Kun maski ja etäisyys on suojannut, muut sairastuneet !

Anonyymi

Sanotaan että viuhka käy kun " vierestä viedään". Paljon on puhuttu estääkö maski tai etäisyys koronan tarttuvuuden, mutta löytyykö esimerkkejä, että maski ja parin metrin etäisyys on suojannut varmasti tartunnalta. Suojaa käyttämättömät ovat sairastuneet samoissa tilanteissa vieressä, mutta suojautuva ei.

7

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jep. Näistä on esimerkkeinä tapauksia, joissa matkustaja julkisessa liikenteessä sairasti ja matkustajista muistaakseni kuusitoista sai tartunnan. Toinen lähes vastaava tapaus, jossa matkustajilla oli maskit, ei kukaan saanut tartuntaa.

• Anonyymi

Niin ja nyt juuri luin itse vahvistuksen , tosin ei vertailevan. Espanjassa oli kokoontunut suuri joukko tiettyä tilaisuutta katsomaan ja kaikilla oli suojauskyvyltään parhaat maskit käytössä, ja , kaiketi tiettyä etäisyyttäkin käytettiin, kukaan tilaisuuteen osallistunut ei sairastunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja nyt juuri luin itse vahvistuksen , tosin ei vertailevan. Espanjassa oli kokoontunut suuri joukko tiettyä tilaisuutta katsomaan ja kaikilla oli suojauskyvyltään parhaat maskit käytössä, ja , kaiketi tiettyä etäisyyttäkin käytettiin, kukaan tilaisuuteen osallistunut ei sairastunut.

Oliko tuolla espanjan tilaisuudessa jollain korona? Jos ei ollut niin eihän se tartu olipa maski tai ei. Muutenkaan korona ei tule kaikille. Toisille tulee ja toisille ei. Kyse on omasta vastustuskyvystä. Tällaisia vertailuja on hyvin vaikea toteuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko tuolla espanjan tilaisuudessa jollain korona? Jos ei ollut niin eihän se tartu olipa maski tai ei. Muutenkaan korona ei tule kaikille. Toisille tulee ja toisille ei. Kyse on omasta vastustuskyvystä. Tällaisia vertailuja on hyvin vaikea toteuttaa.

Ei ole mitään näyttöä siitä, että korona ei tarttuisi jos on hyvä vastustuskyky. Sitä paitsi vastustuskyky ei ole staattinen ominaisuus, vaan jatkuvasti muuttuva asia. Lisäksi vastustuskyvyn kykyyn estää tartunta, vaikuttaa huomattavasti myös altistus. Esimerkiksi maskien avulla ja etäisyyttä pitämällä vähennetään altistusta, jolloin vastustuskyvyllä on pienempi mikrobimäärä torjuttavana ja mahdollisuus välttyä sairastuminen on suurempi.

• Anonyymi

johan se että vanhuksille soitellaan kotiin tarjoten rokotetta kertoo että jotain tosi hämärää on meneillään .itse ajattelin myös että "entis ajan" A- virushan nyt on meneillään eikä mikään uusi pelottavampi tauti nimeltään" corona" kansan kielellä.
      minua ikä ihmistä 82v ei kyllä höynäytetty , niinkuin moni tuli höynäytetyksi.
      olen terve ja hyvä kuntoinen ehkä kun en ole koskaan ottanut inffulenssa rokotettakaan.

• Anonyymi

Kunhan pysyt neljän seinän sisällä ja kiellät kaikilta kyläilemään tulon siihen saakka että yli 70% suomalaisista on rokotettu, niin ehkäpä säilyt saamatta koronaa. Jos haluat ulkoilemaan niin kierrä kaikki ihmiset vähintään 10 m päästä tuulen yläpuolelta.

Influenssa on leikkijuttu koronan rinnalla, mutta valintahan on sinun.

• Anonyymi

Tuossa iässä se on jo hyväksin siirtyä luontoa kuluttamasta maaperää rikastamaan. Jätä ihmeessä rokote ottamatta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4672
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1977
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      131
      1686
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1265
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1161
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      926
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      892
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      858
    Aihe