Lämmitin purjeveneeseen

Pitäisi saada vanhan toimimattoman 1800b lämmittimen tilalle uusi. Niitä ei varmaan kukaan enää huolla/korjaa pääkaupunkiseudulla ?

Mikä olisi toimiva ja kohtuuhintainen malli tämän vaihtamiseen 30 jalkaiseen purjeveneeseen ? Voidaankohan vanha infrastruktuuria jotenkin hyödyntää

7

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uusissa Wallaksissa ja Safireissa on vissiin samat putket. Webastossa ja Safiressa ohuemmat. Tankkikin saattaa hyvin käydä Wallaksessa, jos pysyttäytyy valopetroolissa.

• Anonyymi

Eikun Web... ja *Eberissä* ohuemmat.

• Nallen Venehuolto Jollaksessa ainakin huolsi aikaisemmin.Jos uutta etsit niin ehdotan Planar (nykyisin toisella nimellä) .2 kW malli riittää jos entisen teho riitti. Vanhaa struktuuria voi varmaan käyttää, vedät uudet putket vanhojen päälle tai sisään parikymmentä senttiä ja LVI teipillä tiivistys Voit myös käyttää adapteria.Ja dieseliä voi käyttää vaikka petroolia on aikaisemmin käytetty.Meillä Planar maksoi noin 600 Euroa kolme vuotta sitten.Hyvin on toiminut.

• Anonyymi

Vois varmaan tiivistää myös jollain paloa kestävällä villalla.

• Anonyymi

Mulla on vanhan Perkinsin alla öljyisiä puruja. Lämmitän veneen niitä polttelemalla.

• Anonyymi

Mä käytän kuivia koivuhalkoja. Poltan niitä keittiön altaassa koska pilssissä on se kissa.

• Anonyymi

Asensin 30-jalkaiseen purkkariin toissa kesänä Safire 23Di:n vanhan Thermon (Wallas-klooni) tilalle. Uudet ohuemmat putket uitin vanhojen putkien sisältä, mikä helpotti asennusta aika lailla. Savuhormi meni uusiksi, mutta vanha olikin aika kulahtanut. Ja tietysti polttoainepuoli, koska Thermo kävi petroolilla, Safire dieselillä. Tässä tapauksessa laitoin erillisen tankin Safirelle, mutta sen olisi voinut myös asentaa ottamaan dieselin päätankista. Lisävarusteena asensin fiksumman Sirius-ohjauspaneelin. Erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Lämmitysteho parani reippaasti ja termostaattiohjaus lisäsi mukavuutta. Hintaa asennuskamoineen ja putkineen tuli 1660 euroa.

https://www.heater.fi/fi/lammittimet/venelammittimet/safire-venelammittimet/safire-23di-diesellammitin-ilmapuhallus-12v.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      177
      6512
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1794
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1578
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1300
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      38
      953
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      923
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      849
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      240
      829
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      809
    Aihe