Puutarhaan tuomisia?

Nimetön

Mitäpäs kasviostoksia olette ostaneet Virosta?
Olisin kiinnostunut ihan tomaatin ja paprikan taimista, löytyyköhän?

9

3525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyn usein

      Moi!

      Taimimyymälät kesäksi oli vasta rakenteilla ainakin Ülemisten ja Mustamäen ostoskeskusten parkkipaikoille... Olisin itsekin ostanut eilen mutta ei ollut vielä.

    • Suomessa

      Lajista riipuen kannattaa ottaa huomioon Suomen selvästi kylmempi talvi kuin mitä etelävirossa on. Muista myös kasvi- ja eläintaudit. Kaikkea ei saa suoda Suomeen tautien takia.

      • Alkuperäinen bee

        joo tiedän kyllä kestävyys ongelman ja siksi lähinnä yksivuotisia ajattelinkin.
        Tyrni kiinnostaa kovasti myös.

        Onkos tietoa mistä näen, mitä ei saa tuoda suomeen tautiriskin takia?
        Nyt ollaan molemmat EU-maita, niin onko vieläkin rajoituksia tuonnissa?


      • kasveista
        Alkuperäinen bee kirjoitti:

        joo tiedän kyllä kestävyys ongelman ja siksi lähinnä yksivuotisia ajattelinkin.
        Tyrni kiinnostaa kovasti myös.

        Onkos tietoa mistä näen, mitä ei saa tuoda suomeen tautiriskin takia?
        Nyt ollaan molemmat EU-maita, niin onko vieläkin rajoituksia tuonnissa?

        löytyy sivulta http://www.tulli.fi/fi/02_Yritykset/02_Tuonti_kolmansista_maista/05_Muut_maaraykset/04_Muut_tuontirajoitukset/index.jsp Yleensä kasvien osto turvallista puutarhoista. Ne on tarkistettu tulipoltteen jne tautien ehkäisemiseksi.
        Toreilta jne vopi olla eriasia. Olen 6 vuotta luotsannut kasvimatkoja Viroon ja kertaakaan emme ole pettyneet.


      • määräykset
        Alkuperäinen bee kirjoitti:

        joo tiedän kyllä kestävyys ongelman ja siksi lähinnä yksivuotisia ajattelinkin.
        Tyrni kiinnostaa kovasti myös.

        Onkos tietoa mistä näen, mitä ei saa tuoda suomeen tautiriskin takia?
        Nyt ollaan molemmat EU-maita, niin onko vieläkin rajoituksia tuonnissa?

        löytyvät sivulta http://www.tulli.fi/fi/02_Yritykset/02_Tuonti_kolmansista_maista/05_Muut_maaraykset/04_Muut_tuontirajoitukset/index.jsp eli tulipolte jne. http://www.kttk.fi/data/kso/Kasvintarkastus/Kasvintuhoojat/tulipolte.htm
        Kannattaa ostaa kasvihuoneilta-puutarhamyymälöistä. Kasvit on tarkistettu. Olemme 6 vuotta kiertäneet ympäri Viroa ja kertakaan emme ole pettyneet kasveihimme.


      • suosittu
        Alkuperäinen bee kirjoitti:

        joo tiedän kyllä kestävyys ongelman ja siksi lähinnä yksivuotisia ajattelinkin.
        Tyrni kiinnostaa kovasti myös.

        Onkos tietoa mistä näen, mitä ei saa tuoda suomeen tautiriskin takia?
        Nyt ollaan molemmat EU-maita, niin onko vieläkin rajoituksia tuonnissa?

        viljelmiä paljon http://www.astelpaju.ee/index.php?s=astelpajust&f=kasulikkus ihan suomeksikin.
        Sitten kruisaamaan kasvattajiin http://www.ee/index.php?Ari/Pollumajandus/Aiandus Josko löytyis astelpajua matkan varrelta. Oulunkylän siirtolapuutarhassa on 3 metriä korkea Tyrni ja sato sen mukainen


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe