äitienpäivälahja

toivo

Eli mitä te toivotte äitienpäivälahjaksi?
Mulla on ensimmäinen äitienpäivä, ja tuli tuossa eilen mieleen, että oisi kiva jos mies muistaisi jotenkin. Vihjasinkin jo...
Lahjakortti hierojalle olis kiva, kun on nuo niskat niin jumissa. mutta ilahdun kyllä, jos mies näkee sen verran vaivaa, että askartelis lapsen kanssa kortin... saas nähdä, vähän kyllä luulen, että unohtaa koko jutun... :(

25

1875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukku

      Nyt kun oikeen rupee ajattelemaan niin en ole saanut ensimmäistäkään äitienpäivälahjaa mieheltäni.Vanhin lapsistamme täyttää kuusi.Hän on tehnyt kerhossa kyllä kortteja mutta mieheni ei ole muistanut mitenkään.Olisihan se kiva jos joskus edes saisi pienenkin kiitoksen tai muiston siitä että olen "jaksanut".Tuntuu vaan olevan kaikki muu juuri silloin tärkeämpää..sama juttu hääpäivinä..ei tietoakaan siitä että kiitos jakamisesta ja ymmärtämisestä.Mutta siihen lahjaan ....kokovartalo hieronta.Kävis myös puolihieronta ja jalkahoito.Kukatkin olisi ihan kivoja.Ei ensimmäisiäkään koko yhdessä olon aikana(kohta 8v.).Mutta miehestä nyt niin viis jos ei kerran halua mutta ne lasten itse väkerretyt kortit ovat äitienpäivän kohokohta.

      • täällä

        Eipä meilläkään mies lahjoja ostele, pitäisi varmaan viettää erikseen vaimonpäivää...

        Hieronta ilahduttaisi, samaten lahjakortti puutarhamyymälään tai kampaajalle, silkkilakanatkin kelpaisivat. Onneksi edes halaa ja pussaa ja joskus kehaisee ohimennen.


      • miisu

        minä olen miettinyt kovasti äitien päivää,olen yksinhuoltaja joka nyt löytänyt kivan miehen olishan se ihana jos muistais kummiski ensimmäinen äitienpäivä,tyttö viellä niin pieni että itse ei osaa kortteja väkerellä,mutta saas nähdä...muistetaanko.


      • Mamma

        ..mies ole millään lailla muistanut, lasten puolestakaan, minkä kyllä ymmärränkin, kun en ole hänen äitinsäkään. Ei kyllä muista omaakaan äitiään, muuta kuin pakottamalla. Eikä ole hääpäivääkään muistanut kertaakaan, ollaan oltu naimisissa kohta 12 vuotta...


      • Anonyymi

        Mutta sehän on äitien päivä jolloin lapset onnittelevat äitiään. Ethän sinä ole miehesi äiti ,


      • Anonyymi
        täällä kirjoitti:

        Eipä meilläkään mies lahjoja ostele, pitäisi varmaan viettää erikseen vaimonpäivää...

        Hieronta ilahduttaisi, samaten lahjakortti puutarhamyymälään tai kampaajalle, silkkilakanatkin kelpaisivat. Onneksi edes halaa ja pussaa ja joskus kehaisee ohimennen.

        Onhan olemassa jo naisten päivä , jolloin se olisi paikallaan että mies muistaisi .
        Mutta äitien päivänä olis vähän hassua jos mies ostaa äitienpäivä lahjan jollekkin muulle kun omalle äidilleen .


    • Tapana

      Itse saan nukkua pitempään. Mies laittaa hienomman aamiaisen ja kattaa pöydän kauniisti kakkukin on leivottu. On ostanut kukkia ja jonkin lahjan. Eka äitienpäivänä se oli kovasti toivomani hajuvesi.
      Vastaavasti isänpäivänä mies nukkuu pitempään ja minä teen hienot aamiaiset jne.
      Kun lapset ovat kasvaneet, niin koko perheen kanssa ollaan käyty ravintolassa syömässä.

      • äiteille!

        Miehei ei ikinä minua muistaa, mutta vaimonsa kyllä. Se saa aina ehdottomasti kukat. Vaikkapa hän sanoo ettei vaimo merkitse mitään ja siksi hän onkin kanssani.
        Olisin halunnut itse olla se joka saa kukat ja pusun ja koko päivän huomion ja olisin sitäkin kaivannut kun mieheni ja lapseni yhdessä halaisivat minua,...


      • Anonyymi

        Kukin luo perinteensä . En itse ole koskaan odotellut muistamista muualta kun ainoastaan niiltä joiden äiti olen


    • Ihmettelevä

      ... muistaa sinua äitienpäiväsi, eikös se ole lasten hommaa? Eikö miehesi kuuluisi muistaa ko päivänä OMAA äitiään? Tuskin sinä hänelle äiti olet...

      • Tiina

        Miten niin ei miehen pitäisi muistaa omien lastensa äitiä? Tietenkin myös omaa äitiään, mutta kyllä vaimoaankin ilman muuta.

        Pääasiassa meillä lapset kortteja tuovat ja lahjojakin, mutta kyllä oma mies organisoi, että homma sujuu: äiti saa hemmottelua ja huilia koko päivän. Ja kyllä minä sen lahjankin saan kuten ostan myös omalle äidilleni ja isälle ja miehelleni isäinpäivänä.

        Tässähän nyt on oiva tilaisuus osoittaa kunnioitusta aviopuolisoa kohtaan äitienpäivän nimissä. Tietenkin joka päivä se pitää muistaa, mutta juhlallisemmin ja erityisesti omana päivänään. Lapsetkin saavat hyvän esimerkin, kuinka voi toisia ilahduttaa.

        Minä ainakin olen onnesta mykkyrällä, kun äitienpäivä lähestyy ja koko perhe (5 lasta ja mies) hemmottelee minua!


      • mari
        Tiina kirjoitti:

        Miten niin ei miehen pitäisi muistaa omien lastensa äitiä? Tietenkin myös omaa äitiään, mutta kyllä vaimoaankin ilman muuta.

        Pääasiassa meillä lapset kortteja tuovat ja lahjojakin, mutta kyllä oma mies organisoi, että homma sujuu: äiti saa hemmottelua ja huilia koko päivän. Ja kyllä minä sen lahjankin saan kuten ostan myös omalle äidilleni ja isälle ja miehelleni isäinpäivänä.

        Tässähän nyt on oiva tilaisuus osoittaa kunnioitusta aviopuolisoa kohtaan äitienpäivän nimissä. Tietenkin joka päivä se pitää muistaa, mutta juhlallisemmin ja erityisesti omana päivänään. Lapsetkin saavat hyvän esimerkin, kuinka voi toisia ilahduttaa.

        Minä ainakin olen onnesta mykkyrällä, kun äitienpäivä lähestyy ja koko perhe (5 lasta ja mies) hemmottelee minua!

        Kun olin ensimmäisen lapseni kanssa viettämässä äitienpäivää, sain ruukkuruusun puoliksi mummun (miehen äidin) kanssa. Hyvä, etten lennättänyt puskaa pihalle, kun olin saituudesta niin kiukkuinen. Mites puolitat ruukkukukan ja asuttiinkin eri osoitteessa? Miehillä joskus välähtää kummallisesti.


      • mukavalle.

        Kiitos miehen puolelta tuntuu myös aina kivalle. Rakkaimmat muistamiset tulevat tietysti lapsilta. Omat äidit ja mahdollisesti mummutkin muistetaan äitienpäivänä.
        Ja vastaavasti isänpäivänä. :)


      • Ei "Äippä", vaan ...
        mukavalle. kirjoitti:

        Kiitos miehen puolelta tuntuu myös aina kivalle. Rakkaimmat muistamiset tulevat tietysti lapsilta. Omat äidit ja mahdollisesti mummutkin muistetaan äitienpäivänä.
        Ja vastaavasti isänpäivänä. :)

        kuuluvat mielestäni asiaan. Meillä niihin kuuluu kukat, lahja ja ulkonasyöminen (lapsi mukana). Jos nainen synnyttää lapsen, vielä hoitaa tämän ja tekee lisäksi muitakin kotitöitä, tulee häntä toki "hemmotellakin" välillä. Vähäänpä tuntuvat suomalaiset naiset tyytyvän? Ja miehiä ei näemmä voi herrasmiehiksi kutsua.


      • mukavalle
        Ei "Äippä", vaan ... kirjoitti:

        kuuluvat mielestäni asiaan. Meillä niihin kuuluu kukat, lahja ja ulkonasyöminen (lapsi mukana). Jos nainen synnyttää lapsen, vielä hoitaa tämän ja tekee lisäksi muitakin kotitöitä, tulee häntä toki "hemmotellakin" välillä. Vähäänpä tuntuvat suomalaiset naiset tyytyvän? Ja miehiä ei näemmä voi herrasmiehiksi kutsua.

        Ymmärsitkö viestini väärin? Tätähän minä juuri tarkoitin.
        Kiitos meillä miehen puolelta tulee joka äitienpäivä ainakin aamukahvin muodossa. Joskus lisäksi saan ehkä pienen paketin. Tytöt taas omalla tavallaan muistavat milloin mitenkin. Minun ei ainakaan ole koskaan tarvinnut tyytyä mihinkään vähään miehen puolelta. Aina olen kokenut tulevani arvostetuksi.


      • Anonyymi
        Ei "Äippä", vaan ... kirjoitti:

        kuuluvat mielestäni asiaan. Meillä niihin kuuluu kukat, lahja ja ulkonasyöminen (lapsi mukana). Jos nainen synnyttää lapsen, vielä hoitaa tämän ja tekee lisäksi muitakin kotitöitä, tulee häntä toki "hemmotellakin" välillä. Vähäänpä tuntuvat suomalaiset naiset tyytyvän? Ja miehiä ei näemmä voi herrasmiehiksi kutsua.

        Tavallisesti ne äidit ovat ansiotyössä ja koti hoidetaan yhdessä miehen kanssa.
        Ja vaimo ei ole miehen äiti ainoastaan lastensa ,
        Mutta esim hääpäivä on sellainen jossa usein muistetaan toisiaan lahjalla , jotkut naisen odottavat vaan lahjaa mieheltä eivätkä itse osta miehelle mitään.
        Syntymäpäivistä myös muistetaan vaimoa , mutta äitien päivänä on lapset muistamansa sitä joka heidät on synnyttänyt.


      • Anonyymi
        mukavalle kirjoitti:

        Ymmärsitkö viestini väärin? Tätähän minä juuri tarkoitin.
        Kiitos meillä miehen puolelta tulee joka äitienpäivä ainakin aamukahvin muodossa. Joskus lisäksi saan ehkä pienen paketin. Tytöt taas omalla tavallaan muistavat milloin mitenkin. Minun ei ainakaan ole koskaan tarvinnut tyytyä mihinkään vähään miehen puolelta. Aina olen kokenut tulevani arvostetuksi.

        Vähään ?????
        Onko siinäkin jokin erityinen hinta mitä ei missään tapauksessa voi alittaa .


    • äiti ja vaimo

      Laivalle mennään perheen kesken ja puhelimet jää kotiin. Mummoille on kortit jo askarreltu ja huomasin miehen kirjoitelleen jotain kalenteriinsa äitienpäivästä kun kirjoittelin sen työvuoroja ylös... odotan innolla mitä se on keksinyt.

    • eräs äiti

      Mielestäni lapsilla on _oikeus_ "yllättää" äiti äitienpäivänä ja isä isänpäivänä. Itseltäni tämä oikeus evättiin äitienpäivänä. Äiti kyllä otti kortit vastaan, mutta koko loppu päivän valitti, kuinka teennäistä koko touhu on. Olin todella kade kavereilleni, jotka kertoivat, että heidän äitinsä on nukkuvinaan, kun he menevät kakkuineen ja kortteineen laulamaan äidille äitienpäiväaamuna. Kerran unohdin askartelemani kortin kouluun ja annoin sen vasta äitienpäivän jälkeen maanantaina. Äiti ei edes katsonut mitä korttiin oli kirjoitettu. Olin todella pettynyt. Isänpäivä oli siis paljon suurempi juhla minun lapsuudessani kuin äitienpäivä.

      Nyt olen itse äiti, enkä todellakaan vähättele lasten askartelemia kortteja ja lahjoja, joita äitienpäivänä saan.

      Eräs lapseton tuttavani kertoi, että hän on saanut kerran äitienpäiväkortin. Kun hänen äitinsä oli kuollut, seuraavana äitienpäivänä hänen pikkusisko oli antanut hänelle kortin, jossa luki: "Kiitos kun olet hoitanut minua."

      • Anonyymi

        Minä löysin edesmenneen äitini jäämistöstä kaikki kortit mitä olin hänelle tehnyt, ja yhdessä luki ” Äidlle” ilmeisesti olin ekaluokkalaisen silloin mutta ei hän koskaan huomauttanut siitä virheestä .
        Kun katselin kortteja niin melkein samalla mallilla olin joka vuosi tehnyt värit vaan vaihteli
        Äiti oli sentään arvostanut niitä niin paljon että oli säästänyt kaikki


    • Mie

      Onhan se tosi kiva jos mies muistaa lastensa äitiä. Parhaita lahjoja on tietenkin ne lasten kortit ja väkerrykset, mutta täytyy myöntää, että oon tosi pettynyt, jos mies ei muista hommata jotain kivaa. Tänä vuonna ehdotin rullaluistimia... olis kiva päästä huristelemaan yhdessä tytön kanssa. Mies ehdotti mankelia... En oikein tykänny ajatuksesta. Jotakin vähän persoonallisempaa, ei ainakaan kodinkoneita. Lahjakortti hierojalle tai kasvohoitoon on hyvä idea. Pieni hemmottelu ei oo pahitteksi kerran vuodessa.

      • Anonyymi

        Niin monet miehetkin kutsuvat vaimojaan äidiksi, ettei ihme jos ostetaan lahjoja kun äsana äiti tulee naiselle silloin kun ensimmäinen lapsi syntyy.


    • milla

      oih. minulla on ensimmäinen äitienpäivä tulossa!:) pikkuinen muru on silloin kahta päivää vaille ½vuotta:). syntyi 10.marraskuuta suunnitellusti, joten olin ostanut valmiiksi isälle (olikohan isäinpäivä silloin 14.päivä, tultiin sairaalasta juuri päivää ennen) kultaisen kaulakorun laatalla jossa kaiverrus "Isä 10.11.2004".. siitä päivästä asti koru on heilunut miehen kaulassa. en oikeastaan tiedä mitä itse toivoisin, taidan eniten toivoa mieheltä edes jotain pientä. vaikka aamupala sänkyyn, ehkä vapaahetkiä jotta voin kirjoittaa rauhassa. päivittää päiväkirjaani ja aloittaa sadun kirjoittamista pojalle. olen päättänyt olla erikoisemmiten puhumasta äitienpäivästä, pahana pelkona tosin että mieheni ei sitten noteeraa sitä yhtään.. jotain pientä yllätystä toivon, olen pitkään puhunut miehelle että ostaisi alusvaatteita tai jonkun korun minulle. en ole saanut mitään, en edes syntymäpäivä lahjaa.. ehkä nytten:). olen yrittänyt tehdä mahdollisimman helpoksi sanomalla mitä haluan jos joskus on ollut "tilaisuus", että tulisi joskus edes jotain. mutta joo, romantiikka ei kuulu tuon miehen tapoihin. onkohan heitä edes, niitä romanttisia miehiä? jotka järjestävät vaimokkeilleen yllätyksiä ja lahjoja? retkiä ja reissuja??

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Reippaasti yli budjetin menee tämä ehdotus, mutta esimerkiksi karikatyyrit.com sivulla on nyt äitienpäivä tarjous, missä kaikki karikatyyri piirrokset ovat puoleen hintaan! Sitä kautta tilasin pilakuvan äidistäni valmiina tauluna ja tuli todella nopeasti postiin noudettavaksi. Piirros oli myös erittäin onnistunut!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe