Minun "kiroukseni" on, että

Anonyymi

olen kiinnostunut kaikista sellaisista aineista, jotka eivät työllistä. Muita samanlaisia? Millaiseen ratkaisuun olette päätyneet, oletteko siitä huolimatta vain opiskelleet sitä mikä kiinnostaa vai päätyneet työllistyäksenne opiskelemaan jotain vähemmän kiinnostavampaa?

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis vähemmän kiinnostavaa.

    • Anonyymi

      periatteessa melkein aiheesta kuin aiheesta jota opiskelee ja kehittyy riittävän hyväksi on mahdollisuus työllistyä ja saada toimeentulonsa. Elämme globaalissa maailmassa. Emme eristyksissä. Jos palkkasuhteessa työtä ei löydy niin sitten kannattaa ruveta itselliseksi toimijaksi joka tekee itseänsä kiinnostavia juttuja omaan lukuunsa. Palkkatyössä valikoima on tunnetusti rajatumpi, mutta itsellisenä yrittäjänä työn tekemisen valikoima ja potentiaali kasvaa melkein eksponentiaalisesti. Aina löytyy jostain se pieni ihmisjoukko joka on kiinnostunut jutuistasi ja tarjonnastasi jos vain olet hyvä asiassasi. Maailmassa on 7,7 miljardia ihmistä. Kyllä siitä joukosta itsellesi asiakaskunta löytyy. Oli juttusi miten outo tai poikkeava tahansa.

      • Anonyymi

        EU kun haki erään erikoisalan tarkastajia Suomesta, ei hakijoiden joukossa ollut yhtään tuon alan henkilöä, tietenkään. Englannin kieli ja valmius muuttaa hyväpalkkaiseen hommaan ulkomaille käytännössä riitti.
        Valituissa oli tilastotieteilijä ym. Kukaan ei ollut edes käynyt laitoksessa joita alkoivat tarkastamaan.
        Eihän hommasta aluksi meinannut mitään tulla, mutta kun noita osaamattomia vähän koulutettiin, lähti homma sujumaan.


      • Anonyymi

        Kerro mulle miten assyriologia voi työllistää itsensä jos ei pääse mihinkään palkkasuhteeseen. Jos keksit jotain voin vaikka opiskella assyriologiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mulle miten assyriologia voi työllistää itsensä jos ei pääse mihinkään palkkasuhteeseen. Jos keksit jotain voin vaikka opiskella assyriologiksi

        jos siis opiskelet assyirologiaa ja saat tutkinnon. Rupeat kirjoittamaan omatoimisesti alan juttuja. Sellaista kansantajuista assyriologiaa historiasta kiinnostunneille. Järjestät turistimatkoja lähi-itään ja toimit asiantuntevana oppaana. Kenties rupeat tekemään taidetta liittyen assyirologiaan. Reliefejä kivestä tai valamalla polyuretaanimuottiin. Jos vielä yhdistät sopivalla tavalla yhteen assyrologian, astrologian, skorpionit ja kivet voit olla alasi guru. Olet kenties ainutkertainen yhdistelmä osaamista. Jännä elämä tiedossa. Rakennat itse oman ammattisi eri palikoista. Oma alani on keksiminen, patentointi ja prototyypit, Siihen ei edes muodollisia kouluja tarvitse käydä. Itseopiskelua toki riittää. Toisen puolesta ei tietenkään voi kertoa miten hänen tulee opiskelunsa valita työllistyäksensä. Kädestä pitäminen ei auta jos toinen ei tajua. Jokaisen tulee se juttunsa hiffata. Jos on avoin mielli, herkkyyttä ja luovutta niin työ ja ura löytyy. Älykkyydestä on hyötyä. Näkee asioiden näkymättömiä kytköksiä toisiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos siis opiskelet assyirologiaa ja saat tutkinnon. Rupeat kirjoittamaan omatoimisesti alan juttuja. Sellaista kansantajuista assyriologiaa historiasta kiinnostunneille. Järjestät turistimatkoja lähi-itään ja toimit asiantuntevana oppaana. Kenties rupeat tekemään taidetta liittyen assyirologiaan. Reliefejä kivestä tai valamalla polyuretaanimuottiin. Jos vielä yhdistät sopivalla tavalla yhteen assyrologian, astrologian, skorpionit ja kivet voit olla alasi guru. Olet kenties ainutkertainen yhdistelmä osaamista. Jännä elämä tiedossa. Rakennat itse oman ammattisi eri palikoista. Oma alani on keksiminen, patentointi ja prototyypit, Siihen ei edes muodollisia kouluja tarvitse käydä. Itseopiskelua toki riittää. Toisen puolesta ei tietenkään voi kertoa miten hänen tulee opiskelunsa valita työllistyäksensä. Kädestä pitäminen ei auta jos toinen ei tajua. Jokaisen tulee se juttunsa hiffata. Jos on avoin mielli, herkkyyttä ja luovutta niin työ ja ura löytyy. Älykkyydestä on hyötyä. Näkee asioiden näkymättömiä kytköksiä toisiinsa.

        Ei saa masinoida koronalinkoa Lähi-itään!


    • Anonyymi

      Opiskele insinööriksi ;) Voit tehdä niillä papereilla monia töitä :)

      • Anonyymi

        No insinööriksi opiskelu on minulla juuri niitä aloja jotka eivät pahemmin kiinnosta :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No insinööriksi opiskelu on minulla juuri niitä aloja jotka eivät pahemmin kiinnosta :/

        Olen liian taiteellinen tyyppi opiskelemaan insinööriksi. Koen että jos opiskelisin insinööriksi en voisi toteuttaa mitenkään taiteellista puoltani ja olisin siten vain onneton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen liian taiteellinen tyyppi opiskelemaan insinööriksi. Koen että jos opiskelisin insinööriksi en voisi toteuttaa mitenkään taiteellista puoltani ja olisin siten vain onneton

        Miten olisi arkkitehti ja arkkitehtuurin opskelut. Luovuutta ja fantasiaa. Insinöörit sitten koettavat keksiä miten arkkitehtien fysiikan rajoja uhmaavat ideat saataisiin oikeasti kasatuiksi. Arkkitehti ei tee kompromisesseja todellisuuden kanssa. Insinöörille todellisuus on paljon tärkeämpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen liian taiteellinen tyyppi opiskelemaan insinööriksi. Koen että jos opiskelisin insinööriksi en voisi toteuttaa mitenkään taiteellista puoltani ja olisin siten vain onneton

        Riittäisikö taiteellisuutesi purkamiseen taiteilu harrastuksena. Rahoitat harrastuksesi ja elämäsi sellaisella työllä, josta maksetaan riittävästi.


    • Anonyymi

      Nykyään työllistyminen on vaikeaa kaikkialla, joten on ihan hyvä valita ala missä on alkujaan jo vahva ja kiinnostunut. Mutta siihen lisäksi kannattaa valita opintoja jotka auttaa käytännössä, esim. myymään omia taitoja ja oppimaan taloutta - jos joudut olemaan luova myös sen suhteen, että mikä tuleva alasi on.
      Nykypäivänä joutuu monet rakentamaan ns. uuden alan kaikesta oppimastaan ja työstää sitä kautta tulevaisuuden. Silloin on hyvä osata hieman tylsiä asioita, kuten juuri tuota myyntiä, kirjanpitoa ja yrittämistä. Todella harvoin vain yhdellä taidolla pärjää, tukena on hyvä olla muuta pientä osaamista.

      Luovuus on muutenkin turhan laaja käsite kun ongelmien ratkaseminenkin esim. yllättävissä korjaushommissa on omanlaista luovuutta. Katso vähän mihin sinun oma luovuutesi soveltuu käytännössä, koska työjutut on kumminkin ihan eri kuin jotkut yliopisto-opinnot.

      Minä olen kanssa luova musiikillisesti ja piirtäen, mutta olen huomannut tuon luovuuden sopivan hyvin esim. juuri nuo kiinteistö ja muihin korjaustehtäviin. Musiikki tarvitsee usein matikkaa ja piirtäminen on käsillä tekemistä. Totta, ettei se mene noin simppelisti, mutta tärkein asia on löytää käytännön hyöty luovuudellesi samalla kun treenaat/opiskelet siinä paremmaksi - se hyöty voi löytyä yllättävästä paikasta.

    • Anonyymi

      Jos työllistyminen kiinnostaa, niin paikkasi ei ole yliopisto.

    • Anonyymi

      No olen aloittajan kanssa ihan samanlainen, ja se stressaa kyllä välillä. Eli kaikki mikä ei hirveän helpolla työllistä kiinnostaa... Täytyy kai sitten vain nähdä vaivaa jotta se oma juttu löytyisi. Toisaalta joitain kiinnostavia asioita voi ihan hyvin myös vaikka harrastaa, ei niistä tarvi elinkeinoa tehdä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe