Niitattu Buster

Anonyymi

Eikö vanhemmat niitatut Busterit olleet niitä huonoja jotka vuotavat? Onko myös uusi XSr vielä niitattu Buster? Voiko niihin luottaa?

5

1879

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niittaus sinänsä ei tee huonoa tai hyvää. 70/80-luvun taitteessa Bustereissa oli valtavia laatuongelmia. Niitit löystyivät vuotavaksi parissa vuodessa ja perälaudat hajosivat jopa reilusti suurinta suositeltua pienemmällä teholla. Suuri ihme, että Busterin maine kesti tuon.

Toisaalta 60-luvun Kello veneessämme yksikään niitti ei ole koskaan vuotanut. Pääosin tuo on hitsattu, mutta on pohjassa kymmeniä niittejäkin.

• Anonyymi

On joo ihme, että niitä aaltopeltipohjaisia vuotavia paskakasoja ihmiset osti, ja vielä suurempi ihme, että niillä on huima kysyntä vielä nyt ikivanhoinakin. Järkyn näköisiäkin vielä.

Ei voi tajuta, ei.

• Anonyymi

Minulla oli XS parikymmentä vuotta, sen jälkeen vaihdoin suurempaan. Käsitykseni on, että siinä sai aikaan niittivaurioita kovakourauseilla käsittelyllä, kaksi kertaa tapahtui minulle.

Ensimmäisellä kerralla vene nostettiin jääsohjosta vetämällä köydestä joka oli sidottu auton vetonuppiin, samalla se kuljetettiin paksussa lumessa kadulla joitakin satoja metrejä vetämällä, jolloin se törmäsi johonkin. Keväällä havaittiin vuotava niitti, josta selvittiin kiristämällä sitä.

Toisella kerralla ääriään myöten kuormattu vene törmäsi maksimivauhdissa isoon aaltoon ( en itse kuljettanut, olisin ollut varovaisempi ) , ja todenäköisesti törmäyksen voimasta yksi niitti löystyi. Tämän joutui vaihtamaan, kirisämisellä ei saavuttanut täyttä tiiviyttä.

En tiedä onko uudessa XS:ssä sama niittirakenne kuin vanhassa jota tuotettiin noin 20 vuotta, mutta itse ajattelen että niitti on vaihdettava osa, kuuluu ylläpitoon kiristää tai vaihtaa jos käsittelee niitattuja veneitä kovakouraisesti. Eikä ole vaikeaa kiristää tai vaihtaa jos vähän viitsii ottaa selvää miten asia hoidetaan.

Vuotavan niitin hitsaaminen on hyvä alku veneen tuhoamiselle, hitsattu niitti ei jousta, vaan antaa periksi jännityksille hiushalkeamilla.

• Anonyymi

Ei, itsellä XSr 2016 ja on hitsattu

• Anonyymi

Nyt herää kysymys mitä tarkoitetaan hitsatulla ja mitä niitatulla. Monet vanhemmat Busterit ovat sekä hitsattuja, että niitattuja. Näihin kuuluu myös Buster XS. Muu on siinä hitsattu, paitsi alumiiniset kaaret on niitattu valtaosin vesilinjan alapuolella. Pop-niittejäkin on kansirakenteessa, ja ruuveja.

Uusi Buster XS versio tuli myyntiin 2020, en tunne rakennetta, mutta se on huomattavan erilaisen näköinen kuin edeltävä malli, jossa oli niitatut kaaret, ja joita valmistettiin 1999-2016 Itse nimittäisin ennen 2020 valmistettuja Buster XS veneitä niitatuiksi. XSr poikkeaa XS:tä ainoastaan siihen lisätyn pulpetin osalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      97
      3533
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2872
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      112
      2431
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      43
      1875
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      242
      1623
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      41
      1555
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1350
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1316
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1191
    Aihe