Yksinäisyys

Anonyymi

Yksinäisyys, masennus, alakuloisuus,elämänilon puuttuminen kaikki kulkee käsi kädessä. Millä tavoin yritätte parantaa yksinäisyyden tuomaa epätoivoa? Jos sinulla ei ole ketään kenelle puhua haetko ammattiapua vai jäätkö yksin murehtimaan? Tuntuuko ettei elämällä ole enää mitään hyvää annettavaa? Itsellä kaikki voimat on aivan loppu ja elämä näyttää aika toivottomalta. On yritetty jo vaikka mitä, tuloksetta. Alan olla jo erakoitunut kaupassa käynti alkaa olla jo ylipääsemätön ongelma. Sängynpohjalla lojumista tv surffailua tätäkö tää elämä nyt vaan on?

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et ole ainoa jolla elämä tollasta, samaa täälläkin.

      • Anonyymi

        Tänään on ollut huono päivä.
        Olen todennut sen tylsän asiallisesti. Ei mitään vetoa. Kuitenkin olen tehnyt päivän hommat loppuun, ja odottelen että kohta pääsen nukkumaan.

        Kokemuksesta tiedän, että huomenaamulla on paljon paremmin.
        Ei oo kukaan soittanut tänään, enkä viiti ite soitella kenellekään.
        Kun ovat parisuhteessa, niin ei heidän tartte kun on toisensa.
        Minkälainen se suhde sitten on, voi olla huonokin.

        Itelleni on hyvä se kun oon oppinut toteamaan, että just nyt on tylsää ja yksinäistä, - mutta se on vain nyt. Aamulla on paremmin.

        Hyviä öitä, kyllä tämä tästä.
        Kiva kun ootte siellä, niin saa jollekin kertoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään on ollut huono päivä.
        Olen todennut sen tylsän asiallisesti. Ei mitään vetoa. Kuitenkin olen tehnyt päivän hommat loppuun, ja odottelen että kohta pääsen nukkumaan.

        Kokemuksesta tiedän, että huomenaamulla on paljon paremmin.
        Ei oo kukaan soittanut tänään, enkä viiti ite soitella kenellekään.
        Kun ovat parisuhteessa, niin ei heidän tartte kun on toisensa.
        Minkälainen se suhde sitten on, voi olla huonokin.

        Itelleni on hyvä se kun oon oppinut toteamaan, että just nyt on tylsää ja yksinäistä, - mutta se on vain nyt. Aamulla on paremmin.

        Hyviä öitä, kyllä tämä tästä.
        Kiva kun ootte siellä, niin saa jollekin kertoa!

        Kerronpa aamutunnelmat kannustukseksi.

        Ihan hyvät tunnelmat.
        Heräsin täynnä uutta uskoa tälle päivälle.

        Eli vaikka eilen tuntui olo ontolta, niin se kokemus että "välillä vain on tylsää" pitää paikkansa.

        Tsemppiä kaikille ja iloista mieltä!
        Se iloinen mieli on asennekysymys muuten.

        Kesä on tulossa - tosin pari päivää kylmää luvassa - pian on kesä ja mielikin virkistyy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään on ollut huono päivä.
        Olen todennut sen tylsän asiallisesti. Ei mitään vetoa. Kuitenkin olen tehnyt päivän hommat loppuun, ja odottelen että kohta pääsen nukkumaan.

        Kokemuksesta tiedän, että huomenaamulla on paljon paremmin.
        Ei oo kukaan soittanut tänään, enkä viiti ite soitella kenellekään.
        Kun ovat parisuhteessa, niin ei heidän tartte kun on toisensa.
        Minkälainen se suhde sitten on, voi olla huonokin.

        Itelleni on hyvä se kun oon oppinut toteamaan, että just nyt on tylsää ja yksinäistä, - mutta se on vain nyt. Aamulla on paremmin.

        Hyviä öitä, kyllä tämä tästä.
        Kiva kun ootte siellä, niin saa jollekin kertoa!

        Tuohon haluan ottaa kantaa sen verran, että vaikka ihmiset olisivat parisuhteessa, tarvitsevat he ystäviä ja kavereita suhteen ulkopuoleltakin.
        Kuvittele vaikka itsesi tilanteeseen, että sulla olisi puoliso ja ainoastaan hänen kanssaan jakaisit kaikki päivät. Mitä siitä tulisi ?

        On myös hyvä, kun osaa myöntää itselleen, että tänään on huono päivä, koska sitten kun se edes vähän parempi päivä tulee, niin tuntuu jo paremmalta, edes sen päivän.

        On hyvä ajatella iltaisin, että huomenna on paremmin. Jos ei muun takia, niin ainakin siksi, että ehkä nukkuu yönsä paremmin.
        Ja eihän huomisesta koskaan tiedä.....

        Kiva kun kirjoittelet, ja olet olemassa!


    • Anonyymi

      Mulla ainakin huono päivä ja huono yö takana, kaikki ärsyttää ja yksin taas, tekis mieli vaan nukkua koko elämä pois. Ei tässä ole mitään järkeä.

      • Anonyymi

        Sama täällä. Mistään elämässä ei saa otetta. Olo on turta ja aikaansaamaton. Vaikka kuinka yrittäisi ei vaan jaksa. Joskus täytyy ihan miettiä jaksaako edes hengittää. Kun on pohjalla ei voi alemmas vajota. Olisi edes joku joka potkisi persauksille. Mutta kun ei ole. Oon vajonut niin alas ettei valoa näy ilosta puhumattakaan. Olo on kuin aivokuoleella tsombilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Mistään elämässä ei saa otetta. Olo on turta ja aikaansaamaton. Vaikka kuinka yrittäisi ei vaan jaksa. Joskus täytyy ihan miettiä jaksaako edes hengittää. Kun on pohjalla ei voi alemmas vajota. Olisi edes joku joka potkisi persauksille. Mutta kun ei ole. Oon vajonut niin alas ettei valoa näy ilosta puhumattakaan. Olo on kuin aivokuoleella tsombilla

        No minä potkaisen sinua persauksille!

        Siinä tuli, iso onnenpotku!
        Mutta elä kiittele, sillä jos joku antaa onnenpotkun, niin ei saa kiitellä!

        Kyllä saa otetta, kun ottaa. Ihan vaikka pikkusen.

        Ota tää päivä vielä silleen alamaissa, murehdi ihan kaikki mitä vain om mahdollista.
        Aloita huomenna heti aamusta myönteisesti, askel etteenpäin.

        Katso joku video.
        Vaikka tää:
        https://www.youtube.com/watch?v=bELbXSTSVa4

        https://www.youtube.com/watch?v=BvnDqnCfsnU


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä potkaisen sinua persauksille!

        Siinä tuli, iso onnenpotku!
        Mutta elä kiittele, sillä jos joku antaa onnenpotkun, niin ei saa kiitellä!

        Kyllä saa otetta, kun ottaa. Ihan vaikka pikkusen.

        Ota tää päivä vielä silleen alamaissa, murehdi ihan kaikki mitä vain om mahdollista.
        Aloita huomenna heti aamusta myönteisesti, askel etteenpäin.

        Katso joku video.
        Vaikka tää:
        https://www.youtube.com/watch?v=bELbXSTSVa4

        https://www.youtube.com/watch?v=BvnDqnCfsnU

        Jos ahdistunut ja/tai masentunut ihminen paranisi sillä, että hän pakottaa itsensä ajattelemaan myönteisesti, kyseiset ihmiset olisi parannettu jo aikaa sitten.

        Kysymys on jostakin syvemmästä tilasta.

        Itse katselisin enemmän hormonien, veriarvojen ja aivojen välittäjäaineiden suuntaan. Tietääkseni noihin ei pysty ajattelemisella vaikuttamaan.

        Ymmärrän että tarkoitat hyvää, mutta tuollainen teksti mitä kirjoitit vaikuttaa todennäköisesti juuri vastakkaisesti mitä tarkoitit. Itse kutsuisin sitä lässytykseksi vailla käsitystä siitä, missä mennään.


      • Anonyymi

        Toinen levoton yö takana, masentaa, ääniherkkyys, ottaa hermoon noi mopojen äänetkin kun yksin väsyneenä. Asioita pitäisi hoitaa mut tajusin et ei mitään tukiverkkoakaan niin YKSIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ahdistunut ja/tai masentunut ihminen paranisi sillä, että hän pakottaa itsensä ajattelemaan myönteisesti, kyseiset ihmiset olisi parannettu jo aikaa sitten.

        Kysymys on jostakin syvemmästä tilasta.

        Itse katselisin enemmän hormonien, veriarvojen ja aivojen välittäjäaineiden suuntaan. Tietääkseni noihin ei pysty ajattelemisella vaikuttamaan.

        Ymmärrän että tarkoitat hyvää, mutta tuollainen teksti mitä kirjoitit vaikuttaa todennäköisesti juuri vastakkaisesti mitä tarkoitit. Itse kutsuisin sitä lässytykseksi vailla käsitystä siitä, missä mennään.

        Ei onnenpotkua kannata lytätä.
        Tarkoitus kirjoittajalla on hyvä, sehän on tärkeintä. Ei tärkeintä ole se, onko siitä apua vai ei.
        Kenties se jonkun päivää piristääkin edes vähän.


    • Anonyymi

      "On yritetty jo vaikka mitä"

      No mitä on yritetty?

    • Anonyymi

      Itselleni korona-ajan alku oli järkytys, kun kaikki toiminnan mahdollisuudet ja ihmiskontaktit katosivat lähes yhdessä yössä. Henkilökohtaisia ihmissuhteita minulla on aina ollut vähän, mutta erilaisissa toiminnoissa olen tavannut "puolituttuja". Eli on ollut kuitenkin kuulumisen ja osallistumisen mahdollisuus. Korona-ajan alkuun sattui myös paikkakunnan muutto. Kesä meni vielä kohtuullisesti, mutta syksyn pimeys, eristäytyneisyys ja tapahtumattomuus sekä tietysti koronarajoitukset pikkupaikkakunnalla alkoivat käydä hermojen päälle. Ihmissuhteita ei ollut, eikä erityisemmin menopaikkoja.

      Itselläni on ollut viime vuoden puolelta joitain nettituttuja, jotka ovat kehittyneet jollain tavalla "omiksi ihmisiksi" ja tyydyttäneet sosiaalisuuden tarvetta. Äskettäin ensimmäistä kertaa olen tutustunut myös naapuriin. Tällaista juttukaveria olisin kaivannut jo puoli vuotta sitten. Olisi ollut helpompi talvi, jos olisi voinut tarinoida edes naapurin kanssa turvavälin päästä!

    • Anonyymi

      Korona ei ole mun yksinäisyyteen vaikuttanut mitenkään, samaa tää on ollut vuosikymmenen.

      • Anonyymi

        Parisuhteessa olin enempi yksin lopulta, ja ei yksinoloa tarvii pelätä, ihmisiä on maailma täynnä. Antaa sen tunteen tulla ja mennä, eikä taistele vastaan. Näin itse olen selvinny ja tsemppiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parisuhteessa olin enempi yksin lopulta, ja ei yksinoloa tarvii pelätä, ihmisiä on maailma täynnä. Antaa sen tunteen tulla ja mennä, eikä taistele vastaan. Näin itse olen selvinny ja tsemppiä!

        Ei oo korona vaikuttanut muuten kuin vain parempaan suuntaan.

        Säästynyt rahnaa, kun ei joka päivä ramppaa kaupassa.
        Uudelta vuodelta pidin sadan päivän tipaton-kuurin, oli hyvä terveydelle ja säästyi rahnaa. Nyt menee yks viiniputeli viikossa, ostan sen lauantaina. Ei paha.

        Luonne on kehittynyt, osaan olla ja viihdyn yksin, kun keksin tekemistä ja netiltä seuraan maailman politiikkaa, syvällisiä keskusteluja ja filmejä.

        Ite kirjoittelen myös eri palstoille ja yritän kannustaa ja rohkaista kanssareissaajia.
        Ikää on serran verran, että en kirjoittele ilkeitä. Kaikilla on omat ongelmansa, ja hyvä kun saavat kertoa niistä muille, ja saavat muilta ehkä hyviä neuvojakin.

        Oon ihan tyytyväinen elämääni ja toivon hyvää kevättä ja iloista mieltä kaikille!


    • Anonyymi

      Kiitos samoin! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe