Minkälainen on 70+ ihmisenä?

Anonyymi

Ite oon virkeä mieleltäni.
Seuraan maailman tapahtumia, kaikenmaailman psykologisia juttuja, kulttuuria, otan osaa nettikeskusteluihin, oon oppinut olemaan siisti, selvillä kaikki dedline-päivät, huolehdin lapsenlapsista,teen velvollisuudet, otan yhteyksiä ym joo joo.

Peilistä näkyy ryppyjä, tukka ohentunut, keho rupsahtanut, kävely sitä ja tätä.

Eli mieleltäni virkeä, mutta kunnoltani rupistunut.
kymmenen- parikymentä vuotta ikää jäljellä. Sitten kuolo.

Oon viisastunut vuosien varrella. Ymmärrän muiden vajavaisuuksia, ja en huomauttele. Kun on tarpeeksi itessänikin.

Joskus kuitenkin ohjaan ja sanon diplomaattisen napakasti.

En kuulu mihinkään puolueeseen, ja raha ei oo tärkeintä (eläke köyhyysrajan alapuolella), viihdyn yksikseni.
Olen usein onnellinen, mutta on välillä sellaisia hetkiä jotka ovat vaikeita.
Ajattelen että vaikeudet opettavat minua.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olipa kuin tekstiäni oli helppo samaistua. 😊

    • Anonyymi

      Kymmenen-parikymmentä vuotta ikää ikää jäljellä ?
      70 vuotta täytettyään todennäköisyys kuolla vaikka heti on 100%.
      Ikävän totuuden voi lukea sunnuntain Hesarista. Siellä on kymmeniä ilmoituksia
      toivorikkaista 70-vuotta täyttäneistä.
      Yllätyn aina aamulla kun silmäni vielä avaan.
      synt.1950

    • Anonyymi

      Joku jo samastui omaan aloitukseensa.

      • Anonyymi

        Niinpä.

        Aloittaja kun ei ole Korpikirjailija, vaan yks -49 syntynyt ikäimmeinen kaukaa.
        Kerron siis diplomaattisesti että edellisen "oivallus" ei ehkä mennyt ihan nappiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.

        Aloittaja kun ei ole Korpikirjailija, vaan yks -49 syntynyt ikäimmeinen kaukaa.
        Kerron siis diplomaattisesti että edellisen "oivallus" ei ehkä mennyt ihan nappiin.

        Anteeksi kun kommemtoin, olisihan minun pitänyt tajuta, että jäidenlähtöaika voi aiheuttaa vainoharhoja. Korpikirjailija joka ano aloituksen takana ; ))

        No, kolotukset kestetään ja kehon muutoksiin tottutaan kunhan aivot pysyisivät kirkkaina.


    • Anonyymi

      onks tässä nyt tarkoitus kehua itteään, vai mitä?????

      • Anonyymi

        On, on. Aloittaja jo 2 x.


    • Ymmärsin, että aloittaja etsii sellaista, mikä mahdollisesti olisi yhteistä meille 70 ikäisille.
      Luulen, että sitä löytyy paljonkin, ainakin aloittajan kanssa. Olemme kai pääosin tyytyväisiä itseemme ja omaan elämäämme ja sehän on jo paljon.

      Elämme myös "hitauden kulttuurissa". Veto ei ole enää entisenlainen ja vaivoja pakkaa tulla lisää vuosi vuodelta.

      En myöskään usko, että kukaan meistä olisi kovin varakas tai ainakaan tekisi siitä numeroa. Jos yrittää tehdä, "suuri raati" kyllä palauttaa heidät maan pinnalle..))

      Lapsenlapsia on monella ja heidän elämäänsä osallistutaan kuka mitenkin.

      Mielialat voivat sahata tyytyväisyyden ja tyytymättömyyden välillä, mutta hallitsemme ja hyväksymme tämänkin ilmiön, se on ikäänkuin homman luonne,
      näillä vuosin.
      Niin, että aika paljon yhteistä meillä ainakin aloittajan kanssa tuntuisi olevan, enkä usko, että me nyt mitenkään ainutlaatuisia ollaan..))

      • "demeter1"

        Teit kivan aloituksen.
        -
        Minun kohdallani ulkoisen kehityksen näkee Profiili-kuvastani.
        Paljon, ja kauan olen kirjoitellut.
        Niistä jokainen löytää sielunikin.
        Miksi siirryin eläkkeelle, siitäkin olen jo monta kertaa kirjoittanut.
        Tällainen minä siis olen 71v.

        "Muista ihminen olet kuolevainen, mutta tekosi elämässä on ikuinen."
        -
        Katselen tässä samalla kuinka epä-muodostuneet ihmiset hyppivät puomeilla.
        Pitkin Mattoja.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Teit kivan aloituksen.
        -
        Minun kohdallani ulkoisen kehityksen näkee Profiili-kuvastani.
        Paljon, ja kauan olen kirjoitellut.
        Niistä jokainen löytää sielunikin.
        Miksi siirryin eläkkeelle, siitäkin olen jo monta kertaa kirjoittanut.
        Tällainen minä siis olen 71v.

        "Muista ihminen olet kuolevainen, mutta tekosi elämässä on ikuinen."
        -
        Katselen tässä samalla kuinka epä-muodostuneet ihmiset hyppivät puomeilla.
        Pitkin Mattoja.

        H.

        Ei tehnyt "demeter1" aloitusta,
        vaan yks -49 syntynyt ikäimmeinen kaukaa.

        Niin, yhteistä meille kaikille 70 oon etsimässä.

        Ja että ei oo pakko kirjoitella ainoastaan politiikasta meillä ja muualla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tehnyt "demeter1" aloitusta,
        vaan yks -49 syntynyt ikäimmeinen kaukaa.

        Niin, yhteistä meille kaikille 70 oon etsimässä.

        Ja että ei oo pakko kirjoitella ainoastaan politiikasta meillä ja muualla.

        "Anonyymi"

        Niinpä.
        Niinhän anonyymit aina väittävät.
        Annahan nyt demeter1:n vastata minulle.
        Toistaiseksi sinulla ei ole minulle käyttöä.

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Teit kivan aloituksen.
        -
        Minun kohdallani ulkoisen kehityksen näkee Profiili-kuvastani.
        Paljon, ja kauan olen kirjoitellut.
        Niistä jokainen löytää sielunikin.
        Miksi siirryin eläkkeelle, siitäkin olen jo monta kertaa kirjoittanut.
        Tällainen minä siis olen 71v.

        "Muista ihminen olet kuolevainen, mutta tekosi elämässä on ikuinen."
        -
        Katselen tässä samalla kuinka epä-muodostuneet ihmiset hyppivät puomeilla.
        Pitkin Mattoja.

        H.

        Jaha, Etpä ole erehtymätön sinäkään enää huru..)) En tehnyt aloitusta, kyllä siitä tuli nyt minulle ansiotonta arvonnousua.
        Mutta kuten sanottu, tuon tyylisesti olisin itsekin voinut kirjoittaa, emme ole ainutlaatuisia, paitsi sinä, tietenkin..))
        Mukava, että laitoit taas esille tuon profiilikuvasi, saamme sitä lisäarvoa kun luomme sinusta kuvaa. Ja kuten sanottu: aika paljon me sinusta tiedämmekin..))


    • Anonyymi

      Olen 63v, ajoittain selailen tätä palstaa. Eihän tästä mitään ihmeempiä johtopäätöksiä voi vetää 70 ihmisistä, mutta toivon kuolevani ennen kuin täytän 70v. Ihan siksi ettei minusta vaan tulisi ihan täysi idiootti.

      • Älä toivo kuolevasi ennen 70, Ano 16.16, kun toiveilla on taipumus toteutua..))

        Eikä se idioottina olo nyt niin tylsää ole kuin voisi kuvitella. Ainakin säästyy muiden pisteyttämiseltä. Eikö se ole aika työlästä kun akanoita riittää ja jyviä tuskin yhtäkään ? ..))


    • Idioottejahan olemme melkein kaikki, jos hyväksyy sanan alkuperämerkityksen. Antiikin Kreikassa idiootti tarkoitti miestä (ihmistä, koska mies oli ihmisen geneerinen nimi) siis henkilöä joka eiosallistu yhteisten asioiden hoitoon, siis politiikkaan.
      Olemme kai perusluonteeltamme samanlaisia halki koko elämän ja fyysisesti vain olemuksemme ja piirteemme vuosi vuodelta tulevat ikäänkuin karikatyyriksi siitä millaiseksi itse aina mielsimme itsemme. Harvat meistä kirkastuvat, hiotuvat timanteiksi vuosien saatossa.
      ***
      (Olen aikaisemminkin varmaan kirjoittanut jumalattaren kolmesta eri kasvoista ja me olemme nyt se kolmas: vanha viisas nainen, tai ainakin vanha, ellei sitä viisautta ole kerääntynyt elämänkokemuksen myötä)
      ***
      Minäkin uskottelen olevani se sama "Paloma", rauhankyyhky joka aikoinaan lennähti keskisuomalaisesta pystymetsästtä maailmalle pää täynnä unelmia. Nyt vain lennän hitaammin ja alempana. Fyysisesti en jaksa yhtä paljon, elämä on opettanut hiljaa kävelemään ja nousemaan rappuja askelma kerrallaan, mutta ajatukseni ovat vielä omiani ja aion elää niin kauan kuin minulla on vuosia jäljellä. Oli niitä sitten yksi tai kaksikymmentä.

    • Ei tämä yhtään hassumpaa aikaa ole.
      useinmiten en edes muista tai ajattele ikää.
      Ikä tulee mieleen kun kremppat lisääntyvät.
      Ihmettelee, että miksi keittiötikkaille on hankalampaa nousta
      ja miksi siellä tuntuu olo huterammalta kuin aikaisemmin.
      Ehkä ei ole enää niin ankara itselleen, kömmähdykset huvittavat,
      ja unohtamiset antaa anteeksi.
      Joskus toimeen tarttuminen vaatii enemmän energiaa kuin ennen ja
      ehkä myös enemmän aikaa,
      mutta toisaalta pelkkä kiireetön oleminen tuntuu mukavalta.

    • Anonyymi

      Tuskin pystyn itsekkään parempaan.

      • Anonyymi

        Ylä- ja alamäkkee.

        En oo voivottelija, joten sanon vaan että mielenkiintoista on!

        Olen tärkeä ihminen aikuisille lapsilleni ja lapsenlapsilleni.
        Naapurin Sonjalle, Raijalle, Tainalle, lapsuudenystävälleni, perustamani yhdistyksen jäsenille, serkuilleni, että suku pysyy koossa (on vanha sukulainen tässä), veli ja vanhemmat ovat kuolleet, mutta vien perheeni olemassa oloa eteenpäin, kahden viikon perästä syntyy uusi lapsenlapsi.
        Olen myös tärkeä muillekin. Yritän jakaa hyvää mieltä, ihan ammattinikin puolesta ja muutenkin.
        Kun on ehtinyt tähän ikään, niin on varaa olla antelias. Pitää yrittää olla vieläkin ystävällisempi, huomaavaisempi ja rakastavampi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      219
      3337
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      119
      2029
    3. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      99
      1504
    4. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      195
      1352
    5. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      33
      1184
    6. Olen päättänyt saada sinut

      Minua ei estot pidättele. Otan vaikka väkisin.
      Ikävä
      21
      1173
    7. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      103
      1139
    8. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      1073
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      46
      1037
    10. Rehellisesti vieläkö toivot

      Että löydämme yhteyden uudelleen välillemme vai onko nykyinen tilanne hyvä? Tietäisitpä kuinka paljon olen kaivannut sin
      Ikävä
      44
      1010
    Aihe