Kingit on luettu läpi, ja "kauhun kuningas" ei ole kyllä mielestäni mikään kuningas.
Kingin kirjat ei vain yksinkertaisesti pelota lukea illalla sängyssä ja ne on todella pitkäveteisiä.
Sitten olen lukenut Outoja tarinoita ja kehrääjä ja mitä näitä muita on. Ei. Lasten iltasatuja. Äitini kertoi sellaisia kun olin pieni.
Nyt olen lukenut ensimmäistä kertaa Blattyn Manaajaa. Se on pelottava kirja vaikka se ei Blattyn mukaan pitänyt olla. Se on ensimmäinen kirja joka on tuonut mukanaan painajaisia.
Osaatteko suositella jotain vähintään yhtä pelottavaa kuin Manaaja?
Pelottavat kirjat
6
741
Vastaukset
- Anonyymi
Saman kirjailijan Legion?
Clive Barkerin Veren Kirjat kannattaa tsekata ja kaivella divareista Markku Sadelehdon toimittamia antologioita. Suomalaisista kannattaa kokeilla Marko Hautalaa, muuta kunnollista kauhua ei Suomesta sitten löydykään. Stephen King kirjoittaa hyvällä ja sujuvalla tyylillä. Olen kaksi kertaa aloittanut lukemaan hänen kirjaansa "It". Toisella kerralla pääsin ehkä noin puoliväliin, toisella vähän puolenvälin yli. Vaikka King on sujuva kirjoittaja, niin hän kuvailee asioita aika pikkutarkkaan ja lopulta kirja alkoi hypnotisoida uneen.
Yritän vielä joskus lukea jotain Stephen Kingiä, mutta en Ittiä (en ainakaan vielä lähitulevaisuudessa).
- Anonyymi
Itin luin joskus 1990-luvun alussa varhaisteininä, ja pidin kirjasta kovasti. Pari vuotta sitten päätin lukea kirjan uudelleen, ja täytyy tunnustaa, että teos ei ollut ollenkaan niin jännä kuin muistin, vaan lähinnä tylsä ja ylipitkä.
- Anonyymi
Unohditte välistä vanhat suomalaiset ,kauhu kertomukset tuosta löytyy musta paholainen.
- Anonyymi
Lue Saatana saapuu Moskovaan
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv1443641"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?722206Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p641938Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am971911- 191869
Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.91714Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m171581- 791564
Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko111370Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!
Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu1251353