Mikä narsisti teistä on?

Anonyymi

Narsisti ei ole tyhmä. Hän on sellainen kuin on, olosuhteiden pakosta. Mutta vaikka hän ei ole tyhmä, hän on kyllä yleensä tietämätön ja taitamaton. Tyhmyys on eri asia kuin tietämättömyys. Tietämättömällä, mutta ei tyhmällä on omat keinonsa selviytyä ja hän joutuu käyttämään niitä keinoja selviytyäkseen. Nämä keinot saattavat olla sellaisia että normaalit ihmiset pitäisivät niitä lähes rikollisina, mutta narsisti ei näe niissä mitään väärää koska kyse siinä on hänen selviytymisestään. Hän tavallaan varastaa nälkäänsä. Tässä hän on kehittynyt erityisen taitavaksi, koska hänen on täytynyt toimia niin jo lapsesta saakka. Siksi heitä on vaikea tuomita koska he ovat aidosti säälittäviä mutta kuitenkin äärettömän julmia jos joudut heidän uhriksi. Julmuuskin johtuu tietämättömyydestä, he eivät tiedä ettei jotain saa tehdä, eikä heillä ole samanaista tunnetta kuin muilla oikeellisuudesta tai ihmisarvosta. Heistä on oikein että toinen on vallassa ja toinen palvelee, he itsekin tottelevat itsensä yläpuolella olevia ihmisiä. He ovat asettaneet itsensäkin myös johonkin lokeroon kategorisesti mutta eivät he suinkaan ajattele olevansa maailman valtiaita, mutta aina ylempänä kuitenkin kuin uhrinsa. Eivätkä uhrit ole heistä uhreja, vaan hän ei vain arvosta heitä, heillä ei ole mitään narsistin ihailemia saavutuksia kuten niillä jotka ovat hänen yläpuolella olevat. Siksi ei narsistia saa koskaan ymmärtämään tai näkemään millaisessa rakenteessa hän elää, hänestä mitään sellaista ei ole olemassa. Ainoastaan ulkopuoliset pystyvät näkemään sen maailman jossa narsisti elää, hän itse ei sitä voi käsittää tai nähdä oman toimintansa kaavamaisuutta.

106

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta, narsisti on uhri.
      Syvältä lapsuudessa satutettu.
      Siksi käyttäytyy kuin käyttäytyy.
      Valitettavasti kylväen tuhoa ja anarkiaa.
      Muut siitä kärsivät.

      • Anonyymi

        Miten se voi olla uhri, kun ei näytä kärsivän mistään?
        On erittäin työkykyinen, tuo saatana.
        Se ei ole vain "bad" vaan "evil".
        Uhri se ei ole.


      • Anonyymi

        Gang stalkingin harrastaja onkin uhri?! Niinkö se on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se voi olla uhri, kun ei näytä kärsivän mistään?
        On erittäin työkykyinen, tuo saatana.
        Se ei ole vain "bad" vaan "evil".
        Uhri se ei ole.

        Hän ei ole uhri vaikka sympatiaa hakeekin.
        Viekas,manipuloiva ja omasta mielestään kaikessa paras.


    • Anonyymi

      Tyhmä ei pysty olemaan muuta kuin tyhmä, mutta kun elää narsistin kanssa huomaa että hänellä riittää ideoita kuinka hän selviää asioista. Hän pitää sinua ja sinun asioitasi aina sellaisina että jos ne hyväksytään, hänen asiansa jää silloin kokonaan pois. Vain yksi saa syödä. Hän ei ymmärrä kompromissia jossa molempien asiat olisivat sopusuhtaisesti otettu huomioon. Siksi hänen on voitettava. Jos saa oman asiansa läpi, niin narsisti hylkää kaiken, niin ettei hänellä ole osaa eikä arpaa mihinkään. Hän on pettynyt. Hän ajattelee silloin että toinen vei kaiken, hän ei ymmärrä jakamista niin että kaikki hyötyisivät. Joko hänen hyöty tai sinun mutta ei yhteinen. Jos hyödyt ovat sinun, hän ei huoli niistä muruakaan, hän on sen jälkeen marttyyri jolta on varastettu. Hänelle on tuotettu tappiota jos hän ei saa sinun rahojasi /työpanostasi tai muuta vastaavaa omaan käyttöönsä hyödyttämään häntä. Jäät silloin hänen mielestään velkaa ja se olisi sinun korvattava hänelle. Aivan kuin varkaalle pitäisi hyvittää jokin asia jota varas ei onnistunut varastamaan. Vahingonkorvaus.

    • Anonyymi

      Onko nyt aivan varmaa, etteivät nämä monitahoiset ja abstraktit väitteet jonkin ihmisen ajatusmaailmasta, teoista ja aikeista, puettuna narsismin kaapuun ole kirjoittajan omaa fantasiaa ja pelkkää oletusta tai toisen henkilön aiheuttaman syvän kaunan ilmentymää ja kostoa, silkkaa mustamaalausta? Herää kysymys, miten voi hypätä jonkun toisen pään sisään ja kertoilla sitten laveasti täällä näkemäänsä?

    • Anonyymi

      Piehtaroi ja yksinpuhele sinä moniongelmainen narsismiaiheeellasi ikäsi loppuun asti.

      En tiennyt, läpikieroudestasi ennen kuin yritit hiostaa meidät eukkoni kanssa pois mökistämme presidentti Ahtisaaren aikana.

      Asun edelleen talostasi luoteeseen Siirtolantien varressa.100 metrin päässä ½-omistuksella.

      Valitit presidentille, miten outo naapuri sinulla on. Vaimosi oli ehkä mukana.
      Presidentti kysyi jotenkin, että mikä tässä jutussa on se ydin.

      Toivo Lång 83v.
      Inkeroinen

    • Anonyymi

      Minusta aloituksessa on asiaa. Sopii hyvin myös minun läheiseeni.

    • Anonyymi

      Narsistin voi olla fiksu mutta kovin viisasta hänestä ei voi tulla. Viisaus edellyttäisi laajempaa näkökulmaa ja pohdintaa kuin mihin narsisti pystyy. Narsistin huomio, aika ja energia kuluu häpeän pelossa elämiseen ja häpeän karkottamiseen kaikin keinoin. Kun koko ajan räpiköi juuri ja juuri nenä pinnalla, siinä jää aika paljon muuta huomaamatta ja ymmärtämättä. Ja vielä kaikki se vi...tus päälle kun ei ymmärrä, miksi muut eivät huku vaikka räpiköivät paljon vähemmän.

    • Anonyymi

      Eiköhän narsisti voi olla mitä tahansa älykkään ja tyhmän väliltä.

      Tyhmä narsisti on läpinäkyvä julkinarsisti, läpinäkyvä huutelija. Omaksi eduksi kääntäminen ja sepittäminen, oman paskan ulosprojisointi myös tyhmyyttä kaikuvaa sokeutta.

      Älykäs narsisti sitten joku kiero machiavelli, joka kuiskuttelee hiljaisuudessa, mustamaalaa ja ohjailee tyhmiä narreja tekemään likaisen työn puolestaan.

    • Anonyymi

      Narsisti on ennen muuta kateellinen.

    • Anonyymi

      Laidasta laitaan. Fiksuja ja tyhmiä. Ympäristötekijät ja genetiikka. Vaikuttaa moneen asiaan. Sekin, että narsisti opiskelee, jos tapaa jotain uutta. Mutta samalla käyttää vanhoja toimintakaavioita uutta kaataakseen. Me ihmiset olemme erilaisia.Myös narsistit vaikka ovat saaneet kummallisen käyttökaavion elintavoikseen. Narsisti voi olla erittäin taitava työssään ja johtaja, joka ei aiheuta sotkua. Mutta muutokset saattavat saada aikaan räjähdyksen, joka sotkee stressillään kaiken ympäriltään. Myös tyhmä räpeltäjä voi olla narsisti. Ja kateellinen naapurin ominaisuuksista, vaikka oma lähtötaso lähenee 10-vuotiasta pikkutyttöä. Ja se kaikki törkeys tapahtuu kotona, kun töistä heitetään pihalle vähän väliä tehottomana duunarina.

      • Anonyymi

        !0 vuotiaat ovat nykypäivänä fiksumpia kuin ennen olivat 20-30 vuotiaat.


    • Anonyymi

      Rakkain omaisuus -kitara- meni narsistin toimesta päreiksi ja sileeksi.
      " Niitä kyllä saa kaupasta lisää " oli narsun kommentti.
      Seuraavana päivänä.

      Itse särjit kitarasi.

      Kyllä puhutaan sairaudesta ja pahasta mielenvikaisuudesta

    • Anonyymi

      Mitä sontaa. Asiat ei vain tapahdu, vaan teoilla on aina tekijä.
      Narsisti valitsee tehdä väärin muita kohtaan.
      Ja tuo "selviytyminen" on niille hauskanpitoa. Nauravat kun saavat vedätettyä, esittämällä reppanaa.

      • Anonyymi

        Sitten kun on ymmärtänyt mitä käsite narsisti tarkoittaa, asioissa voi siirtyä eteenpäin . Mä kannayanj ongelmien ratkaisua kokonaan uusilla tavoilla, enkä jaksaisi jumittaa vanhoissa tavoissa.


        poiiuu


      • Anonyymi

        Sitten kun on ymmärtänyt mitä käsite narsisti tarkoittaa, asioissa voi siirtyä eteenpäin . Mä kannayanj ongelmien ratkaisua kokonaan uusilla tavoilla, enkä jaksaisi jumittaa vanhoissa tavoissa.


        poiiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun on ymmärtänyt mitä käsite narsisti tarkoittaa, asioissa voi siirtyä eteenpäin . Mä kannayanj ongelmien ratkaisua kokonaan uusilla tavoilla, enkä jaksaisi jumittaa vanhoissa tavoissa.


        poiiuu

        Uskon,, että narsismista voi parantua, muttei nykyisillä ajattelumalleilla ja psykologisoinnilla.


        ppoiiuuyyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun on ymmärtänyt mitä käsite narsisti tarkoittaa, asioissa voi siirtyä eteenpäin . Mä kannayanj ongelmien ratkaisua kokonaan uusilla tavoilla, enkä jaksaisi jumittaa vanhoissa tavoissa.


        poiiuu

        "Mahdoton" ongelma minun ja äidin välillä voi hyvin ratketakin, mun omalla metodilla, ei kenenkään auttajan....


        ppoiuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun on ymmärtänyt mitä käsite narsisti tarkoittaa, asioissa voi siirtyä eteenpäin . Mä kannayanj ongelmien ratkaisua kokonaan uusilla tavoilla, enkä jaksaisi jumittaa vanhoissa tavoissa.


        poiiuu

        "Mahdoton" ongelma minun ja äidin välillä voi hyvin ratketakin, mun omalla metodilla, ei kenenkään auttajan....


        ppoiuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun on ymmärtänyt mitä käsite narsisti tarkoittaa, asioissa voi siirtyä eteenpäin . Mä kannayanj ongelmien ratkaisua kokonaan uusilla tavoilla, enkä jaksaisi jumittaa vanhoissa tavoissa.


        poiiuu

        "Mahdoton" ongelma minun ja äidin välillä voi hyvin ratketakin, mun omalla metodilla, ei kenenkään auttajan....


        ppoiuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mahdoton" ongelma minun ja äidin välillä voi hyvin ratketakin, mun omalla metodilla, ei kenenkään auttajan....


        ppoiuuuyuy

        Mulla on ollut hirveesti vaikeuksia elämässä, mutta oon mä myös ratkonut monta erikoista erityisen vaikeaa ongelmaa omin metodein. ...


        ppoiuiuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mahdoton" ongelma minun ja äidin välillä voi hyvin ratketakin, mun omalla metodilla, ei kenenkään auttajan....


        ppoiuuuyuy

        ongelmien ratkonta on jännittävää ja älyllisesti mielenkiintoista.,..ja tehtävää riittää,..aina kun läpäsee edellisen vaikeusasteen seuraava pulma on vaikeempi...

        ppoiuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mahdoton" ongelma minun ja äidin välillä voi hyvin ratketakin, mun omalla metodilla, ei kenenkään auttajan....


        ppoiuuuyuy

        ongelmien ratkonta on jännittävää ja älyllisesti mielenkiintoista.,..ja tehtävää riittää,..aina kun läpäsee edellisen vaikeusasteen seuraava pulma on vaikeempi...

        ppoiuuyuy


    • Anonyymi

      mut on jätetty kerta toisensa jälkeen mahdottomiin vaikeuksiin ilman apua, ja tähän mennessä aina oon keksinyt itse jotain.,.,,


      ppoiiiii

      • Anonyymi

        miks on määrättyjä tapoja millä logiikalla joku ongelma pitää ratkoa? Mä tykkään vaihtoehtoloogiikkojen kehittelystä.

        pouyyuyu


      • Anonyymi

        miks on määrättyjä tapoja millä logiikalla joku ongelma pitää ratkoa? Mä tykkään vaihtoehtoloogiikkojen kehittelystä.

        pouyyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miks on määrättyjä tapoja millä logiikalla joku ongelma pitää ratkoa? Mä tykkään vaihtoehtoloogiikkojen kehittelystä.

        pouyyuyu

        tää on vaan nioin älytöntä että mä joudun aina niin kauheesti kamppailemaan saadakseni ratkoa pulmia onnistuneesti., ku muut vastuustaa vaan siksi että teenj sen eri logiikalla...


        ppioiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miks on määrättyjä tapoja millä logiikalla joku ongelma pitää ratkoa? Mä tykkään vaihtoehtoloogiikkojen kehittelystä.

        pouyyuyu

        tää on vaan nioin älytöntä että mä joudun aina niin kauheesti kamppailemaan saadakseni ratkoa pulmia onnistuneesti., ku muut vastuustaa vaan siksi että teenj sen eri logiikalla...


        ppioiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miks on määrättyjä tapoja millä logiikalla joku ongelma pitää ratkoa? Mä tykkään vaihtoehtoloogiikkojen kehittelystä.

        pouyyuyu

        Toistaiseksi olen lähes aina saanut lisää ongelmia, jos olenm hakenyt mihinkään ongelmaan apua, vain omat ratkaisut on tuottaneet toivottuja tuloksia...


        ppiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistaiseksi olen lähes aina saanut lisää ongelmia, jos olenm hakenyt mihinkään ongelmaan apua, vain omat ratkaisut on tuottaneet toivottuja tuloksia...


        ppiiuuuu

        Elämän käänteet on yllättäviä.
        Mulla on ihan kohtalaisen hyvä tunne äidistäni. ...
        ilman mitään väkipakko ajatusten muutoksia...

        ppoiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistaiseksi olen lähes aina saanut lisää ongelmia, jos olenm hakenyt mihinkään ongelmaan apua, vain omat ratkaisut on tuottaneet toivottuja tuloksia...


        ppiiuuuu

        Elämän käänteet on yllättäviä.
        Mulla on ihan kohtalaisen hyvä tunne äidistäni. ...
        ilman mitään väkipakko ajatusten muutoksia...

        ppoiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän käänteet on yllättäviä.
        Mulla on ihan kohtalaisen hyvä tunne äidistäni. ...
        ilman mitään väkipakko ajatusten muutoksia...

        ppoiuiuuu

        Narsisti on ajatuksissaan harhautunut ihminen.,.,


        ppioiuuyuyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän käänteet on yllättäviä.
        Mulla on ihan kohtalaisen hyvä tunne äidistäni. ...
        ilman mitään väkipakko ajatusten muutoksia...

        ppoiuiuuu

        Joku oli tosi pahoissa aatoksissa mua kohtaan.
        Mun äiti puolusti mua. Hän näin valitsi, ja minäkin olen hänen puolellaan.



        ppooiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän käänteet on yllättäviä.
        Mulla on ihan kohtalaisen hyvä tunne äidistäni. ...
        ilman mitään väkipakko ajatusten muutoksia...

        ppoiuiuuu

        Joku oli tosi pahoissa aatoksissa mua kohtaan.
        Mun äiti puolusti mua. Hän näin valitsi, ja minäkin olen hänen puolellaan.



        ppooiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku oli tosi pahoissa aatoksissa mua kohtaan.
        Mun äiti puolusti mua. Hän näin valitsi, ja minäkin olen hänen puolellaan.



        ppooiiuuuu

        Joku voi tehdä paljon virheitä elämässään, mutta hän lopulta hyvän valitsee,...


        poiuyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku oli tosi pahoissa aatoksissa mua kohtaan.
        Mun äiti puolusti mua. Hän näin valitsi, ja minäkin olen hänen puolellaan.



        ppooiiuuuu

        Ja hurmurit rupsahtaa aikanaan, ei niiden perään kannata itkeä, kun kauan elää ehtii nähdä rupsahtavia hurmureita,.,,


        ppiuuyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hurmurit rupsahtaa aikanaan, ei niiden perään kannata itkeä, kun kauan elää ehtii nähdä rupsahtavia hurmureita,.,,


        ppiuuyyyyy

        Narsismi on illusoorinen tajunnantila....saippuakupla,,,


        ppiuuyyyy


    • Anonyymi

      Narsisti on suomalainen incel mies tai noin 60-70 vuotias suomalainen juppi, sukupuolella ei ole väliä.

      • Anonyymi

        Mä vietin 8 vuotta keskustellen täysin järjettömiä keskusteluja ihmisten kanssa.
        Ne osoittautuvat päivä päivältä järjettömämmiksi. Uskomaton elämänkokemus. Semmosiin keskusteluihin perustamalla ei ainakaan mikään totuus ilmene,

        Mun äiti on itseasiassa siedettävimmästä päästä ihmisiä minulle siitä huolimatta että on jossain vaiheessa käyttäytynyt "psykopaattimaisesti" minua kohtaan. Mutta olemme ilmeisesti saaneet nyt joitakin elämänkokemuksia, jotka ovat yhtenäistäneet joitakin näkemyksiämme samanmielisemmiksi...yllätys yllätys...


        ppoiiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä vietin 8 vuotta keskustellen täysin järjettömiä keskusteluja ihmisten kanssa.
        Ne osoittautuvat päivä päivältä järjettömämmiksi. Uskomaton elämänkokemus. Semmosiin keskusteluihin perustamalla ei ainakaan mikään totuus ilmene,

        Mun äiti on itseasiassa siedettävimmästä päästä ihmisiä minulle siitä huolimatta että on jossain vaiheessa käyttäytynyt "psykopaattimaisesti" minua kohtaan. Mutta olemme ilmeisesti saaneet nyt joitakin elämänkokemuksia, jotka ovat yhtenäistäneet joitakin näkemyksiämme samanmielisemmiksi...yllätys yllätys...


        ppoiiuuyyy

        Näinkin voi käydä että tulee hyvin juttuun henkilön kanssa jota on vuosia sanonut psykopaattimaiseksi,,,,

        popioiuuuu


      • Anonyymi

        Mut auttavien puhelinten vastaajille se on kauheen vaikee ongelma jos joku käyttäytyy psykopaattimaisesti tai joku sanoo jotain psykopaatiksi. Asian voi kyllä ajatella paljon vähemmänkin pulmallisesti.


        ppoiiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut auttavien puhelinten vastaajille se on kauheen vaikee ongelma jos joku käyttäytyy psykopaattimaisesti tai joku sanoo jotain psykopaatiksi. Asian voi kyllä ajatella paljon vähemmänkin pulmallisesti.


        ppoiiuuyyy

        Mun elämäni suurin virhe on ollut koskaan suostua semmosiin ongelmia mutkistaviin keskusteluihin toisten ihmisten kanssa..


        pouyttttyyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun elämäni suurin virhe on ollut koskaan suostua semmosiin ongelmia mutkistaviin keskusteluihin toisten ihmisten kanssa..


        pouyttttyyt

        Kasvattavat vain toisen aivoratoihin mutkikkaita solmuja aivan turhaa. Avuliasta ?

        ppoiuuyyy


    • Anonyymi

      Oletko psykiatriaan erikoistunut lääkäri nm. Pooijuu, kun osaat diagnosoida tuntemiesi ihmisten psyykenelämää niinkin syväluotaavilla häiriötiloilla kuten nyt narsismi on?

      Sitä vaan etteivät muut kuin maallikot ja valelääkärit operoi esim. S 24 keskustelupalstoilla.

      • Anonyymi

        Turhaa mutkistat asiaa. Miksi tämä asia on sinulle ongelma?

        Se olis ari asia jos mä olisin jotakuta henkilöä häiriköimässä puuttuen henkilökohtaisiin asioihinsa, mutta sehän ei lainkaan kuulu tapoihini. Joten mun "diagnooseista" ei kauheesti ole haittaa teoreettisessa anonyymissä pohdinnassa,


        ppiuiuuyyuyyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa mutkistat asiaa. Miksi tämä asia on sinulle ongelma?

        Se olis ari asia jos mä olisin jotakuta henkilöä häiriköimässä puuttuen henkilökohtaisiin asioihinsa, mutta sehän ei lainkaan kuulu tapoihini. Joten mun "diagnooseista" ei kauheesti ole haittaa teoreettisessa anonyymissä pohdinnassa,


        ppiuiuuyyuyyyu

        Väitän edelleen ettei sille oikeesti ole mitään estettä, etteikö maallikko voisi pystyä yhtä tarkkoihin päätelmiin kuin asiantuntija, jos hän on opiskellut aihetta yhtä paljon.


        ppiuuyuyyyyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitän edelleen ettei sille oikeesti ole mitään estettä, etteikö maallikko voisi pystyä yhtä tarkkoihin päätelmiin kuin asiantuntija, jos hän on opiskellut aihetta yhtä paljon.


        ppiuuyuyyyyh

        Tämä on ilmeisesti yhteiskunnassa jonkin aivan mieletön tabu, johon sörkkään, mutta väitän, ettei tieto ole kiinni opisklelun muodollisuudesta, vaan siitä mitä on opisakellut ja millainen järki aivoissa juoksee. Opiskelun muodollisuus yksistään ei ole tae mistään.


        ppiuuyyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ilmeisesti yhteiskunnassa jonkin aivan mieletön tabu, johon sörkkään, mutta väitän, ettei tieto ole kiinni opisklelun muodollisuudesta, vaan siitä mitä on opisakellut ja millainen järki aivoissa juoksee. Opiskelun muodollisuus yksistään ei ole tae mistään.


        ppiuuyyyyyy

        Menkäämme ihan filosofisen argumentoinnin perusteisiin. On virheargumentti perustella jokin argumentti oikeaksi tai vääräksi sillä perusteella kuka sen on sanonut.



        ppoiuiuyyyuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menkäämme ihan filosofisen argumentoinnin perusteisiin. On virheargumentti perustella jokin argumentti oikeaksi tai vääräksi sillä perusteella kuka sen on sanonut.



        ppoiuiuyyyuyuu

        Tästä voisi sitten johtaa monia päätelmiä edelleen,.,,


        poiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä voisi sitten johtaa monia päätelmiä edelleen,.,,


        poiuyyyy

        Ja tuota opetettiin ihan muodollisella lukiokurssilla,


        ppiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuota opetettiin ihan muodollisella lukiokurssilla,


        ppiuyyyy

        Mun mielestään älyään voi käyttää ihan rauhassa yrittämään analysoida ja diagnosoida ihan kaikkea perhaansa mukaan. Mikä on sopimatonta on puuttuminen toisen ihmisen henkilökohtaisiin asioihin hänen ylitseen.


        ppoiuyuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestään älyään voi käyttää ihan rauhassa yrittämään analysoida ja diagnosoida ihan kaikkea perhaansa mukaan. Mikä on sopimatonta on puuttuminen toisen ihmisen henkilökohtaisiin asioihin hänen ylitseen.


        ppoiuyuyyy

        Siis mä kannatan suitä, että maallikkokin on mahdollisimman oppinut kaikilla mahdollisilla aloilla. Mutta mä en kannata puuttumista toisen ihmisen asioihin hänen ylitseen. Se on epäasiallista.


        ppiuyyyyuy


    • Anonyymi

      Kun kuitenkin joka viikko valitat juuri narsistisen ihmisen
      s i n u l l e aiheuttamista kärsimyksistä, asetut psykiatrin asemaan.
      - Narsisti ei ole tyhmä". Oletko itse jotenkin jälkeen jäänyt?

      • Anonyymi

        Sä et ymmärrä ollenkaan mun ajattelua. En mä tolleen ajatele. En oo ees kiinnostunut psykiatriasta,


        ppiuyyyy


      • Anonyymi

        Missä on narsisti kenen kanssa mulla olisi kiiistaa ?

        popiuyyyy


      • Anonyymi

        Jos olisi rikas, itsestään tekisi helposti tunnetun taiteilijan.
        Tuli taas mainos mitä kaikkea rahalla saisin taiteellani aikaiseksi ja osan maksusta olisin saanut sponsoroituna taiteeni orioginelliuden johdosta. Mutta kun ei mulla ole rahaa siihen osaankaan.

        ppoioiuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisi rikas, itsestään tekisi helposti tunnetun taiteilijan.
        Tuli taas mainos mitä kaikkea rahalla saisin taiteellani aikaiseksi ja osan maksusta olisin saanut sponsoroituna taiteeni orioginelliuden johdosta. Mutta kun ei mulla ole rahaa siihen osaankaan.

        ppoioiuuyu

        Niinku vaikka minäkin. Olen "ei mitään" vaan siksi ettei mulla ole rahaa, taiteelliset kyvyt kyllä riittäisi pääsemään vaikka mihin jos olisi rahaa...

        Mut olisiko mä oikeesti jotenkin parempi taiteilija jos mä olisin rikas kuin näin köyhänä ?


        popiuyuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinku vaikka minäkin. Olen "ei mitään" vaan siksi ettei mulla ole rahaa, taiteelliset kyvyt kyllä riittäisi pääsemään vaikka mihin jos olisi rahaa...

        Mut olisiko mä oikeesti jotenkin parempi taiteilija jos mä olisin rikas kuin näin köyhänä ?


        popiuyuyyyy

        Mä oon aina ihaillut vaatimatonta mystikkoelämää


        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon aina ihaillut vaatimatonta mystikkoelämää


        ppoiiuuu

        mutta missä on narsisti kenen kanssa mulla olisi ongelma ?
        Haluaako hän esittäytyä itse ? heh


        poiuuuyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta missä on narsisti kenen kanssa mulla olisi ongelma ?
        Haluaako hän esittäytyä itse ? heh


        poiuuuyuyu

        Oliko mun diagnoosi väärä vai paraniko mun narsisti ?


        ppiuiuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko mun diagnoosi väärä vai paraniko mun narsisti ?


        ppiuiuyuy

        Elämässäni ensimmäisenä kohtaamani "hurmurimies" ei kyllä onnistuisi hurmaamaan minua millään keinolla. Näin ne asiat muuttuu.


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämässäni ensimmäisenä kohtaamani "hurmurimies" ei kyllä onnistuisi hurmaamaan minua millään keinolla. Näin ne asiat muuttuu.


        ppoiuuuu

        Sit tuli kauheet ongelmat siitä "supermiehestä". Voi taivas.,,,


        ppiuuuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sit tuli kauheet ongelmat siitä "supermiehestä". Voi taivas.,,,


        ppiuuuyuu

        Mutta siis kyllä mä olen ihan totta puhunut että vanhemmillani ollut emotionaalinen ongelma joka on haitannut mun elämääni. En ymmärrä miks tuon asian esiintuominen aiheutti anonyymiä' emotionaalista hyökkäilyä minua kohtaan vuosia.,


        ppiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis kyllä mä olen ihan totta puhunut että vanhemmillani ollut emotionaalinen ongelma joka on haitannut mun elämääni. En ymmärrä miks tuon asian esiintuominen aiheutti anonyymiä' emotionaalista hyökkäilyä minua kohtaan vuosia.,


        ppiuyyy

        Tietääkseen tuolaisen asian ei todellakaan tarvita mitään ammattilaista,


        popiuyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkseen tuolaisen asian ei todellakaan tarvita mitään ammattilaista,


        popiuyyyyy

        Tämä on mennyt ihan mahdottomuuksiin että mitään ei saa tietää osata tai ymmärtää ilman asiantuntijaa tai ammatilaista. Että ihmistenkö pitäisi olla aivan avuttomia typeryksiä omasta takaa ?

        pouyyytty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on mennyt ihan mahdottomuuksiin että mitään ei saa tietää osata tai ymmärtää ilman asiantuntijaa tai ammatilaista. Että ihmistenkö pitäisi olla aivan avuttomia typeryksiä omasta takaa ?

        pouyyytty

        Ei mitään järkeä tässä jutussa.


        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään järkeä tässä jutussa.


        ppoiuyyy

        En jaksa enää osallistua kehittymåttömiin keskusteluihin joissa vuodesta toiseen janktaan samoja mitään sanomattomia jämähtäneitä kommentteja niinku olis evy jäänyt soimaan jumiin yhteen kohtaan. Tekee pahaa mun aivoile., . Kiitos


        ppoiuuyuy


    • Anonyymi

      Narsismia on negatiivistä ja positiivistä.
      Positiivisesti esiintävänä ammarissa kuten mm poliisin ammatissa.
      Negatiivisesti esiintyvänä papiston ammatisssa.
      Narsismistin negatiivisyyden omavilla on vaarana kehittyä väkivaltianen piirre. Sellaisia kutsutaan psykopaateiksi.
      Narsismin ominaisuuksia voi kehittyä ilman ammatteihin kytkettynä riskinä, ehkä myös aavistuksen perinnöllinen omanisuutena, harvinaista mutta kumminkin. Sanonta "sellainen tyttö kuin äiti" tai "sellainen poika kuin isä" ovat kansankielessä käytettynä osittan paikkansa pitävä mutta ei varmuutta ilmaiseva vaan enemmänkin "jälkiviisautta."

      • Anonyymi

        jatkoa...

        https://www.is.fi/terveys/art-2000001257779.html

        Psykiatri Hannu Lauerma toteaa, ettei aitoa psykopaattia voi seuloa kysymyksillä, joihin tämä vastaa itse.
        Pari päivää sitten Ilta-Sanomien jutussa esiteltiin puolalaisen rikopsykologian professori Daniel Boduszekin laatima 20 kysymyksen lista, joka voi paljastaa, onko ihminen psykopaatti.
        -
        PCL-R on kanadalaisen vankilapsykologin Robert Haren työryhmän kehittämä 20 piirteen lista. Se ulottuu selkeästi laajemmalle kuin itsekeskeisyys, jota Boduszekin kysely mittaa:
        1. Lipevyys ja pinnallinen viehätysvoima
        2. Vahvalta vaikuttava omanarvontunto
        3. Stimulaation tarve ja taipumus ikävystymiseen
        4. Patologinen valehtelu
        5. Petkuttaminen ja manipulointi
        6. Katumuksen ja syyllisyydentunteen puuttuminen
        7. Tunteiden pinnallisuus
        8. Kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen
        9. Loismainen elämäntyyli
        10. Heikko käyttäytymisen kontrolli
        11. Promiskuiteetti (sukupuolinen holtittomuus tai valikoimaton sukupuoliyhteys eri partnerien kanssa)
        12. Varhaiset käyttäytymisongelmat
        13. Realististen pitkän tähtäimen päämäärien puuttuminen
        14. Impulsiivisuus
        15. Vastuuttomuus
        16. Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä
        17. Useita lyhytaikaisia avo- tai aviosuhteita
        18. Nuorisorikollisuus
        19. Ehdonalaisen vapauden peruutus
        20. Monipuolinen rikollisuus
        ....................

        https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/nama-ammatit-vetavat-puoleen...
        Narsistit hakeutuvat ammatteihin, joissa he saavat nauttia vallasta ja ihailusta.
        Narsisteista kirjan kirjoittanut Drew Keys kertoo lighthouse.org-nettisivustolla, mitkä ammatit houkuttavat narsisteja. Yhteistä niille kaikille näyttää olevan tarkoitus suojella, auttaa ja johtaa ihmisiä. Tällaisia ammatteja arvostetaan niin paljon, ettei niissä työskenteleviä ihmisiä ymmärretä, haluta tai uskalleta kyseenalaistaa. Se sopii vallanhimoiselle narsistille hyvin.

        – Lääkäri
        – Sairaanhoitaja
        – Lakimies
        – Uskonnollinen johtaja
        – Opettaja
        – Psykoterapeutti
        – Poliisi
        – Elämänvalmentaja
        – Esimies
        – Poliitikko
        – Lippukunnan johtaja
        – Sosiaalityöntekijä
        – Vartija
        – Urheiluvalmentaja
        – Vapaaehtoistyöntekijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkoa...

        https://www.is.fi/terveys/art-2000001257779.html

        Psykiatri Hannu Lauerma toteaa, ettei aitoa psykopaattia voi seuloa kysymyksillä, joihin tämä vastaa itse.
        Pari päivää sitten Ilta-Sanomien jutussa esiteltiin puolalaisen rikopsykologian professori Daniel Boduszekin laatima 20 kysymyksen lista, joka voi paljastaa, onko ihminen psykopaatti.
        -
        PCL-R on kanadalaisen vankilapsykologin Robert Haren työryhmän kehittämä 20 piirteen lista. Se ulottuu selkeästi laajemmalle kuin itsekeskeisyys, jota Boduszekin kysely mittaa:
        1. Lipevyys ja pinnallinen viehätysvoima
        2. Vahvalta vaikuttava omanarvontunto
        3. Stimulaation tarve ja taipumus ikävystymiseen
        4. Patologinen valehtelu
        5. Petkuttaminen ja manipulointi
        6. Katumuksen ja syyllisyydentunteen puuttuminen
        7. Tunteiden pinnallisuus
        8. Kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen
        9. Loismainen elämäntyyli
        10. Heikko käyttäytymisen kontrolli
        11. Promiskuiteetti (sukupuolinen holtittomuus tai valikoimaton sukupuoliyhteys eri partnerien kanssa)
        12. Varhaiset käyttäytymisongelmat
        13. Realististen pitkän tähtäimen päämäärien puuttuminen
        14. Impulsiivisuus
        15. Vastuuttomuus
        16. Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä
        17. Useita lyhytaikaisia avo- tai aviosuhteita
        18. Nuorisorikollisuus
        19. Ehdonalaisen vapauden peruutus
        20. Monipuolinen rikollisuus
        ....................

        https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/nama-ammatit-vetavat-puoleen...
        Narsistit hakeutuvat ammatteihin, joissa he saavat nauttia vallasta ja ihailusta.
        Narsisteista kirjan kirjoittanut Drew Keys kertoo lighthouse.org-nettisivustolla, mitkä ammatit houkuttavat narsisteja. Yhteistä niille kaikille näyttää olevan tarkoitus suojella, auttaa ja johtaa ihmisiä. Tällaisia ammatteja arvostetaan niin paljon, ettei niissä työskenteleviä ihmisiä ymmärretä, haluta tai uskalleta kyseenalaistaa. Se sopii vallanhimoiselle narsistille hyvin.

        – Lääkäri
        – Sairaanhoitaja
        – Lakimies
        – Uskonnollinen johtaja
        – Opettaja
        – Psykoterapeutti
        – Poliisi
        – Elämänvalmentaja
        – Esimies
        – Poliitikko
        – Lippukunnan johtaja
        – Sosiaalityöntekijä
        – Vartija
        – Urheiluvalmentaja
        – Vapaaehtoistyöntekijä

        Narsismi ominaisuutena ammateissakin on yksilöllisyyden ominaisuuksina.
        Siis nuoruuden jopa lapsuuden aikaisen elämän kokemukset kastatuksen jne vaikutuksilla on suuri merkitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkoa...

        https://www.is.fi/terveys/art-2000001257779.html

        Psykiatri Hannu Lauerma toteaa, ettei aitoa psykopaattia voi seuloa kysymyksillä, joihin tämä vastaa itse.
        Pari päivää sitten Ilta-Sanomien jutussa esiteltiin puolalaisen rikopsykologian professori Daniel Boduszekin laatima 20 kysymyksen lista, joka voi paljastaa, onko ihminen psykopaatti.
        -
        PCL-R on kanadalaisen vankilapsykologin Robert Haren työryhmän kehittämä 20 piirteen lista. Se ulottuu selkeästi laajemmalle kuin itsekeskeisyys, jota Boduszekin kysely mittaa:
        1. Lipevyys ja pinnallinen viehätysvoima
        2. Vahvalta vaikuttava omanarvontunto
        3. Stimulaation tarve ja taipumus ikävystymiseen
        4. Patologinen valehtelu
        5. Petkuttaminen ja manipulointi
        6. Katumuksen ja syyllisyydentunteen puuttuminen
        7. Tunteiden pinnallisuus
        8. Kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen
        9. Loismainen elämäntyyli
        10. Heikko käyttäytymisen kontrolli
        11. Promiskuiteetti (sukupuolinen holtittomuus tai valikoimaton sukupuoliyhteys eri partnerien kanssa)
        12. Varhaiset käyttäytymisongelmat
        13. Realististen pitkän tähtäimen päämäärien puuttuminen
        14. Impulsiivisuus
        15. Vastuuttomuus
        16. Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä
        17. Useita lyhytaikaisia avo- tai aviosuhteita
        18. Nuorisorikollisuus
        19. Ehdonalaisen vapauden peruutus
        20. Monipuolinen rikollisuus
        ....................

        https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/nama-ammatit-vetavat-puoleen...
        Narsistit hakeutuvat ammatteihin, joissa he saavat nauttia vallasta ja ihailusta.
        Narsisteista kirjan kirjoittanut Drew Keys kertoo lighthouse.org-nettisivustolla, mitkä ammatit houkuttavat narsisteja. Yhteistä niille kaikille näyttää olevan tarkoitus suojella, auttaa ja johtaa ihmisiä. Tällaisia ammatteja arvostetaan niin paljon, ettei niissä työskenteleviä ihmisiä ymmärretä, haluta tai uskalleta kyseenalaistaa. Se sopii vallanhimoiselle narsistille hyvin.

        – Lääkäri
        – Sairaanhoitaja
        – Lakimies
        – Uskonnollinen johtaja
        – Opettaja
        – Psykoterapeutti
        – Poliisi
        – Elämänvalmentaja
        – Esimies
        – Poliitikko
        – Lippukunnan johtaja
        – Sosiaalityöntekijä
        – Vartija
        – Urheiluvalmentaja
        – Vapaaehtoistyöntekijä

        Kuulostaa järkeenkäyvälle.

        Kiva lukea muutakin kuin tylsää jankutusta täältä.

        toinen asia on, että olen tullut siihen johtopäätökseen että lievemmistä narsistisista tai psykopaattisista piirteistä voi kehittyä ulos ihan älyn avulla...ja ihminen voi kehittyä vielä 70 ikävuoden jälkeen ihan hyvin,.


        ppoiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa järkeenkäyvälle.

        Kiva lukea muutakin kuin tylsää jankutusta täältä.

        toinen asia on, että olen tullut siihen johtopäätökseen että lievemmistä narsistisista tai psykopaattisista piirteistä voi kehittyä ulos ihan älyn avulla...ja ihminen voi kehittyä vielä 70 ikävuoden jälkeen ihan hyvin,.


        ppoiuuyyy

        Mulle on aina kuulostanut älyttömälle että psykopatian vois seuloa itse vastattavilla kysymyksillä. Jopa mä osaisin huijata jonkun kyselykaavakkeen jos jotenkin kummasti motivoituisin sellaiseen mitä ei oo kyllä koskaan käynyt..


        popiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle on aina kuulostanut älyttömälle että psykopatian vois seuloa itse vastattavilla kysymyksillä. Jopa mä osaisin huijata jonkun kyselykaavakkeen jos jotenkin kummasti motivoituisin sellaiseen mitä ei oo kyllä koskaan käynyt..


        popiuuyyyy

        Kyllä mä uskon ihmisen aivojen yllätykselliseen muutoskykyyn.


        poiuyytyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä uskon ihmisen aivojen yllätykselliseen muutoskykyyn.


        poiuyytyyy

        Mä en usko että lapsuuden kasvatus olisi mitenkään sitovavaikutteinen. Kyllä se vaikuttaa, mutta sen vaikutuksen VOI murtaa ja ihan ilman terapiaakin.,



        ppoiuuuyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en usko että lapsuuden kasvatus olisi mitenkään sitovavaikutteinen. Kyllä se vaikuttaa, mutta sen vaikutuksen VOI murtaa ja ihan ilman terapiaakin.,



        ppoiuuuyuyu

        Mun mielestä narsismi on lähinnä vaan emotionaalista kehittymättömyyttä. Siitä voi päästä yli järjen avulla.


        pouiyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä narsismi on lähinnä vaan emotionaalista kehittymättömyyttä. Siitä voi päästä yli järjen avulla.


        pouiyyyy

        Minusta emotionaalinen kehittymättömyys ei ole mitään "vaan". Se on vaarallista ja tuhoavaa kun joutuu emotionaalisesti kehittymättömän aikuisen "kasvatettavaksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta emotionaalinen kehittymättömyys ei ole mitään "vaan". Se on vaarallista ja tuhoavaa kun joutuu emotionaalisesti kehittymättömän aikuisen "kasvatettavaksi".

        Joo se on vaarallista. Ja aikuisellekin jos kohtaa auktoriteetin roolissa sellaisen henkilön.


        poiuuyuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo se on vaarallista. Ja aikuisellekin jos kohtaa auktoriteetin roolissa sellaisen henkilön.


        poiuuyuyuu

        Mulle on tässä käynytkin jotain vaarallista mitä en oo kertonut. Vaikea kertoa, koska toimijat ovat roolissa joiden oletetaan olevan asiallisia. Niin tuntuu kielletyltä tuoda asia esiin.


        ppioiuuuuiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle on tässä käynytkin jotain vaarallista mitä en oo kertonut. Vaikea kertoa, koska toimijat ovat roolissa joiden oletetaan olevan asiallisia. Niin tuntuu kielletyltä tuoda asia esiin.


        ppioiuuuuiu

        eyyä mä oon saanut vielä aiempaakin odottamattomampia elämänkokemuksia.


        pouuyuyuu


    • Anonyymi

      Mä en oo oikeen noista deittailuohjeista ikinä ymmärtänyt yhtä juttua.
      Pitää muka vaikuttaa sille, että on paljon vaihtoehtoja, koska muuten vaikuttaa liian tarvitsevalle ja helpolle ja vähäpätöiselle tai jotain., MUTTA eikö se ole vähän narsistista, että muka rakastamansa henkilö olisi korvattavissa jollakin vaihtoehdolla ?
      Mitä jos vaan ei halua olla sillä tavalla narsistinen, niin sitten ei kelpaa kellekään ?


      ppiuuuuuuu

      • Anonyymi

        Nää on mulle ihan käsittämättömiä nää deittailuohjeet että ollakseen kiinnostava pitää osoittaa kuinka pärjää ilman häntä. Mitä järkeä tuossa on ?
        Mulle on aina ollut itsestäänselvää että' pärjään läpi koko elämäni yksinäisenä mystikkona ilman ketään miestä. Miks tälläsiä itsestäänselvyyksiöä pitäis jollein todistaa ja siihen hukata elämänaikaa?

        ppoiuiuuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nää on mulle ihan käsittämättömiä nää deittailuohjeet että ollakseen kiinnostava pitää osoittaa kuinka pärjää ilman häntä. Mitä järkeä tuossa on ?
        Mulle on aina ollut itsestäänselvää että' pärjään läpi koko elämäni yksinäisenä mystikkona ilman ketään miestä. Miks tälläsiä itsestäänselvyyksiöä pitäis jollein todistaa ja siihen hukata elämänaikaa?

        ppoiuiuuyuu

        Mun elämänkokemuksen perusteella miehellä on kuvitteellisia pelkoja tai luuloja riippuvuudesta itsestään.
        Jo teini-ikäisenä ensimäisenä kohtaaaani mies hoki että pelkäsi minun tulevan riippuvaiseksi itsestään. Hyvin on pärjätty muutama vuosikymmen ilman häntä eikä ikäväkään ole. En edes jaksais tavata jos olis mahdollista, en millään.
        Mun on vähän vaikee ymmöärtää niitä kuvitelmiaan.


        ppoiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun elämänkokemuksen perusteella miehellä on kuvitteellisia pelkoja tai luuloja riippuvuudesta itsestään.
        Jo teini-ikäisenä ensimäisenä kohtaaaani mies hoki että pelkäsi minun tulevan riippuvaiseksi itsestään. Hyvin on pärjätty muutama vuosikymmen ilman häntä eikä ikäväkään ole. En edes jaksais tavata jos olis mahdollista, en millään.
        Mun on vähän vaikee ymmöärtää niitä kuvitelmiaan.


        ppoiuiuuu

        Että siis he kieltäytyy puhumasta jolekin henkilölle koska kuvittelevat tämän tulevan riippuvaiseksi itsestään jos he puhuisivat, vaikkei mitään semmosta ole olemassakaan.


        ppoiuiuyyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että siis he kieltäytyy puhumasta jolekin henkilölle koska kuvittelevat tämän tulevan riippuvaiseksi itsestään jos he puhuisivat, vaikkei mitään semmosta ole olemassakaan.


        ppoiuiuyyuu

        Mulla olis nyt viimein analyysi tähän mistä tää johtuu.
        He ei ymmärrä taiteilijan tunteita.
        Mun taide perustuu voimakkaaseen tunneilmaisuun ja mulla on semmonen persoona, tää aiheuttaa heille kuvitelman helposti riippuvaiseksi tulevasta henkilöstä mikä ei ole totta koska olen emotionaalisesti harvinaisen riippumaton toisesta henkilöstä koska taiteen kautta on aina vaihtoehtona elää emootionsa yksin taiteen kautta jalostaen ne taiteeksi...ja siihen ei toista ihmistä tarvita. Eli tuo yksinöinen tie on aina siitä aika helppona vaihtoehtiona. ..eikä itsellä ole minkäänlaista riippuvaiseksi tulon pelkoa,.


        ppoiuiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla olis nyt viimein analyysi tähän mistä tää johtuu.
        He ei ymmärrä taiteilijan tunteita.
        Mun taide perustuu voimakkaaseen tunneilmaisuun ja mulla on semmonen persoona, tää aiheuttaa heille kuvitelman helposti riippuvaiseksi tulevasta henkilöstä mikä ei ole totta koska olen emotionaalisesti harvinaisen riippumaton toisesta henkilöstä koska taiteen kautta on aina vaihtoehtona elää emootionsa yksin taiteen kautta jalostaen ne taiteeksi...ja siihen ei toista ihmistä tarvita. Eli tuo yksinöinen tie on aina siitä aika helppona vaihtoehtiona. ..eikä itsellä ole minkäänlaista riippuvaiseksi tulon pelkoa,.


        ppoiuiuuuuu

        Ainoo mikä mua tommosissa kuvioissa jää vaivaamaan on se että mulle meinaa jumittaa ajatus että: "Koittais nyt vaan puhua, niin saisi kokea ettei siitä mitään hänelle käy, eikä minusta mitään riippuvaista tule sillä että minulle puhuu. " Siis jää vähän vaivaamaan että jotku elää semmosissa luuloissa. Mutta ei siin sit muu auta kuin jättää heidät luuloihinsa. Vaiks se on hiukan turhauttavaa, että jää asiat paikkansapitämöttömiksi luuloiksi.l


        ppoiuuyuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoo mikä mua tommosissa kuvioissa jää vaivaamaan on se että mulle meinaa jumittaa ajatus että: "Koittais nyt vaan puhua, niin saisi kokea ettei siitä mitään hänelle käy, eikä minusta mitään riippuvaista tule sillä että minulle puhuu. " Siis jää vähän vaivaamaan että jotku elää semmosissa luuloissa. Mutta ei siin sit muu auta kuin jättää heidät luuloihinsa. Vaiks se on hiukan turhauttavaa, että jää asiat paikkansapitämöttömiksi luuloiksi.l


        ppoiuuyuyuy

        Ehkä toi on siitä ymmärrettävä luulo, että ehkä tunteellisesti intensiiviset ei taiteilijahenkilöt todellakin voi tulla riippuvaisiksi jos heidän tunteidensa piiriin päästää itsensä. Mutta kun taiteilijalla on aina tää mahdollisuus vetää tunteensa pois siitä ihmissuhteesta ja kääntää ne taiteeseen ja muihin asioihin, riippuvuutta ei synny...


        ppiouiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä toi on siitä ymmärrettävä luulo, että ehkä tunteellisesti intensiiviset ei taiteilijahenkilöt todellakin voi tulla riippuvaisiksi jos heidän tunteidensa piiriin päästää itsensä. Mutta kun taiteilijalla on aina tää mahdollisuus vetää tunteensa pois siitä ihmissuhteesta ja kääntää ne taiteeseen ja muihin asioihin, riippuvuutta ei synny...


        ppiouiuuuu

        Mutta mä en tykkää KOSKAAN ajatuksesta vaihtaa miestä toiseen mieheen. Voin hänet kuitenkin vaihtaa taiteeseen.

        ppouyyyyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mä en tykkää KOSKAAN ajatuksesta vaihtaa miestä toiseen mieheen. Voin hänet kuitenkin vaihtaa taiteeseen.

        ppouyyyyuyu

        Jos tästä esimerkistä voisitte ymmärtää, ettei mulle tosiaankaan ole semmosta tyypillistä oppikirjan mukaista psyykeä jonka ymmärtämiseen auttavan puhelimen terapeutti olisi koulutettu. He ei todellakaan ymmärrä mun psyykestä mitään enkä hyötynyt kanssaan keskustelusta vaan päinvastoin siitä oli mulle pelkkää häiriötä aivotoiminnalleni.


        ppioiuuuyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tästä esimerkistä voisitte ymmärtää, ettei mulle tosiaankaan ole semmosta tyypillistä oppikirjan mukaista psyykeä jonka ymmärtämiseen auttavan puhelimen terapeutti olisi koulutettu. He ei todellakaan ymmärrä mun psyykestä mitään enkä hyötynyt kanssaan keskustelusta vaan päinvastoin siitä oli mulle pelkkää häiriötä aivotoiminnalleni.


        ppioiuuuyyyyy

        Ja siis mä viihdyn tän omanlaiseni psyyken kanssa todella hyvin. En ikinä haluisi vaihtaa sitä semmoseen oppikirjan psyykeen,


        ppiuiuuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis mä viihdyn tän omanlaiseni psyyken kanssa todella hyvin. En ikinä haluisi vaihtaa sitä semmoseen oppikirjan psyykeen,


        ppiuiuuuuy

        Mutta tosiaan tässä on käynyt nöin jänskästi että tuun ihan hyvin äitini kanssa juttuun ja olen yhtäkkiä saanut osin samanmuotoisen nenänkin kuin hänellä vaikkei ole ennen ollut...
        sitä tässä ollaan ihmetelty...heh


        ppoiuuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tosiaan tässä on käynyt nöin jänskästi että tuun ihan hyvin äitini kanssa juttuun ja olen yhtäkkiä saanut osin samanmuotoisen nenänkin kuin hänellä vaikkei ole ennen ollut...
        sitä tässä ollaan ihmetelty...heh


        ppoiuuuuyu

        Äiti jopa kannattaa taideideoitani ilmeisestikin.


        ppoiiuuuiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äiti jopa kannattaa taideideoitani ilmeisestikin.


        ppoiiuuuiu

        Ompas tämä kummallinen juttu: Vieraat ihmiset alkoi kohdistaa minuun asiattomuuksia, koska kerroin heille vanhempieni emotionaalisesti kehittymättömästä käytöksestä: Mutta siis vanhempani ovat käsitykseni mukaan sinällään asiallisia ihmisiä jotka ei halua osallistua mihinkään asiattomaan toimintaan.


        ppoiuyytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompas tämä kummallinen juttu: Vieraat ihmiset alkoi kohdistaa minuun asiattomuuksia, koska kerroin heille vanhempieni emotionaalisesti kehittymättömästä käytöksestä: Mutta siis vanhempani ovat käsitykseni mukaan sinällään asiallisia ihmisiä jotka ei halua osallistua mihinkään asiattomaan toimintaan.


        ppoiuyytt

        Sinun vanhempasi poistuivat jo tästä kinkeripiiristä ennen viimeisintä vuosituhannen vaihtumista.
        Se kiinnostaa miten kommunikoit heitin kanssas lähes päivittäin!
        Käsitätkö mimmoselta se tuntuu ulkopuolisen tajuntaan. Anna heille jo se ansaitsemansa haudan lepo.


    • Anonyymi

      Mielestäni narsistin kusipäisyys ja rikolliset touhut eivät johdu tietämättömyydestä tai tyhmyydestä. Narsismi ei liioin ole luonnonvoima. Nämä ihmiset tiedostavat toimintansa pahuuden ja seuraukset. He ovat ylpeitä omainaislaadustaan.

      • Anonyymi

        Totta, mutta se voi johtua eräänlaisesta tietämättömyydestä että luulee semmosia piirteitä tavoiteltaviksi.


        popiuyyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mutta se voi johtua eräänlaisesta tietämättömyydestä että luulee semmosia piirteitä tavoiteltaviksi.


        popiuyyuu

        Kehittymättömyyttä että he ei ole kokeneet korkeampaa tajunnantilaa, jossa olisivat päässeet kokemaan ja nauttimaan lepeistä epäitsekkäistä tunteista. Jos niitä kylenee kokemaan tuskin haluaa vaihtaa narsistin ilkeyteen.


        poiuuyyyuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehittymättömyyttä että he ei ole kokeneet korkeampaa tajunnantilaa, jossa olisivat päässeet kokemaan ja nauttimaan lepeistä epäitsekkäistä tunteista. Jos niitä kylenee kokemaan tuskin haluaa vaihtaa narsistin ilkeyteen.


        poiuuyyyuuy

        Kun on saavuttanut tajunnantilan jossa kokee lempeitä epäitsekkäitä tunteita, ei narsistin ominaisuuksia enää halua tavoitella,



        ppiuuyyuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on saavuttanut tajunnantilan jossa kokee lempeitä epäitsekkäitä tunteita, ei narsistin ominaisuuksia enää halua tavoitella,



        ppiuuyyuuy

        Narsismi on alemmalle tajunnantasolle jäämistä.



        ppiuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsismi on alemmalle tajunnantasolle jäämistä.



        ppiuuuyu

        No mutta mä oon kuitenkin nyt löytäny niin vakuuuttavan ranskalaisen ekspertin youtubesta , että olen päåättänyt uskoa neuvojaan: Kukaan mies ei enää ikinä saa minulta mitään huomiota ilman että yrittää ihan hirveesti ansaitakseen sen...heheheh


        ppoiuiuuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta mä oon kuitenkin nyt löytäny niin vakuuuttavan ranskalaisen ekspertin youtubesta , että olen päåättänyt uskoa neuvojaan: Kukaan mies ei enää ikinä saa minulta mitään huomiota ilman että yrittää ihan hirveesti ansaitakseen sen...heheheh


        ppoiuiuuyuu

        Vaikka tuntuu kyllä epäreilulle se, että sitä ei ole otettu ollenkaan huomioon, että mulla on ollut varsin vakavia fyysisiä vaurioita ja on eräitä nytkin. Siltä osinkohtelu on ollut epäinhimillistä.


        ppoiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tuntuu kyllä epäreilulle se, että sitä ei ole otettu ollenkaan huomioon, että mulla on ollut varsin vakavia fyysisiä vaurioita ja on eräitä nytkin. Siltä osinkohtelu on ollut epäinhimillistä.


        ppoiuiuuu

        Mun kokemuksen mukaan kun on fyysisesti vaurioitunut ja puhuu ihmisille eräänlaisessa fyysisessä "hätätilanteessa", he käyttääkin tilaisuutta hyväkseen lähinnä saadakseen itselleen huomiota henkisellä tasolla.


        ppoiiuuuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun kokemuksen mukaan kun on fyysisesti vaurioitunut ja puhuu ihmisille eräänlaisessa fyysisessä "hätätilanteessa", he käyttääkin tilaisuutta hyväkseen lähinnä saadakseen itselleen huomiota henkisellä tasolla.


        ppoiiuuuyuu

        Nyt tuli mitta täyteen. Minä muutun. En osallistu mihinkään rasittaviin sosiaalisiin kuvioihin. Ilmaisen kaikille, että ei kiinnosta, jos ei ole jotain minulle kiinnostavaa asiallista asiaa.


        popiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli mitta täyteen. Minä muutun. En osallistu mihinkään rasittaviin sosiaalisiin kuvioihin. Ilmaisen kaikille, että ei kiinnosta, jos ei ole jotain minulle kiinnostavaa asiallista asiaa.


        popiiuuuuu

        Äitini kanssa voin olla yhteydessä. Hän on kehityskykyinen ihminen.


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitini kanssa voin olla yhteydessä. Hän on kehityskykyinen ihminen.


        ppoiuuuu

        Mutta olen saanut todella tarpeekseni vähäisimmistäkin yhteyjsistä turhaan ongelmia tuottaviin hankaliin ihmisiin.
        Menköön menojaan kaikki, jos ei osaa asiallisesti.

        popiuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta olen saanut todella tarpeekseni vähäisimmistäkin yhteyjsistä turhaan ongelmia tuottaviin hankaliin ihmisiin.
        Menköön menojaan kaikki, jos ei osaa asiallisesti.

        popiuuuyuy

        Nyt mä alan harrastaa täysipainoisesti hiljaisuutta jota olen niin kauan kaivannut....


        ppiuyyy


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe