Kypärän käyttö

Anonyymi

Noniin auttakaas tällästä tietämätöntä äitiä. Pitäis ostaa tytölle mopocrossi kypärä. Onko M koon kypärä sopiva n. 57cm päälle? Ja voiko sitä samaa kypärää käyttää moottorikelkan, mönkijän, mopon (ja skootterin) kanssa?

Ps. kypärä tilataan netistä joten kivijalkaliikkeeseen ei ole mahdollista päästä testaamaan.

4

597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Tokihan samaa kypärää voi käyttää kaikessa, missä kypärää tarvitaan.
      Lasithan tuo vaatii kyllä, muuten tulee kylmää ja ötököitä silmät täyteen.

Mutta koko on kyllä ihan arpapeliä sovittamatta. M-koko voi olla hyvä, tai sitten se on ihan väärä, riippuu ihan pään mallista.
      Paras olisi tietenkin jos pääsee sovittelemaan jossain. Mutta jos se ei onnistu niin eikun tilaus sisään, nettiostoksiahan voi vaihtaa ja palautella jos menee vikaan.

• Anonyymi

Ei mitään järkeä tilata netistä. Kypärien istuvuudessa niin suuria eroja merkkien välillä vaikka koko olisi sama. Esim kun itse ostin viimeksi, erään valmistajan XL kokoista en sanut päähän, toisen valmistajan XL kokoinen oli oikein mukava.

• Anonyymi

Kypärää ei koskaan pidä ostaa sovittamatta. Moottoripyöräliikkeen ammattitaitoinen myyjä osaa neuvoa oikean kokoisen valinnassa. Se ei ole hattu, vaan turvavaruste. Eikä sitä käytetä sen takia että laki vaatii. Pikkuisen liian tiukka on aina parempi kuin väljä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      94
      6592
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      460
      4697
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      126
      2647
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      137
      2369
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      0
      2121
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      32
      1146
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      70
      1053
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      53
      1020
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      103
      983
    10. Ajatteletko koskaan

Että rikoit luottamukseni?
      Ikävä
      72