Masentunut kumppani

Anonyymi

Hän jatkuvasti valittaa jostain, koko ajan on jokin huonosti, huutaa, raivoaa, lyö, heittelee esineitä minua päin. Pienemätkin vastoinkäymiset johtaa tunteja kestävään asian puimiseen ja itkun kuntelemiseen. Itkua saa kuunella päivittäin.

Tuntuu, että oma jaksaminen on äärirajoilla. Sitä päivittäistä itkemistä, rypemistä yms ei jaksaisi vain enää. Erotakkaan en voi, koska hän ei jättäisi minua todennäköisesti rauhaan, koska asun vielä vanhemmillani ja pitävät hänestä yli kaiken. Tuntuu etten vain pysty enää. Hän käy psykiatrilla kerta viikkoon.

Mitä voisin tehdä? Voisinko itse mennä puhumaan jollekkin omasta olosta?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä se ratkaisu on se, että jatkat omaa elämääsi, ilman häntä.

      Olet ilmeisen nuori henkilö ja tuo tulee loppumaan jossakin vaiheessa jokatapauksessa. Teet itsellesi palveluksen, mitä nopeammin saat tuon lopetettua.

      Tylyähän se on, mutta näin se vaan menee.

      Terveisin elämää nähnyt ja kokenut viiskymppinen.

    • Anonyymi

      Mitäs sitten jos loukkaannut kun hän lyö tai heittää sinua päin esineitä?

      Tuohan on itsen kidutusta jos yrität väkisin kestää tuollaista.
      Miten itsetuntosi on noin heikko että koet velvollisuudeksesi pysytellä tuollaisessa suhteessa joka myrkyttää elämäsi ja jossa on vaaran merkit läsnä?

      Sinun pitää kehittää itsekunnioitustasi sillä ei kenenkään pidä sietää tuollaista käytöstä jossa terveytesikin on vaarassa.

      Jos vanhempasi pitävät henkilöstä joka on väkivaltainen sinua kohtaan niin suosittelen myös muuttamaan pois vanhempien mahdollisimman pian sillä heidän pitäisi suojella sinua väkivaltaisuuksilta ja muilta ongelmilta.

      Mitä pikemmin hankkiudut eroon tästä tyypistä sen parempi sillä tilanne voi vielä eskaloitua pahasti.

    • Anonyymi

      Väkivalta ei ole oikein,vaikka olis kuinka masentunut.Oli se henkistä tai fyysistä tai molempia.

    • Anonyymi

      Todella vahvat B-vitamiinit saattaa niihin raivonpuuskiin auttaa, vaikuttaa että hermostovitamiinit vähissä kun noin herkästi hermot menee.

      • Anonyymi

        Väsymys, johon voi vaikuttaa moni muukin asia kuin B-vitamiinit, tekee kanssa aika ärtyneeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väsymys, johon voi vaikuttaa moni muukin asia kuin B-vitamiinit, tekee kanssa aika ärtyneeksi.

        Mutta ei se väsymys oikeuta väkivaltaan.Eiköhän jokainen ole joskus väsnyt mutta ei se väkivalta ole ratkaisu siihen väsymykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei se väsymys oikeuta väkivaltaan.Eiköhän jokainen ole joskus väsnyt mutta ei se väkivalta ole ratkaisu siihen väsymykseen.

        No mikä oikeuttaa väkivaltaan? Silti sitä tapahtuu.

        Ei ihminen aina toimi sen mukaan mikä on oikeutettua, järkevää tai muuten vaan odotettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä oikeuttaa väkivaltaan? Silti sitä tapahtuu.

        Ei ihminen aina toimi sen mukaan mikä on oikeutettua, järkevää tai muuten vaan odotettua.

        "Eiköhän jokainen ole joskus väsnyt"

        Piti vielä tähän kirjoittaa että väsymystä on montaa laatua. Kun tavallinen työssäkäyvä ihminen valittaa että on väsynyt ja menee nukkumaan, herätäkseen virkeänä töihin, on se aika eri asia kun ihminen on väsynyt vuosia tai vuosikymmeniä jatkuneiden, keskimäärin kolmen tunnin yöunien jälkeen.

        Sen lisäksi väsyä voi muillakin mekanismeilla kuin unen puutteella tai fyysisellä kuormituksella ja ne voi todellakin ajaa ihmisen sellaiseen ärtymykseen että ei tarvi pudota kuin nuppineula lattialle niin pää räjähtää.

        Jos ei ole tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa itse kokenut, ei voi ymmärtää mistä on kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eiköhän jokainen ole joskus väsnyt"

        Piti vielä tähän kirjoittaa että väsymystä on montaa laatua. Kun tavallinen työssäkäyvä ihminen valittaa että on väsynyt ja menee nukkumaan, herätäkseen virkeänä töihin, on se aika eri asia kun ihminen on väsynyt vuosia tai vuosikymmeniä jatkuneiden, keskimäärin kolmen tunnin yöunien jälkeen.

        Sen lisäksi väsyä voi muillakin mekanismeilla kuin unen puutteella tai fyysisellä kuormituksella ja ne voi todellakin ajaa ihmisen sellaiseen ärtymykseen että ei tarvi pudota kuin nuppineula lattialle niin pää räjähtää.

        Jos ei ole tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa itse kokenut, ei voi ymmärtää mistä on kysymys.

        No totta kai saa olla väkivaltainen rakastamaansa ihmistä kohtaa ja varsinkin väsyneenä. Ja tietysti se rakastamansa ihminen on se johon sen voi kohdistaa. Hitto kun mä en ymmärtänyt että rakkautta voi väsyneenä osoittaa noin. Ja totta kai kumppanin pitää hyväksyä toisen väsyneenä tekemä väkivalta.Väsyneenä tehty väkivalta on siis ihan hyväksyttävä syy. Eihän tossa sitten ole mitään ongelmaa kun väkivalta pitää hyväskyä jossa pinna on kireellä.Hienoa.Siitä vaan kaikki hakkaamaan kumppania kun pinna on kireellä.


    • Anonyymi

      Sinun on syytä irrottautua tuollaisesta "ystävyydestä"! Sinä et ole psykiatrinen hoitaja. Älä anna tuon masentuneen tuhota elämääsi!

      Vanhempiesi velvollisuus olisi suojella sinua sairaalta ihmiseltä, joka tekee pahaa jälkeä sinuun.

    • Anonyymi

      Koska hän käy psykiatrilla säännöllisesti hän syö myös lääkkeitä. Nämä lääkkeet saavat hänessä aikaan tuollaista käytöstä.

      Tämän asian kun tiedostat ja sisäistät toivottavasti osaa vetää johtopäätökset. Eli hän ITSE ei ole tuollainen sisimmässään eikä varmaan omasta tahdostaankaan vaan lääkäri on saattanut lääkepökkyrään. Aivan sama tilanne kuin huumeita tai viinaa käyttävä voisi käyttäytyä niiden vaikutuksen alaisena.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      421
      1781
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      180
      1423
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      942
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      117
      895
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      876
    Aihe