Lämmitin purjeveneeseen

Pitäisi saada vanhan toimimattoman 1800b lämmittimen tilalle uusi. Niitä ei varmaan kukaan enää huolla/korjaa pääkaupunkiseudulla ?

Mikä olisi toimiva ja kohtuuhintainen malli tämän vaihtamiseen 30 jalkaiseen purjeveneeseen ? Voidaankohan vanha infrastruktuuria jotenkin hyödyntää

7

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uusissa Wallaksissa ja Safireissa on vissiin samat putket. Webastossa ja Safiressa ohuemmat. Tankkikin saattaa hyvin käydä Wallaksessa, jos pysyttäytyy valopetroolissa.

• Anonyymi

Eikun Web... ja *Eberissä* ohuemmat.

• Nallen Venehuolto Jollaksessa ainakin huolsi aikaisemmin.Jos uutta etsit niin ehdotan Planar (nykyisin toisella nimellä) .2 kW malli riittää jos entisen teho riitti. Vanhaa struktuuria voi varmaan käyttää, vedät uudet putket vanhojen päälle tai sisään parikymmentä senttiä ja LVI teipillä tiivistys Voit myös käyttää adapteria.Ja dieseliä voi käyttää vaikka petroolia on aikaisemmin käytetty.Meillä Planar maksoi noin 600 Euroa kolme vuotta sitten.Hyvin on toiminut.

• Anonyymi

Vois varmaan tiivistää myös jollain paloa kestävällä villalla.

• Anonyymi

Mulla on vanhan Perkinsin alla öljyisiä puruja. Lämmitän veneen niitä polttelemalla.

• Anonyymi

Mä käytän kuivia koivuhalkoja. Poltan niitä keittiön altaassa koska pilssissä on se kissa.

• Anonyymi

Asensin 30-jalkaiseen purkkariin toissa kesänä Safire 23Di:n vanhan Thermon (Wallas-klooni) tilalle. Uudet ohuemmat putket uitin vanhojen putkien sisältä, mikä helpotti asennusta aika lailla. Savuhormi meni uusiksi, mutta vanha olikin aika kulahtanut. Ja tietysti polttoainepuoli, koska Thermo kävi petroolilla, Safire dieselillä. Tässä tapauksessa laitoin erillisen tankin Safirelle, mutta sen olisi voinut myös asentaa ottamaan dieselin päätankista. Lisävarusteena asensin fiksumman Sirius-ohjauspaneelin. Erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Lämmitysteho parani reippaasti ja termostaattiohjaus lisäsi mukavuutta. Hintaa asennuskamoineen ja putkineen tuli 1660 euroa.

https://www.heater.fi/fi/lammittimet/venelammittimet/safire-venelammittimet/safire-23di-diesellammitin-ilmapuhallus-12v.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe