Propral ja opamox -annosmäärät

haavanlehti

Minulle on määrätty kyseiset lääkkeet kahvikuppineuroosiini (lähinnä käsien tärinään). Olen syönyt kyseisiä lääkkeitä todella pitkään (lähes 15 vuotta)

Probralia syön useammin (ehkä viikottain, joskus pieniä annoksia päivittäin), mutta opamoxia harvemmin (ehkä kuukausittain).

Olen seurannut tätä palstaa ja minua hiukan ihmetyttää saamani ja käyttämäni annostus noihin kahvikuppineuroositilanteisiin: Probral 1-2 x 40 mg ja Opamox 1-2 15 mg (olen noin 70 kiloinen).

Tuo vaikuttaa aika isolta siihen nähden mitä nuo määrät täällä keskusteluissa keskimäärin on. Olen joskus kokeillut pienempää annosta, mutta teho ei riitä.

Osa kuulostaa saavan avun jo 10 mg probralista. Oliskohan tuolloin enemmän uskolla (kun uskoo, että lääke poistaa jännitysoireet, niin oireet katoaa, joskaa ei lääkkeen voimasta) tekemistä kuin itse lääkkeellä... Tietysti olemme yksilöitä ja kullekkin lääkkeen teho on myös yksilöllinen, mutta tuo 10 mg vaikuttaa pieneltä.

Tuttavani käyttää samoja lääkkeitä kuin minä ja annoskoot on suurin piirtein samat. Lisäksi toinen tuttavani käyttää vain Propralia ja hänelläkin on päivittäinen annos 40-120 mg (käyttää nimenomaan jännityksen poistamiseen).

10

15810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annos

ehkä kyse on pikemminkin säännöllisestä jokapäiväisestä käyttämisestä,eikä annoskoosta.Propralhan vaatii nimenomaan säännöllistä käyttöä.Itse olen syönyt 10-20mg propralia päivittäin useita vuosia.Reseptin uusiminen tuntuu olevan joka kerta yhtä vaikeaa...ei niinkään itse lääkäreillä,vaan kun viet reseptin neuvontaan uusittavaksi,alkaa "tällaisen lääkkeen kohdalla tarvitaan kyllä yleensä lääkärin tarkistuskäynti"

• nainen

Miten niin Propral vaatii säännöllistä käyttöä ?
        Mielestäni se on juuri sellainen, jota voi ottaa tilanteissa, näin ainakin minulla. Toki tiedän ihmisiä, jotka käyttävät sitä jännitysoikeisiin ja sydämen tykytykseen päivittäin. Minulle nimenomaan lääkäri määräsi tarvittaessa. Ja myös neuvoi niin.

• minulla
        nainen kirjoitti:

Miten niin Propral vaatii säännöllistä käyttöä ?
        Mielestäni se on juuri sellainen, jota voi ottaa tilanteissa, näin ainakin minulla. Toki tiedän ihmisiä, jotka käyttävät sitä jännitysoikeisiin ja sydämen tykytykseen päivittäin. Minulle nimenomaan lääkäri määräsi tarvittaessa. Ja myös neuvoi niin.

Itsekin syön vain tarvittaessa Propalia 40 mg, mutta pitäisi syödä enemmän, että tehoaisi, koska tällä hetkellä en huomaa mitään positiivista vaikutusta.

• Roone

Määrät kuulostavat mielestäni turhan isoilta tarkoitukseen. Toki salpaajia käytetään myös täysin muihin tarkoituksiin. Jolloin.
        määrät. Toki kasvavat

• jännittäjä

Itselleni (mies 89kg) ei yksi 40 mg Propral riitä mihinkään. Käytän sitä vain jännitystilanteissa ja tänään esitelmässä otin 100 mg ja vielä olisi varmaan saanut olla enemmänkin ilman, että olisi tuntunut huimausta.

• Käyttäjä

Minulla on tuota 15 mg opamoxia määrätty esiintymisjännitykseen ja purkissa lukee, että tarvittaessa yksi kappale. Se ei mulle riitä, vaan olen ottanut jopa 6 kappaletta kerralla ja siltikään ei tunnu tehoavan kunnolla. Ainoastaan tulee uninen olo ja tekee mieli ottaa nokoset kotiin tultua, joka tosin saataa sitte venähtää.. Tietääkö kukaan, että onko parempaa lääkettä ???????

• kaksin aina kaunihimpi

Minullakin on esiintymisjännitykseen opamoxia ja propralia. Yksinään ne ei mielestäni vaikuta riittävästi, mutta yhteisvaikutus on hyvä.

Otan 1 (joskus 2 kpl) opamoxia (15 mg) ja 1-2 probralia (40 mg) noin 1-1½ tuntia ennen esiintymistä. Ja toistaiseksi on mennyt hyvin.

• äxä

Diapam, Opamox, ym. on hiukan huonoa varsinaiseen paniikkiin ja esiintymishäiriöön. Diapam ei auta kuin krapulaan ja silloinkin saa syödä heti 40 mg. Samaa kastia Opamox.

Mutta paniikkiin ja esiintymisjännitykseen, ym. "oikeisiin" paineisiin auttaa Xanor todella hyvin. Vaihtoehto on Alprox, samaa ainetta eri purkissa.

• Anonyymi

Minulla on Opamox 15 mg. Käytän sitä tuntia ennen nukkumaanmenoa. Sitten käytän sitä ,esim kun menin hammaslääkäriin, otin yhden. Samoin, kun on joku jännittävä tilanne. Painan 65 kg. Tuo määrä riittää minulle.

• Anonyymi

Vanha ketju mutta kommentoin.Propral 10 mg vie kaikki jännitykset.Hirmu väsy tulee kun vaikutus lakkaa.Aika helposti myös päänsärky...
      En millään pystyis käyttämään enempää..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe