Tarkoituksena on luoda valintaruutu, josta saa tiettyjen solujen tekstin näkyviin ja pois näkyvistä.
Olen luonut kaksi makroa, joista toinen piilottaa tekstin muuttamalla fontin värin valkoiseksi ja toinen muuttaa värin takaisin mustaksi.
Miten saan yhdistettyä nämä kaksi makroa? Vai miten tuo olisi paras/helpoin tapa toteuttaa?
Tällä hetkellä valintaruutu toimii vain yhdellä makrolla, eli muuttaa tekstin joko valkoiseksi tai mustaksi, kun se on TOSI/EPÄTOSI-tilassa, mutta ei tee molempia.
VBA:lla tämän kai saisi jotenkin toiminaan, mutta minulla ei ole sen käytöstä tarpeeksi kokemusta.
ON/OFF-nappi
Anonyymi
1
874
Vastaukset
- Anonyymi
Onnistuu ilman makrojakin.
Käytä solua A1 valintaruutuna. Kaikkiin niihin soluihin, jotka haluat päälle ja pois, tulee kaava =IF(A1="x"; "tekstiä"; "") Voit käyttää piilottamiseen kaavan sijasta myös tekstin valkoiseksi muuttavaa ehdollista muotoilua ja siinä ehtona =($A$1="x")
Toinen vaihtoehto on käyttää CheckBoxia, jonka linkität soluun A1. Piilotettaviin tekstisoluihin kaava =IF(A1; "tekstiä"; "")
Jos haluat käyttää nappia, makrossa tulee olla seuraava koodi ja muu, kuten edellisessä esimerkissä:
Range("A1") = Not (Range("A1")).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747314Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583143- 342390
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto271938- 201908
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131612- 181569
- 101569
- 521568