Kerrostalon sisäoven äänieristäminen(?)

Etsinyt vaan ei löytänyt.

Heip.
Olen etsinyt keinoa eristää kerrostaloasunnossa rapusta sisätiloihin kantautuvaa melua ja päinvastoin. Muistan nähneeni jonkun kotona tällaisen viritelmän. Eli siinä oli ilmeisesti liimattu jotain laattoja(paksuus 1-2cm) sisäoveen rapun puolelle joiden tarkoitus käsittääkseni oli vaimentaa ääntä. Sisäovi on ns. tavallinen kevytovi josta pääsee juosten läpi, eli ei paksu eikä tukeva vaan juurikin kerrostaloille tyypillinen.

Mikäli kellään on tietoa taihi kokemusta, olisin kiitollinen jos saisi vinkkiä. Bauhaussiin soitan ensitilassa - kerron tässä viestiketjussa miten kävi jos ei muutoin selviä.

5

20237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hinta jotain pari hunttia

Helppo asentaa vaikka itse jos ulko-oven jälkeen on vielä tilaa.

• Etsinyt vaan ei löytänyt.

Noniin soittokierrokset on tehty ja ideoita tulvi roppakaupalla.
      Hyviä ja huonoja ideoita yhtä paljon.
      Aluksi näytti toivottomalta, rautakaupasta osattiin neuvoa tehokkaasti.
      Tosin en löytänyt tarkalleen oikeaa vastausta esittämääni kysymykseen, mutta tulipahan pussillinen uusia.

1.
      Tiivistä oven reunat ja saumat. Oletan että itseliimautuva tiivistenauha ajaa asian.
      Yleensä sisäoven alareunassa pieni rako (kierosti jätetty, että varmasti asukas kuulee kun hesari pamahtaa luukusta ja osuu kynnykseen).

2.
      Ehdotettiin oven korvaamista ns. akustiikkaovella joka toimisi myös palo-ovena, vaatii saranoiden uusimisen uuden oven painon vuoksi.

3.
      Kehoitettiin ostamaan autotarvikeliikkeestä mm. auton moottoritilassa äänieristykseen käytettävää levyä, joka tosin on melko raskasta myös ja saattaa jättää oven karsean näköiseksi.

Ilmeisesti hifi-liikkeistä löytyy juuri äänen eristämiseen tarkoitettuja materiaaleja.
      Pääsääntönä ilmeisesti on että kaikki mitä sinne väliin työntää eristää.

Ei toi tuplaoven asentaminenkaan pöllömmältä kuulosta.

Hakusanoja siis akustiikkalevy, akustiikka, hifi eristäminen. Nojoo ... näillä mennään.

• Auttoi minulla!

Hanki jostain rautakaupasta Binjasystem -tiivistyslistat niin äänet vaimenee. www.binjasystem.com

• Tuli tiiviit ovet!
        Auttoi minulla! kirjoitti:

Hanki jostain rautakaupasta Binjasystem -tiivistyslistat niin äänet vaimenee. www.binjasystem.com

Remontti-Reiskan innoittamana asensin Binjasystemin tiivistyslistat etu- ja takaoveen, tuli kerralla hyvä vaikka takaovi oli melko pahasti vääntynyt.

Remontti-Reiskan juttu löytyy täältä:
        http://www.mtv3.fi/koti2006/jka2006/2005/kotikunnossa.shtml?589433

ja netti-tv:stä näkee miten asennus onnistuu:
        http://nettitv.mtv3.fi/maksuttomat/index.shtml/maksuttomat/mtv3lifestyle/jokakodinasuntomarkkinat?117291#117291

• Etsinyt ja viimein löytänyt.

Jees, eli jos äänieristys-savottaa joutuu alkaa hoitamaan löytyy vantaalta tukkuliike joka valmistaa ja myy eristeitä ja materiaaleja. Tämä on paikka jota olen etsinyt. Kamu osasi suositella, tuotteita jos joka lähtöön.
      Meluton Oy Ab
      http://www.meluton.fi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe