Transleikkauksista, kenelläkään tietoa?

Anonyymi

Olen todella pahasta dysforiasta kärsivä nuori henkilö, löysin kirurgin joka tekisi mastektomian 16 vuotiaille ja siitä ylöspäin. Ongelmaksi tuli esim, että klinikka ei olekaan euroopassa niin kuin oletin vaan amerikassa. Leikkaus myös maksaa euroissa yli 7000. Jo tuonne lentäminen maksaisi liikaa. Suomessa ei tietenkään tehdä alle 18-vuotiaille leikkauksia
Millaiset hintaluokat on Virossa tai muissa naapurivaltioissa? Siellä varmaan halvempaa kuin täällä.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän olisi parasta hakeutua transtutkimuksiin, nykyisin myös nuoria otetaan tutkittavaksi. Jos todella kärsit sukupuolidysforiasta, pääset aikanaan myös kirurgisiin toimenpiteisiin täytettyäsi 18 vuotta. Pysäyttävä lääkitys voitaisiin aloittaa jo aiemmin.

      Missään maailmassa ei tehdä mastektomiaa alaikäiselle ilman huoltajien lupaa. Eikä noiden naapurimaiden (ja Suomen) yksityisklinikoiden hinta ole ratkaisevasti halvempi tuosta kertomastasi (ehkä kolmannes).

      • Anonyymi

        En tietenkään olettanut, että missään ilman huoltajan lupaa tehtäisiin. Jo pelkästään se on harvinaista että alaikäinen sais leikkauksia. Saisin siis luvan mutta oikea ongelma olisi juuri tää rahan puute ja sopivien klinikoiden löytäminen. Mun toiveet on kyllä aika epärealistisia kieltämättä, oon vaan niin epätoivoinen eikä binderitkään auta tarpeeksi niin en jaksaisi odottaa. Hormonihoitoa olen harkinnut, mutta en vielä tiedä olisiko se tarpeellista. Siksi aion keskittyä vaan yksityisiin klinikoihin


    • Anonyymi

      " Pysäyttävä lääkitys voitaisiin aloittaa jo aiemmin."

      Tämä lienee paras vaihtoehto tällä hetkellä.

    • Anonyymi

      Löydät netistä oman paikkakuntasi transtuki keskuksen.Saat tietoa,tukea ihan kaikessa.Täällä jokaisella omat mielipiteensä.Tuki keskus Ohjaa sinut:asiantuntijat,lääkärit,hoitajat,sosiaalityöntekijät ymm- Saat myös vertaistukea.Et välttämättä täältä?

    • Anonyymi

      Kasva tyttö kulta ensin aikuiseksi ja mieti sitten muutilointeja,
      Koska sen jälkeen joudut sitoutumaan syömään mies hormonia, eli sinusta tehdään hormoneilla mies, vaikka olet nainen.

      Luin netistä tytön tarinan joka 14 vuotiaana psykiatrin painostuksesta "olet mies naisen kehossa". muutioitiin ja mies hormoni hoidolla hänestä yritettiin tehdä miestä.

      Kun hän lopetti mies hormonit hän tunsi itsensä normaaliksi naiseksi 17 vuotiaana ja häntä harmitti, ettei hän voi koskaan imettää, koska rintoja ei enää ollut.

      Yhteiskuntamme on sairas se pakkotuputtaa muutilointeja ja trans sitä ja trans tätä, eli se on suorastaan pakkotuputusta, että et saa olla nainen jos sulla on naisen keho.

      • Anonyymi

        entä ne kaikki itsariin päätyneet, joille hoito tuli liian myöhään?


      • Anonyymi

        Olet joku 40-60v perussuomalainen. Tuolla 14v tytöllä oli TÄYSIN eri tilanne kuin minulla. Olen vihdoin varma siitä mitä olen ja en ole. Minun tapauksessani kukaan ei painosta minua transasioisin, vaan päinvastoin minua ei oteta tosissaan enkä meinaa saada tukea mistään, esimerkiksi juuri tämä jatkuva tytöttely jota itsekin teit.
        En kuitenkaan pidä itseäni trans miehenä, vaan haluaisin pyrkiä saamaan mahdollisimman neutraalin ulkonäön ja kehon. Edes ajatus imettämisestä, raskaudesta, lapsista tai muusta sellaisesta on kuvottavaa. Tästä en tainnut aloitusviestissäni mainita. Siksi minun täytyy säästää rahaa itse leikkauksiin kun en julkisella puolella pääse. Suomessa siis juridisia sukupuolia vain 2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet joku 40-60v perussuomalainen. Tuolla 14v tytöllä oli TÄYSIN eri tilanne kuin minulla. Olen vihdoin varma siitä mitä olen ja en ole. Minun tapauksessani kukaan ei painosta minua transasioisin, vaan päinvastoin minua ei oteta tosissaan enkä meinaa saada tukea mistään, esimerkiksi juuri tämä jatkuva tytöttely jota itsekin teit.
        En kuitenkaan pidä itseäni trans miehenä, vaan haluaisin pyrkiä saamaan mahdollisimman neutraalin ulkonäön ja kehon. Edes ajatus imettämisestä, raskaudesta, lapsista tai muusta sellaisesta on kuvottavaa. Tästä en tainnut aloitusviestissäni mainita. Siksi minun täytyy säästää rahaa itse leikkauksiin kun en julkisella puolella pääse. Suomessa siis juridisia sukupuolia vain 2

        Jos joudut säästämään rahaa haluamiisi leikkauksiin, tuo 18 vuoden ikä taitaa lähestyä jolloin saat tutkimuksissa todetut hoidot ja leikkaukset Suomessa julkisella puolella minimihinnalla. Nykyisin Suomessakin muunsukupuolisten (jollainen ilmeisesti olet) on mahdollisuus päästä julkisen puolen hoitoihin. Vuosia sitten hoitoja annettiin käytännössä vain transsukupuolisille, mutta nyt tilanne on muuttunut, joten kannattaisi hakeutua tutkimuksiin (ei maksa mitään tutkittavalle).


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe