menkat myöhässä 108 päivää!

Anonyymi

Eli oon siis vuonna 2007 syntynyt tyttö ja mulla alkoi ekat menkat isäinpäivänä ja ne kesti sen 4 päivää mitä sovelluskin näytti mutta sen jälkeen mulla ei oo ollu menkkoja ja nyt on siis 26. huhtikuuta 2021.
Missä vaiheessa mun täytys mennä lääkärille?

3

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lääkäriin on syytä hakeutua, jos aiemmin säännölliset kuukautiset jäävät pois yli kolmeksi kuukaudeksi. Raskauden mahdollisuus on aina muistettava vuodon jäädessä tulematta.

• Anonyymi

En voi mitenkään olla raskaana, koska en ole ollut yhdynnässä.

• Anonyymi

Eli sinulla on ollut kerran kuukautiset, mutta ne eivät ole tulleet uudestaan? Alussa menkat saattavat olla epäsäännölliset. Mistään taulukosta tai sovelluksesta tuskin pystyt niiden väliä tai niiden kestoa arvioimaan. Joka tapauksessa olet kai koululainen, joten voisit käydä puhumassa asiasta kouluterkkarin kanssa. Tavallaanhan sinulla ei ole vielä ollut säännöllisiä kuukautisia, jos on ollut vain yksi kuukautisvuoto. Eli kuukautisten puuttumisen syy voi olla mikä vaan. Ihan mielenrauhan vuoksikin asiaa voisi jo selvitellä.

Välttämättä ensimmäiset kuukautiset eivät ole vielä olleet ihan oikeat kuukautiset siinä mielessä, että munasolu ei välttämättä ole irronnut. Vuoto on voinut olla nk. tyhjennysvuoto. Mitä vastaan taas puhuu varsin normaali vuodon kesto. Joka tapauksessa kun kuukautiset ovat kerran alkaneet, niin seuraavan vuodonkin olisi pitänyt kohtuullisessa ajassa tulla. Tuo on hyvin pitkä vuotoväli.

Kuukautiset voivat jäädä pois muistakin syistä kuin raskaus. Yksi yleinen syy on laihdutus. Myös voimakas stressi ja hyvin runsas liikunta saattavat haitata hormonikiertoa.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00705

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4243
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      2945
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2848
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2633
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      332
      2583
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2575
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2179
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      1925
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1673
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1527
    Aihe