Tietokone pelkkään netin selaamiseen

Anonyymi

Mikähän emo ja prosu yhdistelmä olisi nopea ja samalla edullinen netin selaamiseen?
Kysyn koska jollain varmasti on täällä hintatietoa enemmän kuin minulla.
Siis emo ja prosu hakusessa muut osat mulla jo on. niin ja emoissa pysytään Gigabyte-Asus linjoilla. Myös ASrock voisi mennä.

20

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tabletti tulis varmaan halvimmaksi....?

      • Anonyymi

        Kysyinkö jotain tabletista? ole hyvä ja syö oma tablettis niin tämän kaltaiset kohtaukset pysyvät poissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyinkö jotain tabletista? ole hyvä ja syö oma tablettis niin tämän kaltaiset kohtaukset pysyvät poissa!

        Et kyllä myöskään kertonut että "mitkä muut" osat sinulla jo on, niin ei voi suositella muitakaan osia.

        Jospa söisit itse ne "muut osat" ja ostaisit tabletin ja olisit hiljaa.

        Tai parempi vaihtoehto olisi että hakeutuisit hoitoon ja alkaisit ottamaan tabletteja... Voisi alkaa järki juoksemaan vähitellen, ehkä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kyllä myöskään kertonut että "mitkä muut" osat sinulla jo on, niin ei voi suositella muitakaan osia.

        Jospa söisit itse ne "muut osat" ja ostaisit tabletin ja olisit hiljaa.

        Tai parempi vaihtoehto olisi että hakeutuisit hoitoon ja alkaisit ottamaan tabletteja... Voisi alkaa järki juoksemaan vähitellen, ehkä...

        Voi helvetti, mitä kommentteja taas kerran. Mikäli noin on pipo kireällä, niin ei kannata vastailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helvetti, mitä kommentteja taas kerran. Mikäli noin on pipo kireällä, niin ei kannata vastailla.

        Mikäli noin on pipo kireällä, niin ei kannat kysellä...


    • Anonyymi

      Käytetty yrityskone on paras tähän tarkoitukseen..

      • Anonyymi

        Ei kelpaa AP:lle koska hänellä on jo "muita osia", ja tarvitsee vain "muita osia" että saa näistä kasattua sitten koneen...


    • Anonyymi

      "Mikähän emo ja prosu yhdistelmä olisi nopea ja samalla edullinen netin selaamiseen?

      Teydellisimmistä kaikkein täydellisimmän järjetön "kysymys".

      Mikä tahansa rimpula jolla voi "selata" nettiä on käypä, ja nopea ja edullinen, netin selaamiseen. Rimpula ei rajoita "selaus"nopeutta.

      Panen toistamiseen koska tuo taatusti ei "uponnut". Rimpula ei rajoita netin "selaus"nopeutta. Rupunen androidi "selaa" nettiä siinä samssa kuin tehokkain deskari.

      Yleisesti, nopea edullinen on esimerkiksi, utopistinen/järjetön toive / "älyn"valähdys.

      Nopea masiina on vaikkapa IBM Summit.

      • Anonyymi

        Luetun ymmärtämisnopeus on hyvinkin tärkeää kun on selailussaan löytänyt sen tärkeän asian ota on hakenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisnopeus on hyvinkin tärkeää kun on selailussaan löytänyt sen tärkeän asian ota on hakenut.

        Se on aivan sama että kuinka nopeasti tai hitaasti kuten myös että kuinka monta kertaa aloituksen lukee, niin ei siitä ymmärrä yhtään mitään.

        Koska tiedossa yksinkertaisesti ei ole että mitä "muita osia" aloittajalla on käytössä, niin ei voi suositella mitään muuta kuin tablettia, joka sekin kuitenkin voisi aloittajalle olla liian vaikea...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aivan sama että kuinka nopeasti tai hitaasti kuten myös että kuinka monta kertaa aloituksen lukee, niin ei siitä ymmärrä yhtään mitään.

        Koska tiedossa yksinkertaisesti ei ole että mitä "muita osia" aloittajalla on käytössä, niin ei voi suositella mitään muuta kuin tablettia, joka sekin kuitenkin voisi aloittajalle olla liian vaikea...

        Ja se on ongelma jos ei ymmärrä mihn missäkin kohtaa on kommentoitu.


    • Anonyymi

      Tuo Asus Gigabyte on aivan liian kallis komponentti pelkkään netin selaamiseen. Ainoa asia joka vaikuttaa selausnopeuteen on netin nopeus sekä SSD-levy (vaikuttaa ohjelmien kuten selaimen latautumisaikoihin).

      • Anonyymi

        No niin nyt rupeaa tulemaan kunnon vastauksia. Olet aivan oikeassa tuosta Asus-Gigabyte emojen kalleudesta. Harmi vain ettei minulla ole juuri muista emoista kuin huonoja kokemuksia viimeisen kolmenkymmenen vuoden takaa. ASrock emotkin olivat niitä kaikkein huonoinpia kun "Lyyttidisease" oli pahimmillaan mutta viimevuoden kokeilut parilla ASrockin emolla on antanut uskoa jonkin verran niihin. Valmistajat jopa kehuvat lyyttien ominaisuuksillaan ja mainostavat niitä emon ominaisuuksissa. Käytettyä en voi hankkia sillä kone ei tule minulle vaan kaverilleni.
        Joku irvaili tuolla aikaisemmin muista osista tietämättä ettei minulta oikeasstaan todellakaan puutu muuta kuin hintatietoa ja senkin saisin ajan kanssa kaivettua varmasti netistä mutta kun omakotitalossa on miljoona muutakin projektia työn alla niin yrintin oikaista ja saada muiden kokemuksista selkoa.
        Kiitos kommentistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin nyt rupeaa tulemaan kunnon vastauksia. Olet aivan oikeassa tuosta Asus-Gigabyte emojen kalleudesta. Harmi vain ettei minulla ole juuri muista emoista kuin huonoja kokemuksia viimeisen kolmenkymmenen vuoden takaa. ASrock emotkin olivat niitä kaikkein huonoinpia kun "Lyyttidisease" oli pahimmillaan mutta viimevuoden kokeilut parilla ASrockin emolla on antanut uskoa jonkin verran niihin. Valmistajat jopa kehuvat lyyttien ominaisuuksillaan ja mainostavat niitä emon ominaisuuksissa. Käytettyä en voi hankkia sillä kone ei tule minulle vaan kaverilleni.
        Joku irvaili tuolla aikaisemmin muista osista tietämättä ettei minulta oikeasstaan todellakaan puutu muuta kuin hintatietoa ja senkin saisin ajan kanssa kaivettua varmasti netistä mutta kun omakotitalossa on miljoona muutakin projektia työn alla niin yrintin oikaista ja saada muiden kokemuksista selkoa.
        Kiitos kommentistasi.

        Itellä on kotiserverissä Asrockin emolevy, ja ennen tuota käyttöä se oli pääasiallisen koneen emona. Hyvä ja vakaa emo. Kaverille rakentelin reilut kaksi vuotta sitten Asrockin emoon perustuvan koneen, ja ihan on ollut toimiva paketti. Itse olen käynyt läpi lähes kaikki emovalmistajat. Tällä hetkellä käytössä Asrock, Asus, Gigabyte. Yhdessä puolivalmiissa koneessa on MSI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itellä on kotiserverissä Asrockin emolevy, ja ennen tuota käyttöä se oli pääasiallisen koneen emona. Hyvä ja vakaa emo. Kaverille rakentelin reilut kaksi vuotta sitten Asrockin emoon perustuvan koneen, ja ihan on ollut toimiva paketti. Itse olen käynyt läpi lähes kaikki emovalmistajat. Tällä hetkellä käytössä Asrock, Asus, Gigabyte. Yhdessä puolivalmiissa koneessa on MSI.

        Itsekin aikanaan rakensin palvelimen, ja emolevyksi tuli valittua Asrock, syystä että halusin pavelimen mini-itx -koeteloon, ja tuolloin Asrockilta löytyi AMD APU -pohjainen emolevy jossa oli 7 SATA-liitäntää.

        En tiedä että kuinka pojat sen olivat tehneet, mutta tietokone (emolevy) oli aivan käsittämättömän nopea! Se oli itse asiassa hyvin pitkän aikaa käytännössä nopein kone mitä minulla tuolloin oli, mutta aika ja uusi teknologia aina ajaa vanhan yli. Samassa testi- ja palvelinkäytössä se edelleen on, enkä vaihda pois,

        Pelikoneeksi hankin aikanaan MSI:n X370 XPOWER Gamining Titanium -emolevyn, enkä katunut; tehoa löytyy edelleen tänäkin päivänä, ja 4K pelaaminen ei emolevylle ainakaan ole ongelma.

        Gigabyteä olen itse pyrkinyt välttämään kuin tautia, koska siitä minulla on vain todella huonoja kokemuksia; Gigabyte on aina mennyt palautukseen vikojen takia, eli en suosittele.

        ASUS on minulla kuitenkin aiemmin ollut se #1, mutta nyt halusin kokeilla jotain uutta, ja siksi hankin tuon MSI, eikä pettänyt.

        Virtualisointiin hankin kuitenkin Asus Crosshair VIII, koska sen BIOSissa on säätöjä kuin isossa kaupungissa, joilla on erityisen tärkeää merkitystä virtualisoinnin kanssa, eikä tässä pettänyt lainkaan.

        Myönnän, että kaikki emolevyt joita olen ostanut ovat olleet hieman ehkä "high-end" tasoa, mutta toistaalta, mitään valittamista ei ole ollut; ei niin yhtään mitään; kaikki ovat toimineet heti alusta alkaen moitteetta ja tehokkaasti, ja vanhemmatkin emolevyt ajavat asiansa myös tänäkin päivänä.

        CPU suuntautumuksesta riippumatta, AMD tai Intel, niin suosittelen panostamaan emolevyyn ja maksamaan 100-200e enemmän paremman luokan emolevystä, koska se takaa päivitettävyyttä myös tulevaisuudessa.

        AMD on julkistanut että uusimmat seuraavat prosessorit toimivat aina vanhemmissa X -sarjan emolevyissä, ja tuottaa myös BIOS -päivityksiä näihin emolevyihin uutta CPU -tukea varten.

        Kalliimpi emolevy kannattaa myös tästä syystä, kuin myös että niissä on paremmat ja tehokkaammat virransyötöt erityisesti prosessorille, juurikin päivitettävyyden mahdollistamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin nyt rupeaa tulemaan kunnon vastauksia. Olet aivan oikeassa tuosta Asus-Gigabyte emojen kalleudesta. Harmi vain ettei minulla ole juuri muista emoista kuin huonoja kokemuksia viimeisen kolmenkymmenen vuoden takaa. ASrock emotkin olivat niitä kaikkein huonoinpia kun "Lyyttidisease" oli pahimmillaan mutta viimevuoden kokeilut parilla ASrockin emolla on antanut uskoa jonkin verran niihin. Valmistajat jopa kehuvat lyyttien ominaisuuksillaan ja mainostavat niitä emon ominaisuuksissa. Käytettyä en voi hankkia sillä kone ei tule minulle vaan kaverilleni.
        Joku irvaili tuolla aikaisemmin muista osista tietämättä ettei minulta oikeasstaan todellakaan puutu muuta kuin hintatietoa ja senkin saisin ajan kanssa kaivettua varmasti netistä mutta kun omakotitalossa on miljoona muutakin projektia työn alla niin yrintin oikaista ja saada muiden kokemuksista selkoa.
        Kiitos kommentistasi.

        Jos "asiallisena vastauksena" pitää vain suositusta jostain laitevalmistajasta, niin metsään ollaan menossa ja lujaa vauhtia!

        Irvailun syy on selkeä; jos näihin "muihin osiin" kuuluu esim. vaikka muistit, niin on todennäköistä että kyseessä on vanhat DDR3 -muistit, jollaisia emolevyjä ei enää kaupoista saa lainkaan, koska se on jo auttamattoman vanhentunuttaa tekniikkaa, jolloin on pakko alkaa etsimään käytettyä emolevyä, jos aikoo hyödyntää näitä "muita osia".

        Emolevyt ovat myös aika tarkkoja muistipiirien suhteen, eli kaikki nyt vaan ei käy kaikkiin, ja emolevyn manuaalissa on lista yhteensopivista ja toimivista muistipiireistä, jne, jne, jne...

        Eli jos on omakotitalo jossa on "miljoona projektia muutenkin", niin kannattaisiko keskittyä mieluummin niihin kuin alkaa "rakentamaan kaverille konetta", erityisesti kun "ei tiedä tietokoneista yhtään mitään"...

        Mutta onhan näitä kaikenlaisia säätäjiä tässä nähty... Onnea matkaan vaan...

        Loppuun totean, että itselläni oli myös SODIMM -muistipiirejä, jotka ovat aika arvokkaita vielä tänäkin päivänä itse asiassa, niin ostin sitten emolevyn johon nämä muistipiirit sopivat, ja rakensin yhden palvelimen lisää, koska en saanut niitä muisteja myytyä niiden käytetyn arvon mukaiseen hintaan, niin rakensin sitten yhden palvelimen lisää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos "asiallisena vastauksena" pitää vain suositusta jostain laitevalmistajasta, niin metsään ollaan menossa ja lujaa vauhtia!

        Irvailun syy on selkeä; jos näihin "muihin osiin" kuuluu esim. vaikka muistit, niin on todennäköistä että kyseessä on vanhat DDR3 -muistit, jollaisia emolevyjä ei enää kaupoista saa lainkaan, koska se on jo auttamattoman vanhentunuttaa tekniikkaa, jolloin on pakko alkaa etsimään käytettyä emolevyä, jos aikoo hyödyntää näitä "muita osia".

        Emolevyt ovat myös aika tarkkoja muistipiirien suhteen, eli kaikki nyt vaan ei käy kaikkiin, ja emolevyn manuaalissa on lista yhteensopivista ja toimivista muistipiireistä, jne, jne, jne...

        Eli jos on omakotitalo jossa on "miljoona projektia muutenkin", niin kannattaisiko keskittyä mieluummin niihin kuin alkaa "rakentamaan kaverille konetta", erityisesti kun "ei tiedä tietokoneista yhtään mitään"...

        Mutta onhan näitä kaikenlaisia säätäjiä tässä nähty... Onnea matkaan vaan...

        Loppuun totean, että itselläni oli myös SODIMM -muistipiirejä, jotka ovat aika arvokkaita vielä tänäkin päivänä itse asiassa, niin ostin sitten emolevyn johon nämä muistipiirit sopivat, ja rakensin yhden palvelimen lisää, koska en saanut niitä muisteja myytyä niiden käytetyn arvon mukaiseen hintaan, niin rakensin sitten yhden palvelimen lisää...

        Aika hyvin sinulta kunnet tunne etkä tiedä ja ilmeisesti arvailet vain. Jos neljänkymmenen vuoden kokemuksella ei vielä tiedä PC- laitteista mitään niin voisin väittää että silloin on ihminen tosiaan tyhmä mutta en sentään niin tyhmänä itseäni pidä. Ekan transistorin ostin joskus 60-luvun alussa ja eka tietokone mulla oli vuonna 1979 kun hankin Telmacin korttitietokoneen. Autotallissa tarkasti paketoituna on vieläkin IBM PC vuodelta 1984.
        Vuosien saatossa koottuja "deskareita" on kymmeniä ja niiden joukossa korjattuja emolevyjä useitakin. Kerran sain jopa salaman tuhoaman emon vielä korjattua. eikä ollut pelkkä piirien vaihto. Kolvi pysyy kädessäni vielä vaikka näkö alkaa mennä. Nykyiset SMD:t alkaa olla liian pieniä mutta jos pitää PC:tä korjata niin se kyllä tällä kokemuksella onnistuu. Älä koskaan päästä suustasi p:kaa kunnet tunne ja tiedä sillä vain tyhmät ja idiootit haukkuvat täällä toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hyvin sinulta kunnet tunne etkä tiedä ja ilmeisesti arvailet vain. Jos neljänkymmenen vuoden kokemuksella ei vielä tiedä PC- laitteista mitään niin voisin väittää että silloin on ihminen tosiaan tyhmä mutta en sentään niin tyhmänä itseäni pidä. Ekan transistorin ostin joskus 60-luvun alussa ja eka tietokone mulla oli vuonna 1979 kun hankin Telmacin korttitietokoneen. Autotallissa tarkasti paketoituna on vieläkin IBM PC vuodelta 1984.
        Vuosien saatossa koottuja "deskareita" on kymmeniä ja niiden joukossa korjattuja emolevyjä useitakin. Kerran sain jopa salaman tuhoaman emon vielä korjattua. eikä ollut pelkkä piirien vaihto. Kolvi pysyy kädessäni vielä vaikka näkö alkaa mennä. Nykyiset SMD:t alkaa olla liian pieniä mutta jos pitää PC:tä korjata niin se kyllä tällä kokemuksella onnistuu. Älä koskaan päästä suustasi p:kaa kunnet tunne ja tiedä sillä vain tyhmät ja idiootit haukkuvat täällä toisiaan.

        Niin, pakkohan se on "arvailla" kun taas yksi tällainen "maailman viisain tietotekniikan professori" ei edes osaa kuvailla että minkälaisia "muita osia" on käytettävissä "kaverin tietokoneen kasaamiseen" jotta osaisi ja pystyisi - ystävällisesti ja kohteliaasti - auttamaan ja neuvomaan oikeissa hankinnoissa...

        Mutta jos autotalli on jo entuudestaan SER-tavaraa täynnä, niin eiköhän sieltä löydy loputkin "puuttuvat osat koneen kasaamiseksi kaverille"...

        Ja kaikki ne kaverit ketkä minä tunnen, niin vaihtaa SMD:n mieluummin apukädellä varustetun suurennuslasin avulla, varmuuden vuoksi, vaikka nuoria ovatkin, ja näistä enemmän ammattilaiset kuumailmajuottimen kanssa, eikä kolvin kanssa, koska heillä on ollut rahaa ostaa kuumailmajuotin... Ei se tarvitse kuin pienen, lähes näkymättömän pisaran tinaa lentävän emolevylle, niin oikosulussa on koko levy, koska kovin on kapeita noi johtimet piirilevyissä nykyään...


    • Anonyymi

      Aloittan kysymys on harvinaisen typerä. Samoin kaikki aloittajan jatkokommentit.

      Mikähän lienee se varsinainen ongelma? Ei selvinne koskaan.

      • Anonyymi

        Eihän tässä ole ongelmaa... ;) ;) ;) Aloittaja ihan selvästi haluaa joko Asus, Gigabyte tai ASRock -emolevyn ja siihen prosessorin, jotta voi sitten läimiä siihen kiinni hänellä jo olevat "muut osat", että saa "rakennettua kaverille tietokoneen", ja tarvitsee tässä apua koska "ei tiedä tietokoneista yhtään mitään".... ;) ;) ;)

        Ihan "selvää pässinlihaa", eikös....? ;) ;) ;)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe