä luonnonvarojen ehtyessä tai ilamstonmuutosten vaikutuksesta niinme emme tule sitä näkemään. Lapsemme ja lapsenlapsemme, ehkä? Mihin luokkaan tulevat he kuulumaan?
      (vakavasti asiaa pohtien)
      Keventäen hieman ja asettuen testin tasolle tarkistelemaan omaa elämääni ja minne itseni ja perheeni asettaisin tuohon skaalaan:
      monet keskiluokan merkit löydän, mutta kieltäydyn asettamasta mitään etikettejä tai määrittelemästä millään tapaa sosiaalista asemaani.

• Anonyymi

Joo, kyllähän se on kiusllista miten hyvinvointiyhteiskunnan laiskistama joukko odottaa eläkerahaa ja terveyspalveluja ja vielä leuhkii että kiva on kelliä
        kun tiedetään että sellainen olotila on poikkeuksellinen historiallisesti ja aivan suppean piirin käsissä maantieteellisesti

Se on aika syvälle juuttunut juntteihin tämä vetelehtiminen. Puhutaan rikkaista vaikka niitä on kourallinen Suomessa eli tavoitteet on alhaalla ja kun vähän raaputtaa rikas kuulemma on miljoonan omistaja jolla saa
        sataneliötä asuntoa Stadista ei sen enempää

Eli tavoitteet ovat alhaalla ja kiva on kelliä ja olla
        Näin vain jatketaan

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, kyllähän se on kiusllista miten hyvinvointiyhteiskunnan laiskistama joukko odottaa eläkerahaa ja terveyspalveluja ja vielä leuhkii että kiva on kelliä
        kun tiedetään että sellainen olotila on poikkeuksellinen historiallisesti ja aivan suppean piirin käsissä maantieteellisesti

Se on aika syvälle juuttunut juntteihin tämä vetelehtiminen. Puhutaan rikkaista vaikka niitä on kourallinen Suomessa eli tavoitteet on alhaalla ja kun vähän raaputtaa rikas kuulemma on miljoonan omistaja jolla saa
        sataneliötä asuntoa Stadista ei sen enempää

Eli tavoitteet ovat alhaalla ja kiva on kelliä ja olla
        Näin vain jatketaan

Kun on oman osansa tehnyt työtä niin on ansainnut eläkepäivänsä.
        Viimeinkin saa kelliä ja olla vain miten haluaa.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Kun on oman osansa tehnyt työtä niin on ansainnut eläkepäivänsä.
        Viimeinkin saa kelliä ja olla vain miten haluaa.

Joo mutta asenne on väärä ja tuhoava
        Se näkyy täällä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo mutta asenne on väärä ja tuhoava
        Se näkyy täällä

Miten se näkyy ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten se näkyy ?

Ahneena lilluvana myöhäissosdemiana, joka lässyttää keskiluokkaista röyhkeyttä eikä näe kuilun lähestyvän

• Anonyymi

Nainen tienaa Kairossa 3 euroa kuussa leivän paistamisella, sattui otsikko näkösälle.

Veti vähän mietteliääksi.

Paljonko vaikka keskituloinen uhraamaan tekemiseen aikaansa 3 eurolla minuuteissa.

Tietysti riippuu missä olet syntynyt, missä päin maapalloa.

• Anonyymi

Mikä siinä veri mietteliääksi?
        Afrikan rikkain nainen ei aus Afrikassa vaan Lontoossa

Vaaditaan että se tuo sijoituksensa Suomeen solidaarisuuden nimissä
        kun meillä hoidetaan afrikkalaisia

• Anonyymi

Egyptiläisnainen on varmaankin köyhä, vaikka elintaso on alhainen
        ja elinkustannukset alhaiset.
        Balkanilla eläke kuukaudessa voi olla 80 euroa. Maan elintaso on alhainen.
        Leipä kaupassa voi maksaa 20 senttiä.

• Anonyymi

Ei viddu... Olisin Egyptissä 'ylempää keskiluokkaa'.
        Terv. Työmarkkinatukea saava. :)

• Jos ihan pakko olisi luokitella itsensä johonkin luokkaan, vaikkakin mielestäni ne luokat kuuluivat vain kouluun ja siitä on kauan kun viimeksi, niin sanoisin olevani alempaa keskiluokkaa. Se siksi, että tuloni ja omaisuuteni ei ylety valtionverotukseen asti.

En kuitenkaan ihan köyhälistöönkään kuulu, sillä ei koskaan ole ollut niin huonosti, että olisi pitänyt hattu kourassa kulkea köyhänapua kyselemässä sossun luukulla tai istua kauppojen edessä kerjuulla.

• Alemmasta vielä vähän alempaan välikeskiluokkaan voisin olettaa kuuluvani.
      Naurettavaa luokitella ainakaan kulutuksen, merkkitavaroiden tai muun tavaroiden haalimisen perusteella mihin luokkaan kukin kuuluu.
      Saattaahan olla varaa ostaa joku kallis merkkilaukku, lamppu tai Aallon tarjoiluvaunu, mutta jos ei halua sellaista, niin putoaako luokka, kun pitää vanhoista tavaroistaan.
      Ellei tee mieli esittää mitään, näyttääkö alaluokkaiselta köyhältä.
      En minä vaan tiedä, päätelkööt toiset näkemänsä perusteella.

• Anonyymi

Nuo onkin kotipsykologiaa
        Tunnen paljon varakkaita jotka ovat itse hankkineet
        Juurikaan kukaan ei käytä pukua alan tilaisuuksissa ei juo viinaa eikä käy Dubaissa
        Yleisin simälasikotelo on keittiörullan hylsystä väännetty putki ja osake Sampo, Fortum

• Anonyymi kirjoitti:

Nuo onkin kotipsykologiaa
        Tunnen paljon varakkaita jotka ovat itse hankkineet
        Juurikaan kukaan ei käytä pukua alan tilaisuuksissa ei juo viinaa eikä käy Dubaissa
        Yleisin simälasikotelo on keittiörullan hylsystä väännetty putki ja osake Sampo, Fortum

Tunnen myös henkilöitä joiden olettaisi varakkuuden ja ammattinsa perusteella kuuluvan vähintään ylempään keskiluokkaan.
        Autojen merkeistä, vaatetuksesta eikä varsinkaan käytöksestä huomaa ylemmyyttä, mutta tuollaiset ihmiset eivät kehuskele varakkuudellaan, eivätkä pyri missään muodossa sitä esittelemään.

• Luukkis kirjoitti:

Tunnen myös henkilöitä joiden olettaisi varakkuuden ja ammattinsa perusteella kuuluvan vähintään ylempään keskiluokkaan.
        Autojen merkeistä, vaatetuksesta eikä varsinkaan käytöksestä huomaa ylemmyyttä, mutta tuollaiset ihmiset eivät kehuskele varakkuudellaan, eivätkä pyri missään muodossa sitä esittelemään.

Kyllä ne ovat niitä huonolla itsetunnolla varustettuja alempaan keskiluokkaan kuuluvia, lapsuutensa köyhyydessä viettäneitä, joitten pitää ulospäin yrittää näyttää olevansa ainakin ylempään keskiluokkaan kuuluvia tai mielellään pikkusen enemmänkin.

"Köyhät ne vaatteillaan koreilee", sanoi isänikin, joka runtusteli kaikenlaisissa kuteissa. Sama tyyli periytynyt nuorimmalle tyttärelleenkin. On minulla ollut merkkivaatteitakin tosin. Vieläkin sellaisia T-paitoja ja gollegepaitoja, joissa on merkki Profil ja pigviinin kuva. Myös kesäisempi ja talvisempi takki, joissa on merkki ISS. Taitaa olla samaa merkkiä paitojakin ja parit haalarit.
        En ole välittänyt niitä merkkejä ratkoa pois. Jos naapurit ovat kateellisia merkkivaatteistani, niin "ei se minulta ole pois".
        Mittatyönä ommeltuja vaatteita vain käytinkin koko lapsuuteni, varakkaita kun oltiin.

• Naistenlehden artikkeli määritteli kovin pinnallisesti ja kapeasti keskiluokkaisuuden lähinnä kulutustottumusten perusteella, tiettyjen tuotemerkkien suosimisella ja sen sellaisella.
      En minäkään helposti asetu mihinkään "luokkayhteiskunnan raameihin"; jos ostan merkkivaatteita niin ratkon niistä logot pois, koska en ole minkään firman kävelevä mainostolppa. En oikein tajua miten ihmisiä voi edes kategorisoida sen perusteella mitä he ostavat.
      Tuo keskimääräinen ansiotulohaarukka on varmaan suhteellisen paikkaa pitävä, vaikka eläkeiässä pystyy jatkamaan "keskiluokkaista" elämäntapaa pienemmilläkin tuloilla, koska koti on jo usein maksettu ja menot kutistuneet. Koulutus on tärkeää keskiluokkaisen perheen elämässä ja koulutusta arvostetaan eri tavalla kuin nykyisessä alemmassa keskiluokassa, joka aikaisemmin olisi ollut työväenluokkaa.
      Autonmerkin, omistusasunnon tai ulkomaanmatkojen (tai kotimaaturismin) perusteella ei voi määritellä keskiluokkaa, koskaa elämäntapaerot vaikuttavat liian paljon.

• Anonyymi

Siellä Ruotsissa laitetaan asunnon koko ja arvo julkisesti nettiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Siellä Ruotsissa laitetaan asunnon koko ja arvo julkisesti nettiin.

Onko se paha?
        Entäs kun Suomessa laitetaan yksityishenkilöiden verotulot mediaan kansan kansan ihailtaviksi?
        Eikös se ole normaalia läpinäkyvyyttä?

• Anonyymi

"En oikein tajua miten ihmisiä voi edes kategorisoida sen perusteella mitä he ostavat. "

Etkö todellakaan tajua, mitä eroa on ostaa 40 euron farkut, kuin 200 euroa maksavat. Ei se hinta siitä muutu, vaikka kuinka tekopyhänä naivina ratkoisi merkit pois.

• Anonyymi kirjoitti:

"En oikein tajua miten ihmisiä voi edes kategorisoida sen perusteella mitä he ostavat. "

Etkö todellakaan tajua, mitä eroa on ostaa 40 euron farkut, kuin 200 euroa maksavat. Ei se hinta siitä muutu, vaikka kuinka tekopyhänä naivina ratkoisi merkit pois.

Koska minulle hinta ei ole päätekijä. Ostan laadun, mallin, kuosin jne. perusteella ja minulle on samantekevää maksavatko ne 200 tai 40 euroa. En kuitenkaan pysty edes käyttämään kuin paria, kolmea paria kerrallaan, joten käytännössä hinta ei ratkaise mitään. Ostan kolmet parit halpisfarkkuja tai yhden parin kalliita, mutta en koskaan sen takia että ne pitää olla jotain tiettyä merkkiä.
        Merkkien pois ratkominen on periaatekysymys. Adidaksen raitoja en ratko, mutta en mainosta vaatteillani myöskään tieten tahtoen mitään firmaa. Kaikkein rakkaimmat vaatteeni ovat olleet minulle vartavasten, mittojen mukaan ommellut ja niissäkään ei ole ollut ompelijattaren nimeä missään.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Koska minulle hinta ei ole päätekijä. Ostan laadun, mallin, kuosin jne. perusteella ja minulle on samantekevää maksavatko ne 200 tai 40 euroa. En kuitenkaan pysty edes käyttämään kuin paria, kolmea paria kerrallaan, joten käytännössä hinta ei ratkaise mitään. Ostan kolmet parit halpisfarkkuja tai yhden parin kalliita, mutta en koskaan sen takia että ne pitää olla jotain tiettyä merkkiä.
        Merkkien pois ratkominen on periaatekysymys. Adidaksen raitoja en ratko, mutta en mainosta vaatteillani myöskään tieten tahtoen mitään firmaa. Kaikkein rakkaimmat vaatteeni ovat olleet minulle vartavasten, mittojen mukaan ommellut ja niissäkään ei ole ollut ompelijattaren nimeä missään.

Oli siis kyse ihmisistä(monikossa), ei minä, minä, minä.......

• Anonyymi kirjoitti:

Oli siis kyse ihmisistä(monikossa), ei minä, minä, minä.......

Ja minä en ole ihminen?
        Tiedän että on paljon kulutushysterian ja mitä naapurit sanoo- kriteerien perusteella itseään yhteiskuntaluokkiin asettavia ja joille tavarat ja mammona ovat ihmisarvon synonyymi, mutta tällaista porukkaa on kaikissa yhteiskuntaluokissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaatimaton ihminen.
        Ratkoo merkit pois, mutta sitten kertoo niitten olevan merkkivaatteita vaikka niistä on ratkottu merkki pois.
        Nousukasmaisuutta sanoisin ...

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Hölmöä ratkoa merkit pois, koska merkkivaatteita on helpompi kierrättää. Jos merkillä ei ole väliä, miksi se pitää poistaa? Sitäpaitsi merkkivaate on kestävä ja sen eettisyyden voi tarkistaa toisin kuin halpisten.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Ja minä en ole ihminen?
        Tiedän että on paljon kulutushysterian ja mitä naapurit sanoo- kriteerien perusteella itseään yhteiskuntaluokkiin asettavia ja joille tavarat ja mammona ovat ihmisarvon synonyymi, mutta tällaista porukkaa on kaikissa yhteiskuntaluokissa.

Tiedät itsekin kysymättä, että olet ihminen, mutta ihmisen pitää myös ymmärtää se, että kaikissa yhteiskuntaluokissa ei ole varaa kuluttaa sitä mammonaa.

Merkkien repiminenkin on täysin naurettavaa ajatuksenakin. Ei kaikki materiaali kestä sitä.
        Naurettavaa on myös sanoa moisen repimisen syyksi se, että ei halua mainostaa, ainakin sellaisen ihmisen, joka palstalla paljonkin mainostaa moniakin kulutuksiaan.

Onko autossasi kenties merkki peitettynä?

• Anonyymi kirjoitti:

Hölmöä ratkoa merkit pois, koska merkkivaatteita on helpompi kierrättää. Jos merkillä ei ole väliä, miksi se pitää poistaa? Sitäpaitsi merkkivaate on kestävä ja sen eettisyyden voi tarkistaa toisin kuin halpisten.

Taisin jo sanoa miksi sen teen.
        Voi olla hölmöä. mutta en koskaan kierrätä mitään. Tai jos kierrätän, mitä merkitystä sillä on jätesäkissä onko niissa vanhoissa lumpuissa jonkun firman logo tai ei? Ostan toki merkkivaatteita jos pidän laadusta, väristä tai kuosista, mutta en sen takia että ne ovat jotain tiettyä merkkiä, Nousukasmainen statuksen tavoittelu näkyvällä symboliikalla ei ole mun kuppi teetä. Kuten taisin jo sanoa, lempivaatteeni ovat teetettyjä,

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Voi olla hölmöä. mutta en koskaan kierrätä mitään. Tai jos kierrätän, mitä merkitystä sillä on jätesäkissä onko niissa vanhoissa lumpuissa jonkun firman logo tai ei? Ostan toki merkkivaatteita jos pidän laadusta, väristä tai kuosista, mutta en sen takia että ne ovat jotain tiettyä merkkiä, Nousukasmainen statuksen tavoittelu näkyvällä symboliikalla ei ole mun kuppi teetä. Kuten taisin jo sanoa, lempivaatteeni ovat teetettyjä,

Etkös sinä tilannut ne hääkuteetkin netistä? Vain yläluokkaisilla on varaa ateljeevaatteisiin, siksikö niitä korostat? Nehän on kalliimpia kuin teolliset merkkivaatteet.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Eikö sinun lapsenlapsillakaan saa olla merkkivaatteita ilman että mummo haukkuu nousukkaaksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Etkös sinä tilannut ne hääkuteetkin netistä? Vain yläluokkaisilla on varaa ateljeevaatteisiin, siksikö niitä korostat? Nehän on kalliimpia kuin teolliset merkkivaatteet.

Kääpiökokoisen aikuisen on vaikea löytää sopivia valmisvaatteita muualta kuin lasten osastolta. Sellaisen on melkein pako turvautua ompelijaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Siitä on aikaa kun ostin vaatteita jostain muualta kuin netistä. En minäkään mitään ateljeevaatteita itselleni hanki, mutta minulla on parikin taitavaa ompelijatarta (ei tosin täällä Ruotsissa) jotka tarvittaessa tekaisevat minulle juhlaläningin valitsemastani kankaasta ja ne ovat olleet minulle kaikkein rakkaimpia vaatekappaleita. Nyt tällä hetkellä tilaan mitä sattuu ja mistä sattuu, mutta paljon tulee palautettua takaisin kauppoihin sovittamisen jälkeen. Koot eroavat paljon eri merkkien välillä ja materiaalit eivät ole aina juuri sellaisia miksi niitä kuvaillaan.
        Hinta eikä merkki eivät määrää, vaikkakin kun on löytänyt jonkun vaatevalmistajan jonka koot ja mallit miellyttävät ja sopivat (olen helposti löytyvää keskikokoa) niin alkaa suosimaan tiettyjä valmistajia.
        Kannattaa tosin varoa kiinalaisia valmistajia, koska niiden kuljetus on niin hidasta että jos ostaa kesämekon, niin se voi ehtiä ehkä jouluksi perille.

• Tellukka kirjoitti:

Kääpiökokoisen aikuisen on vaikea löytää sopivia valmisvaatteita muualta kuin lasten osastolta. Sellaisen on melkein pako turvautua ompelijaan.

Pituus ei ole ongelma, koska melkein kaikilla vaatevalmistajilla on ns. petite-mallisto alle keskimittaa oleville naisille. Kun vain paino on suhteessa pituuteen, ei ongelmia. Kaikilla ei kuitenkaan ole XXXL-suurempia kokoja sairaalloisen ylipainoisille naisille.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö sinun lapsenlapsillakaan saa olla merkkivaatteita ilman että mummo haukkuu nousukkaaksi?

Minä vastaan vain omista valinnoistani. Lapset ajattelee asioita lasten tavalla ja kouluissa ja nuorison keskuudessa vaatteilla on rankka statusarvo. On ihanaa, kun ei tarvitse itse olla siinä mukana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedät itsekin kysymättä, että olet ihminen, mutta ihmisen pitää myös ymmärtää se, että kaikissa yhteiskuntaluokissa ei ole varaa kuluttaa sitä mammonaa.

Merkkien repiminenkin on täysin naurettavaa ajatuksenakin. Ei kaikki materiaali kestä sitä.
        Naurettavaa on myös sanoa moisen repimisen syyksi se, että ei halua mainostaa, ainakin sellaisen ihmisen, joka palstalla paljonkin mainostaa moniakin kulutuksiaan.

Miten voi merkin poistaa, kun ne on yleensä kudottu kankaaseen esim. Nike
        silloin joutaa leikkaamaan puseron rintaosan pois, jää hihat onneksi.
        Kengistä on myös hyvin vaikeaa poistaa merkkiä.
        Nyt olisi neuvonta tarpeen merkkien poistoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä niin, mutta josko kyseinen henkilö poistaakin niitä merkkejä, jotka osoittaa vaatteen halpistuotteeksi.

Odotellaan, josko saisimme ohjeita.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Minä vastaan vain omista valinnoistani. Lapset ajattelee asioita lasten tavalla ja kouluissa ja nuorison keskuudessa vaatteilla on rankka statusarvo. On ihanaa, kun ei tarvitse itse olla siinä mukana.

Paitsi niitäkin täällä mainostelet, nöyrä, kun olet.

• Anonyymi kirjoitti:

En yleensä käytä urheiluvaatteita joissa on joku suuri tunnistettava logo. Ei kengissäni myöskään näy firman mainosta missään kohtaa.
        Rautalangasta, viimeisen kerran: jos MAHDOLLISTA poistan logon. Jos ei, niin sitten jätän, mutta en yleensäkään osta sellaisia vaatteita joissa on joko valmistajan tai jonkun muun firman mainos joka on hyvin näkyvällä paikalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Paitsi niitäkin täällä mainostelet, nöyrä, kun olet.

En ole tainnut koskaan olla nöyrä. Vaatimaton ja yksinkertainen maku vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on nyt selvästi käynyt ilmi, ettei tällä henkilöllä ole merkkivaatteisiin edes varaa, koska ei tiedä yhtään mitään niistä. Ei edes siitä, miten ne merkit on kiinnitetty. Ehkä luulee pesuohjetta merkiksi.

• """Koulutus on tärkeää keskiluokkaisen perheen elämässä ja koulutusta arvostetaan eri tavalla kuin nykyisessä alemmassa keskiluokassa, joka aikaisemmin olisi ollut työväenluokkaa."""

Tuskin enää nykymaailmassa niinkään. Joskus kauan sitten on voinut olosuhteiden pakosta olla niin, koska köyhimmillä/pienipalkkaisimmilla ei ollut varaa kouluttaa lapsiaan.
        Nykyisinhän kaikkien lapset ovat samalla lähtöviivalla. Kyllä aikaisemmasta työväenluokasta on noussut hyvinkin pitkälle koulutettuja, pitemmälle kuin tarhatädiksi (jotka eivät kaiketi koskaan olleet työväen luokkaa?)

• Anonyymi kirjoitti:

"""Onko autossasi kenties merkki peitettynä?"""

Luultavasti kääntänyt Lidlin muovikassitkin nurin päin, ettei merkki näy. Siis silloin, kun ei vielä ollut rikollista kulkea kaupan muovikassi kädessä.

• Jos kysyttäessä kertoisin että.
      Jos kysyttäessä kertoisin että.
      Eläkkeeni Vero-Prosentti on n.30.
      Mihinkähän luokkaan minut sijoitettaisiin?
      Missä ja miten olen elänyt?
      Varsinkin kun minä en koskaan valehtele.

H.

• Anonyymi

Mitä merkitystä on jollain veroprossalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyy tyhmä persu.

• Anonyymi kirjoitti:

"Anonyymi"

Sehän kertoo miten ja missä luokassa on elänyt.
        Kasvanutkin.
        Muitten ihmisten silmin katsottuna.

H.

• huruksz kirjoitti:

"Anonyymi"

Kasvanutkin.

H.

Ei minun mielestäni.
        Koulutus, sivistys, elämäntavat, määrittelevät enemmän kuin mikään veroprosentti.

• Paloma01 kirjoitti:

Ei minun mielestäni.
        Koulutus, sivistys, elämäntavat, määrittelevät enemmän kuin mikään veroprosentti.

"Paloma01"

Mitäpä jos pysyttelisit ikäisissäsi.
        Meidän ikäisistä useimmat eivät kuvaamisiisi toimintoihin koskaan olleet kiinnostuneita.
        Oma-Koti-Talo, oma kämppä, oma auto jne...
        Olivat niitä tärkeitä asioita.
        Edes minä Hippinä pysyttelin tosi-asioiden parissa.
        En Haaveitten, En Unelmien.
        En edes riimien.
        Sillä oli pakko elää käsillään.
        Olenhan ronski Hetero.

Läps hellästi Pyllyllesi :)
        Käsilläni.

H.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veroprossan seurauksena lopunikäinen trauma.
        Maksoin aikanaan niin korkeaa tuloveroa, että niiden vuosien jälkeen olen maksanut kaiken kahdollisen kuitittomana. Ok:n rakentamisen timpureista ja muuraajista lähtien. Huomatta osa myös pontikkana.
        Autoon liittyvät toimenpiteet suoraan yksityiltä.
        Yms. Yms. Jopa yläpuolen kokotekarit olen teetättänyt ilman kuittia.
        Parturissakin syntyy pieni säästö mutta en yritä maksimoida sitä turhan tiheillä käynneillä.
        Omatunto ei kolkuta tippaakaan.

Luokka-ajattelulla pyyhin anukseni. En edes yritä kuvitella mitä luulisin kanssaihmisteni ajattelevan minusta luokittelun tarkoituksessa.
        Muut elävät omaa elämäänsä eikä se kuulu minulle.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Ei minun mielestäni.

Huolimatta vanhan 8-luokkaisen kansakoulun sivistyksestä niin kuvittelen joiltakin osin kuuluvani keskiluokkaan ulkoisin silmin katsottuna.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Ei minun mielestäni.

Koulutus ilman veroprosenttia on huitaisu tyhmään
        Sitä on paljon liikkeellä Suomessa
        Kansantauti sanoisin
        Sitä pitää kutistaa kuin julkista
        un cuerpo esbelto, la sorpresa agradable

• Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

"Anonyymi"

Kasvanutkin.

H.

Luuletko että sinua on muut katselleet ?

• Anonyymi kirjoitti:

Luuletko että sinua on muut katselleet ?

"Anonyymi"

Mistä minä tiedän?
        Eihän aloituskaan tiedä.
        Tässähän pyöritään taas oletuksissaan.

H.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veroprossan seurauksena lopunikäinen trauma.
        Maksoin aikanaan niin korkeaa tuloveroa, että niiden vuosien jälkeen olen maksanut kaiken kahdollisen kuitittomana. Ok:n rakentamisen timpureista ja muuraajista lähtien. Huomatta osa myös pontikkana.
        Autoon liittyvät toimenpiteet suoraan yksityiltä.
        Yms. Yms. Jopa yläpuolen kokotekarit olen teetättänyt ilman kuittia.
        Parturissakin syntyy pieni säästö mutta en yritä maksimoida sitä turhan tiheillä käynneillä.
        Omatunto ei kolkuta tippaakaan.

Luokka-ajattelulla pyyhin anukseni. En edes yritä kuvitella mitä luulisin kanssaihmisteni ajattelevan minusta luokittelun tarkoituksessa.
        Muut elävät omaa elämäänsä eikä se kuulu minulle.

Käytätkö terveyskeskusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyy tyhmä persu.

Eikun vihreä.

• Anonyymi

Valkoisista rystysistä?
      Ja kaikki ihan omalla rauhalla ostettuna
      Job:
      12:6 Ja rauhassa ovat väkivaltaisten majat, turvassa ne, jotka ärsyttävät Jumalaa, ne, jotka kantavat jumalansa kourassaan."

• Anonyymi

Aion kieltää tuloni julkaisun verotoimistossa
      Silloin pääsen luetteloon kieltäneistä
      Ja tulen noteeratuksi

• Anonyymi

Onkin siis kysymys pienestä itsetunnosta ja alemmuuskompleksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkin siis kysymys pienestä itsetunnosta ja alemmuuskompleksista.

Kyllä
        Olen kerran päässyt näissä merkeissä iltapäivälehtiin
        Ich bin ein Laden pudotti hiukan ennen kello 16 myin kaiken mitä omistinpari tuntia aikaa ja ostin Jormaa ja Jorma nosti ylös ennen vuodenvaihdetta myin kaiken
        Minä tein tilin
        Nyt haluan uudestaan noteeratuksi

• Anonyymi

Tuntuu jotenkin kornilta ajatella. että kuuluu yllättäen "keskiluokkaan", kun on lokkivalaisemin ruokapöydän yläpuolella.
      Onko keskiluokkaan kuuluminen noloa?
      Palkkahaitari on aika laaja. Kai voimme olla kiitollisia siitä, että lähes kaikki kuuluvat keskiluokkaan.
      Entäs me eläkeläiset, joiden eläke on lipsahtanut alle kriteerin?
      Lasketaanko meidät mukaan palkkatulojemme perusteella, jotka menetimme, kun jouduimme työttömyyseläkkeelle firman lopettamisen vuoksi.

• "Anonyymi"

Kommenttisi antaa vaikutelman vajavaisesta, tai väärin-suuntautuneesta koulutuksesta.
        Hyvin kouluttauneita ei irti-sanota.
        Heidän palkkaansa korotetaan kuvaamaan asemaansa luokka-taisteluissa.

H.

• Anonyymi

Joo ja siis vain degeroitunut sosdem puhuu enää palkkatulosta
        on modernia omata pääomatulot
        Kassavirtaa buosittain

Ei ole riippuvainen budjeteista ei ikävistä työpaikoista jotka voi jättää koneinsinööreille jotka lorvailevat sossussa

• huruksz kirjoitti:

"Anonyymi"

Kommenttisi antaa vaikutelman vajavaisesta, tai väärin-suuntautuneesta koulutuksesta.

H.

...kouluttautuneita

H.

• Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

"Anonyymi"

H.

Henkisiltä kyvyiltäsi et ylety mihinkään luokkaan. Onko jotain vialla ?

• Anonyymi kirjoitti:

Henkisiltä kyvyiltäsi et ylety mihinkään luokkaan. Onko jotain vialla ?

"Anonyymi"

Noh.
        Olen osani maallemme tehnyt.
        Lapsia tunnustanut.
        Jotain ihan luonutkin.
        -
        Kuten jo kirjoitin.
        Luokkaasi et määritä sinäkään.

H.

• Anonyymi

Tellukan mielestä luokat kuuluvat kouluun ehkä armeijaan mutta

Mielestäni se johtuu vain siitä, että Ruotsissa sosdemit ovat kaikkein parhaiten onnistuneet pimittämään luokkayhteiskunnan ja viilaamaan linssiin
      Puhumalla yhtä tekemällä toista

Kaikkien aikojen tasa-arvoproletaari suomalaissukuinen yläluokan Olof Palmekin aivan viime metreillä, vuotta ennen, paljastui herraskaiseksi veronkiertäjäksi muuntamalla luentopalkkionsa Harvardissa poikansa verottomaksi stipendiksi eliittikouluun kutsutuksi opiskelijaksi

Jäätyään kiikkiin Palme alkoi riidellä veroista ja valitti länsrätteniin helmikuussa ja kuoli 2 päivää myöhemmin

Palmen verovalitus hävisi saman tien . Jäljelle jäi kuitenkin kopio virkailijalle, suuntaviivat tiedetään vai tiedetäänkö? Kopio tiedetään

• Vilkaisin veroilmoitustani, niin veroprosenttini on 31,26 ja hautausmaksu 0,25% siihen päälle. Mitä se kertoo elintasostani tai luokastani, kun pienestä eläkkeestäni revitään melkein 1/3 veroja?
      Joka päivä on löytynyt minulle maistuvaa ja ravitsevaa ruokaa suuhuni kuitenkin tarvitsematta kerjätä tai seisoa leipä-/soppajonossa..

• Anonyymi

On Ruotsissa hurjan korkea veroprosentti, mä saan n. 1100 euroa/kk ja veroprosentti on 3.5.

• Anonyymi kirjoitti:

On Ruotsissa hurjan korkea veroprosentti, mä saan n. 1100 euroa/kk ja veroprosentti on 3.5.

Eri kunnissa eri kokoinen. Asun kalliissa kunnassa. Joissakin on pienempikin verotus.
        Meitä eläkeläisiä verotetaan rankimman jälkeen vaikka on pienikin eläke. Sama prosentti, olipa minkä kokoinen eläke hyvänsä.
        Minulla jää käteen vähän yli 16 000 (1 600 € ?) verojen jälkeen.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Eri kunnissa eri kokoinen. Asun kalliissa kunnassa. Joissakin on pienempikin verotus.
        Meitä eläkeläisiä verotetaan rankimman jälkeen vaikka on pienikin eläke. Sama prosentti, olipa minkä kokoinen eläke hyvänsä.
        Minulla jää käteen vähän yli 16 000 (1 600 € ?) verojen jälkeen.

''Sama prosentti, olipa minkä kokoinen eläke hyvänsä.''
        Hmmm...tuohon en usko.

• Anonyymi kirjoitti:

''Sama prosentti, olipa minkä kokoinen eläke hyvänsä.''
        Hmmm...tuohon en usko.

Ei sinun tarvitsekaan. Ole uskomatta sitten. Minkäs minä sille voin.

Ei täällä ole progressiivinen verotus silleen, että veroprosentti nousee tulojen mukaan.
        Kunnallisveron veroprosentti on vakaana se mikä on ja sen mukaan vedetään verot.

"I Sverige finns tre steg: kommunal inkomstskatt (ca 32 procent), statlig inkomstskatt (20 procent på inkomster över 43 283 kr per månad/ år 2021) och värnskatt (5 procent på inkomster över 48 933 kr per månad)."

"Vad betalar jag i skatt som pensionär?
        Generellt drar vi 30 procent i skatt innan pensionen betalas ut. Betalar SPP ut den största delen av din inkomst ska vi dra skatt enligt skattetabell, då kan skatteavdraget bli högre än 30 procent."

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Ei täällä ole progressiivinen verotus silleen, että veroprosentti nousee tulojen mukaan.
        Kunnallisveron veroprosentti on vakaana se mikä on ja sen mukaan vedetään verot.

"I Sverige finns tre steg: kommunal inkomstskatt (ca 32 procent), statlig inkomstskatt (20 procent på inkomster över 43 283 kr per månad/ år 2021) och värnskatt (5 procent på inkomster över 48 933 kr per månad)."

Generellt drar vi 30 procent i skatt innan pensionen betalas ut. Betalar SPP ut den största delen av din inkomst ska vi dra skatt enligt skattetabell, då kan skatteavdraget bli högre än 30 procent."

Ei junttirasisti ymmärrä ruotsia, selitä sille rautalangasta.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

''Kunnallisveron veroprosentti on vakaana...''
        Voi hyvä tavaton:)) Suomessakin kunnallisveroprossa on sama kaikille kunnan asukkaille, ansioista riippumatta. Suomessa ja ehkä Ruotsissakin tuloveroprossa vaihtelee ansioiden mukaan.

• Anonyymi

"Mistä tunnistaa keskiluokkaisen".
      Nykypäivänä kysymys kuulostaa melkein rotuerottelulta.
      Mitä "otus" se keskiluokkainen on, joka pitäisi tunnistaa ?
      Pitääkö sitä varoa ? Tartuttaako se jotain ? Pitääkö siihen suhtautua
      jotenkin eri tavalla ?

• Anonyymi

Vero %:ni on 6%. Kelpaanko proletariaattiin?
      Pitäisikö hävetä, etten ole koskaan äänestänyt punakumoajia?
      Olen ollut paikallisen tehdashaalariyhdistyksen jäsen.
      Jäänyt pois työelämästä 52 vuotisena vaikka en ole koskaan saanut mitään tukiaisia jos sellaiseksi ei lueta pientä KELan 207,38€ lisäystä varsinaiseen eläkkeeseeni.
      Kurjalisto! Liittykää yhteen! Ken maista hyisen hallan jne.

• Anonyymi

Joo siis tuollaista lomailua ei enää voi olla kuin manneilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo siis tuollaista lomailua ei enää voi olla kuin manneilla

Montako 52 vuotiseksi oikeaa työtä tehnyttä mannea, tässä tapauksessa mannerskaa tunnet?
        Itse en ole nähnyt yhtä ainoaa naispuolista romania oikeassa työssä. Minä olin viimeiset vuoteni marketin kassalla. Ensin kilkuteltavalla, sittemmin viivakoodia lukevallla.
        Montako romaninaista on ollut työpaikkansa luottamusmiehenä. Tarkoitan tietenkin henkilönä?
        Moniko romaninainen on ollut ammattiliittonsa liittokokousedustajana ja pitänyt siellä alustuksen.
        Entä raastuvan oikeuden lautamiehenä. Tarkoitan tietenkin henkilönä.
        Yms.
        Minä olen ja jonkin verran muutakin.

Lomailusta sen verran, että nykyiseen 72v ikääni mennessä olen lomaillut Skandinavian, Baltian ja Venäjän ulkopuolella yhteen laskien ainakin 6 vuotta sisältäen 4 maanosaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako 52 vuotiseksi oikeaa työtä tehnyttä mannea, tässä tapauksessa mannerskaa tunnet?
        Itse en ole nähnyt yhtä ainoaa naispuolista romania oikeassa työssä. Minä olin viimeiset vuoteni marketin kassalla. Ensin kilkuteltavalla, sittemmin viivakoodia lukevallla.
        Montako romaninaista on ollut työpaikkansa luottamusmiehenä. Tarkoitan tietenkin henkilönä?
        Moniko romaninainen on ollut ammattiliittonsa liittokokousedustajana ja pitänyt siellä alustuksen.
        Yms.

Lomailusta sen verran, että nykyiseen 72v ikääni mennessä olen lomaillut Skandinavian, Baltian ja Venäjän ulkopuolella yhteen laskien ainakin 6 vuotta sisältäen 4 maanosaa.

"raastuvan oikeuden lautamiehenä".
        Sinne pääsee vaan hoopot tuhoamaan koko oikeuskäsittelyn.
        Oikeusoppineet haluaa päästä irti koko typerästä lautamiessysteemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yms.

Ei uskoisi. Et ole mitään oppinut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yms.

Mannet pääsrettiin paapomalla syrjäytymään ja eristäytymään lorvijoiksi yhteiskunnassa

Näin ei ole muualla

Esim Englannissa mannetvintegroitiin muiden intialaisten kanssa eikä niillä ole pussihousujahameita ja ne on normaaliaputöissä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei uskoisi. Et ole mitään oppinut.

Mitä voit vaatia vanhan 8-luokkaisen kansakoulun suorittaneelta?
        Olen vähään tyytyväinen ja tunnen eläneeni sisältörikasta elämää aina viime vuoteen saakka jolloin sisältö on painottunut aikaisempaa enemmän lukemiseen. Sen sentään oppi kansakoulussakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"raastuvan oikeuden lautamiehenä".
        Sinne pääsee vaan hoopot tuhoamaan koko oikeuskäsittelyn.
        Oikeusoppineet haluaa päästä irti koko typerästä lautamiessysteemistä.

Hauku nyt tuo vuodatukseni sisältö muiltakin osin!

• Anonyymi

tavis ruunari tilaa ravintolassa pippuripihvin, kun taas keskiluokkainen tutkii tarkoin ruokalistaa, ja jos tarjoilia kysyy duunarilta entä vihannekset, niin duunari vastaa
      ne ottaa samanlaiset
      nj

• Anonyymi

Keskiluokkainen huomaa Tellukan kertomasta verosta kuinka köyhäksi Ruotsi on pudonnut
        Duunari on enemmän otettu tietty siitä missä on pihvi

• Anonyymi

Kuulun tyytyväisten luokkaan.
      Mitä välii sillä on, mihin luokkaan toiset ihmiset sijoittavat minut.
      Minulle on pääasia, että rahani riittävät sellaisiin harrastuksiin ja toimintaan, jota haluan tehdä. Olen tyytyväinen tilanteeseeni.

• Anonyymi

Tellukan antamista luvuista näkee miten matutus on romahduttanut ruotasalaisten elintason 1970 jälkeen

Ei ole pilailun aihe vaan melkein ltkettää

1970 maailman rikkaimpia nyt köyhä

• Anonyymi

Ruotsi on aina ollut Suomea varakkaampi maa ja tulee olemaan kauan,
        ehkä aina.

• Niin, eipä olisi uskonut, että näin uuspakanallisessa maassa kuin Ruotsi on, noudatetaan raamatullista periaatetta:

Matteus 13:12
        "Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Niin, eipä olisi uskonut, että näin uuspakanallisessa maassa kuin Ruotsi on, noudatetaan raamatullista periaatetta:

Matteus 13:12
        "Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."

Palmelainen matupolitiikka tyri Ruotsin köyhäläksi

Naiiviudessaan ne eivät Ruotsissa osanneet nousta vastaan. Luulivat että kun sosdem oli nostanut hyvinvoinnin se osaa jatkaa sitä

Ei osannut vaan ajoi kiviseinään

• Anonyymi kirjoitti:

ehkä aina.

Vähän vähemmän Ruotsilla näkyy olevan valtionvelkaa nokkaa päälle kuin Suomella:

Ruotsilla 119 303 kr/asukas ( jotain 11 930 euroa/asukas)
        Suomella 23 197 euroa/asukas

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Vähän vähemmän Ruotsilla näkyy olevan valtionvelkaa nokkaa päälle kuin Suomella:

Ruotsilla 119 303 kr/asukas ( jotain 11 930 euroa/asukas)
        Suomella 23 197 euroa/asukas

Ei tästä kinata
        Mutta Ruotsi romahti Suomen tasolle 1970
        jälkeen
        Teille Palme antoi parkettilattian ruosuille
        Ansainta tuli kahdesta autotehtaasta ja erityisesti niiden valtavasta klusterista

Mutta muuten meni pieleen
        Eli Ruotsi oli palkkatasossa moninkertainen 1970

Ei kukaan muuta Suomesta enää Ruotsiin, tosin luin että islamtyöntekijöitä käy evankelioimassa Ruotsissa, ennen lähetystyötä tehtiin Namibiaan

Turkulaiset on namibiafriikkejä, Turusku mennä halli ostama nopiast makiaa, nii ne sanosis ovel jo
        Nami pia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ehkä aina.

Ruotsilla ei ole ollut vaivoinaan sellaisia pikku hankaluuksia kuten sota.
        Saksalaisten panssarit kulkivat ruotsalaisesta teräksestä tehdyillä laakereilla.

• Anonyymi

Yläluokan ja muutenkin ahneet tunnistaa siitä kun ovat jakamassa irtaimistoa ja kun kerran taloyhtiö on vuokrannut asunnon niin miten ne ei kysynyt talon muilta asukkailta saako juuri sitä huoneistoa vuokrata ylipäätään kenellekkään. Olisivat kysyneet ennen vuokraamistaan.

• Anonyymi

Siis taloyhtiö omisti "juuri sen asunnon", jota mielestäsi ei olisi saanut vuokrata kenellekään?
        Olisi pitänyt pitää tyhjillään.

• Anonyymi

Jesaja: 53:2 ~ Johanneksen evankeliumi:
      5:37
      Paljoista kavereista vaan ei aarteesta.
      -repent-

• Anonyymi

Kuukausipalkka 1 900–6 400 euroa. Aika leveä on palkkahaitari keskiluokan osalta jos juttuun on uskomista.

Joskus on muualla kirjoitettu että tulojen perusteella vasta yli 7 000 €/kk tienaava on "rikas", joten tuo keskiluokan suurempi summa lähentelee ainakin sen toisen jutun kuukausipalkkaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      194
      8711
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4868
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4318
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3877
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3246
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3070
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      55
      2852
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2521
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2425
    Aihe