Olin kuukausi sitten vaivasenluun leikkauksessa, jossa vääntynyt varvas suoristettiin luuduttamalla löystynyt 1. jalkapöydänluun nivel alimpaan nilkkaluuhun. Kyse on Lapiduksen menetelmästä. Vaivasenluun leikkausmenetelmiähän on monia. Tässä säästetään itse varvasta ja sen niveltä, ja suoristus tehdään ylempää jalkapöydästä.
Vaivasenluu suoristui, mutta isovarvas on edelleen kuukauden jälkeen lähes liikkumaton, ja osittain tunnoton, vaikka sitä ei edes leikattu. Kuin se ei pääsisi liikkumaan ylöspäin, eikä paljoa alaspäinkään, vaan jää täysin jumiin tuohon 1. ja 2. varpaan välissä olevaan jalkapöydän yläreunaan, jossa tuntuu jalkaterän sisällä kovalta kuin kaksi luuta, jännettä tms. kovaa hankaisi yhteen eikä pääsisi liikkumaan. Mistäköhän on kysymys..? Lääkäri ei selittänyt miksi näin on, mutta sanoi, että palautuu, mutta tunne on niin outo, että olen epäileväinen. Paraneminen etenee muuten, mutta tuo nivelen täydellinen jäykkyys ihmetyttää kovasti.
Onko täällä joku joka olisi läpikäynyt saman Lapidus-leikkauksen? Olisi hienoa kuulla jonkin toisen kokemuksia. Miten toipuminen on edennyt ja oletko tyytyväinen lopputulokseen?
Vaivasenluuleikkaus (Lapidus) kokemuksia
2
2178
Vastaukset 2
- Anonyymi
Pian 7 viikkoa lapiduksen leikkauksesta, isovarpaaseen tehtiin myös akinin osteotomia. Isovarvas liikkuu kyllä mutta ei yhtä hyvin kuin toisen jalan. Onko sinulla luutunut ongelmitta?
Minulla on jostain syystä nilkka aika jäykkä koukistusliikkeessä ja reilusti turvotusta jalkaterässä. - Anonyymi
Kohta neljä viikkoa Lapidusleikkauksesta. Edelleen paljon särkyä, sellaista nyppivää hermosärkyä. Jalassa paljon tunnottomia alueita, mutta pystyn kävelemään hoitokengän ja sauvojen avulla niin, että leikatulle jalalle tulee kevennetysti painoa.
Onko muilla kokemuksia siitä, koska säryt lakkasivat? Ne häiritsevät yöunta lääkkeistä huolimatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48930Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15798Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497769- 46697
- 41624
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586- 35563
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE170528Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37520- 44470