Eli oon siis vuonna 2007 syntynyt tyttö ja mulla alkoi ekat menkat isäinpäivänä ja ne kesti sen 4 päivää mitä sovelluskin näytti mutta sen jälkeen mulla ei oo ollu menkkoja ja nyt on siis 26. huhtikuuta 2021.
Missä vaiheessa mun täytys mennä lääkärille?
menkat myöhässä 108 päivää!
3
106
Vastaukset
- Anonyymi
Lääkäriin on syytä hakeutua, jos aiemmin säännölliset kuukautiset jäävät pois yli kolmeksi kuukaudeksi. Raskauden mahdollisuus on aina muistettava vuodon jäädessä tulematta.
- Anonyymi
En voi mitenkään olla raskaana, koska en ole ollut yhdynnässä.
- Anonyymi
Eli sinulla on ollut kerran kuukautiset, mutta ne eivät ole tulleet uudestaan? Alussa menkat saattavat olla epäsäännölliset. Mistään taulukosta tai sovelluksesta tuskin pystyt niiden väliä tai niiden kestoa arvioimaan. Joka tapauksessa olet kai koululainen, joten voisit käydä puhumassa asiasta kouluterkkarin kanssa. Tavallaanhan sinulla ei ole vielä ollut säännöllisiä kuukautisia, jos on ollut vain yksi kuukautisvuoto. Eli kuukautisten puuttumisen syy voi olla mikä vaan. Ihan mielenrauhan vuoksikin asiaa voisi jo selvitellä.
Välttämättä ensimmäiset kuukautiset eivät ole vielä olleet ihan oikeat kuukautiset siinä mielessä, että munasolu ei välttämättä ole irronnut. Vuoto on voinut olla nk. tyhjennysvuoto. Mitä vastaan taas puhuu varsin normaali vuodon kesto. Joka tapauksessa kun kuukautiset ovat kerran alkaneet, niin seuraavan vuodonkin olisi pitänyt kohtuullisessa ajassa tulla. Tuo on hyvin pitkä vuotoväli.
Kuukautiset voivat jäädä pois muistakin syistä kuin raskaus. Yksi yleinen syy on laihdutus. Myös voimakas stressi ja hyvin runsas liikunta saattavat haitata hormonikiertoa.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00705
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo757920Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583223- 372536
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj152146Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352094- 232050
- 131897
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151693- 611635
- 181599