Omavalmentaja kuntakokeiluun

Anonyymi

Vähänkö nauratti kun ylen uutisissa oliko pari viikkoa sitten kehuttiin miten kuntakokeilussa saa omavalmentajan.
Tuo on kyllä ihan tyypillistä valtion kusetusta ja valhetta. 😉

En oikein usko että yli 200 000 kuntakokeilijalle jostain riittäisi resursseja moiseen. 😁

73

6497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä varmaan saa nimetyn omapiiskurin, anteeksi -valmentajan, eivät ne varmaan paljoa ehdi kohdistaa toimenpiteitä piiskattavaan ilman huomattavaa

    • Anonyymi

      (Meidän) pitkäaikaistyöttömien kohdalla koko hölmöily tulee aiheuttamaan huomattavasti suuremmat kustannukset kuin mitä tuotot tulevat olemaan erittäin marginaaliosan työllistyessä.

      • Anonyymi

        Väärin kultaseni, me vaan työllistetään TE- toimiston virkailijoita. Hehän eivät osaa käyttää edes "tietokoneita" oikein (uskomattoman paljon virheitä heidän jäljiltään "tietoisesti tai tahallaan") Kuin myös kelan etuuskäsittelijät ovat kuin "Aarnion virkaveljiä/siskoja"??!! Oi aikoja, oi tapoja. . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin kultaseni, me vaan työllistetään TE- toimiston virkailijoita. Hehän eivät osaa käyttää edes "tietokoneita" oikein (uskomattoman paljon virheitä heidän jäljiltään "tietoisesti tai tahallaan") Kuin myös kelan etuuskäsittelijät ovat kuin "Aarnion virkaveljiä/siskoja"??!! Oi aikoja, oi tapoja. . .

        nimenomaan työttömät työllistää kaikki jotka ovat työttömyyskoneistossa ns "töissä" .. heille maksetaan tuhansia kuukaudessa verorahoista eivätkä tee mitään tuottavaa.. eli he ei tuota senttiäkään verorahoja vaan ainoastaan tuhlaavat niitä ja tämän kaiken maksaa tuottavissa töissä olevat :(


    • Anonyymi

      Kuntakokeilu ei ole valtion hommia vaan kuntien.

      • Anonyymi

        Hallitus tämän päätti eli kyllä on ihan valtion homma. 😉


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et tiennyt niin eduskunta kyllä säätää kaikki lait, mutta kuntakokeilua hoitaa kunnat ja ihan vapaaehtoisesti.

        Vapaaehtoisesti, koska laki niin määrää?


    • Anonyymi

      Oleskeluyhteiskunnan kunniattomat köyhät?
      Huono-osaisuuden ilmiön monimutkaisuus varmaan osaltaan vaikuttaa siihen, että huono-osaisia syytetään heidän omasta tilastaan ja heitä ei pidetä ”kunnioitettavina” köyhinä (deserving poor), joita tulisi julkisin varoin tukea.

      Tämä tulee esille puheissa ”oleskeluyhteiskunnasta”, jossa osa köyhistä työttömistä leimataan laiskoiksi ja saamattomiksi ja ainoaksi ratkaisuksi nähdään etuuksien leikkaaminen ja kovempi keppipolitiikka. Samalla tutkimustieto muista EU-maista kertoo, että köyhien on vaikeampi työllistyä, mikä taas osoittaa todeksi teorian syrjäytymisen prosessista, jossa työttömyys ensin johtaa tulojen alenemiseen ja köyhyys taas estää töiden löytymisen.

    • Anonyymi

      MINÄ en kokeile valmentajaa, poljen mieluummin vaikka tulpatonta mopoa kuin te-tätiä.

    • Anonyymi

      Mä olin Tampereen kuntakokeilussa Sipilän-Pöpilän hallituksen aikaan.

      Mullakin oli omavalmentaja. Ainoa kontakti kyseiseen henkilöön koko kokeilun aikana oli postin tuoma kirje, jossa oli omavalvo... eikun siis omavalmentajan nimi ja yhteystiedot. Olin siis kokeilussa reilun vuoden ennen kuin löysin töitä.

      • Anonyymi

        Sama täällä, olin myös ko. kokeilussa, enkä tavannut omavalmentajaani kertaakaan. Yhteiskunnan resurssit nyt vain eivät millään voi riittää siihen, että jokaisella työttömällä olisi jokin henkilökohtainen valmentaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä, olin myös ko. kokeilussa, enkä tavannut omavalmentajaani kertaakaan. Yhteiskunnan resurssit nyt vain eivät millään voi riittää siihen, että jokaisella työttömällä olisi jokin henkilökohtainen valmentaja.

        "Yhteiskunnan resurssit nyt vain eivät millään voi riittää siihen, että jokaisella työttömällä olisi jokin henkilökohtainen valmentaja."

        Eikö, vaikka yhdellä virkailijalla olisi 666 valmennettavaa?


    • Anonyymi

      Olen siis aloittaja ja tuli kutsu työnhakusuunnitelman tekoon ja on nyt omavalmentaja.
      Tapaaminen on kesäkuun alussa ja tosiaan menee vanhalla rutiinilla.
      Mitään kuntouttavaa paperiin ei tule ja olen valmis istumaan siellä vaikka 8 tuntia tai niin kauan että paperi on neutraali kyseisestä p****sta.
      Paperiin kirjataan että haen palkkatyötä … piste.

      Kaikki omavalmentajan omasta päästä kehitetyt valheet menee toisesta korvasta ulos.

      En avaudu siviilielämästä koska ei kuulu työnhakuun enkä myöskään jakele terveystietoja saati lähde mihinkään tarkastukseen koska sellaista lakia ei ole olemassa. 😉

      Myöskään mitään koulutus tai työpaikkatietoja ei tarvitse muistaa ,vaan voi kuitata että katso koneelta siellä ne on.

      • Anonyymi

        Kerro mikä vääntö palaverissa oli, apuja meille muille tuleviin simputuksiin.


      • Anonyymi

        Eihän nuo mitäät terveystietoja tai siviilielämästä edes saa kysellä?

        Ainakaan te-toimisto ei ole ikinä kysellyt. Sama laki kuntaakin käsitteekseni koskee. Eri tilanne sitte, jos on sossun asiakas, mutta siitä tässä kai ei ole kyse? Kokeiluunhan joutuu ihan normaalitkin ihmiset, jotka eivät ole ikinä olleet sossun tai toimeentulotuen kanssa missään tekemisissä, jopa ansiosidonnaisella olevat alle 30-vuotiaat joutuvat tuohon kuntakokeiluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mikä vääntö palaverissa oli, apuja meille muille tuleviin simputuksiin.

        Tosiaan en ihan vielä ole käynyt mutta itse kysyn palaverissa aktivointisuunnitelmasta koska lain mukaan jokainen joka on ollut työmarkkinatuella vuoden niin kuuluu tämä tehdä.
        En ainakaan tiedä että laki olisi kumottu.

        https://thl.fi/fi/web/hyvinvoinnin-ja-terveyden-edistamisen-johtaminen/osallisuuden-edistaminen/tyoelamaosallisuus/kuntouttava-tyotoiminta/aktivointisuunnitelma

        Tässä mukava puheenaihe niin saadaan aikaa kulumaan.
        Vinkki. Muistakaa käyttää mahdollisimman paljon aikaa koska näillä on tietty aikaikkuna missä yrittävät pysyä. Auttaa seuraavaa työtöntä siten että vähemmän aikaa painostustoimenpiteisiin. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mikä vääntö palaverissa oli, apuja meille muille tuleviin simputuksiin.

        Olen aloittaja ja ei ollut vääntöä vaan työnhakusuunnitelma tehtiin rutiinilla niinkuin minulla aiemminkin eli kirjattiin normaali työnhaku kuten ennenkin. 😁

        Kyllä niiden ( kirjanpidossa näkyy että mihin suostun niin eivät yritä pullikoida )
        Eli eipä tästä ( lampaille ) oikein mitään iloa ole. 😉


      • Anonyymi

        Eikö se terveystarkastus ole sopiva juttu, päästä tutkimuksiin kun on tarvetta? Itse olen töissä melkein, en ihan täysaikaisesti. Ei oo vakituista työterveyshuoltoa, tulotarkastuskin oli lievästi sanottuna auttamatta myöhässä.
        Löytyi verenpainehomma, ja muitakin asioita. Ei tulisi pieneen mieleenkään itse maksaen pienistä tuloista hoitaa terveyttä. Kuntakokeilun henkilö ei oikein mitään muuta kuin vissiin luki sen mantran, mikä kuuluu jokaiselle selittää. En saanut mitään tietoa, mitä voi saada palveluja. Laittoi vain kerran 3 kk työnhakuvelvoitteen.
        Aion ollakin yhteydessä tähän omavalmentajaan, nimenomaan terveysasioiden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se terveystarkastus ole sopiva juttu, päästä tutkimuksiin kun on tarvetta? Itse olen töissä melkein, en ihan täysaikaisesti. Ei oo vakituista työterveyshuoltoa, tulotarkastuskin oli lievästi sanottuna auttamatta myöhässä.
        Löytyi verenpainehomma, ja muitakin asioita. Ei tulisi pieneen mieleenkään itse maksaen pienistä tuloista hoitaa terveyttä. Kuntakokeilun henkilö ei oikein mitään muuta kuin vissiin luki sen mantran, mikä kuuluu jokaiselle selittää. En saanut mitään tietoa, mitä voi saada palveluja. Laittoi vain kerran 3 kk työnhakuvelvoitteen.
        Aion ollakin yhteydessä tähän omavalmentajaan, nimenomaan terveysasioiden vuoksi.

        Oma-valmentajan tehtävä ei ole hoitaa terveysasioitasi. Hän hoitaa työnhakua, ei terveydenhuollon asioita kuten terveydenhoitaja tai lääkärin toimivaltaan kuuluvat päätelmät. Nämä moni asiakas sotkee ..ellei asiakas sitten ole siirretty tiimiin, jossa on monialaisen palvelun tarve, jossa yhteydessä terveydenhuolto, yleensä sosionomi ja sosiaaliohjaaja. Valitettavasti perus työntekijöidenkin sekaan eksyy näitä, kellä on autismia, kasvainta tai jotain kuntouttavaa taustalla historiassa ja kukaan ei helpolla palkkaa! Sekään ei ole virkailijan vika, jos työnhakija ei työllisty. Ihan omalla vastuulla se on niitä töitä etsiä, kuten hoitaa asiointi te-toimiston tai kuntakokeilun kanssa. Yhdellä Oma-valmentajalla saattaa olla 50-120 asiakasta, niin miten kukaan voi luulla, että yksi ihminen täydellisesti kannustaa noita kaikkia tai muistaa heidän asiansa, sekä hoitaa kaiken byrokratian näiden kanssa..kun nämä soittelevat ja laittavat viestejä, niin ihmettelee virkialija yleensä a.typerää kysymystä b. asiakas olisi saanut vastauksen itsekin selville hiukan otettuaan selvää😶‍🌫️. Vielä, jos ongelmaa..sairautta, kuntouttavaa taustalla ja ei työkokemusta, koeaikapurkuja, rikollisuutta tai syrjäytyneitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma-valmentajan tehtävä ei ole hoitaa terveysasioitasi. Hän hoitaa työnhakua, ei terveydenhuollon asioita kuten terveydenhoitaja tai lääkärin toimivaltaan kuuluvat päätelmät. Nämä moni asiakas sotkee ..ellei asiakas sitten ole siirretty tiimiin, jossa on monialaisen palvelun tarve, jossa yhteydessä terveydenhuolto, yleensä sosionomi ja sosiaaliohjaaja. Valitettavasti perus työntekijöidenkin sekaan eksyy näitä, kellä on autismia, kasvainta tai jotain kuntouttavaa taustalla historiassa ja kukaan ei helpolla palkkaa! Sekään ei ole virkailijan vika, jos työnhakija ei työllisty. Ihan omalla vastuulla se on niitä töitä etsiä, kuten hoitaa asiointi te-toimiston tai kuntakokeilun kanssa. Yhdellä Oma-valmentajalla saattaa olla 50-120 asiakasta, niin miten kukaan voi luulla, että yksi ihminen täydellisesti kannustaa noita kaikkia tai muistaa heidän asiansa, sekä hoitaa kaiken byrokratian näiden kanssa..kun nämä soittelevat ja laittavat viestejä, niin ihmettelee virkialija yleensä a.typerää kysymystä b. asiakas olisi saanut vastauksen itsekin selville hiukan otettuaan selvää😶‍🌫️. Vielä, jos ongelmaa..sairautta, kuntouttavaa taustalla ja ei työkokemusta, koeaikapurkuja, rikollisuutta tai syrjäytyneitä.

        No just. Vaan kun oon vaan ilman omaa tahtoani osa-aikaduunari. Mutta omavalmentaja silti yrittää saada vain ulos sovitellulta. Ai? Kassaanko pieniä tuloja olisi pitänyt suoltaa? Tai yksityiseen lääkäriasemaan? Ei, ei. Kyllä palvelut olisi saatava julkiselta. Mutta täällä kun koittaa varata tk lääkäriaikaa, sitä ei millään tipu.
        Eikä tule mitään soittoa luvatulta fyssarin puoleltakaan. Jne.
        on tulesvaivojakin, jokapäivä oireilevina- yllätys, yllätys ne vaan ei parane perjantaisin. Ne ovat koko viikonlopunkin mukana.


      • Anonyymi

        "Myöskään mitään koulutus tai työpaikkatietoja ei tarvitse muistaa ,vaan voi kuitata että katso koneelta siellä ne on."

        TE-palveluitten viranomaiset saa koulutustiedot Opetushallituksen viranomaisilta (Opintopolku), joten niitä tietoja ei tarvitse työttömän työnhakijan erikseen toimittaa.

        PS. Tietojenluovutuskielto ei estä viranomaisten välistä tietojenvaihtoa.


    • Anonyymi

      Kyllä minä sain omavalmentajan. Kävin sen puheilla, se sanoi että hän lähtee katselemaan mulle työkokeilupaikkaa ja soittaa sitten asiasta.
      No hän soitti ja kertoi ettei hän oikein tiedä miten tästä eteenpäin ja minun pitäisi mennä työnhaunohjaukseen jonkun firman tädin puheille. Että semmoista valmennusta sieltä on odotettavissa.

      • Anonyymi

        Että teitä aletaan sitten kierrättään ohjaajalta toiselle osaamattomalle ohjaajalle. Eli mikään ei ole te-palveluissa muuttunut kuin nimi`????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että teitä aletaan sitten kierrättään ohjaajalta toiselle osaamattomalle ohjaajalle. Eli mikään ei ole te-palveluissa muuttunut kuin nimi`????

        Nämä "pakko" sijoitukset on ihmisten kiusaamista, osaava ihminen hakee itse työpaikkansa, ne ketkä ei löydä paikkaansa joutuvat simputuskoneeseen,kuntouttavaan helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä "pakko" sijoitukset on ihmisten kiusaamista, osaava ihminen hakee itse työpaikkansa, ne ketkä ei löydä paikkaansa joutuvat simputuskoneeseen,kuntouttavaan helvettiin.

        "Nämä "pakko" sijoitukset on ihmisten kiusaamista, osaava ihminen hakee itse työpaikkansa, ne ketkä ei löydä paikkaansa joutuvat simputuskoneeseen,kuntouttavaan helvettiin."


        Näinhän se kuvitelmissa monesti on, kun ymmärrys ei riitä.

        Suomen ongelmissa ei kyse ole suinkaan työpaikan hakemisesta, vaan siitä, että työpaikkaa (palkanmaksuineen) EI OLE HAETTAVAKSI. On mahdotonta hakea työpaikkaa jota ei ole.

        Selityksiä tulee kovasti että onhan siellä "työpaikkoja", mutta edelleenkin, perustuslain mukaisesti jokainen meistä valitsee itse työpaikkansa tai elinkeinonsa. Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka te-toimistolla olisi kuinka monta "työpaikkaa", varsin monelle yksikään niistä työpaikoista ei ole se perustuslain turvaamana valittu työ.

        Kannattaa siis valita ammattinsa/työnsä/elinkeinonsa huolellisesti. Ei ole mitään ongelmaa edes tehdä sellaista työtä, jonka on itse valinnut, sehän olisi te-toimistolta jopa oikein hyvä suoritus jos saisivat aikaan työtarjouksen jossa tarjolla oleva työ olisi juuri se työ minkä itse on valinnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että teitä aletaan sitten kierrättään ohjaajalta toiselle osaamattomalle ohjaajalle. Eli mikään ei ole te-palveluissa muuttunut kuin nimi`????

        "mikään ei ole te-palveluissa muuttunut kuin nimi`????"

        OIKEIN oivallettu. 10 pistettä ja papukaijamerkki.

        Ja jotta ymmärrys paranisi, täsmälleen sama "palvelujen" uudelleennimeäminenhän on ollut Suomessa käytössä jo vuosikausia. Työtön yritetään pakottaa tekemään työtä ilman palkkaa, ja se on monella nimellä, harjoittelu, "koulutus", tutustuminen, kokeilu, ja mitä vielä muita nimiä lisää keksivätkään.

        Palkaton työ rangaistuksen uhalla, siitä on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nämä "pakko" sijoitukset on ihmisten kiusaamista, osaava ihminen hakee itse työpaikkansa, ne ketkä ei löydä paikkaansa joutuvat simputuskoneeseen,kuntouttavaan helvettiin."


        Näinhän se kuvitelmissa monesti on, kun ymmärrys ei riitä.

        Suomen ongelmissa ei kyse ole suinkaan työpaikan hakemisesta, vaan siitä, että työpaikkaa (palkanmaksuineen) EI OLE HAETTAVAKSI. On mahdotonta hakea työpaikkaa jota ei ole.

        Selityksiä tulee kovasti että onhan siellä "työpaikkoja", mutta edelleenkin, perustuslain mukaisesti jokainen meistä valitsee itse työpaikkansa tai elinkeinonsa. Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka te-toimistolla olisi kuinka monta "työpaikkaa", varsin monelle yksikään niistä työpaikoista ei ole se perustuslain turvaamana valittu työ.

        Kannattaa siis valita ammattinsa/työnsä/elinkeinonsa huolellisesti. Ei ole mitään ongelmaa edes tehdä sellaista työtä, jonka on itse valinnut, sehän olisi te-toimistolta jopa oikein hyvä suoritus jos saisivat aikaan työtarjouksen jossa tarjolla oleva työ olisi juuri se työ minkä itse on valinnut.

        Onhan tuolla kaikenlaisia paikkoja haettavaksi mutta kukaan muu ei hakijan soveltuvuutta tehtävään päätä ja arvioi kuin työpaikan tarjoaja ja hakija itse. Työkkäritäti/ohjaajan arviointi ja päätökset ei kelpaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nämä "pakko" sijoitukset on ihmisten kiusaamista, osaava ihminen hakee itse työpaikkansa, ne ketkä ei löydä paikkaansa joutuvat simputuskoneeseen,kuntouttavaan helvettiin."


        Näinhän se kuvitelmissa monesti on, kun ymmärrys ei riitä.

        Suomen ongelmissa ei kyse ole suinkaan työpaikan hakemisesta, vaan siitä, että työpaikkaa (palkanmaksuineen) EI OLE HAETTAVAKSI. On mahdotonta hakea työpaikkaa jota ei ole.

        Selityksiä tulee kovasti että onhan siellä "työpaikkoja", mutta edelleenkin, perustuslain mukaisesti jokainen meistä valitsee itse työpaikkansa tai elinkeinonsa. Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka te-toimistolla olisi kuinka monta "työpaikkaa", varsin monelle yksikään niistä työpaikoista ei ole se perustuslain turvaamana valittu työ.

        Kannattaa siis valita ammattinsa/työnsä/elinkeinonsa huolellisesti. Ei ole mitään ongelmaa edes tehdä sellaista työtä, jonka on itse valinnut, sehän olisi te-toimistolta jopa oikein hyvä suoritus jos saisivat aikaan työtarjouksen jossa tarjolla oleva työ olisi juuri se työ minkä itse on valinnut.

        No voi voi. Työtön joka ei ole mitään- tarjolla olevaa- työtä valinnut, millä elättää sopimuksen keston ajan itseään, joutuu valitsemaan. Sitten kun se valinta on tehty, eli työsopimus on olemassa, ja on työssä, mikäs on ollessa, palkkaa saa.
        Että siinäpä on ajateltavaa. Jos tarjolla oleva työ ei miellytä, jokaisella on lupa kehitellä itselleen sopiva elinkeino, millä elättää itsensä. Toiminimi, Oy, Ky ihan mikä vaan mistä elämiseen tulee hilloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nämä "pakko" sijoitukset on ihmisten kiusaamista, osaava ihminen hakee itse työpaikkansa, ne ketkä ei löydä paikkaansa joutuvat simputuskoneeseen,kuntouttavaan helvettiin."


        Näinhän se kuvitelmissa monesti on, kun ymmärrys ei riitä.

        Suomen ongelmissa ei kyse ole suinkaan työpaikan hakemisesta, vaan siitä, että työpaikkaa (palkanmaksuineen) EI OLE HAETTAVAKSI. On mahdotonta hakea työpaikkaa jota ei ole.

        Selityksiä tulee kovasti että onhan siellä "työpaikkoja", mutta edelleenkin, perustuslain mukaisesti jokainen meistä valitsee itse työpaikkansa tai elinkeinonsa. Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka te-toimistolla olisi kuinka monta "työpaikkaa", varsin monelle yksikään niistä työpaikoista ei ole se perustuslain turvaamana valittu työ.

        Kannattaa siis valita ammattinsa/työnsä/elinkeinonsa huolellisesti. Ei ole mitään ongelmaa edes tehdä sellaista työtä, jonka on itse valinnut, sehän olisi te-toimistolta jopa oikein hyvä suoritus jos saisivat aikaan työtarjouksen jossa tarjolla oleva työ olisi juuri se työ minkä itse on valinnut.

        "Suomen ongelmissa ei kyse ole suinkaan työpaikan hakemisesta, vaan siitä, että työpaikkaa (palkanmaksuineen) EI OLE HAETTAVAKSI. On mahdotonta hakea työpaikkaa jota ei ole."

        Lähetä avoimia työhakemuksia.

        "Kannattaa siis valita ammattinsa/työnsä/elinkeinonsa huolellisesti. Ei ole mitään ongelmaa edes tehdä sellaista työtä, jonka on itse valinnut, sehän olisi te-toimistolta jopa oikein hyvä suoritus jos saisivat aikaan työtarjouksen jossa tarjolla oleva työ olisi juuri se työ minkä itse on valinnut."

        Työssäkäyville työnhakijoille, eli heille jotka ovat jo työllistyneet ja valinneet oman työpaikkansa, tuskin työtarjouksia lähetetään?


    • Anonyymi

      Niillä on omat säännöt, joilla harjoitetaan häikäilemätöntä kontrollia, pelottelua ja oman ajattelun kieltämistä.

    • Anonyymi

      Ihanaa. Saako oman personal trainerin kuntosalille. Voidaan yhdessä kilpailla oma valmentajan kanssa että kumpi nostaa penkiltä enemmän. Voisi myös kokeilla painia.
      Tätä tulen ehdottamaan kuntakokeilussa.

    • Anonyymi

      Omakiusaaja olisi parempi titteli.

      • Anonyymi

        Ehdottamasti olen samaa mieltä, mutta osa on ihan mukavia ja toiset ovat kuin Gestaposta.


    • Anonyymi

      Mun oma valmentaja näyttää lähes eläkeläiseltä'nettikuvien perusteelta, en usko että on punttikaveriksi salille minulle, tuskin puntti kovin tuossa iässä enää nouse.

    • Anonyymi

      olisi kiva kun munaani kuntouttaisi toimelias nainen vaikka kuntasekoilu puuhissa. Siinä mies vetreytyisi. myös 60v. mies tarvitsee kuntoutusta kun oman ikäiset naiset ei sitä juuri tarjoa noin luomuna.

      minäkin tartteisin aamupalarahaa sen 350e/kk. kun olen työttömänä ja työmarkkinatuella saan vain noin 500e /kk. Niin lisätuki olisi tarpeen.. Voisi olla vaikka työttömän aamiais hehtaari ek mtk tuki nimellä se tuki? tai kallis kela loma kotoutus tuki ?

      • Anonyymi

        Äärettömässä maailmankaikkeudessa voit myös kutistua tai kasvaa äärettömästi.
        ”Kusta tipahti” – ”Puotkoon vaikka pala paskaa, nyt mennään!”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äärettömässä maailmankaikkeudessa voit myös kutistua tai kasvaa äärettömästi.
        ”Kusta tipahti” – ”Puotkoon vaikka pala paskaa, nyt mennään!”

        Slaavikyykky


    • Anonyymi

      jokaiselle "lojulalle" kyllä löytyy tippansa, hei, sielä on kuitenkin naisia vallassa, ihan omilla asioillinsaisia hoitamassa, kansa on alaisena, häh!
      terveisin. mietin miten mun oma elämäni on täysi vitsi, niin sain ehdokaslapun, mikä pitää sisällään naisia, joilla on numero, joita voisi äänestää.......
      moro
      hymyile
      näin
      :)
      https://www.youtube.com/watch?v=pVZ2NShfCE8

    • Anonyymi

      Hyvä idea. Kuntakokeilun asiakkaalle aamupala-etu 350e/kk veronmaksajien piikkiin. Työtä ei tarvii tehdä yhtään, niinkuin ei yksikään kansanedustaja, vai voisinko nimetä vastustajaksi. Ano Turtiainen on kyl asia mies.

      • Anonyymi

        Kyseinen tuki on nimeltään leikattu toimeentulotuki.


    • Anonyymi

      Masennuin jo otsikosta.

    • Anonyymi

      Piristyin, koska aijon kieltäytyä kaikesta saatanan tarjoamista orjatöistä Jeesuksen nimessä. Ylistys Taivaan Isälle.

      • Anonyymi

        Hyvä pistä kampoihin, muutama tuhat simputtajaa saa saarnata koko rahan edestä.


      • Anonyymi

        Joo, aletaankin vaan kaikki hymisemään ja odottamaan sitä vuosisatoja hoettua vapahtajan ylösnousemusta.


      • Anonyymi

        Sinut ohjataan kuntouttavaan työtoimintaan, jonka järjestää seurakunta.


    • Anonyymi

      Minulla on ns valmentajana oikein erityisasiantuntija. Mitä eroa kyseisellä on tavalliseen asiantuntijaan verrattuna? Parempi liksa tittelin muutoksen jälkeen? kyseinen ämmä on soitellut 3kk:n välein kohta pari vuotta, seuraava kilautus on ensimmäistä kertaa "ylennyksen" saaneena.

      • Anonyymi

        Erityisasiakas tarvitsee erityisasiantuntijan


    • Anonyymi

      Suunnitelma tehtiin reilu vuosi sitten, mikään tästä ei ole toteutunut. 2 x yhteydenotto tänä aikana .Liirum laarum.

    • Anonyymi

      Slaavikyykky tarkoittaa, ei vain kyykyssä olemista, vaan ajanviettämistä kyykkyasennossa. Jotta kyykky olisi mahdollisimman autenttinen, tulee slaavikyykkääjällä olla Adidaksen kolmiraitaverkkarit.

    • Anonyymi

      Tänään olin kuntoutuksessa kuntosalilla. Kyykkyä en tehnyt, mutta jalkaprässiä ja reiden ojennusta kylläkin. Tulokset on hyvin noussut. Leukoja sain 2 viikko sitten vaivaiset 5 ja nyt niitä on tullut 15. Penkistä ois taas tavoitteena se 100kg saada. Oli kiva kuntouttaa itseään työkuntoon ja tätä aijonkin tehdä aina kuolemaani asti. Mahtaisikohan te-virkailija tulla mukaan minun kanssani kuntoutumaan? Olen hyvin huollissani heistä, koska jatkuva istuminen toimistolla tekemättä yhtään mitään ei varmastikan tee hyvää ryhdille ja lihakset surkastuu. Lisäksi olisi hyvä katsoa että mitä sitä pistetään suuhun päivät pitkät.

      • Anonyymi

        Tänään taas salilla 1.5h putkeen. Jalkaprässissä oli kovat painot tällä kertaa ja sellainen leveä maastaveto vasta gutaa tekeekin takapakaralle. Siinä on hyvä kyykkiä ja hiki lentäää samalla. Ei ollu taaskaan salilla ketään, sai ihan rauhassa kunnan laitteita käyttää, tästä olisi nyt hyvä saada se 9e/pv kuntoutusrahaa. No sitä minä ehdotankin taas omavalmentajalle, luultavasti menee karkuun ja katkaisee työhakuni pelkuri kun on, no ei se mitään se tietää enemmän taas panostamista omavaraisuuteen, tänä vuonna jo meni potut ja kurpitsat tonne pihalle kasvamaan, tarviin nostaa tuotantoa seuraavalla kerralla jos kerkee ennen ruokapulaa. Tässä vaan tulee kova nälkä kun salilla puuhastelee joka päivä ja pitää kohta ostaa isompia vaatteita kun kuntoutuu liian nopeasti palkka työkuntoon, ainiin eihän niitä tainnutkaan enää ollakaan. Tämä on oikein kivaa myös mielelle ja itsetunnolle tulee oikein semmonen boosti että pitää jatkaa ja jatkaa vaan, ei kerkee edes sohvalla makoilemaan. No tähän voisi vielä lisätä vähän porrasjuoksua ja sublautailua tänä kesänä kun on niin hienot ilmatkin. No ei muutakuin pelastusrukousta kehiin kaikille ja siunausta vaan itse kullekkin. Jeesus on tie totuus ja elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään taas salilla 1.5h putkeen. Jalkaprässissä oli kovat painot tällä kertaa ja sellainen leveä maastaveto vasta gutaa tekeekin takapakaralle. Siinä on hyvä kyykkiä ja hiki lentäää samalla. Ei ollu taaskaan salilla ketään, sai ihan rauhassa kunnan laitteita käyttää, tästä olisi nyt hyvä saada se 9e/pv kuntoutusrahaa. No sitä minä ehdotankin taas omavalmentajalle, luultavasti menee karkuun ja katkaisee työhakuni pelkuri kun on, no ei se mitään se tietää enemmän taas panostamista omavaraisuuteen, tänä vuonna jo meni potut ja kurpitsat tonne pihalle kasvamaan, tarviin nostaa tuotantoa seuraavalla kerralla jos kerkee ennen ruokapulaa. Tässä vaan tulee kova nälkä kun salilla puuhastelee joka päivä ja pitää kohta ostaa isompia vaatteita kun kuntoutuu liian nopeasti palkka työkuntoon, ainiin eihän niitä tainnutkaan enää ollakaan. Tämä on oikein kivaa myös mielelle ja itsetunnolle tulee oikein semmonen boosti että pitää jatkaa ja jatkaa vaan, ei kerkee edes sohvalla makoilemaan. No tähän voisi vielä lisätä vähän porrasjuoksua ja sublautailua tänä kesänä kun on niin hienot ilmatkin. No ei muutakuin pelastusrukousta kehiin kaikille ja siunausta vaan itse kullekkin. Jeesus on tie totuus ja elämä.

        Naurettava kukkakeppi.


    • Anonyymi

      älkää allekirjoittako kk912 tietojen luovutus kaavaketta,allekirjoittaminen on kuntaliiton lakimiehen mukaan vapaaehtoista.

      • Anonyymi

        Kiitos todella paljon tästä tiedosta :)


    • Anonyymi

      Kivaa haukkumista..teillä ei taida olla hajua mitä Oma-valmentajat joutuvat kestämään (ja näkevät tiedoista mm.terveystiedot esim. "vaikea masennus ja vaativat persoonallisuuden piirteitä - mitäs tuollaiselle teet?! Yhyy ja omg..menis töihin sitten vaan ja paykologille🤷)..jos ne on te-toimistolle luovutettu), koeaikapurut..linnakundit. Nämä ovat Oma-valmentajien asiakkaita joita voi olla 100 ja jatkuvasti tulee lisää ovista ja ikkunoista. Ahdistavat, ruinaavat ja soittavat..luulevat, että kaikki tapahtuu sormia napauttamalla ja joka kokeiluun tai tukeen on mukamas oikeus ja se ruinataan versus se, että ihan itse haettaisi työtä! Kaikille työnhakijoille ei kelpaa mikään, vaikka kääntäisit kivet ja kannot. Kyllä se omalle kontolle se työllistyminen pitkälti jää..valitettavasti. Virkailijan keinot ovat rajalliset..työnhakijan ala saattaa olla asfaltintekijä, rakennusmies, myyjä, merkonomi, fyysikko, suntio, diplomi-insinööri, tohtori..just name it..kaikille ei löydy helpolla oman alan töitä, mutta itsepä ovat kouluttautuneet. Medianomit eivät tajua, että suurin osa alan tekijöistä on yrittäjiä..haetaan kouluun eikä mietitä työtilannetta opintojen jälkeen. Eletään "hyvinvointiyhteiskunnassa", jonka asukkaat luulee että kaikki tulee kuin McDonald'sin tiskiltä. Kuntakokeilussa ei ole antaa mitään sen erikoisempaa tiskin alta..oma aktiivisuus ja tukea saa, mutta sen pitää aikuiselle ihmiselle riittää. Arvostakaa, että joku soittaa ja kysyy työnhausta ja jos vielä tarjoaa apua niin hyvä..sekin ihminen yrittää tehdä työnsä vaan.

      • Taidat olla Omavalmentaja kun noin kehut noita tyhjäntoimittajia?Ei mitään hyötyä ainakaan mulle ole ollut näistä kuudesta tapaamisesta.Omavalmentajalle joutunut kertomaan ihan alusta alkaen miten työelämässä toimitaan...Vituttaa kuunnella 1,5h jonkun idiootin horinoita joka ei tiedä mistään mitään ja sitten kertoa miten asiat oikeasti tapahtuu työttömän näkökulmasta.


    • Anonyymi

      Kenen idea on ollut että työtön tarvitsee valmentajan. Mihin asiaan?

      Miten suomalaiset ovat niin lässyjä, että sietävät lainsäätäjiltä ja päättäjiltä näin ilmeistä vittuilua? Onko tuossa olevinaan jotakin komedia- arvoa?

      • Anonyymi

        Kauankohan suomalaisilla tavallisilla ihmisillä kestää tajuta että heillä on oikeuksia? Että laki on olemassa kansalaisten oikeusturvan ja yksilön suvereniteetin takaamiseksi, ja lainsäätäjältä pitää vaatia tämän ymmärtämistä.

        Milloin tavallinen suomalainen ihminen kyllästyy olemaan pelle?


      • Anonyymi

        Valmentajaa tarvitaan työnhakuun, eli siihen miten hakemus kirjoitetaan ja miten se lähetetään.

        Samalla työttömälle kerrotaan myös mitä tarkoittaa ns. avoin työhakemus. Työnsarkaa valmennettavilla riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauankohan suomalaisilla tavallisilla ihmisillä kestää tajuta että heillä on oikeuksia? Että laki on olemassa kansalaisten oikeusturvan ja yksilön suvereniteetin takaamiseksi, ja lainsäätäjältä pitää vaatia tämän ymmärtämistä.

        Milloin tavallinen suomalainen ihminen kyllästyy olemaan pelle?

        Nyt ei olekaan kyse tavallisista ihmisistä, vaan pitkäaikaistyöttömistä.


    • Anonyymi

      Mitä olen huomannut, ei ole mitään "valmennusta". Ammattinikin oli laitettu väärin ylös. Puhui ilmoittavansa kelaan lausunnosta, joskin työnhakuni jäi voimaan. Teen osa-aikatyötä. Haen kokopäivätyötä- Mutta, jo tuli ihmettelyä, kun kerroin olevani jo töissä osa-aikaisena, kun hain töitä.
      Palkkatukioikeus minusta on, ja kyllä minulle kelpaisi kokoaikatyö TES liksalla. Vaan voi olla etten saa sitä paikkaa. Mitä katselin, mitään muuta sopivaa ei olekaan sitten kuin omaa nyk työtä vastaava työ, jonka päivät ei rimmaa nyk työn kanssa että koostaisi täysaikatyön.

    • Anonyymi

      Onko Jyväskylässä Ollut minkälaisia omavalmenttajia? Omani oli aivan älyvapaa tapaus, onneksi menny muihin hommin. Yritti vain etsiä vikoja että saisi minut 9 euron pelleillyn ja korona aikanna kun opiskelin puualaa etänä enkä valmistunnut ajoissa niin eikös toi mulkero yritännyt syylistä minua siitä. Nyt valmistuin vihdoin ja viimein kesäkuun alussa. Nykyinen vaikutta ihan mukavalle vaikka en ole nähnyt sitä kuin yhden kerran. Että semoista täällä Jyväskylässä.

    • Anonyymi

      Kuntakokeilu on täysin turha. Kunnat voisivat palkata työntekijänsä kuten ennenkin ja kuten kaikki muut työnantajat. Pelkää ku .. liritystä kaikki jotta suomalainen ihminen voisi mahdollisimman huonosti. Ihan samaa liritystä kuin sanat "maailman onnellisin valtio". Jokuhan näitä sanoja keksii. Joku joka ei ole oikeasti vastuussa mistään, mutta jolla on kanava lakien valmisteluun.

    • Anonyymi

      Piinaamisen huippua ihan oma piiskuri.

    • Anonyymi

      Kenellä vielä harhaluulo, että omavalmentaja löytää asiakkaalleen työpaikan? Korkeintaan työllistää jonkun, jolla käyt petraamassa työnhakutaitojasi. Ikään kuin olisi työttömän vika ettei ole saanut työpaikkaa. Elämme kusetuksen kulta-aikaa.

    • Anonyymi

      H E H

    • Anonyymi

      Olen kuntakokeilun asiakas, pian tulee puoli vuotta täyteen. Minulla on oma-valmentaja, joka on soittanut tasan kerran aivan asiakkuuden alussa, kun ansiosidonnainen päiväraha tuli täyteen. Sen jälkeen tuosta ei ole kuulunut mitään. Työkkäristä soittelivat 3 kuukauden välein.

    • Anonyymi

      Kyllähän jokaisella työttömällä pitää olla omavalvoja. Kellähän muilla tuollainen on, ehdonalaisvangeilla? Tietysti suunniteltu työpalvelu sopii samaan muottiin.

    • Anonyymi

      Pitkäaikaistyöttömiä pyritään järjestelmällisesti haukkumaan, mutta kukaan ei tunnu oivaltavan, että pitkäaikaistyöttömyyden syy on pitkäaikaishaluttomuus maksaa palkkaa ja pitkäaikaishaluttomuus investoida yritystoimintaan joka niitä työpaikkoja saa aikaan.

      Pitkäaikaistyöttömyys ei ole rikos, se on vain poliittiisiin tarkoituksiin kehitelty termi, jota yritetään käyttää työttömäksi ajetun väestönosan vainoamiseen.

      • Anonyymi

        Pitkäaikaishaluttomuus maksaa palkkaa ei myöskään ole rikos, mutta sillä hetkellä, kun valtio laiminlyö omat talouden ohjaamistoimet (joiden seurauksena raha ohjataan uusiin työpaikkoihin) alkaa valtio jo toimimaan lain vastaisesti.

        Kyse on siitä, että hyväosainen päätösvaltainen väki haluaa itselleen kaiken, vaikka sitten tuhoamalla muidenkin suomalaisten työpaikat.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe