Kaupassa käyminen ahdistaa. Ihmiset on jotenkin niin nyrpeitä, kulkevat kuin kuninkaat ja odottavat että muut väistävät. Siitä ahtaimmasta välistä pitää tunkea ohi. Teen tilaa ja menen aina mahdollisimman kiinni hyllyä, vaikka oikeasti minun pitäisi saada ottaa tuotteeni hyllystä kun en muutenkaan seiso keskellä kulkuväylää. Sitten huokaillaan ja ollaan niin kyllästyneitä että eivät päässeet nopeammin ohi. Mikään ei ole hyvä.
Minä olen kohtelias, enkä katso ketään nenänvartta pitkin, kun ei ole siihen varaa. Ja tuskin silloinkaan katsoisin ja edellyttäisin jotain erityiskohtelua, vaikka olisi siihen varaa. Minulle on opetettu lapsena perus käytöstavat, joita tänäpäivänä harvoin enää näkee.
Kaupassa käyminen
6
129
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin osaat tulkita ihmisten silmistä nyrpeyden,kun maski peittää puolet kasvoista.
- Anonyymi
Ei osalla ole maskia kasvoillaan lainkaan. Ja kehonkieli kertoo paljon, vaikkei suuta näkisikään. Silmät ja katse kertoo samaa tarinaa kuin kehonkieli ja olemus.
Ei minusta ole vaikeaa nähdä ihmisten lävitse. Ja väittäisin ettei suun alue ole kovinkaan tärkeä nähdäkseen mikä on henkilön mieliala. Silmät ja kulmat ehkä tärkeimmät. Tai sitten vain huomaan herkemmin sen mihin toiset eivät kiinnitä huomiota?
- Anonyymi
Nyrpeys ei ole huonoin vaihtoehto. Ole vain tyytyväinen jos saat rauhassa käydä kaupassa. Ikävämpää olisi naureskelu ja haukkuminen siinä kuuloetäisyydellä ja usko pois on sitäkin tullut joskus vastaan. Itselläni kun käyn pyörällä kaupassa niin maskin käyttö hengästyttää sitten.
- Anonyymi
Uskomatonta miten röyhkeitä ihmiset voi olla. Kai se laumasieluisuus on niin tärkeää joillekin. Tai sitten he eivät vain voi sille itse mitään, kun heillä on se geeneissään. Parhain tilanne olisi kuin osaisi vain poistaa mielestään ne turhat ympäristön ärsykkeet.
Tuossa tilanteessa varmaan ottaisin melunestokuulokkeet käyttöön, kun en vain jaksaisi kuunnella lampaitten räävintää. Riittää kun katsoo sitä harmaata massaa, kun kaikki pukeutuu samaan väriin, samoihin vaatteisiin ja lista vain jatkuu. - Anonyymi
Eihän pyörällä polkiessa tarvitse käyttää maskia, ellet sitten halua välttää katu- tai siitepölyä. Jos kunto on edes kohtuullinen, hengitys tasaantuu pyörämatkan jälkeen nopeasti (vielä nopeammin jos hidastaa hieman ennen kaupalle saapumista). Sen jälkeen maskin voi laittaa kauppaan sisään mennessä eikä enää hengästytä.
- Anonyymi
Minä en välitä muista kaupassa liikkuvista ihmisistä muuten kuin kierrän maskittoman vähän kauempaa. En edes katsele muita ihmisiä kuin senverran etten kävele päin. Keräilen ostokseni ja maksan ne. Käytän vieläpä mieluummin itsepalvelukassaa jos sellainen on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232578- 1351974
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151301Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631286HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271143En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771141Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351132Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451099- 961093
Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841058