saako las palmasissa pottumuussia ja lihapullia,
paikkojen nimiä?
tietääkö.
20
1154
Vastaukset
- jee
kyllä saa sekä myös hernekeittoa. paras ruoka siellä muuten varmaan onkin suomalainen ruoka. :)koska paikallista ruokaa ei ole muuta kun ne surkeat kanarian perunat.
- canariona
Vastauksesi on tyypillinen tuulipukuturistin heitto, mutta niin oli alkuperäinen kysymyskin.
Ensinnäkin Las Palmasissa vai Gran Canarian saarella?
Lihapullista en tiedä Las Palmasissa, mutta huippuhyviä ravintoloita toki löytyy montakin.
Mitä taas "papas arrugadas" eli perunoihin tulee, niin ei taida "jee" niitä tunteakaan...
Surkeeta, surkeeta on matkustaa tuolla mentaliteetillä... - Hauskaa lomaa
canariona kirjoitti:
Vastauksesi on tyypillinen tuulipukuturistin heitto, mutta niin oli alkuperäinen kysymyskin.
Ensinnäkin Las Palmasissa vai Gran Canarian saarella?
Lihapullista en tiedä Las Palmasissa, mutta huippuhyviä ravintoloita toki löytyy montakin.
Mitä taas "papas arrugadas" eli perunoihin tulee, niin ei taida "jee" niitä tunteakaan...
Surkeeta, surkeeta on matkustaa tuolla mentaliteetillä...En minäkään niitä lihapullia lähtis kanarialle syömään..mutta.... jokainen syö mitä syö, ja pukeutukoon vaikka tuulipukuun, ei häiritse minua.
Tuo mentaliteetti on jokaisen oma asia, eikä se varmaan häntä haittaa, joten älä sinäkään turhaan surkuttele.
HAUSKOJA LOMIA KAIKILLE !! - Con...
Hauskaa lomaa kirjoitti:
En minäkään niitä lihapullia lähtis kanarialle syömään..mutta.... jokainen syö mitä syö, ja pukeutukoon vaikka tuulipukuun, ei häiritse minua.
Tuo mentaliteetti on jokaisen oma asia, eikä se varmaan häntä haittaa, joten älä sinäkään turhaan surkuttele.
HAUSKOJA LOMIA KAIKILLE !!kuinka ymmärtäväinen oletkaan.
Surkuttelu tai nauruttelu... - Ei haittaa
Con... kirjoitti:
kuinka ymmärtäväinen oletkaan.
Surkuttelu tai nauruttelu...Niimpä,itse jokainen lomansa viettää aivan niin kuin mukavalta tuntuu, sehän on loman tarkoitus, että on hyväolla ja kerätä taas voimia
tulevaan arkeen, "vaikka kanarialla lihapullia syöden tuulipuku yllä."
>> Surkuttelu tai nauruttelu... - mutta
Ei haittaa kirjoitti:
Niimpä,itse jokainen lomansa viettää aivan niin kuin mukavalta tuntuu, sehän on loman tarkoitus, että on hyväolla ja kerätä taas voimia
tulevaan arkeen, "vaikka kanarialla lihapullia syöden tuulipuku yllä."
>> Surkuttelu tai nauruttelu...lippis pitää kans olla...
- canariona
vielä vaivautunut vastaamaan, että mistä niitä lihapullia haet? Las Palmasista vai muualta saarelta? Jos tarkennat hieman, niin voisit saada tietoakin.
Ja tälle "ymmärtäväiselle" kirjoittajalle. Etpä tainnut oikein ymmärtää pointtiani. En yrittänytkään kritisoida kenenkään lihapullahimoja tai tuulipukua. Vaan pelkästään sitä, että matkustetaan pystymättä löytämään muuta kuin juuri muussia tai hernekeittoa. Kyllä todellakin Gran Canarialla saa herkullista ruokaa muualtakin kuin vain suom. ravintoloista. Saa jopa uusien kotimaisten perunoiden vertaisia "papas arrugadas". Kokeilkaa ja nauttikaa vaikkapa "papas negras", kulinaarinen kokemus vailla vertaansa!- ymmärtäväinen
Enpä usko että tuo lihapulla etsintä johtuisi siitä etteikö pystyttäisi etsimään näitä paikallisia herkkuja, vaan ennakkoluuloista,
ei uskalleta kokeilla uusia makuelämyksiä.
Niin että hauskaa ja virkistävää lihapullalomaa
heille ketkä sitä kaipaavat!!!
(Itse olen erittäin utelias, ja kokeilen kaikki mahdolliset uudet ruokaelämykset reissuillani)
- matkamies
Tätä lihapullajuttua voisi verrata siihen, että etelässä iskisi hiihtohalut ja ehdottomasti pitäisi löytää lunta ja sukset. Mutta miksi lähteä etelään hiihtämään, kun täällä se on paljon helpompaa ja varmempaa.
- naurattaa
Hih..hih...etelään voi aina ottaa ne lihapullat mukaankin kotoa ja naatiskella siellä etelän lämmössä vähän härskejä lihapullia ja loma on täydellinen.
Tuskin nämä lihapulla/tuulipuku-turistit haluavatkaan hiihtää...
- Tuuristi
Mun mielestä tuossa kysymyksessä on ihan selkeästi, että "Las Palmasista". Eiköhän se kerro tarpeeksi selkeästi, että mistä kaupungista on kyse?
Toiseksi, on ikävää ilkkua muiden tapaa matkustaa. Jollekin "uudeksi ja ihmeelliseksi" riittää vieras maa ja kulttuuri, lentomatka, hotelli, kieli... Ehkä siinä voi sitten hakea jotain tuttua ja turvallista suomalaista. Mitäpä pahaa siinä olisi? En ymmärrä.- Ymmärtäväinen
Olen aivan samaa mieltä, kuin "turisti"
Jokainen lomailee niinkuin itselleen parhaalta tuntuu, se on sitä oikeata lomaa. - reissaaja...
Ymmärtäväinen kirjoitti:
Olen aivan samaa mieltä, kuin "turisti"
Jokainen lomailee niinkuin itselleen parhaalta tuntuu, se on sitä oikeata lomaa.Samoilla linjoilla edellisten kanssa...
Vaikka maailmaa on paljon nähty ja yleensä eletty paikallisten tavoin ja syöty myös, niin nyt lasten myötä olen oppinut, että joskus väsymyksen iskiessä yksi tuttu, kunnolla syöty ateria voi pelastaa päivän... ja vielä seuraavankin.
Että ei aina kannata lähteä arvostelemaan toisia varsinkin kun ei tiedä kysymyksen taustoja...
Mukavia matkoja kaikille ;)
PS. Sitä paitsi saahan tuollaisilla kysymyksillä ainakin keskustelua aikaiseksi... Ehkäpä tässäkin sitä haettiin:) - canariona
selvitä asiaa, sillä monella on tapana sanoa lentävänsä - matkustavansa Las Palmasiin, Malagalle jne. Kuitenkin matka suuntautuukin sitten Puerto Ricoon tai Fuengirolaan. Siis aivan eri asia, niin kuin jokainen matkustanut tietää.
Jopa lentokentälläkin tai koneessa kerrotaan lennettävän Las Palmasiin, vaikka kentän nimi on ollut jo vuosikausia "Aeropuerto de Gran Canaria" eikä "... de las Palmas".
Sekaannus on siis aivan ilmeistä!
Siis koska sanomasi mukaan on selvästi kysymys Las Palmasin kaupungista, niin vastaukseni olisi: En tunne ainoatakaan suomalaista ravintolaa siellä nykyisin. Kertokaa viisaammat parempaa tietoa.
- alkuperäinen.
... palaa viikonloppuna asiaan maha täynnä !!!
- matkustaja
Kyllä saa, ja vaikka ruotsalaista keltaista hernekeittoa. Suosittelen kuitenkin paikallisia herkkuja valkosipulilla ja oliiviöljyllä valmistettuja terveellisiä ruokia, joissa merisuola antaa makua. Terveelistä.
- jnllkl
leena käy lihapullalomalla
- Las Palmas?
Hauska vanha juttu!
Erityisen hauskaa on se, etteivät monetkaan vastaajat näyttäneet ymmärtävän
mikä on kysymyksessä oleva paikka, Las Palmas! - ryppyperuna
Las Palmas? kirjoitti:
Hauska vanha juttu!
Erityisen hauskaa on se, etteivät monetkaan vastaajat näyttäneet ymmärtävän
mikä on kysymyksessä oleva paikka, Las Palmas!Jos vielä vähän selvennetään niin Gran Canarian lentokenttä on nimeltään Gando,söipä lomallaan mitä tahansa tai olipa menossa minne vaan Gran Canarialla.
- 12¨19
Jos pullahätä on suuri niin mene Ikeaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822