Bilirubiini koholla ja kutina

Anonyymi

Eli olen kärsinyt pari kuukautta hirvittävästä kutinasta pitkin kehoa, jonka myötä pääsin verikokeisiin. Bilirubiini oli 32, muut arvot ok. Sain lähetteen vatsanultraan. Minulla on ollut myös ummetusta normaalia voimakkaammin.
Nukkuminen ja kaikki on vaikeaa. Mitähän tämä voisi olla? Vain sappikiviongelmaa?

9

2767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minullakin bilirubiini on ollut "aina" koholla, eikä siihen ole puututtu. Jos arvo pysyy reilusti alle 50, eikä esiinny ihon tai silmämunien kellastumista, sekä muut maksa-arvot ovat kunnossa, ei tarvitse olla huolissaan. Jos mitään aiheuttajaa ei löydy, kyse voi olla vaarattomasta Gilbertin oireyhtymästä. Kutinaa bilirubiini ei aiheuta. Jos sulla on sappikiviä tai taipumus sapen sakkautumiseen, niin se voi aiheuttaa satunnaisesti veren sappihappojen kasvun ja se voi tuntua kutinana missä päin tahansa kroppaa. Koko kehon kutinaa kuitenkin aiheuttaa moni muukin asia. Esim. stressi, tai vähäinen ja huonolaatuinen uni.

    • Anonyymi

      Harvinaisempi sappikirroosi oireilee kutinalla

    • Anonyymi

      Voiko sappikirroosista parantua ?

      • Anonyymi

        Ei voi, sappikirroosi on autoimmuunisairaus. Hoidetaan kortisonilla, solusalpaajalla. Voi edetä maksakirroosiksi


    • Anonyymi

      Sappi, maksa ja ihon kutina, niillä on jotain yhteistä.
      Lekurille ja labraan paras mennä.

    • Anonyymi

      Syyhy

    • Anonyymi

      Selviskö AP syy sulle ikinä? Mulla on nyt vajaan vuoden verran selvitelty samaa hommaa ja tää kutina saa pään sekoamaan!

      • Anonyymi

        Minulla on kanssa ilmennyt kutinaa vuosien varrella. Välillä pysyy kauan poissa ja sit tulee uudestaan. Olen juonut Balsamiviini-etikkaa. Lasilliseen vettä loraus etikkaa. Juonut sellaisen pari kertaa päivässä. Kutina pomppii miten sattuu,kokeile tuota nyt päivittäin. Kävin aikoinani Homeopaatilla tuosta,sain hältä hyvät lääkkeet. Ne on nyt loopu.


    • Anonyymi

      Minulta on poitettu sappi 8kk sitten ja verenkierrossa on ollut kutinaa. Minulla on Gilbertin syntrooma. Ensimmäisen kerran kutisi 30v sitten ja monen lääkärissä käynnin jälkeen kun en saanut apua menin homeopaatille. Se auttoi mutta nyt on pitkän ajan kuluttua taas kutinaa. Maksa ja muutkin arvot ok. Ei ole keltaisuutta ja kyllä Gilbert aiheuttaa kutinaa vaikka muuten olisi kaikki ok. Hapanta olen yrittänyt syödä ja juoda. Tuntuu aika sitkeältä kutina välillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe