Pitäisi saada vanhan toimimattoman 1800b lämmittimen tilalle uusi. Niitä ei varmaan kukaan enää huolla/korjaa pääkaupunkiseudulla ?
Mikä olisi toimiva ja kohtuuhintainen malli tämän vaihtamiseen 30 jalkaiseen purjeveneeseen ? Voidaankohan vanha infrastruktuuria jotenkin hyödyntää
Lämmitin purjeveneeseen
7
226
Vastaukset
- Anonyymi
Uusissa Wallaksissa ja Safireissa on vissiin samat putket. Webastossa ja Safiressa ohuemmat. Tankkikin saattaa hyvin käydä Wallaksessa, jos pysyttäytyy valopetroolissa.
- Anonyymi
Eikun Web... ja *Eberissä* ohuemmat.
Nallen Venehuolto Jollaksessa ainakin huolsi aikaisemmin.Jos uutta etsit niin ehdotan Planar (nykyisin toisella nimellä) .2 kW malli riittää jos entisen teho riitti. Vanhaa struktuuria voi varmaan käyttää, vedät uudet putket vanhojen päälle tai sisään parikymmentä senttiä ja LVI teipillä tiivistys Voit myös käyttää adapteria.Ja dieseliä voi käyttää vaikka petroolia on aikaisemmin käytetty.Meillä Planar maksoi noin 600 Euroa kolme vuotta sitten.Hyvin on toiminut.
- Anonyymi
Vois varmaan tiivistää myös jollain paloa kestävällä villalla.
- Anonyymi
Mulla on vanhan Perkinsin alla öljyisiä puruja. Lämmitän veneen niitä polttelemalla.
- Anonyymi
Mä käytän kuivia koivuhalkoja. Poltan niitä keittiön altaassa koska pilssissä on se kissa.
- Anonyymi
Asensin 30-jalkaiseen purkkariin toissa kesänä Safire 23Di:n vanhan Thermon (Wallas-klooni) tilalle. Uudet ohuemmat putket uitin vanhojen putkien sisältä, mikä helpotti asennusta aika lailla. Savuhormi meni uusiksi, mutta vanha olikin aika kulahtanut. Ja tietysti polttoainepuoli, koska Thermo kävi petroolilla, Safire dieselillä. Tässä tapauksessa laitoin erillisen tankin Safirelle, mutta sen olisi voinut myös asentaa ottamaan dieselin päätankista. Lisävarusteena asensin fiksumman Sirius-ohjauspaneelin. Erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Lämmitysteho parani reippaasti ja termostaattiohjaus lisäsi mukavuutta. Hintaa asennuskamoineen ja putkineen tuli 1660 euroa.
https://www.heater.fi/fi/lammittimet/venelammittimet/safire-venelammittimet/safire-23di-diesellammitin-ilmapuhallus-12v.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251228
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 88800
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20759- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117517