Vanhana aloittaminen?

Anonyymi

Olen reilut 30 vuotias ja alkoi pari vuotta sitten kiinnostaa aloittaa joku kamppailuharrastus. Ennen koronaa kyselin karateseuroilta, kun niitä on melko lähellä, niin vastaukset oli aika lailla samanlaisia että eivät ota enää minun ikäisiä.

Onko mitään mahdollisuutta oppia enää mitään?

8

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sen verran vielä että olen melko hyvässä peruskunnossa.
      Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, rinnallevetoja, kyykkyjä, dippejä jne.
      Etunojapunnerruksia menee reilu 30 (tässä on parantamisen varaa, tiedän, ja pyrin nyt 50 toistoon näin aluksi) ja leukoja vetelen 10 kilon lisäpainolla sarjaa.
      Käyn kuntopoluilla juoksemassa ja käytän hyväkseni leuanvetotangot ja muut välineet niiden varrella.

    • Anonyymi

      Ainakin Hokutoryu jujutsun voit hyvin aloittaa.. Ja riippuen seurojen tarjonnasta: aikido vähän pehmeämpi vaihtoehto, taekwondo urheilullisempi jne. Kyselet vaan, kun korona rajoitukset hälvenny.. Itsellä 25 vuotta treeniä takana ja ikää yli 40..

    • Anonyymi

      Kyllä moni aloittaa 50 vuotiaanakin lajin ja kehittyy hyvinkin.
      Oma polkuni alkoi 10vuotiaana judolla ja paikkakunnalta muuton takia treeni loppui jo 13 vuotiaana.
      Armeijan jälkeen aloitin karaten ja kaksi vuotta treeniä sen jälkeen jujutsu britti ja hokuto ryi 5 vuotta, 45vuotiaana aloitinkrav magan ja nyt 10 vuotta takana krav magaa,paras itsepuolustuslaji ja ikää 55v nuoremmille pistän sparrissa kovaa vastusta kun otetaan hanskat kädessä lyönnein ja potkuin.
      Mukaan vaan olet nuori vielä.

      • Anonyymi

        Aloitin karaten 42 vuotiaana ja 50v suoritin mustan vyön 1 dan arvon.


    • Anonyymi

      30 ei ole vielä mikään vanha.

      Aloitin Krav Magan 49-vuotiaana. Ei mitään taustaa mistään kamppailulajista. Ainoat lajit rauhallinen uinti ja vesijuoksu pohjina. Nyttemmin on alkanut polvi kränätä siihen malliin että ei ehkä kauaa tässä riehuta (2,5 v takana), saa nähdä. Mutta täysin terve urheilullinen ihminen pärjää kyllä kamppailulajeissa mainiosti.

    • Anonyymi

      50v on nuori vielä,itsellä tausta sm taso pesäpalloj suunnistus.
      Aloitin korealaisperäisen taistelulajin 50v ja nyt 56v musta vyö ja lka nousee korkealle.
      Harjoittdlemalla oppii jokainen 3-4treeniäviikossa ja asenne ja musta mestarin taso on mahdollinen saavuttaa.

    • Anonyymi

      Missä muka sanottiin että "ei oteta mukaan"? Pyritkö kilparyhmään vai? Mitä tahansa lajia voi treenata minkä ikäisenä tahansa. Riippuu tietenkin tavoitteista mitä oletat saavuttavasi... Jos meinaat urheilu-uraa kamppailun parissa niin joo voi olla aika vaikeaa 30-vuotiaana, mutta pelkkään treenaamiseen ei ole mitään esteitä, enkä tiedä mitään seuraa mikä tämän estäisi. Ja jos tarpeeksi kovia meriittejä esittää, esim voitat vaikka kaikki seuran kovimmat tyypit 2 vuoden treenien jälkeen eli 30-vuotiaana niin ei siinä sen jälkeen mitään ikää kysellä. Näin toki yleensä ei käy, mutta jos sen teet niin takaan ettei se siihen ikään kaadu.

    • Anonyymi

      Vaikea uskoa että missään karateseurassa olisi ihan noin sanottu, pikemminkin ovat innoissaan kun saavat aikuisia mukaan. Jokin väärinkäsitys tuossa on täytynyt käydä.

      Satavarmasti seura kuin seura ottaa mukaan, eikä 30-v. ole edes mikään vanha aloittaja.

      Missäs päin Suomea tämmöistä olisi tapahtunut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe