Niitattu Buster

Anonyymi

Eikö vanhemmat niitatut Busterit olleet niitä huonoja jotka vuotavat? Onko myös uusi XSr vielä niitattu Buster? Voiko niihin luottaa?

5

1327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niittaus sinänsä ei tee huonoa tai hyvää. 70/80-luvun taitteessa Bustereissa oli valtavia laatuongelmia. Niitit löystyivät vuotavaksi parissa vuodessa ja perälaudat hajosivat jopa reilusti suurinta suositeltua pienemmällä teholla. Suuri ihme, että Busterin maine kesti tuon.

      Toisaalta 60-luvun Kello veneessämme yksikään niitti ei ole koskaan vuotanut. Pääosin tuo on hitsattu, mutta on pohjassa kymmeniä niittejäkin.

      • Anonyymi

        On joo ihme, että niitä aaltopeltipohjaisia vuotavia paskakasoja ihmiset osti, ja vielä suurempi ihme, että niillä on huima kysyntä vielä nyt ikivanhoinakin. Järkyn näköisiäkin vielä.

        Ei voi tajuta, ei.


    • Anonyymi

      Minulla oli XS parikymmentä vuotta, sen jälkeen vaihdoin suurempaan. Käsitykseni on, että siinä sai aikaan niittivaurioita kovakourauseilla käsittelyllä, kaksi kertaa tapahtui minulle.

      Ensimmäisellä kerralla vene nostettiin jääsohjosta vetämällä köydestä joka oli sidottu auton vetonuppiin, samalla se kuljetettiin paksussa lumessa kadulla joitakin satoja metrejä vetämällä, jolloin se törmäsi johonkin. Keväällä havaittiin vuotava niitti, josta selvittiin kiristämällä sitä.

      Toisella kerralla ääriään myöten kuormattu vene törmäsi maksimivauhdissa isoon aaltoon ( en itse kuljettanut, olisin ollut varovaisempi ) , ja todenäköisesti törmäyksen voimasta yksi niitti löystyi. Tämän joutui vaihtamaan, kirisämisellä ei saavuttanut täyttä tiiviyttä.

      En tiedä onko uudessa XS:ssä sama niittirakenne kuin vanhassa jota tuotettiin noin 20 vuotta, mutta itse ajattelen että niitti on vaihdettava osa, kuuluu ylläpitoon kiristää tai vaihtaa jos käsittelee niitattuja veneitä kovakouraisesti. Eikä ole vaikeaa kiristää tai vaihtaa jos vähän viitsii ottaa selvää miten asia hoidetaan.

      Vuotavan niitin hitsaaminen on hyvä alku veneen tuhoamiselle, hitsattu niitti ei jousta, vaan antaa periksi jännityksille hiushalkeamilla.

    • Anonyymi

      Ei, itsellä XSr 2016 ja on hitsattu

      • Anonyymi

        Nyt herää kysymys mitä tarkoitetaan hitsatulla ja mitä niitatulla. Monet vanhemmat Busterit ovat sekä hitsattuja, että niitattuja. Näihin kuuluu myös Buster XS. Muu on siinä hitsattu, paitsi alumiiniset kaaret on niitattu valtaosin vesilinjan alapuolella. Pop-niittejäkin on kansirakenteessa, ja ruuveja.

        Uusi Buster XS versio tuli myyntiin 2020, en tunne rakennetta, mutta se on huomattavan erilaisen näköinen kuin edeltävä malli, jossa oli niitatut kaaret, ja joita valmistettiin 1999-2016 Itse nimittäisin ennen 2020 valmistettuja Buster XS veneitä niitatuiksi. XSr poikkeaa XS:tä ainoastaan siihen lisätyn pulpetin osalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe