Lääkikseen lukion jälkeen?

Anonyymi

Hei!
Olen 15-vuotias nuori, ja olen jo vuodet haaveillut meneväni lukion jälkeen hammaslääketiettä opiskelemaan. Tämä on hieman kyllä huvittavaa ja aikaista, mutta ainahan saa olla suunnitelmia :D
Keskiarvoni yläasteella on kutakuinkin 10. Olen todella kiinnostunut lääketieteestä ja todella motivoitunut opiskelija. Rakastan hammaslääkärissä käymistä, toisten auttamista ja käsitöiden tekemistä.
Tavoitteenani olisi päästä lääkikseen suoraan todistusvalinnalla, joten lukiossa todennäköisesti kirjoittaisin nämä aineet:
Äidinkieli
Biologia
Kemia
Fysiikka
Pitkä matematiikka
Psykologia

Kysymys kuuluu: kannattaisiko minun kirjoittaa englantia, sillä olen myös kiinnostunut psykologiasta, ja sinne katsotaan kieltä todistusvalinnassa. En koe olevani kuitenkaan kovin vahvoilla siinä. Pyrkimyksenäni olisi mennä kuitenkin Itä-Suomen yliopistoon, joten ällät todistuksessa ei olisi välttämättömiä.

Onko lukion bilsa, kemia ja fysiikka kuinka paljon erilaista kuin yläkoulussa?
Kannattaako panostaa näihin aineisiin jo tässä vaiheessa näin hyvin?

<33

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eronnut Kirsi Alm-Siira vitsailee "jäätävistä silmäpusseista" - Yöllinen valvottaja on tässä!

OMG, nyt on kyllä söpö yöllinen valvottaja. Kummatkin on kyllä aikamoisia nappisilmiä täytyy sanoa: https://www.suomi24.fi/viihde/eronnut-kirsi-alm-si
        Kotimaiset julkkisjuorut
        38
        6517
      Aihe