ÄÄNEKOSKELAISUUS

Anonyymi

Millaista on olla äänekoskelainen,miltä se tuntuu ja maistuu,vaikuttaako sukulaisuus "koskelaisuuteen",onko menestyminen parasta silloin,saatko työpaikan silloin parhaiten, suosiiko hyvä veli järjestelmä sinua?

97

3368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikkiin kyssäreihisi ISO KYLLÄ! Ei mulla muuta..........

    • Anonyymi

      Täällä ei töihin ns kovan rahan hommiin pääse ilman suhteita paitsi jos satunnaiset kaupan kassan tai siivoojan duunit lasketaan(eikä niitäkään luonnollisesti kaikille ole) tai olet törkeästi ylikoulutettu hakemaasi paikkaan.

    • Anonyymi

      Sisäpiiri kaupunki.

    • Anonyymi

      Ihmetyttää miks Valtra on suurin yhteisöveron maksaja. Minne biotuotetehtaan verot menee ku on niin suuri?

      • Anonyymi

        Metsgroup maksaa veronsa sinne, missä on pääkonttori..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsgroup maksaa veronsa sinne, missä on pääkonttori..

        Maksaa se sinun sossu pummin elämisen


    • Anonyymi

      Eräs juttu "koskelaisuudesta",entisellä tehtaalla miehet löivät vetoa ettei mies, joka asui mämmellä/järvenpäässä kanna perunasäkkiä kylille saakka yhtä soittoa,no miespä kantoi,oliko säkin paino 40 kg vaiko 50 kg sitä en tiedä,mutta nämä "työkaverit" eivät maksaneet tätä summaa tälle kantajalle vaikka olivat luvanneet,tämä on sitä oikeaa ÄÄNEKOSKELAISUUTTA ja antaa hyvän kuvan näistä ihmisistä ei tietenkään kaikista,mutta silti.

      • Anonyymi

        Olipa typeriä työkaveria. 🤮


      • Anonyymi

        Tarkoitat nesteellä. Kuulee päivän juorut. Vanhaa wilhelmiinaa ei ole ja cittarin penkit on rajoitettu.


      • Anonyymi

        Muuttakaa kaikki pois Äänekoskelta , ku vielä ehkä ehditte. Haiseva hullu paikka ja todella sisäpiiri . Harmi , etteä tietyistä syistä tänne ajauduin.


      • Anonyymi

        Olen muuttanut jo vuosia sitten Äänekoskelle ja havainnut äänekoskelaiset sisäänpäin lämpiäviksi.
        Huonosti lähestyttäväksi ja kylmiksi.
        Pelkästään omaan napaan tuijottajiksi.


      • Anonyymi

        Joo kovakuntoinen kaveri aikanaan tuo mies. Tiedän tapauksen ja henkilön. Jäis nykyäänkin valtaosalta parhaassa iässä olevilta miehiltä tuo säkki kantamatta. Hyvä, että ilman kantamuksia menisi tuo matka tehtaalta Järvenpään koulun taakse. Matka lienee hieman alle 20km.

        Armeijassa muistan kun porukkaa pyörtyi 20km marssilla jo 90-luvulla, nykyään varmaan enemmänkin rapakuntoisia löytynee parikymppisistä.


    • Anonyymi

      Junttius,siinä se yhteen sanaan tiivistettynä "koskelaisuus".

    • Anonyymi

      Sukurutsa tiivistää sanana äänekoskelaisuuden täydellisesti

    • Anonyymi

      Äänekoskelaiset eivät ole niin juntteja kuin Sumiaisissa tai Konginkankaalla asuvat ihmisen irvikuvat, eivätkä niin kommunisteja kuin Suolahtelaiset Äänekosken kadehtijat. Toisin sanoen, Äänekoskelaiset ovat varsin kelpoporukkaa, jotka suhtautuvat varsin ymmärtäväisesti periferian yksinkertaisiin asukkeihin.

      • Anonyymi

        Samaa Äänekoskea sumianen,suolahti ja konginkangas,samaa junttisakkia ei muutu mikään koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa Äänekoskea sumianen,suolahti ja konginkangas,samaa junttisakkia ei muutu mikään koskaan.

        Juuri näin. Samaa sisäsiitosporukkaa. Kapea otsaista pottunenää ja mulkosilmää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Samaa sisäsiitosporukkaa. Kapea otsaista pottunenää ja mulkosilmää

        Eikös siellä Konginkankaalla ollut joku sisäsiitostapahtuma tässä hiljattain?


    • Anonyymi

      Koskelainen on omaan napaansa tuijottaja.

      Tämä rotu eroaa helposti muista ihmisroduista.

      Se on myös selvästi tunnistettavissa siitä, että tuo napa on laskeutunut ja valunut pyrstön puolelle.

      • Anonyymi

        Eikö pyrtöpuolen tollottaja ole havainnut reijästään vielä, että Suolahti on kuulunut Äänekoskeen jo 14 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö pyrtöpuolen tollottaja ole havainnut reijästään vielä, että Suolahti on kuulunut Äänekoskeen jo 14 vuotta.

        Näyttäähän nuita Suolahden desantteja liikkuvan Äänekoskella. Helppo erottaa katukuvasta. Niin se vaan Äänekoski vetää puoleensa.


      • Anonyymi

        Mitä? Alkavatko suolahtelaisten rivit rakoilemaan? Pesunkestävä paljasjalkainen suolahtelainen ei kutsu itseään Äänekoskelaiseksi, vaan pysyy taantumuksellisena aina hautaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä? Alkavatko suolahtelaisten rivit rakoilemaan? Pesunkestävä paljasjalkainen suolahtelainen ei kutsu itseään Äänekoskelaiseksi, vaan pysyy taantumuksellisena aina hautaan asti.

        Samanlaisia nurkkakuntaisia kyliä kaikki,savolaista perinnettä ja mieletöntä junttiutta.


    • Anonyymi

      Tuu illalla tuohon rantaan, niin näytän sulle mun 10 tuumaisen suonikkaan äänekoskelaisen.

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä ei merkitse mitään muuta kuin ärsytystä ja masennus iski. Siis oikea. Pitkäaikaisia työntekijöitä nöyryytetään. Viime kymmen menossa ja tämän ikäinen laitettiin.....no raskaaseen ...... Eipä terveys kestä. Ikäni tehty töitä enkä ole vielä 37 vuoden aikana tätä nähnyt.

    • Anonyymi

      Koko ääneseutu (Äänekoski) on niin kieroutunut ja kateellisten paikka ,että tänne ei kukaan täysijärkinen muuta.Töissä voi käydä ,asuinpaikkaa Äänekoskesta ei tule, suurin osa nytkin asuvista haluaisi muuttaa pois.
      Sitten vielä tämä kieroutunut politiikka ja osa puolihulluista päättäjistä laittavat kirsikan kakunpäälle. Kiitos ei Äänekoski.

      • Anonyymi

        Kyllä minä täällä viihdyn, ja ihan täysin järkevä olen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä täällä viihdyn, ja ihan täysin järkevä olen

        Oletkin äänekoskelainen,tyhjännauraja,juoruaja,sonnanjauhaja,toisista pahoja puhuva,kyttääjä,ym. ..ym. sitä se koskelaisuus on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkin äänekoskelainen,tyhjännauraja,juoruaja,sonnanjauhaja,toisista pahoja puhuva,kyttääjä,ym. ..ym. sitä se koskelaisuus on.

        Sinähän se tuota paskaa jauhat meistä Äänekoskelaisista.

        Sää voit mennä sen kokkelinokka sukus kanssa muualle täältä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se tuota paskaa jauhat meistä Äänekoskelaisista.

        Sää voit mennä sen kokkelinokka sukus kanssa muualle täältä

        Sanonta kuuluu: " Ei korppi korpin silmää noki".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se tuota paskaa jauhat meistä Äänekoskelaisista.

        Sää voit mennä sen kokkelinokka sukus kanssa muualle täältä

        Tosiasioita nuo kaikki mitä kerroin ei mitään sontaa ja asun itsekin ikävälkyllä Äänekoskella toistaiseksi,mutta tämä on ihana paikka,jos vain ihmiset osaisivat olla rehellisiä eivätkä olisi niin kateellisia toisilleen".Sää voit mennä sen kokkelinokka sukus kanssa muualle täältä",tämä kommentti kertoo sinun ikäsi ja asenteesi kaikkeen, olet se aito alkuperäinen koskelaisjuntti,kasva jo aikuiseksi tai mene ja opiskele itsellesi oikea ammatti tai hae apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä täällä viihdyn, ja ihan täysin järkevä olen

        Niin luulet olevasi,mutta et ole jos et nää mikä paskapaikka koko kaupunki on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin luulet olevasi,mutta et ole jos et nää mikä paskapaikka koko kaupunki on.

        Näin on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasioita nuo kaikki mitä kerroin ei mitään sontaa ja asun itsekin ikävälkyllä Äänekoskella toistaiseksi,mutta tämä on ihana paikka,jos vain ihmiset osaisivat olla rehellisiä eivätkä olisi niin kateellisia toisilleen".Sää voit mennä sen kokkelinokka sukus kanssa muualle täältä",tämä kommentti kertoo sinun ikäsi ja asenteesi kaikkeen, olet se aito alkuperäinen koskelaisjuntti,kasva jo aikuiseksi tai mene ja opiskele itsellesi oikea ammatti tai hae apua.

        No mikä minun asenne ja ikä on.

        Ja taas sää haukut meitä Äänekoskelaisia junteiks, kun itse on olevinaan niin täydellinen, mutta kuitenkin asuu täällä junttilassa.

        Jos Äänekoski niin paska paikka, niin terve menoa sinne paratiisiin.

        Toki voit vielä suuressa viisaudessasi kertoa että mikä on oikea ammatti, niin tiedän sitten ruveta opiskelemaan sellaista, tai mutta saattaahan se olla että olen jo opiskellut unelma ammattis.

        Toki sinunkin kommenttisi huomioiden, henkinen ikäsi taitaa luokkaa yläaste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä minun asenne ja ikä on.

        Ja taas sää haukut meitä Äänekoskelaisia junteiks, kun itse on olevinaan niin täydellinen, mutta kuitenkin asuu täällä junttilassa.

        Jos Äänekoski niin paska paikka, niin terve menoa sinne paratiisiin.

        Toki voit vielä suuressa viisaudessasi kertoa että mikä on oikea ammatti, niin tiedän sitten ruveta opiskelemaan sellaista, tai mutta saattaahan se olla että olen jo opiskellut unelma ammattis.

        Toki sinunkin kommenttisi huomioiden, henkinen ikäsi taitaa luokkaa yläaste

        Hyvää,tunnistit itsesi kuitenki,aivan erinomaista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää,tunnistit itsesi kuitenki,aivan erinomaista .

        Mutta sää et osannu kertoa ikääni ja ammattiani, sekä sitä että mitä pitäisi opiskella.

        Eli olet varsinainen paskanjauhaja, ei sinusta ole edes keskustelemaan. Tais taas osuta ja upota hermoon.

        Mahtaa sekin kyrsiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sää et osannu kertoa ikääni ja ammattiani, sekä sitä että mitä pitäisi opiskella.

        Eli olet varsinainen paskanjauhaja, ei sinusta ole edes keskustelemaan. Tais taas osuta ja upota hermoon.

        Mahtaa sekin kyrsiä

        Enkö"mää"osannu kertoa sitä?Osaatko "sää"? Upposiko? Mahtaa se kouria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sää et osannu kertoa ikääni ja ammattiani, sekä sitä että mitä pitäisi opiskella.

        Eli olet varsinainen paskanjauhaja, ei sinusta ole edes keskustelemaan. Tais taas osuta ja upota hermoon.

        Mahtaa sekin kyrsiä

        Sääkö tiesit,sääkö viisas?Osannu ja sää mää vai hää? Kieliopillinen asu paljastaa sinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääkö tiesit,sääkö viisas?Osannu ja sää mää vai hää? Kieliopillinen asu paljastaa sinut.

        Niin, mikä se ikä on ja oikea ammatti ?

        Eikö kokkelisukuun kuuluva osakkaan kertoa, mutta semmosta se on kun sukurutsaa, niin ei siellä viisaus kasva, ainoastaan tuommoset kierosilmät.

        Tais osua taas hermoon


    • Anonyymi

      Härkälintu vois olla Äänekosken kansallislintu,
      ääntelyssä kaikuu koskettavasi tuo koskelaisen ääni.

    • Anonyymi

      Äänekoskelaiset ihan pimeätä sakkia. Tietylle hierojallekkaan ei arvaa mennä, kun panee asiakkaita ja vaimo ei tiedä mitään.

    • Anonyymi

      Itsellä on tapana jäädä valomerkin jälkeen katsomaan kuka lähtee kenen kanssa baarista kotiin.
      Koska se on minun asia, ja kuuluu minulle. Raportoin tämän sitten eteenpäin stasille jotta tietävät missä mennään.
      Haluan tosin kontrolloida ja juoruta ihmisistä ja koen sen rikastuttavan tyhjää elämääni.

    • Anonyymi

      Äänekoskelaisuuteen liittyy sukurutsasta tullut geenimuunnos, mielisairaudet ja outo ulkonäkö, jonka normaali ihminen tunnistaa helposti. Epärehellisyys kaikissa asioissa on äänekoskelaisen vahvimpia puolia.

      • Anonyymi

        Heh, älä katso minua äänekoskelaiseksi, vaikka täällä ikävä kyllä joudun asumaankin, pelkän ulkonäön perusteella? :(


      • Anonyymi

        Omasta suvustas kerrot kyllä tarkat tuntomerkit, ei kannata siihen sotkea Äänekoskelaisuutta.

        Tais osua taas hermoon ja pahasti


      • Anonyymi

        Mitä jos vaihtaisit virttä välillä,hhmm esim. munakokkeli tai kokki vaan tai monokkeli, sokkeli nokkeli , zokkeli, okkeli,rokkeli, hokkeli,vokkeli,lokkelipokkeli....onhan näitä mistä vaihtaa ihan näin vaan mielenvirkistykseksi


    • Anonyymi

      Jos sais työpaikkani takaisin loppuisi tää veetätys. On tässä tykätty asua 35 vuotta ja töitä tehty sama aika. Veroja maksettu. Nyt ei voi kun päivästä toiseen kiroilla omassa päässä. Ehkä se lopulta on päivät loppu. Kai kukaan jaksa tämmöstä loputtomiin.

    • Anonyymi

      Kyllä sentään alkuperäinen suolahtelainen on ihan eri kaliiberia kuin koko pierulle haiseva Äänekoski. Valitettavasti siitä hajusta sai suolahtelaisenakin ajoittain kärsiä. En tiedä haiseeko nykyäänkin yhtä pahalle. Ei ole tehnyt mieli tulla haistelemaan hajujanne aikoihin.

      • Anonyymi

        Niinpä, pääsisinpä pois täältä läheisteni kera.


      • Anonyymi

        Mustamallakinn täällä pärjää. Työpsikatkin menee vääriin osoitteesiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, pääsisinpä pois täältä läheisteni kera.

        Ei muuta ku vierotukseen koko sukusi, sillä pääsette pois Äänekoskelta


    • Anonyymi

      On helpompi karata vankilasta kuin muuttaa Äänekoskelta pois. Lähtisin heti, jos olisi keino. Mökki pitäisi myydä ja saada uusi paikka minne muuttaa. Olisi hyvä löytää se työpaikka myös.

      Täällä on myös huonot työkaverit. Meno kuin päiväkodissa tuolla tehtaalla. Jos joku kertoo miten täältä pääsee pois niin voin jopa maksaa...

    • Anonyymi

      Onko äänekoski suomen haukutuin kunta?

      • Anonyymi

        En usko,että kunta olisi,ihmiset,ei tietenkään kaikki,mutta monet syntyperäiset koskelaiset ovat haukutuimpia,koska se ääliömäisyys asuu heissä,juorut,selkään puukotus,sisäpiirin korruptio,hyvä veli järjestelmä ja kateellisuus,nämä edellä mainitut piirteet nurkkakuntaisineen ajatuksineen riittää siihen.


      • Anonyymi

        Ei ole, ei edes täällä suoli24:ssa.


    • Anonyymi

      Äänekosken päättäjistä osa on erityisluokalla olleita entisiä apukoululaisia,missä muualla on näin tyhmiä päättäjiä ....vai ihan johtotehtäviin oltiin menossa vaalien aikaan.

    • Anonyymi

      Siat ovat hyvin seurallisia eläimiä ja liikkuvat yleensä ryhminä. Ne liikkuvat mieluiten hämärässä ja vetäytyvät päiviksi maankoloihin, juurakoiden väliin, tiheikköihin ja kaivamiinsa kuoppiin. Siat ovat tunnettuja rypemishalustaan, jonka ensisijaisena syynä on ruumiinlämmön säätely, sillä siat eivät hikoile. Ne pääsevät myös samalla eroon ulkoloisista.

      • Anonyymi

        Eikö suolahtelaisista pääse eroon yhtään helpommalla?!


    • Anonyymi

      Täältä loppuu työt kun tää yks he........n kilpailutus jyllää. Mikä siinä on kun oman kylän ihmiset ei saa tehä töitä. Kylmästi vaan soronoo. Eipä tuo halvemmaks ole tullut. Ompa nähty.

    • Anonyymi

      Taas se on nähty. Nuorilta perheiltä viedään toimeentulo. Kiitos kiitos.

      • Anonyymi

        Muuttakaa pois, kauas pois, muuttakaa kaikki pois , pois, pois muuttakaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuttakaa pois, kauas pois, muuttakaa kaikki pois , pois, pois muuttakaa.

        Hyvin todettu,erittäin hyvin,siispä lähdemme,kun saamme työpaikan,asunnon,lapsille tarhan tai koulun järjestettyä, lähdemme ja sinkut menevät,kun ei tarvitse välittää kuin itsestään. Onneksi meillä on jo asiat järjestyksessä hyvästi tuppukylän ahdasmieleiset,nurkkakuntaiset,juoruavat ja tyhjännaurajat,hyvästi Äänekoski,ainoastaan luontoa jäämme kaipaamaan joitakin ihmisiä emme jotka saavat kylän tuntumaan ahdistavalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin todettu,erittäin hyvin,siispä lähdemme,kun saamme työpaikan,asunnon,lapsille tarhan tai koulun järjestettyä, lähdemme ja sinkut menevät,kun ei tarvitse välittää kuin itsestään. Onneksi meillä on jo asiat järjestyksessä hyvästi tuppukylän ahdasmieleiset,nurkkakuntaiset,juoruavat ja tyhjännaurajat,hyvästi Äänekoski,ainoastaan luontoa jäämme kaipaamaan joitakin ihmisiä emme jotka saavat kylän tuntumaan ahdistavalta.

        Kaikkea hyvää teille! Elämänne tulee menemään parempaan suuntaan nyt, kun pääsette täältä pois.


    • Anonyymi

      Ai täältä pääsee lähtemään poiskin, jippii!!

    • Anonyymi

      Olen vasta puoli vuotta asunut täällä, mutta tähän mennessä ei ole kuin hyvää sanottavaa. Työkaverit tehtaalla on hauskoja, eikä kukaan vittuile baarissa tai muuallakaan. Voi jutella uimahallissa ja harrastuksissa ihmisille.
      Käykää muualla katselemassa, niin tajuatte, että ongelmista huolimatta tämä on taivas maan päällä.

      • Anonyymi

        Äärimmäisen ainutlaatuinen asukas, ei näitä montaa ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äärimmäisen ainutlaatuinen asukas, ei näitä montaa ole?

        Olen kyllä tavannut lähinnä tyytyväisiä asikkaita. Tämä lanka taitaa vaan olla itse elämänsä sössineiden itkua. Äänekoskella on kunnon miehille ja naisille paljon töitä ja kaikki kaupat, harrastukset ja palvelut on älyttömän lähellä. Asunnot on kohtuuhintaisia.
        Kohta tulee taas uusi tehdas ja lisää työpaikkoja. Luontokin voi hyvin, vaikka tehtaita yritättekin syyllistää.
        Jos ei tästä paratiisista onnea löydä, niin ei mistään. Syypään pahaan oloonsa löytää peilistä.


      • Anonyymi

        En ole, mutta usko mihin haluat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä tavannut lähinnä tyytyväisiä asikkaita. Tämä lanka taitaa vaan olla itse elämänsä sössineiden itkua. Äänekoskella on kunnon miehille ja naisille paljon töitä ja kaikki kaupat, harrastukset ja palvelut on älyttömän lähellä. Asunnot on kohtuuhintaisia.
        Kohta tulee taas uusi tehdas ja lisää työpaikkoja. Luontokin voi hyvin, vaikka tehtaita yritättekin syyllistää.
        Jos ei tästä paratiisista onnea löydä, niin ei mistään. Syypään pahaan oloonsa löytää peilistä.

        No, huh,huh! Jopas pomppas ja orkeelle! Äänekoskelaisuudesta ei voi puhua silloin kun siihen liittyy , onnellisuus, työllisyys, puhdas ulkoilma, puhdas luonto, ystävällisyys,(harva ihminen) kiltteys, maksetaan oikeaa palkkaa .
        Aika pitkälti huono ilmapiiri johtunee siitä, että täällä asuu niin paljon vanhankansan ihmisiä, he elävät sitä kurinalaisuuden ilmapiiriä ja ovat sen iskostaneet myös jälkipolveen.
        Jälkipolvi sitkuttelee kaurinalaisuuden ja vapaankasvatuksen rajamailla ja sen kyllä huomaa. En ole lukenut mistään muusta kunnasta näin paljon pahaa ja tyytymättömyyttä asuinkaupunkiinsa, kuin täällä.


    • Anonyymi

      Suolahti tietenkin on taas asia erikseen, mutta olen myös kuullut ihmisistä jotka sielläkin viihtyvät.

    • Anonyymi

      Suolahtelaisia emme ole,emmekä sellaisiksi halua myöskään tulla.

    • Anonyymi

      Kiva oli asua ja olla vuoteen 2013. Sen jälkeen on menny ihan v.........uiks. Muutin kahdeksankyt luvulla tännepäin. Oli kiva työpaikka ja mukavan rauhallista. Tuli perhe. Oli leppoisaa. Vaikka on kiva työpaikka se ei tarkoita etteikö olisi raskasta. Tänä päivänä on työpaikatkin ihan per.......ä raskasta on mutta ei enää mitään mieltä tehdä. Vaan pakko on.

      • Anonyymi

        Hyvää Joulua! Kaikille, myös näille lyhytnäköisille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää Joulua! Kaikille, myös näille lyhytnäköisille!

        Kenelle se on hyvä ja kenelle ei. Typerä paikkakunta ja tyhjän naurajia liikaa, sisäänpäin kääntynyttä sakkia. T: Kauko Katseinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle se on hyvä ja kenelle ei. Typerä paikkakunta ja tyhjän naurajia liikaa, sisäänpäin kääntynyttä sakkia. T: Kauko Katseinen

        Otan osaa, näin on närhet, eipä suomessa ole toisenlaista paikkaa, joka on täynnä ahdasmielistä ja ilkeää sakkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa, näin on närhet, eipä suomessa ole toisenlaista paikkaa, joka on täynnä ahdasmielistä ja ilkeää sakkia.

        Äsken huomasin taas, että oli minun postiluukusta käyty urkkimassa. On eräs kikka, miten tiedän, jos joku käy urkkimassa. Nuo postilaatikot asunnon ovessa on tyhmin keksintö ja vaaralliset jopa.


    • Anonyymi

      Takana jo 30 vuotta äänekoskelaisena. Lapsiamme lukuunottamatta ei paikkakunnalla asu yhtään sukulaista ja oma työpaikkakin naapurikunnan puolella. Vaikka ystäviä ja tuttavaia täältä onkin vuosien myötä löytynyt, niin tietynlainen sisäänpäin lämpiävyys täällä on voimissaan ja muualta tänne muuttanut on aina hiukan ulkopuolinen. Mutta mikäpä täällä asuessa.

      • Anonyymi

        Näin on kiusataan vaan , sen ne äkiläiset osaavat,


    • Anonyymi

      Jos kamalasti omaa pohjanmaalaisuuttsi korostat ja kehut, niin ei tarvi tulla äänekoskelle kuullaksesi,,,

    • Anonyymi

      Ei tähän ole kuin yksi vastaus, JUNTIT, ei" koskelaisia" voi muuten kuvailla, tietenkin se savolaisuus näkyy ja kuuluu murteessa,otan osaa. Onneksi en ole enää osa tätä kulttuuria.

      • Anonyymi

        Hyvä, heti on muuttunut Äänekoski paremmaks paikaks asua kun savolainen sukurutsattu junttiutes on muuttanut muualla.

        Tais osua taas juntin hermoon käh käh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, heti on muuttunut Äänekoski paremmaks paikaks asua kun savolainen sukurutsattu junttiutes on muuttanut muualla.

        Tais osua taas juntin hermoon käh käh

        Aamuyön tunteina kirjoitettu vastauksesi osoittaa, että et ymmärtänyt lukemaasi tai päihteillä on osuutta asiaan, lue ja ymmärrä, jos ei onnista, kysy tukiopettajalta mitä sanoma sisältää.


    • Anonyymi

      Ääne koske laisuus, on pahuuden ilmentymä ja niitä kasvaa aikuisiksi täällä vain lisää järkyttävää katseltavaa.

    • Anonyymi

      Äänekoskelaisten pitäisi alkaa miettimän , miten saada ihmiset viihtymään täällä ja pysymään täällä, miten kohdellaan lähimmäistä, miten hänelle puhutaan, puhutko hänelle alentavilla sananvalinnoilla vai ihan asiallisilla sananvalinnoilla, se on valinta kysymys.

      • Anonyymi

        En usko "koskelaisten" dramaattiseen asennemuutokseen, asenne on saatu perintönä vanhemmilta ja se kulkee aina mukana, asenne kasvatukseen tarvittaisiin sukupolvien työ joka voisi joskus tuoda tuloksen, tähän en kuitenkaan usko sillä jäykkämielisyys, pahansuopaisuus, kateellisuus ovat jo geeneissä,perimässä ja sitä painotetaan aina kasvatettaessa lapsia. Asenteet ovat syvällä äänekoskelaisissa ja muualta tulleet KOULUTETAAN siihen, jos et samaistu näihin olet ulkopuolinen ja et kuulu työläisjoukkoon etkä sisäpiiriin, ulkopuolista syrjitään ja kiusataan vaikka vuosikymmenien ajan välittämättä siitä millaisia traumoja heille jää.


      • Anonyymi

        Pitäisi lopettaa tuo ainainen perättömien juorujen levittäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi lopettaa tuo ainainen perättömien juorujen levittäminen.

        Se vanha kuivunut akka voisi mennä sinne namupitäjään takaisin juoruamaan.


    • Anonyymi

      Äänekoskelaisten pitäs vetää muukalaisia enemmän turpaan jotta oppisivat olemaan..

      • Anonyymi

        Onko muukalaisilla turpa? Siis he ovat hevosia.


    • Anonyymi

      oon asunut täällä 32vuotta nyt ja en ole saanut koskaan töitä mutta onneksi kuntouttavaan työtoimintaan ollaan panostettu

    • Anonyymi

      Äänekosken päättäjissä jotka on vaalilla valittuja jopa kaupungin ylemmissä päättäjissä on kauniisti sanottuna ns. yksinkertaista väkeä. Voi kysyä ketkä ovat äänestäneet näin?

      • Anonyymi

        Yksinkertaiset äänestäjät.


      • Anonyymi

        Kyllä persuillakin pitää olla oikeus äänestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä persuillakin pitää olla oikeus äänestää.

        Vain vasemisto äänestää


    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2794
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2634
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      84
      1101
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe