Kerrostalon sisäoven äänieristäminen(?)

Etsinyt vaan ei löytänyt.

Heip.
Olen etsinyt keinoa eristää kerrostaloasunnossa rapusta sisätiloihin kantautuvaa melua ja päinvastoin. Muistan nähneeni jonkun kotona tällaisen viritelmän. Eli siinä oli ilmeisesti liimattu jotain laattoja(paksuus 1-2cm) sisäoveen rapun puolelle joiden tarkoitus käsittääkseni oli vaimentaa ääntä. Sisäovi on ns. tavallinen kevytovi josta pääsee juosten läpi, eli ei paksu eikä tukeva vaan juurikin kerrostaloille tyypillinen.

Mikäli kellään on tietoa taihi kokemusta, olisin kiitollinen jos saisi vinkkiä. Bauhaussiin soitan ensitilassa - kerron tässä viestiketjussa miten kävi jos ei muutoin selviä.

5

21149

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hinta jotain pari hunttia

Helppo asentaa vaikka itse jos ulko-oven jälkeen on vielä tilaa.

• Etsinyt vaan ei löytänyt.

Noniin soittokierrokset on tehty ja ideoita tulvi roppakaupalla.
      Hyviä ja huonoja ideoita yhtä paljon.
      Aluksi näytti toivottomalta, rautakaupasta osattiin neuvoa tehokkaasti.
      Tosin en löytänyt tarkalleen oikeaa vastausta esittämääni kysymykseen, mutta tulipahan pussillinen uusia.

1.
      Tiivistä oven reunat ja saumat. Oletan että itseliimautuva tiivistenauha ajaa asian.
      Yleensä sisäoven alareunassa pieni rako (kierosti jätetty, että varmasti asukas kuulee kun hesari pamahtaa luukusta ja osuu kynnykseen).

2.
      Ehdotettiin oven korvaamista ns. akustiikkaovella joka toimisi myös palo-ovena, vaatii saranoiden uusimisen uuden oven painon vuoksi.

3.
      Kehoitettiin ostamaan autotarvikeliikkeestä mm. auton moottoritilassa äänieristykseen käytettävää levyä, joka tosin on melko raskasta myös ja saattaa jättää oven karsean näköiseksi.

Ilmeisesti hifi-liikkeistä löytyy juuri äänen eristämiseen tarkoitettuja materiaaleja.
      Pääsääntönä ilmeisesti on että kaikki mitä sinne väliin työntää eristää.

Ei toi tuplaoven asentaminenkaan pöllömmältä kuulosta.

Hakusanoja siis akustiikkalevy, akustiikka, hifi eristäminen. Nojoo ... näillä mennään.

• Auttoi minulla!

Hanki jostain rautakaupasta Binjasystem -tiivistyslistat niin äänet vaimenee. www.binjasystem.com

• Tuli tiiviit ovet!
        Auttoi minulla! kirjoitti:

Hanki jostain rautakaupasta Binjasystem -tiivistyslistat niin äänet vaimenee. www.binjasystem.com

Remontti-Reiskan innoittamana asensin Binjasystemin tiivistyslistat etu- ja takaoveen, tuli kerralla hyvä vaikka takaovi oli melko pahasti vääntynyt.

Remontti-Reiskan juttu löytyy täältä:
        http://www.mtv3.fi/koti2006/jka2006/2005/kotikunnossa.shtml?589433

ja netti-tv:stä näkee miten asennus onnistuu:
        http://nettitv.mtv3.fi/maksuttomat/index.shtml/maksuttomat/mtv3lifestyle/jokakodinasuntomarkkinat?117291#117291

• Etsinyt ja viimein löytänyt.

Jees, eli jos äänieristys-savottaa joutuu alkaa hoitamaan löytyy vantaalta tukkuliike joka valmistaa ja myy eristeitä ja materiaaleja. Tämä on paikka jota olen etsinyt. Kamu osasi suositella, tuotteita jos joka lähtöön.
      Meluton Oy Ab
      http://www.meluton.fi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      665
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      91
      654
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      599
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      547
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      506
    8. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63