rekisterikilvet

Erjushka

Tietääkö kukaan mitään linkkiä, mistä löytyisi selitykset venäläisten autojen rekkareiden numeroista? Viipuri taisi olla 47 ja Pietari 98...kiitos paljon, jos joku tietää

14

2117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reissaaja

      ...tästä on palstalla ollut joskus aiemminkin puhetta. Selailehan taaksepäin viestejä niin kenties sellainen putkahtaa esiin...(?)

      t:reissaaja

      • Erjushka

        Olit oikeassa, niin olikin ollut aikasemmin anteeksi kauheasti!!!!!


    • E.G

      Mielenkiintoinen tuo kilpisysteemi vennäällä.
      kolmekakkosessa tulee käytyä joka kesä, noin kuukauden matkan, kuten tänäkin kesänä on tarkoitus. Sit syksyllä viikon mehunjuontimatkalle viiskasiin, jätetään noi lähikaupungit väliin =)

      • Sattumoisin on jonkinlainen kokoelma rekisterikilpiä huussin seinällä kotona. Tuli tänään mieleen, että eu-suomi kilvet puuttuu (mut mä pöllin ne arthut-dementian autosta..), olisko kellään uusia venäjä kilpiä jouten. Kun ei viittis pölliä, toki talteen ottaisin jos vastaan kävelevät.


      • ArthurDent
        marko135kg kirjoitti:

        Sattumoisin on jonkinlainen kokoelma rekisterikilpiä huussin seinällä kotona. Tuli tänään mieleen, että eu-suomi kilvet puuttuu (mut mä pöllin ne arthut-dementian autosta..), olisko kellään uusia venäjä kilpiä jouten. Kun ei viittis pölliä, toki talteen ottaisin jos vastaan kävelevät.

        A ei oo miula mesessä (on muuten solmukone) EU-kilpiä. Ihan on tavalliset on.

        Eikös ne kilvet putoo jo ihan itsestään siitä sinun tuulennopeasta atmo mesestä? Ota ne vaan siitä maasta parkkipaikalta.


      • ArthurDent kirjoitti:

        A ei oo miula mesessä (on muuten solmukone) EU-kilpiä. Ihan on tavalliset on.

        Eikös ne kilvet putoo jo ihan itsestään siitä sinun tuulennopeasta atmo mesestä? Ota ne vaan siitä maasta parkkipaikalta.

        Mä kun luulin, että siinä sun maailman parhaassa autossa on terskakulutuskilvet, shit.

        Sainpaonnkesi ekasta mezeztä, siitä Kommunalkasta yhden kilven huussin seinälle:)

        Jeps, eiköhän sen Tuulennopeen matka kohti paalauskonetta ole alkanut.


    • seita1

      Wikipediasta löytyy kaikki venäjän rekisterikilvet.

      • minne mahtui?

        Miten ne kaikki sinne on mahtunut?Siellähän on miljoonia autoja.


    • Netti = aarrearkku
      • Pääpiirteitä

        Venäläisten autojen rekisterikilpien oikeassa yläkulmassa on siis aluetunnus. Se ilmaistaan pikkunumerolla. Esimerkiksi numero 10 tarkoittaa, että auton rekisteröity kotipaikka on Karjalan tasavalta.

        Leningradin oblastista tulevat autot, joiden aluetunnus on 47.
        Pietarin kaupunkiin osoittavat numerot 78, 98 ja 198.

        Venäläisten autojen kilpien pohja yleensä valkoinen.

        Armeijan ajoneuvot käyttävät mustapohjaisia kilpiä.
        Diplomaattiautojen kilvet ovat punapohjaisia ja kaupallisen kuljetuspalvelun autot (osa linja-autoista, taksit ja linjaliikennettä harjoittavat minibussit, maršrutkat) keltapohjaisia.

        Poliisiauton kilvet ovat sinipohjaiset.


      • Punapohjaiset
        Pääpiirteitä kirjoitti:

        Venäläisten autojen rekisterikilpien oikeassa yläkulmassa on siis aluetunnus. Se ilmaistaan pikkunumerolla. Esimerkiksi numero 10 tarkoittaa, että auton rekisteröity kotipaikka on Karjalan tasavalta.

        Leningradin oblastista tulevat autot, joiden aluetunnus on 47.
        Pietarin kaupunkiin osoittavat numerot 78, 98 ja 198.

        Venäläisten autojen kilpien pohja yleensä valkoinen.

        Armeijan ajoneuvot käyttävät mustapohjaisia kilpiä.
        Diplomaattiautojen kilvet ovat punapohjaisia ja kaupallisen kuljetuspalvelun autot (osa linja-autoista, taksit ja linjaliikennettä harjoittavat minibussit, maršrutkat) keltapohjaisia.

        Poliisiauton kilvet ovat sinipohjaiset.

        Erään ystäväni punapohjaiset kilvet varastettiin vähän aikaa sitten autosta Pietarissa. Auto ei kelvannut, mutta kilvet kiinnostivat.


    • kilpikonna rus
      • Tattista!

        Kiitos, hyvä idea, hyvä tieto! Kännykässä kulkee kaikki mukana.


    • Mitä tarkoittaa venäläisissä kilvissä oleva ensimmäinen kirjain? Siitä ei ole mitään mainintaa missään va eikö se tarkoita mitään. Olen kuullut joitain juttuja mutta en tied pitääkö ne paikkaansa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe