Minulla on vessassa lähes 20v bidee vipuhana mallia Oras Vega. Jo pitemmän aikaa se on kuumalle puolelle kääntäessä alkanut huutamaan ja jopa tärisemään hillittömästi. Olen useasti yrittänyt irrottaa säätöosaa, mutta kiinnitysmutteri ei ole auennut sprayöljystä, naputtelusta yms. huolimatta. Yhden Oraksen heiveröisen hylsynkin (~10€) onnistuin jo vääntämään pyöreäksi, mutta sain sen vaihdettua kaupassa ehjään. Tänään viimein nitkahti auki ja syy oireiluun taisi selvitä.
Kuvittelin että kuumalla puolella on ehkä suodatin johon on kertynyt roskaa, mutta sellaista ei löytynyt. Säätöosa näyttää aivan uudenveroiselta ja siistiltä, mutta sen alaosan punaisiin tiivisteisiin oli kertynyt kalkkia. Nämä puhdistuivat helposti, mutta tiivisteiden vastinpintoihin hanarungossa oli pinttynyt enemmänkin kalkkia ja karstaa. Yritin varovasti parilla muovisuikaleella irrottaa noita metallipintaa naarmuttamatta. Kalkki enimmäkseen irtosikin, mutta ihan siistille puhtaalle metallipinnalle en pohjaa saanut (liekö mukana jo syöpymiäkin).
Kasasin hanan uudestaan (säätöosan olisi tietty voinut samalla uusia), ja kas kummaa - hanahan toimii! Oiskohan niin, että kiristysmutteri on uudesta asti ollut turhan löysällä ja tiivisteet ovat vähän falskanneet ja sen takia mutterikin oli pinttynyt jumiin? Aivan omituista miten kuumaa vettä hanasta nyt saa, ja ilman minkäänlaista ulvomista ja tärinää. Voi tosin olla että fiksaus ei ole pitkäikäinen, onhan hanallakin jo jonkin verran ikää.
Oraksen vipuhanan tee-se-itse-fiksailut
Anonyymi
0
163
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289