Anonyymit tai nimimerkit

Anonyymi

Eräät kirjoittavat toisista aivan kuin tuntisivat hänen taustansa.

Ihmiset ovat vähemmän perillä toisten ajatuksista kuin monesti ajatellaan.

103

970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä, olen myös huomannut.

    • Anonyymi

      Ajatuksista on vaikea tietää mutta yksinkertaisen kuten listan savolaisen ympyrät arvaa tulot ja seuraavan lauseen mitä se sanoo

      Harjoittelen silloin tällöin elokuvilla

      Paneudun päähenkilön asemaan

      Sen jälkeen tilanteessa puhun etukäteen hänen repliikkinsä
      Onnistumisprosentti on aivan kauhean korkea

    • Anonyymi

      Kaikkein parhaiten täällä päästään ajatuksista selville. Joskus taustatkin on tiedossa.
      Vain ulkonäkö puuttuu.

      • Anonyymi

        ai pystyt
        otetaan koe taustoista

        Tausta: hän on kiistatta Hollywood-tähti ollut 6 kertaa naimisissa esiintynyt erilaisissa kansainvälisissä lehdissä kansityttönä kuten Life jne. Hän teki ainakin 18 filmiä

        Ajatukset: Hän on tiedenainen millä alalla luulisit hänen saavuttaneen kansainvälistä kuuluisuutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai pystyt
        otetaan koe taustoista

        Tausta: hän on kiistatta Hollywood-tähti ollut 6 kertaa naimisissa esiintynyt erilaisissa kansainvälisissä lehdissä kansityttönä kuten Life jne. Hän teki ainakin 18 filmiä

        Ajatukset: Hän on tiedenainen millä alalla luulisit hänen saavuttaneen kansainvälistä kuuluisuutta

        Eikö kyse ollutkaan tällä palstalla kävijöistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai pystyt
        otetaan koe taustoista

        Tausta: hän on kiistatta Hollywood-tähti ollut 6 kertaa naimisissa esiintynyt erilaisissa kansainvälisissä lehdissä kansityttönä kuten Life jne. Hän teki ainakin 18 filmiä

        Ajatukset: Hän on tiedenainen millä alalla luulisit hänen saavuttaneen kansainvälistä kuuluisuutta

        Tarkoittanet Hedy Lamarr ia?

        Huoneeni, tai oikeastaan se oli "tyttöjen huone", jaoin sen sisarteni kanssa, oli kaksikin hänen kuvaansa, toinen oli jonkun elokuvan juliste ja toinen ehkä A-nelosen kokoinen tai vähän suurempi. Ihailin häntä kovasti. Yhdessäkään elokuvassa en tietääkseni/muistaakseni ole häntä nähnyt, kuvan ja julisteen lienee hankkinut vanhempi sisareni ellei sitten äitini tai miksei isäkin jos häneltä on pyydetty.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittanet Hedy Lamarr ia?

        Huoneeni, tai oikeastaan se oli "tyttöjen huone", jaoin sen sisarteni kanssa, oli kaksikin hänen kuvaansa, toinen oli jonkun elokuvan juliste ja toinen ehkä A-nelosen kokoinen tai vähän suurempi. Ihailin häntä kovasti. Yhdessäkään elokuvassa en tietääkseni/muistaakseni ole häntä nähnyt, kuvan ja julisteen lienee hankkinut vanhempi sisareni ellei sitten äitini tai miksei isäkin jos häneltä on pyydetty.

        Bessie

        mistä tiedät nämä jutut
        aivan oikein
        mistä tiesit tämän

        tämä ohjuspatentti on sellaine että todennäköisesti Nokiakin on käyttänyt sitä

        vielä miten tunsit sumacin kun kerran kysyin

        tiedätkö siis kaiken?


    • Anonyymi

      Onhan täällä oikein kasvokuviakin ja 20-vuoden kokemus, jos on jaksanut lukea kaikki viestit, mutta kuka niitä jaksaa?

      Toisaalta tulee kyllä kertausta, että "silloin sanoit niin ja nyt näin" tyyliin ja siitäkös suukopu alkaa. Ainakin, jos on tahallaan vääristellyt kirjoittajan kirjoitusta, mutta toistaa sitä vuodesta toiseen ja kopioiden toisten lausuntoja, kuin omiaan.

      Onneksi nämä palstat ovat pieni otanta kotimaan kansalaisista, mutta toisille ulkomailla asuville ne ovat muka totuus, että näin täällä eletään, susirajan takana savupirteissä!

    • Anonyymi

      Anonyymin sanojen sisältö, muutamasta sanasta paljastaa jotain, lause paljastaa mistä puolueesta, seuraava lause H alkava voi merkitä Hullu tai Halla, olet jo jyvällä Hullu-Halla,

    • Anonyymi

      " Ihmiset ovat vähemmän perillä toisten ajatuksista kuin monesti ajatellaan. " ?

      Ihmiset eivät kylläkään ole lainkaan, eivät yhtään eivätkä ollenkaan perillä toistensa ajatuksista. Luulotauti ja kuvittelu ovat ne jutut, jotka täällä pääasiassa aiheita ja sanomisia pyörittävät. - Nm. Luulo ei ole tiedon värtti

      • Anonyymi

        Hohhoijaa taas

        Ajatuksiaanhan ihmiset tänne kirjoittavat. Jos osaat lukea ja myös ajatella niin tottakai pääset perille toisten ajatuksista.

        Asia on juuri kuten "Anonyymi 04.05.2021 20:02 kirjoitti: "Kaikkein parhaiten täällä päästään ajatuksista selville. Joskus taustatkin on tiedossa. Vain ulkonäkö puuttuu."

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa taas

        Ajatuksiaanhan ihmiset tänne kirjoittavat. Jos osaat lukea ja myös ajatella niin tottakai pääset perille toisten ajatuksista.

        Asia on juuri kuten "Anonyymi 04.05.2021 20:02 kirjoitti: "Kaikkein parhaiten täällä päästään ajatuksista selville. Joskus taustatkin on tiedossa. Vain ulkonäkö puuttuu."

        Bessie

        Sinä saat kuvitella ja luulotella niiin, jos se tekee sinut onnelliseksi ja tyytyväiseksi. - Nm. Et pääse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä saat kuvitella ja luulotella niiin, jos se tekee sinut onnelliseksi ja tyytyväiseksi. - Nm. Et pääse

        No voi hyvänen aika. Näkyville kirjoitetuista ajatuksista pääsen perille ihan vain lukemalla tekstin. Jos pääsen, pitäähän se teksti tietysti ymmärtääkin ja enimmäkseen luetun ymmärtäminen on minulle helppoa.
        Melkein ainahan lukiessaan joutuu jonkin verran tulkitsemaan ja oma luonteeni ja persoonallisuuteni tietty on se siivilä jonka läpi lukemani tekstit menevät, mutta suurin osa mennä ihan sellaisenaan läpi eli ei ole tarvis tulkita.

        Jos sinä ajattelet jotain ja kirjoitat sen ajatuksesi suht ymmärrettävästi tänne näkyville niin tottakai minä "pääsen perille" sinun ajatuksestasi, siis siitä jonka itse olet kirjoittamalla kertonut. Joko vihdoin ymmärrät?

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi hyvänen aika. Näkyville kirjoitetuista ajatuksista pääsen perille ihan vain lukemalla tekstin. Jos pääsen, pitäähän se teksti tietysti ymmärtääkin ja enimmäkseen luetun ymmärtäminen on minulle helppoa.
        Melkein ainahan lukiessaan joutuu jonkin verran tulkitsemaan ja oma luonteeni ja persoonallisuuteni tietty on se siivilä jonka läpi lukemani tekstit menevät, mutta suurin osa mennä ihan sellaisenaan läpi eli ei ole tarvis tulkita.

        Jos sinä ajattelet jotain ja kirjoitat sen ajatuksesi suht ymmärrettävästi tänne näkyville niin tottakai minä "pääsen perille" sinun ajatuksestasi, siis siitä jonka itse olet kirjoittamalla kertonut. Joko vihdoin ymmärrät?

        Bessie

        Tottahan toki ymmärrät jonkin yksittäisen ajatukseni, jos sen tähän ylös näpyttelen. Mutta luepa aloitus ajatuksella, omasta mielestäni siinä ei puhuta kenenkään yksittäisistä ajatelmista vaan siitä, että jotkut tyypit kuvittelevat tuntevansa minut tai sinut ja ajatusmaailmamme kokonaisuudessaan ja perusteellisesti sen perusteella, millaisia juttuja tänne kirjoittelemme. - Nm. Eri asiat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan toki ymmärrät jonkin yksittäisen ajatukseni, jos sen tähän ylös näpyttelen. Mutta luepa aloitus ajatuksella, omasta mielestäni siinä ei puhuta kenenkään yksittäisistä ajatelmista vaan siitä, että jotkut tyypit kuvittelevat tuntevansa minut tai sinut ja ajatusmaailmamme kokonaisuudessaan ja perusteellisesti sen perusteella, millaisia juttuja tänne kirjoittelemme. - Nm. Eri asiat

        Hohhoijaa taas... enhän minä aloitukseen vastannut vaan ilmeisesti sinulle eli ihan eri asiaan...

        Ensin tähän:
        "Ihmiset eivät kylläkään ole lainkaan, eivät yhtään eivätkä ollenkaan perillä toistensa ajatuksista. Luulotauti ja kuvittelu ovat ne jutut, jotka täällä pääasiassa aiheita ja sanomisia pyörittävät. - Nm. Luulo ei ole tiedon värtti"

        ja sitten tähän: "Sinä saat kuvitella ja luulotella niiin, jos se tekee sinut onnelliseksi ja tyytyväiseksi. - Nm. Et pääse"

        Ja nyt tähän jossa valitsit nimimerkiksesi (oletan, että Nm. tarkoittaa nimimerkkiä eikä Newtonmetriä?) "Eri asia".

        Mutta kun nyt kerran kehotit minua lukemaan aloituksen ja vieläpä oikein "ajatuksella" niin mennäänpä sitten tähän eri asiaan.
        Aloitus kokonaisuudessaan:
        "Anonyymit tai nimimerkit
        Eräät kirjoittavat toisista aivan kuin tuntisivat hänen taustansa.
        Ihmiset ovat vähemmän perillä toisten ajatuksista kuin monesti ajatellaan."

        Aloituksen lukeminen "ajatuksella" ei luonnistu minulta, kertavilkaisulla alle sekunnissa sen luen ja ajattelen ettei siinä ole (minulle) mitään ajateltavaa.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa taas... enhän minä aloitukseen vastannut vaan ilmeisesti sinulle eli ihan eri asiaan...

        Ensin tähän:
        "Ihmiset eivät kylläkään ole lainkaan, eivät yhtään eivätkä ollenkaan perillä toistensa ajatuksista. Luulotauti ja kuvittelu ovat ne jutut, jotka täällä pääasiassa aiheita ja sanomisia pyörittävät. - Nm. Luulo ei ole tiedon värtti"

        ja sitten tähän: "Sinä saat kuvitella ja luulotella niiin, jos se tekee sinut onnelliseksi ja tyytyväiseksi. - Nm. Et pääse"

        Ja nyt tähän jossa valitsit nimimerkiksesi (oletan, että Nm. tarkoittaa nimimerkkiä eikä Newtonmetriä?) "Eri asia".

        Mutta kun nyt kerran kehotit minua lukemaan aloituksen ja vieläpä oikein "ajatuksella" niin mennäänpä sitten tähän eri asiaan.
        Aloitus kokonaisuudessaan:
        "Anonyymit tai nimimerkit
        Eräät kirjoittavat toisista aivan kuin tuntisivat hänen taustansa.
        Ihmiset ovat vähemmän perillä toisten ajatuksista kuin monesti ajatellaan."

        Aloituksen lukeminen "ajatuksella" ei luonnistu minulta, kertavilkaisulla alle sekunnissa sen luen ja ajattelen ettei siinä ole (minulle) mitään ajateltavaa.

        Bessie

        Mutku meitsi vastasi aloitukseen, jonka ymmärsin, koska osaan ajatella. - Nm. Hah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa taas... enhän minä aloitukseen vastannut vaan ilmeisesti sinulle eli ihan eri asiaan...

        Ensin tähän:
        "Ihmiset eivät kylläkään ole lainkaan, eivät yhtään eivätkä ollenkaan perillä toistensa ajatuksista. Luulotauti ja kuvittelu ovat ne jutut, jotka täällä pääasiassa aiheita ja sanomisia pyörittävät. - Nm. Luulo ei ole tiedon värtti"

        ja sitten tähän: "Sinä saat kuvitella ja luulotella niiin, jos se tekee sinut onnelliseksi ja tyytyväiseksi. - Nm. Et pääse"

        Ja nyt tähän jossa valitsit nimimerkiksesi (oletan, että Nm. tarkoittaa nimimerkkiä eikä Newtonmetriä?) "Eri asia".

        Mutta kun nyt kerran kehotit minua lukemaan aloituksen ja vieläpä oikein "ajatuksella" niin mennäänpä sitten tähän eri asiaan.
        Aloitus kokonaisuudessaan:
        "Anonyymit tai nimimerkit
        Eräät kirjoittavat toisista aivan kuin tuntisivat hänen taustansa.
        Ihmiset ovat vähemmän perillä toisten ajatuksista kuin monesti ajatellaan."

        Aloituksen lukeminen "ajatuksella" ei luonnistu minulta, kertavilkaisulla alle sekunnissa sen luen ja ajattelen ettei siinä ole (minulle) mitään ajateltavaa.

        Bessie

        Täällä on joitakin, jotka eivät ymmärrä mihin ja kenelle vastaavat.

        Tuo Nm. on 5 v näsäviisasteleva pikkutyttö ja palstakiusaaja.


    • Täytyy sanoa, että suuri pettymys on ollut kun 60 siirryin 70 .
      Aikoinaan kun kirjoiteltiin 60 palstan alussa, silloin oli jotain suurta yhteisöllisyyttä.
      mutta se on kaikki kadonnut.
      Mutta se ei haittaa , kosska haluan vai riimini tänne laittaa, muu saa olla mennyttä elämään.
      On aina mukavaa kun näkee tutun nimimerkin, koska tutut nimimerkit tuovat aina mieleen muistoja ja palauttavat menneisiin .
      Jos nimimerkin takana kerrot elämästäsi se jää mieleen. Anonyymit ei jää koskaan mielleen. He ovat mielestäni turhia kirjoittajia.

      Nykyinen 70 palsta on yhtä tyhjän kanssa riimejä lukuun ottamatta..
      Kaipaan sitä entistä. mutta niinhän se elämä menee. että pitää uudet tiensä aina etsiä ja entiset polut heinittyvät.
      Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa, ja nyt katselen areenasta suurta keramiikkakissaa ja parantelen flunssaani riikalaisella Black Balsamilla, elämä on ihanaa.

      Voikaa hyvin yhtä tyhjän kannssa kirjoittelevat 70 anonyymit.
      Kirjoittakaa nimimerkin takaan niin rakastan teitä.

      • Anonyymi

        Joo, ihan kiva mutta

        Voit ottaa asian niin, että silmäsi ovat avautuneet

        Esim. fiksu Plomakirjallinen ja hyvä keskustelija, ei voi olla täällä yhteisöllinen,

        koska hän taistelee herkeämättä intiaanien ja lastensa puolesta eli samalla tulee hyysänneeksi skurkkeja ja tukeneeksi kansanvaihtoa Suomessa, mikä on hengenvaarallista

        Toinen epäyhteisöllinen Pertikon oppimattomuudessaan eliitin renki, hyökkää päälle kun eliitti mediassa määrää ja osoittaa kohteen, ja sahaa omaa oksaansa. Ei pysty edes turistina olemaan ulkomsilla ihmispaljouden ja kielitaifottomuuden takia, mutta jankuttaa työperäisestä kun eliitti käskee

        Eli voit ajatella, että silmäsi vain ovat auki ojos abiertos


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ihan kiva mutta

        Voit ottaa asian niin, että silmäsi ovat avautuneet

        Esim. fiksu Plomakirjallinen ja hyvä keskustelija, ei voi olla täällä yhteisöllinen,

        koska hän taistelee herkeämättä intiaanien ja lastensa puolesta eli samalla tulee hyysänneeksi skurkkeja ja tukeneeksi kansanvaihtoa Suomessa, mikä on hengenvaarallista

        Toinen epäyhteisöllinen Pertikon oppimattomuudessaan eliitin renki, hyökkää päälle kun eliitti mediassa määrää ja osoittaa kohteen, ja sahaa omaa oksaansa. Ei pysty edes turistina olemaan ulkomsilla ihmispaljouden ja kielitaifottomuuden takia, mutta jankuttaa työperäisestä kun eliitti käskee

        Eli voit ajatella, että silmäsi vain ovat auki ojos abiertos

        H-44 Pitääkö heti aamulla alkaa vääristelemääm, ei vain aamulla vaan joka päivä kuin aloitukseni tarkoittaa, luulet tuntevasi mitä päässni liikuu.

        Luulotautisi määrittelee minun varallisuuteni, luulet että minulla on ongelmi kielitaitoni kanssa pyh, ei ikinä ole ollut etelän reissuillani.

        Määrittelet luulotteket politiikka käsitykseni koska en ajattele persumaisesti.
        Sinulla on jatkuvasti ongelmia itsesi kanssa, kun käyt toisen iholle pönkittääksesi omaa egoasi onko minuutesi hukassa.

        Minä en halua tunkeutua yhdenkään palstalaisen henkiselle reviirille, puolustaudun kyllä tarvittaessa enkä aio piiloutua anonyymin taakse, annan arvon anonyymeille.

        Jokaiselle palstalaiselle on annettava mahdollisuus olla oma itsensä, ulkopuolisia voi arvostella he jotka ovat jukisia.

        Taisit käydä anonyyminä klo 6:46 ja 6:45 antamassa mielipiteen


      • Anonyymi

        Tarkotat varmaan Keramiikkakisaa, brittien harrasteohjelmaa. Varsin kauan keramiikkaa harrastaneita on kisaan löydetty.
        Entäs Ompelukisa?


      • Anonyymi

        Riimitkö on keskustelua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riimitkö on keskustelua?

        Tunteet käyvät riimiketjussa kuumina, halaukset ja suudelmat löytävät kohteen elikkä aloittajan, kaksi naista taistelee huomiosta ja rakkauden sanoista joita aloittaja heille suo mitä rakkaudentäyteisemmän musiikin säestämänä ❣❣❣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ihan kiva mutta

        Voit ottaa asian niin, että silmäsi ovat avautuneet

        Esim. fiksu Plomakirjallinen ja hyvä keskustelija, ei voi olla täällä yhteisöllinen,

        koska hän taistelee herkeämättä intiaanien ja lastensa puolesta eli samalla tulee hyysänneeksi skurkkeja ja tukeneeksi kansanvaihtoa Suomessa, mikä on hengenvaarallista

        Toinen epäyhteisöllinen Pertikon oppimattomuudessaan eliitin renki, hyökkää päälle kun eliitti mediassa määrää ja osoittaa kohteen, ja sahaa omaa oksaansa. Ei pysty edes turistina olemaan ulkomsilla ihmispaljouden ja kielitaifottomuuden takia, mutta jankuttaa työperäisestä kun eliitti käskee

        Eli voit ajatella, että silmäsi vain ovat auki ojos abiertos

        Voiphan se olla noinkii tai olla olemattakii.

        Lähinnä olen vain pettynyt itseeni, koska sinisilmäisyydessäni kuvittelin, että 70
        ovat leppoisia ja keposista asioista kirjoittelevia elämänmyönteisiä ikäihmisiä.

        Mutta näillä mennään.
        Ihanaa, että palstalla on valinnanvapaus , lukea tai olla lukematta, kirjoittaa tai olla kirjoittamatta ja parasta on tietnkin, että voi piipahtaa tai olla piipahtamatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkotat varmaan Keramiikkakisaa, brittien harrasteohjelmaa. Varsin kauan keramiikkaa harrastaneita on kisaan löydetty.
        Entäs Ompelukisa?

        Oikeastaan se on Suuri Keramiikkakisa ja toinen on Suuri Ompelukisa,
        molemmat hauskoja ohjelmia ajankuluksi. BBCosaa.
        Ohjelmien perusteella voi tehdä johtopäätöksen, että briteistä löytyy paljon
        keramiikan ja vaateompelun harrastajia. Harrastajat nohjelmissa kisaavat taidoillaan.
        Opettavaista huomata, että taitavallakin dreijaajalla voi pytty mennä ihan lytyiks ja taitava paljonkin ommellut harrastaja voi valita kankaan ihan pieleen.
        Löytyisikö Suomesta osallistujia moiseen kisaa.
        Viime kesänä vai oliko jo edellinen kun saman tyyppinen mestarikisa oli Suomenkin teeveessä, jossa askartelun ja kädentaidoissa kisattiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riimitkö on keskustelua?

        Onhan ne toki keskustelua jos aloitus keskustelupalstalla aloitetaan ja aloitettu jo vuosia. Keskustelua omalla tavallaan, ei ne muuten 100 asti kiirisi, hyvä, että uusi aloitetaan aina sadassa, kuka sitä paljon pidempiä viitsii availla.
        Siinä puhuvat riimit ja sävelet. Hyvä jos pienenkin yhteyden pystyy löytämään riimin ja sävelen välille.


    • Anonyymi

      Näitäkin sattuu ihmisille, mutta niistä ei ole viisasta puhua kellee.
      Näin huhtikuussa 2021 minulle tutun ihmisen kuolinilmoituksen paikallisessa lehdessä.

      Vapunaattona siinä klo 18 tienoilla olin ostamassa hiukan provianttia vapun varalle lähimyymälässä.
      Poistuessani marketin aulasta näin tuon keskuudestamme poistuneen henkilön toisten asiakkaiden seurassa.

      Henkilö oli siistissä asussa ja monia vuosia nuorempana kuin eläessään oli. Hän tarkkaili ihmisiä...häivähti. oli samassa poissa.

      Kerroin nuoremmalle veljelleni kerran, että äitimme seurasi päivänäyssäni korkealla mäellä hyvin onnellisen näköisenä kun raivasimme taimikkoa aukkohakkauksella.
      Veljeni järkyttyi pahanpäiväisesti. Epäili silminnähden, että minulla heittää tosi pahasti. Äitimmehän oli ollut poissa jo kymmenisen vuotta.

    • Eihän tällaisessa nettikeskustelussa kenenkään realiminää pysty oppia tuntemaan.
      Nimimerkithän täällä keskenään keskustelevat someminällä, olipa sitten vakinikkejä (jotka nekin vaihtavat joskus nikin ja sitten toisen ...) taikka Anonyymejä.

      Monesti sekin someminä on jonkunlainen ihanneminä, jonka kaltainen haluaisi olla realielämässä. Joistakin nimimerkeistä sen huomaa helpommin kuin toisista.

      • Anonyymi

        Totta. Mutta. Minulla on sinusta sellainen käsitys että olet ruosuduunarina ollut Ruotsissa pitkään ja siitä ylpeä ja hyvin sopeutunut ja olet ylpeä tyttärestäsi jota kutsut likaksi koska tytär on sinusta herraskainen sana

        Jostain syystä suhteesi Plomaan on jännitteessä ja seurailet häntä kuin hai laivaa le pisas los talones ehkä siksi että Ploma ei ole ruosu ja pidät häntä herranterttuna chica mimada de las Americas


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Mutta. Minulla on sinusta sellainen käsitys että olet ruosuduunarina ollut Ruotsissa pitkään ja siitä ylpeä ja hyvin sopeutunut ja olet ylpeä tyttärestäsi jota kutsut likaksi koska tytär on sinusta herraskainen sana

        Jostain syystä suhteesi Plomaan on jännitteessä ja seurailet häntä kuin hai laivaa le pisas los talones ehkä siksi että Ploma ei ole ruosu ja pidät häntä herranterttuna chica mimada de las Americas

        Osaatko arvostella itseäsi, minä osaan,.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Mutta. Minulla on sinusta sellainen käsitys että olet ruosuduunarina ollut Ruotsissa pitkään ja siitä ylpeä ja hyvin sopeutunut ja olet ylpeä tyttärestäsi jota kutsut likaksi koska tytär on sinusta herraskainen sana

        Jostain syystä suhteesi Plomaan on jännitteessä ja seurailet häntä kuin hai laivaa le pisas los talones ehkä siksi että Ploma ei ole ruosu ja pidät häntä herranterttuna chica mimada de las Americas

        Kun nyt kielillä alettiin puhumaan ja sinä noita vaikutat osaavan minua paremmin, niin sanopa mikä se on suomeksi herraskaisempi nimitys pojasta.
        Poika ja likka tulevat kumpikin ruotsin sanoista pojken ja flickan. Miksi suomeksi sanotaan vain poika? Kaiken tasa-arvon nimissä tyttö on silloin likka.


      • Pertikki kirjoitti:

        Osaatko arvostella itseäsi, minä osaan,.

        Osaanhan minä itseäni jopa arvostaa, enkä vain arvostella. (vertaa laulaa/lauleskella, kävellä/ käveskellä ...)

        Tuotahan minä olen epäillytkin, että persuja arvostellessasi oikeastaan arvosteletkin itseäsi. Miksi olet tähän asti hävennyt myöntää olevasi persu?


      • Tellukka kirjoitti:

        Kun nyt kielillä alettiin puhumaan ja sinä noita vaikutat osaavan minua paremmin, niin sanopa mikä se on suomeksi herraskaisempi nimitys pojasta.
        Poika ja likka tulevat kumpikin ruotsin sanoista pojken ja flickan. Miksi suomeksi sanotaan vain poika? Kaiken tasa-arvon nimissä tyttö on silloin likka.

        No nythän google tulikin avuksi.

        Tytär-sana näkyy olevan herraskaisempi siksi, että se tulee englannin sanasta daughter ja tottahan englanti on herraskaisempaa (jonkun mielestä) kuin ruotsi.
        Vieläkin jäi aukko siihen, että miksi poika on vain poika.


      • Tellukka kirjoitti:

        Osaanhan minä itseäni jopa arvostaa, enkä vain arvostella. (vertaa laulaa/lauleskella, kävellä/ käveskellä ...)

        Tuotahan minä olen epäillytkin, että persuja arvostellessasi oikeastaan arvosteletkin itseäsi. Miksi olet tähän asti hävennyt myöntää olevasi persu?

        Ehei ei minusta tule persua ikinä, persuja arvostellessani arvostelen äärioikeistoa siinä ei ole mitään arvokasta, arvostatko ateisti Halla-ahoa ja hänen arvomaailmaa oletko uskovainen Jussi pitää natsien juutalaisten joukkomurhaa rodullisena kysymyksenä, holokaustia hän ei myönnä.

        Tulevissa vaaleissa en tiedä ketä äänestän, en edes puolueesta varma. Politiikkaa seuraan kokonaisuutena, mikään ei estä äänestämästä vihreitä, heillä on paljon niitä arvoja joita persut väittää kiiluvasilmäiseksi ilmastopolitiikaksi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No nythän google tulikin avuksi.

        Tytär-sana näkyy olevan herraskaisempi siksi, että se tulee englannin sanasta daughter ja tottahan englanti on herraskaisempaa (jonkun mielestä) kuin ruotsi.
        Vieläkin jäi aukko siihen, että miksi poika on vain poika.

        Niin siis ei ihan tarkkaan tule kuin melkein
        tytär on sama sana kuin jugurtti

        skotit käyttävät vanhaa sanaa dochter
        ja se on englanniksi dohtor
        ja yläsaksaksi nykykieleen muunnettuna die Tocher

        mutta se on tietenkin sanskriittia
        ja tarkoittaa jugurttia
        eli maidon kanssa tekemisissä olevaa lypsäjää
        eli
        siis tytärtä voi juoda joissain maissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siis ei ihan tarkkaan tule kuin melkein
        tytär on sama sana kuin jugurtti

        skotit käyttävät vanhaa sanaa dochter
        ja se on englanniksi dohtor
        ja yläsaksaksi nykykieleen muunnettuna die Tocher

        mutta se on tietenkin sanskriittia
        ja tarkoittaa jugurttia
        eli maidon kanssa tekemisissä olevaa lypsäjää
        eli
        siis tytärtä voi juoda joissain maissa

        ja se on VANHAenglanniksi dohtor
        ja yläsaksaksi nykykieleen muunnettuna die TochTer


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No nythän google tulikin avuksi.

        Tytär-sana näkyy olevan herraskaisempi siksi, että se tulee englannin sanasta daughter ja tottahan englanti on herraskaisempaa (jonkun mielestä) kuin ruotsi.
        Vieläkin jäi aukko siihen, että miksi poika on vain poika.

        Tuohon "herraskaisuuteen" en ota kantaa muuten kuin sen verran, että sekä "tytär" että "poika" kylläkin ovat ihan tavallisia sanoja, eivät vähääkään herraskaisia (huoh) tai mitään muutakaan. Se, että mm. murre- ja kyökkiruotsi sana "likka" saattaa kuulostaa hyvin arkiselta ja jopa vähättelevältä joidenkin korvissa ei tietenkään tuuppaa sanaa "tytär" tavallisten sanojen joukosta "herraskaisten" (?) sanojen joukkoon (onko sellaista edes).


        Mutta juu, sana "tytär" ei todellakaan tule englannin sanasta "daughter".

        Bessie


    • Anonyymi

      Ei nimensä rekkaus juttuja paranna.

      • Anonyymi

        Totta. Tyhjän kanssa voi kirjoittaa rekattukin.
        "Voikaa hyvin yhtä tyhjän kannssa kirjoittelevat 70 anonyymit."


    • Anonyymi

      Totta että sekä 60 että 70 palstalla jutut ovat yksipuolistuneet. Aika paljon politiikkaa. Toki se kertoo myös siitä että ikäisemme ovat valveilla tapahtumista ja nyt on vain ollut politiikkaa enemmän kuin yleensä kun vaalit ovat tulossa.
      Jos joku aloittaa harvinaisemmasta aiheesta, siihen vastaa 3-4 ja juttu vierii menneisyyteen. Olisiko niin että ollaan enemmän ulkona ja vähemmän koneen ääressä näin keväsin. Vai onko jo kaikki maailman aiheeet käsitelty.
      Hyvin harvoista kirjoittajista pystyy luonteen päättelemään, en minä ainakaan, mutta keskityn enemmän asiaan kuin kirjoittajaan.
      Kiva olisi kun joku keksisi mehevän aiheen, johon pääosa innolla tarttuisi. On hänen luonteensa sitten millainen hyvänsä.

      • Anonyymi

        Keksihän itse joku mehevä aihe ! Odotamme....
        Vain muutamat tekevät asia-aloituksia ja sitten eräät aloittavat niitten alasampumisen.
        Keskustelu ei oikein onnistu, kun niitten, joilla ei ole edes mitään sanomista aiheeseen,
        pitää tulla sabotoimaan ketju kuin ketju.


    • Rekattuna aloin heti kirjoittaa tultuani 60plus sillä kirjoitus osaamisellani joka oli, anonyyminäkin kommentoin väliäkö sillä, se että yrittää olla parempi mitä on ei mene tajuntaani, onko valehtelu mustamaalaamininen reilua, ilkeily halvekseminen mitä sillä ajetaan takaa, piikittely ei haittaa.

      Pitemmän aikaa palstalla ollut erottuu, anonyymistäkin saa kuvan hänen mielipiteen kautta. Rekattuna oleminen, haluaa antaa kuvan persoonastaan, anonyymi tekee kuten haluaa.

    • Anonyymi

      Aikamoista sillisalaattia palstan kirjoittelijoista muodostuisi, jos oikeassa elämässä "miitinkissä" tapaisi.
      Osalla on ainakin välillä jokin rooli päällä, mitä on oikeesti. Osa on tosikoita, osa puolestaan veitikoita kuin myös molempia.

      • No ei varmaan samoiksi tuntisi.

        Jäisi ihmettelyä, että mikäköhän nikki se on tuokin vanha ryppyinen ja kumarainen, toista jalkaansa linkkaava mummeli, joka arkana hiipii pitkin seinän vierustoja pikkusen supattamalla puhuen ja epäselvästi yksinään höpöttäen marxilaista agendaa.


      • Ei minulla ole ainakaan tietoisesti mitään roolia päällä.
        Jos laittaa kuvansa niin ei kai sitä huonointa kuvaa viitsi laittaa missä on rähjäisen mummon näköinen :)
        Kylillä on iso peili vastapäätä makuuhuoneen ovea. Aamulla ei tahdo tunnistaa kuka tuo mummo peilissä on.
        Onneksi vielä päivän mittaan jalat vetreytyy ja naamakin alkaa näyttää tutummalta.
        Mutta pitää vielä sanoa että ei tämä ainakaan paremmaksi muutu, ikää tulee lisää joka päivä.


    • Anonyymi

      Joo siis tämä valheellinen yhteisöllisyys on palstalla syntynyt siitä,
      että yhdessä on haukutu poliittisia tai julkkiksia tai ... tekopyhästi
      jonkin median hesari tai yle tai seura ...
      pienipalkkaisten rääväsuutoimittajien kirjoitelmien mukaan

      Sitten kun joku esittää että poliitikot julkkikset eivät olekaan hyviä vaan
      pahoja hölöstubbeja ja nälvijäpanurajaloita niin alkaa yhteisöllisyys rakoilla

      Hesarin ja Ylen toimittajat ovat niin degeneroituneita että pitävät omia mielipiteitään uutisina

      ja monet sitten toistavat näitä faktoina

      • Anonyymi

        Uuutisten välittäjien tehtävä on uutisoida ympäröivää maailmaa, puolueitten oma sivut saa jäädä omaan arvoonsa.
        Toimittajat blogeissa, kolumnissaan voivat poiketa uutisaiheesta, Hesari tai jokin vastaava pysyy totuudessa, ei Hesari riskeeraa lehden arvoa toisarvoisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuutisten välittäjien tehtävä on uutisoida ympäröivää maailmaa, puolueitten oma sivut saa jäädä omaan arvoonsa.
        Toimittajat blogeissa, kolumnissaan voivat poiketa uutisaiheesta, Hesari tai jokin vastaava pysyy totuudessa, ei Hesari riskeeraa lehden arvoa toisarvoisesti.

        Savolaisen totuudessa ei ole häivääkään en tarkoita anu häviäjää


      • Anonyymi

        Persumedia on siis sinun mediasi.
        Aivopesty persu haukkuu aina oikeat mediat,
        koska niissä kerrotaan epämiellyttäviä totuuksia persuista.

        Totuus ei muutu siitä miksikään,
        vaikka yrittäisit mitätöidä oikeaa mediaa ja niitten hyviä toimittajia.
        itsesi vain mokaat, sinä yksinkertainen Hyrrä-Persu.


    • Minusta olisi mukavaa jos kaikki kirjoittaisivat nikillä.
      Eihän se kenenkään yksityisyyteen vaikuta jos ei omaa nimeään laita eikä kuvia naamastaan.

      • Minulle taas on ihan sama, kirjoitellaanko täällä nikillä vai Anonyyminä, koska sellainen valintamahdollisuus on.
        Itse tykkään käyttää nikkiä, niin näen aina tuolta ylhäältä milloin kommenttiini on vastattu (siltä varalta, jos joku kysyy vaikka jotain tärkeää, niinkuin että osaanko arvostella itseäni) tarvitsematta selata koko ketjuja.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Minulle taas on ihan sama, kirjoitellaanko täällä nikillä vai Anonyyminä, koska sellainen valintamahdollisuus on.
        Itse tykkään käyttää nikkiä, niin näen aina tuolta ylhäältä milloin kommenttiini on vastattu (siltä varalta, jos joku kysyy vaikka jotain tärkeää, niinkuin että osaanko arvostella itseäni) tarvitsematta selata koko ketjuja.

        Eihän sitä sinulta kysytty vaan anonyymiltä. Kerkeästi vastasit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä sinulta kysytty vaan anonyymiltä. Kerkeästi vastasit.

        Mukavasti se vain tuonne ylös tuli ilmoitettuna vastaukseksi minun kommenttiini. Mutta haittaako se, että vastasin vaikka itseltäsi kysyit?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mukavasti se vain tuonne ylös tuli ilmoitettuna vastaukseksi minun kommenttiini. Mutta haittaako se, että vastasin vaikka itseltäsi kysyit?

        Miksiköhän olisin varsinkaan palstalla itseltäni jotain kysynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksiköhän olisin varsinkaan palstalla itseltäni jotain kysynyt.

        No sitähän minäkin ihmettelen. Siksi oletinkin sinun kysyneen minulta.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No sitähän minäkin ihmettelen. Siksi oletinkin sinun kysyneen minulta.

        En ole kysynyt sinulta enkä keneltäkään toiselta yhtään mitään.


      • Ikävää Toivo että olet saanut huonoja kokemuksia naapuristasi.
        Toivon että asianne on tulleet kuntoon.
        Minä olen joskus laittanut ihan naamakuvankin profiiliin, ei siitä ole mitään haittaa ollut.
        Mietin sitäkin että puhelinluettelossa on nimet ja osoitteet jos ei laita numeroaan salaiseksi. Ilkeä ihminen penkoo tietoja aika helposti kenestä vain, vaikka pitäisikin tietonsa salassa parhaansa mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole kysynyt sinulta enkä keneltäkään toiselta yhtään mitään.

        Tellu halusi vain tutustua sinuun :))


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Tellu halusi vain tutustua sinuun :))

        🥰 hurmaavaa.


    • Olisin myös sitä mieltä, että olisi kivampaa jos kaikki kirjoittaisivat nimimerkkien takaa.
      Ehkä 50 ja 60 palstaoilla näin olikin, jos oikein muistan.

      Aloitukseen viitaten, silloin nimimerkki tulisi tutummaksi koska aina uuden mielipiteen tai kommentin voi lisätä edellisten lukemiensa lisäksi.
      Mielipiteet ovat kuin lihoja nimimerkki-luiden ympärillä ja onhan se aina enemmän kuin joku anonyymi-kirjoittelija. Eihän niitä kukaan sanatarkasti koskaan kirjaa tai muista mutta jotkut pienet asiat voivat jäädä joskus mieleen.

      En surmin suinkaan kuvittele, että näitten kirjoitusten takaa vaikka nimimerkillä kirjoittelisikin, kenenkään ajatuksisa voisin ollla perillä,
      Ei me tälläisella palstalla niin mielenkiintoisia olla,
      hengenheimolaiset voivat tietysti löytää tiensä toisten parempaan tuntemiseen, mutta se tuskin on keneltäkään pois.

      • En muista sellaista aikaa, että kaikki olisivat kirjoittaneet vakinikillä.

        Eikä sellaista aikaa tule vaikka tulisi rekkautumispakkokin, ei niin kauan, kun pystyy vaihtamaan rekattua nikkiäänkin vaikka monesti päivässä ja pitää monta rekattua nikkiä samaan aikaan, niinkuin eräillä näkyy olevan.
        En näe mitään käytännön eroa siinä, kirjoittaako Anonyyminä vai liikkuvalla mustalla nikillä, joka oli monestikin kommenttinsa ensimmäisen lauseen alkuosa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        En muista sellaista aikaa, että kaikki olisivat kirjoittaneet vakinikillä.

        Eikä sellaista aikaa tule vaikka tulisi rekkautumispakkokin, ei niin kauan, kun pystyy vaihtamaan rekattua nikkiäänkin vaikka monesti päivässä ja pitää monta rekattua nikkiä samaan aikaan, niinkuin eräillä näkyy olevan.
        En näe mitään käytännön eroa siinä, kirjoittaako Anonyyminä vai liikkuvalla mustalla nikillä, joka oli monestikin kommenttinsa ensimmäisen lauseen alkuosa.

        Eihän Rosaliiinista voi luopua eikä ....eikä....eikä...


      • Tellukka kirjoitti:

        En muista sellaista aikaa, että kaikki olisivat kirjoittaneet vakinikillä.

        Eikä sellaista aikaa tule vaikka tulisi rekkautumispakkokin, ei niin kauan, kun pystyy vaihtamaan rekattua nikkiäänkin vaikka monesti päivässä ja pitää monta rekattua nikkiä samaan aikaan, niinkuin eräillä näkyy olevan.
        En näe mitään käytännön eroa siinä, kirjoittaako Anonyyminä vai liikkuvalla mustalla nikillä, joka oli monestikin kommenttinsa ensimmäisen lauseen alkuosa.

        Itsestään paha (melkein) pappi saarnaa. Varkaat luulevat kaikkia muita epärehellisiksi. Olet todella huono arvioimaan muiden ihmisten palstakäyttäytymistä ja koska itse teet noin, oletat ja uskot että suurin osa rekatuista tekee samoin kuin sinä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Itsestään paha (melkein) pappi saarnaa. Varkaat luulevat kaikkia muita epärehellisiksi. Olet todella huono arvioimaan muiden ihmisten palstakäyttäytymistä ja koska itse teet noin, oletat ja uskot että suurin osa rekatuista tekee samoin kuin sinä.

        Missä sinä näit saarnaa?


      • Paloma01 kirjoitti:

        Itsestään paha (melkein) pappi saarnaa. Varkaat luulevat kaikkia muita epärehellisiksi. Olet todella huono arvioimaan muiden ihmisten palstakäyttäytymistä ja koska itse teet noin, oletat ja uskot että suurin osa rekatuista tekee samoin kuin sinä.

        No muistatko sinä sellaisen ajan, että kaikki olisivat kirjoittaneet vakinikillä?

        Minä en muista ja on minulla oikeus sanoa se. Jos sitä saarnana pidät, niin ei muuta kuin Amen siihen "saarnan" päälle.


    • Anonyymi

      Yks mies kirjoitti tuolla että hakkeri tuhoaa hänen rekisteröidyt nimimerkit .
      Tähän valitettavaan ongelmaan on helppo keino.

      Ennen kuin lähetät viestin v a l i t s e t i e d o s t o. Sen jälkeen. Sen jälkeen, t a l l e n n a s i v u n i m e l l ä.
      Paina t a l l e t a. Yläpalkkiin tulee nuoli, jonka oikealla puolella on pieni keltainen pallo. K l i k k a a n u o l t a.

      Sen jälkeen viesti tai kommentti yleensä pysyy, jos se on sääntöjen mukaan kirjoitettu. Suojaa myös nimimerkin.

    • Anonyymi

      On se kauhean hirveän kamalaa, kun kirjoittavat anonyymeinä eikä niistä saa kii mistään nurkasta. On se kauhean hirveän kamalaa, kun kaikki eivät ole kuin minä, joka vaihdan REKISTERÖITYÄ VAKINIKKIÄ aina, kun mua huvittaa.

      • Anonyymi

        On se kauhean kamalaa ja hirveän hirveää kun kirjoittavat rekattuina ja
        eivät ole kuten minä, anonyymi suuressa viisaudessani.
        Me anonyymit olemme aina oikeassa ja tiedämme kaiken tai ainakin luulemme tietävämme.
        Senkin tiedän, että
        minäkin suomi24 palstoilla kirjoitan viidellä rekatullani , valitsen vain aiheeseen sopivan nimimerkin ja vielä tärkeämpää rekattu riippuu mielentilastani ja siitä kirjoitanko sulle, heille vai henttujen liisoille.
        Ollaan me anonyymit hyviä ihmisiä.


    • Anonyymi

      Vain vahva tunnistautuminen, jos vaadittaisiin kirjoittajiilta, niin sillä olisi merkitystä
      Nyt rekisteröidyt nimimerkit ja anonyymit ovat aivan sama. Rekisteröitynyt voi pistää piikkejä kesken riidan anonyyminä. Yhdellä tyypillä voi olla monta rekisteröityä nimimerkkiä.

    • Suomi24 ei toimi tässä laajuudessa muutoin kuin näin kuin tomii.
      Facebookissa suljetut ryhmät toimii ryhmäkurin avulla, täällä ei ole kuria oikeesti ollenkaan, anonyymin käyttäytyminen on hänen vallassaan, rekattu yrittää käyttäytyä kun haluaa esittää kantansa tunnettuna nimimerkin takana.
      Anonyymi ei hänen tarvitse puolustaa sanomaansa, kun nimimerkki joutuu äkkiä silmä tikuksi.

      • Anonyymi

        En ole saanut sinulta koskaan perusteltuja vastauksia kysymyksiini. Koskien valXeellisia väittämisiäsi.
        Se siitä rekatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole saanut sinulta koskaan perusteltuja vastauksia kysymyksiini. Koskien valXeellisia väittämisiäsi.
        Se siitä rekatusta.

        Todista ensin mikä muitten kommentoinnissa on valheellista.

        fj


      • Laumasieluista ajattelua.
        Siinä tulee taas se; "Eihän miljoona kärpästä voi olla väärässä, että sonta on hyvää"".


      • Anonyymi

        Hohhoijaa taas

        Sekä anonyymina kirjoittavan että nimimerkkiä käyttävän "käyttäytyminen on hänen vallassaan".

        "Käyttäydytkö" itse omasta mielestäsi hyvin tälle palstalle kirjoittaessasi?
        Hyvin usein kirjoitat "puolustautuvasi. 'Puolustan itseäni tarvittaessa, puolustan itseäni kun iholle tullaan' jne. jne.. Ehkä sinun pitäisi oikeasti "käyttäytyä" eikä vain "yrittää käyttäytyä" niin ei tarvitsisi olla aina "puolustamassa sanomaansa"? Mistä tulee tarve puolustautua jos kerran on "yrittänyt käyttäytyä" ja kirjoittanut asiallisesti oman mielipiteensä tälle yleiselle keskustelupalstalle?
        Oman mielipiteensä perusteleminen on normaalia keskustelua ja nimenomaan täällä keskustelupalstalla toivottavaakin, jatkuva tarpeeton ja älytön puolustaminen ja "puolustaminen" on niin kyllästyttävää että voisit sen jo lopettaa ja ruveta oikeasti "käyttäytymään".

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa taas

        Sekä anonyymina kirjoittavan että nimimerkkiä käyttävän "käyttäytyminen on hänen vallassaan".

        "Käyttäydytkö" itse omasta mielestäsi hyvin tälle palstalle kirjoittaessasi?
        Hyvin usein kirjoitat "puolustautuvasi. 'Puolustan itseäni tarvittaessa, puolustan itseäni kun iholle tullaan' jne. jne.. Ehkä sinun pitäisi oikeasti "käyttäytyä" eikä vain "yrittää käyttäytyä" niin ei tarvitsisi olla aina "puolustamassa sanomaansa"? Mistä tulee tarve puolustautua jos kerran on "yrittänyt käyttäytyä" ja kirjoittanut asiallisesti oman mielipiteensä tälle yleiselle keskustelupalstalle?
        Oman mielipiteensä perusteleminen on normaalia keskustelua ja nimenomaan täällä keskustelupalstalla toivottavaakin, jatkuva tarpeeton ja älytön puolustaminen ja "puolustaminen" on niin kyllästyttävää että voisit sen jo lopettaa ja ruveta oikeasti "käyttäytymään".

        Bessie

        Aha saisi, jos hyökätään iholle kun arvostelen jotain puoluetta niin käydään iholle mun persoonaa kohtaan. Pitäisiö olla anonyymi ettei puututa henkilöön, enkö saisi nimimerkillä arvostella niin kuin haluan esim. jotain julkista politikkoa puoluetta.

        Kyllä arvostelen suorasukaisesti en palstalaisia jos eivät käy päälleni, kunnioitan jokaisen yksityyttä,
        Täällä kirjoitellaan muina miehinä minusta, arvellaan olenko köyhä, olen muka kouluja käymätön, kielitaidoton.

        SINÄkin käyt minun egoni minuuteni päälle..selitäs uudestaan ?


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Aha saisi, jos hyökätään iholle kun arvostelen jotain puoluetta niin käydään iholle mun persoonaa kohtaan. Pitäisiö olla anonyymi ettei puututa henkilöön, enkö saisi nimimerkillä arvostella niin kuin haluan esim. jotain julkista politikkoa puoluetta.

        Kyllä arvostelen suorasukaisesti en palstalaisia jos eivät käy päälleni, kunnioitan jokaisen yksityyttä,
        Täällä kirjoitellaan muina miehinä minusta, arvellaan olenko köyhä, olen muka kouluja käymätön, kielitaidoton.

        SINÄkin käyt minun egoni minuuteni päälle..selitäs uudestaan ?

        Noh, tämä on keskustelupalsta. Sinä kirjoitit tänne kommentin ja sitten minä esitin oman mielipiteeni kirjoittamalla (huom., suoraan sinulle) mitä ajattelen kirjoituksistasi ja kirjoitustesi perusteella vähän sinustakin eli sinun käyttäytymisestäsi (käyttäytymisen otit itse esille), siis keskustelin keskustelupalstalla. Jos se on sinusta "ihollesi hyökkäämistä" (yäk), henkilöösi puuttumista, niin onkohan asenteesi ja suhtautumisesi tähän keskustelupalstaan ja toisiin kirjoittajiin jotenkin liian minäkeskeinen ja omahyväinen ja samalla puolustelevan alemmuudentuntoinen? Sinulleko ei saisi sanoa suoraan mitä ajattelee kirjoituksistasi ja niiden perusteella sinusta? Sekö on "päälle käymistä"?

        Mitä minun pitäisi "selittää uudestaan"? Vain sinä itse pystyt (jos pystyt) selittämään mistä johtuu, että koet minun käyneen egosi ja minuutesi päälle.

        Bessie


    • Anonyymi

      Näin se digitalismus vaikuttaa sitten. Ikäänkuin pikkuhiljaa salakavalasti jauhava tauti.

    • Tein aloituksen siinä mielessä mitä se tarkoittaa, lukemattomissa muissakin aloituksissa käynyt samanlailla, ei mene kauaan kun joku persuilee niin siinä sitä ollaan.

      Sama kun aloitus koskisi heti persuja ja uusnatseja, on sivuseikka mainita joku muu puolue.
      Tee on aloitus " ompa kaunis ilma tänään " jo joku H-44 " alkaa kirjoittaa matu raiskasi sen ja sen. Tätä tämä on, olkoot kyllä osaan kirjoittaa vielä rääväsuisemmin jos tarvis.

      • En mainitse nimeäsi jos et ole H-44, hän mainitsee minun nimeni joka päivä kun tietää että inhoan turhamaisia persuja, sanon kaihtamatta persuista ei ole ikinä ollut mitään hyötyä Suomelle.
        Saat kehua persuja, kerro jotain mitä puolue persu saanu aikaan mikä näkyy maamme hyvinvoinnissa, vain yksi mainittava, rasismi ei kelpaa, eikä SS-immosen käsimerkki.


      • Meillä on sananvapaus tiettyyn asti, jos on mielipiteitä saa niitä käyttää täälläkin ei siinä mitään.
        Kuuntelen par` aikaa a-talkkia jossa Lulu Ranne väittelee EU-elvytyspaketista muita vastaan.


    Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe