Sanotaan että viuhka käy kun " vierestä viedään". Paljon on puhuttu estääkö maski tai etäisyys koronan tarttuvuuden, mutta löytyykö esimerkkejä, että maski ja parin metrin etäisyys on suojannut varmasti tartunnalta. Suojaa käyttämättömät ovat sairastuneet samoissa tilanteissa vieressä, mutta suojautuva ei.
Kun maski ja etäisyys on suojannut, muut sairastuneet !
7
67
Vastaukset
- Anonyymi
Jep. Näistä on esimerkkeinä tapauksia, joissa matkustaja julkisessa liikenteessä sairasti ja matkustajista muistaakseni kuusitoista sai tartunnan. Toinen lähes vastaava tapaus, jossa matkustajilla oli maskit, ei kukaan saanut tartuntaa.
- Anonyymi
Niin ja nyt juuri luin itse vahvistuksen , tosin ei vertailevan. Espanjassa oli kokoontunut suuri joukko tiettyä tilaisuutta katsomaan ja kaikilla oli suojauskyvyltään parhaat maskit käytössä, ja , kaiketi tiettyä etäisyyttäkin käytettiin, kukaan tilaisuuteen osallistunut ei sairastunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja nyt juuri luin itse vahvistuksen , tosin ei vertailevan. Espanjassa oli kokoontunut suuri joukko tiettyä tilaisuutta katsomaan ja kaikilla oli suojauskyvyltään parhaat maskit käytössä, ja , kaiketi tiettyä etäisyyttäkin käytettiin, kukaan tilaisuuteen osallistunut ei sairastunut.
Oliko tuolla espanjan tilaisuudessa jollain korona? Jos ei ollut niin eihän se tartu olipa maski tai ei. Muutenkaan korona ei tule kaikille. Toisille tulee ja toisille ei. Kyse on omasta vastustuskyvystä. Tällaisia vertailuja on hyvin vaikea toteuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko tuolla espanjan tilaisuudessa jollain korona? Jos ei ollut niin eihän se tartu olipa maski tai ei. Muutenkaan korona ei tule kaikille. Toisille tulee ja toisille ei. Kyse on omasta vastustuskyvystä. Tällaisia vertailuja on hyvin vaikea toteuttaa.
Ei ole mitään näyttöä siitä, että korona ei tarttuisi jos on hyvä vastustuskyky. Sitä paitsi vastustuskyky ei ole staattinen ominaisuus, vaan jatkuvasti muuttuva asia. Lisäksi vastustuskyvyn kykyyn estää tartunta, vaikuttaa huomattavasti myös altistus. Esimerkiksi maskien avulla ja etäisyyttä pitämällä vähennetään altistusta, jolloin vastustuskyvyllä on pienempi mikrobimäärä torjuttavana ja mahdollisuus välttyä sairastuminen on suurempi.
- Anonyymi
johan se että vanhuksille soitellaan kotiin tarjoten rokotetta kertoo että jotain tosi hämärää on meneillään .itse ajattelin myös että "entis ajan" A- virushan nyt on meneillään eikä mikään uusi pelottavampi tauti nimeltään" corona" kansan kielellä.
minua ikä ihmistä 82v ei kyllä höynäytetty , niinkuin moni tuli höynäytetyksi.
olen terve ja hyvä kuntoinen ehkä kun en ole koskaan ottanut inffulenssa rokotettakaan.- Anonyymi
Kunhan pysyt neljän seinän sisällä ja kiellät kaikilta kyläilemään tulon siihen saakka että yli 70% suomalaisista on rokotettu, niin ehkäpä säilyt saamatta koronaa. Jos haluat ulkoilemaan niin kierrä kaikki ihmiset vähintään 10 m päästä tuulen yläpuolelta.
Influenssa on leikkijuttu koronan rinnalla, mutta valintahan on sinun. - Anonyymi
Tuossa iässä se on jo hyväksin siirtyä luontoa kuluttamasta maaperää rikastamaan. Jätä ihmeessä rokote ottamatta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.424786- 612595
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2691749Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2611716Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151659Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531216Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ941197Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331127- 681121
Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2721106