Oikorataa pukkaa.

Anonyymi

Oikorataa pukkaa. Voikö Pöölin siirtää Renkoon?

42

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos pööli menee Renkoon niin mihin näitten jalattomien ylilihavien autot saadaan. Pöölihän on kuulemma melkein täynnä autoja.

    • Anonyymi

      Polku pyörille maksullinen pysäköintikatos Rengon seisakkeelle.

    • Anonyymi

      Hämeenlinnassa ei vieläkään näytetä ymmärtävän, että Suomiradan = oikoradan tehtävänä on palvella ja edistää koko Suomen taloutta - ei Hämeenlinnan Pöölin taloutta.

      Kaiken lisäksi, Hämeenlinnassa ei vieläkään ymmärretä, että oikoradan rakentaminen itse asiassa parantaa hämeenlinnalaisten pendelöintiä, koska näin nykyiselle pääradalla saadaan lisää paikallisjunavuoroja kysynnnän mukaan.

      Suomirata ei ole Hämeenlinnan hanke, vaan koko Suomen hanke.

      Sulaa hulluutta olisi yrittää rakentaa tulevaisuuden nopea rata Hämeenlinnan kautta. Niin hulluja Suomen päättäjistä ei löydy onneksemme.

      • Anonyymi

        Ai että oikorata kiertää Hämeenlinnan Tammelan kautta?


      • Anonyymi

        Suomirata on aika lailla tarpeeton hanke. Pääsevätkö tamperelaiset max. 15 min nopeammin välin Tre-Hki juna-asemalta juna-asemalle ei todellisuudessa vaikuta mitään kenenkään kokonaismatkanteon aikaan.

        15 minuuttia on merkityksetön, kun realistisesti otetaan huomioon myös ajat, jotka matkustaja käyttää lähtöpisteestä Treen asemalle ja Hgin asemalta loppupisteeseen. Ani harvan todellinen matka on pelkästään asemalta asemalle.

        Tampereen pohjoispuolelta Helsinkiinmatkaatekeville 15 min on samoin täysin marginaalinen ajansäästö.

        VRn junien kulussa epävarmuus matka-ajassa on normiarkea, johon täytyy varautua jos jäätä, pakkasta tai lunta ilmassa. Siinä menee helposti 20-40 minuuttinen ekstraa, kun rataliikenne säiden vuoksi takkuaa.


      • Anonyymi

        1) Tampere–Riihimäki-välille rakennettavan oikoradan myötä esimerkiksi matka-aika Tampereelta Helsinkiin voisi lyhentyä tämänhetkisestä 1 t 33 minuutista noin tuntiin. Matka lentoasemalle lyhenisi Tampereelta ja sitä pohjoisemmasta Suomesta parhaimmillaan 45 minuuttia. Helsingistä lentoasemalle pääsisi jatkossa noin 15 minuutissa.

        2) Vaikutukset muillekin kuin vain radan varrella oleville kunnille ja kaupungeille ovat merkittävät. Maan sisäiset liikenneyhteydet paranevat ja nopeutuvat oleellisesti, ja esimerkiksi yhteydet lentokentälle paranevat mistä tahansa päin Suomea katsottuna. Tavallisten ihmisten lisäksi rata hyödyttää teollisuuden ja yritysten toimintaa, sillä esimerkiksi Suomelle tärkeä metsäteollisuus luottaa vahvasti raideliikenteeseen ja hyötyy siten suoraan sen kehityksestä. Myös kasvavan pohjoisen turismin näkökulmasta saavutettavuus paranee. Tämä kaikki merkitsee kasvua ja lisääntyneitä veroeuroja koko maahan.

        3) Radan avulla ei siis ainoastaan paranneta koko maan liikenneyhteyksiä, vaan vaikutetaan välillisesti koko Suomen talouteen, työllisyyteen ja ilmastotavoitteiden saavuttamiseen.

        Suomiradalla = Oikoradalla, pyritään siis vaikuttamaan koko Suomen talouteen ja työllisyyteen. Sen keskeinen tavoite parantaa liikenneyhteyksiä ympäristöystävällisesti koko Suomen tarpeita. Hämeenlinna ei ole tässä merkittävässä roolissa, kun päätöstä tehdään.

        Jos valtion edustajat asiantuntijat näkevät oikoradan tuomat hyödyt suurempana kuin nykyisen pääradan kunnostamisen, niin silloin se rakennetaan ja lakia muutetaan niin, että se on mahdollista. Tätä eivät kykene edes Kanta-Hämeen kansanedustajat kaatamaan (ja tuskinpa olisivatkaan yksimielisiä tästä).

        On valitettavaa, että Hämeenlinnassa edelleen poliittiset päättäjät jakavat väärää tietoa väittämällä, että
        - oikoradan rakentaminen ei olisi mahdollista,
        - oikoradan rakentaminen ei olisi järkevää
        - että oikorata toisi vain lisänopeutta 15-18 minuuttia, kun todellisuudessa puhutaan jopa 45 minuutista pohjoisesta tulijoilla.

        Lisäksi on hyvä tiedostaa, että vaikka päärata kunnostettaisiin Hämeenlinnan kautta, niin ei silloinkaan kaukojunia ole järkevää enää pysäyttää Hämeenlinnassa ja samalla oltaisiin taas myös radan ruuhkaisuuden vuoksi edessä, että paikallisvuoroja ei voitaisi lisätä tai nopeuttaa.

        Jos sen sijaan oikorata = Suomirata tehdään, niin silloin nykyistä pääradalla voidaan paikallisjunien nopeutta ja määriä lisätä. Hämeenlinnalaiset poliitikot ja päättäjät ovat hieman tuuliajolla kuin hölmöläiset vastustaessaan oikoradan rakentamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1) Tampere–Riihimäki-välille rakennettavan oikoradan myötä esimerkiksi matka-aika Tampereelta Helsinkiin voisi lyhentyä tämänhetkisestä 1 t 33 minuutista noin tuntiin. Matka lentoasemalle lyhenisi Tampereelta ja sitä pohjoisemmasta Suomesta parhaimmillaan 45 minuuttia. Helsingistä lentoasemalle pääsisi jatkossa noin 15 minuutissa.

        2) Vaikutukset muillekin kuin vain radan varrella oleville kunnille ja kaupungeille ovat merkittävät. Maan sisäiset liikenneyhteydet paranevat ja nopeutuvat oleellisesti, ja esimerkiksi yhteydet lentokentälle paranevat mistä tahansa päin Suomea katsottuna. Tavallisten ihmisten lisäksi rata hyödyttää teollisuuden ja yritysten toimintaa, sillä esimerkiksi Suomelle tärkeä metsäteollisuus luottaa vahvasti raideliikenteeseen ja hyötyy siten suoraan sen kehityksestä. Myös kasvavan pohjoisen turismin näkökulmasta saavutettavuus paranee. Tämä kaikki merkitsee kasvua ja lisääntyneitä veroeuroja koko maahan.

        3) Radan avulla ei siis ainoastaan paranneta koko maan liikenneyhteyksiä, vaan vaikutetaan välillisesti koko Suomen talouteen, työllisyyteen ja ilmastotavoitteiden saavuttamiseen.

        Suomiradalla = Oikoradalla, pyritään siis vaikuttamaan koko Suomen talouteen ja työllisyyteen. Sen keskeinen tavoite parantaa liikenneyhteyksiä ympäristöystävällisesti koko Suomen tarpeita. Hämeenlinna ei ole tässä merkittävässä roolissa, kun päätöstä tehdään.

        Jos valtion edustajat asiantuntijat näkevät oikoradan tuomat hyödyt suurempana kuin nykyisen pääradan kunnostamisen, niin silloin se rakennetaan ja lakia muutetaan niin, että se on mahdollista. Tätä eivät kykene edes Kanta-Hämeen kansanedustajat kaatamaan (ja tuskinpa olisivatkaan yksimielisiä tästä).

        On valitettavaa, että Hämeenlinnassa edelleen poliittiset päättäjät jakavat väärää tietoa väittämällä, että
        - oikoradan rakentaminen ei olisi mahdollista,
        - oikoradan rakentaminen ei olisi järkevää
        - että oikorata toisi vain lisänopeutta 15-18 minuuttia, kun todellisuudessa puhutaan jopa 45 minuutista pohjoisesta tulijoilla.

        Lisäksi on hyvä tiedostaa, että vaikka päärata kunnostettaisiin Hämeenlinnan kautta, niin ei silloinkaan kaukojunia ole järkevää enää pysäyttää Hämeenlinnassa ja samalla oltaisiin taas myös radan ruuhkaisuuden vuoksi edessä, että paikallisvuoroja ei voitaisi lisätä tai nopeuttaa.

        Jos sen sijaan oikorata = Suomirata tehdään, niin silloin nykyistä pääradalla voidaan paikallisjunien nopeutta ja määriä lisätä. Hämeenlinnalaiset poliitikot ja päättäjät ovat hieman tuuliajolla kuin hölmöläiset vastustaessaan oikoradan rakentamista.

        niin, ja jos uusi Suomirata kulkisi vanhaa reittiä pitkin, niin jos joku kuvittelee, että kaukojunat/pikajunat silloin pysähtyisivät Tampereen ja Vantaan väliasemilla niin, sehän kasvattaisi vain hyötyeroa ajassa oikoradalle n. 10 minuuttia vähintään. Näin ollen oikoradan edut vain kasvavat tämän vaatimuksen seurauksena.

        Ja mitä iloa Hämeenlinnalle on, kun pikajunat kiitävät vielä nopeammin Hämeenlinnan aseman ja Pöölin ohi, jos oikorataa ei rakenneta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin, ja jos uusi Suomirata kulkisi vanhaa reittiä pitkin, niin jos joku kuvittelee, että kaukojunat/pikajunat silloin pysähtyisivät Tampereen ja Vantaan väliasemilla niin, sehän kasvattaisi vain hyötyeroa ajassa oikoradalle n. 10 minuuttia vähintään. Näin ollen oikoradan edut vain kasvavat tämän vaatimuksen seurauksena.

        Ja mitä iloa Hämeenlinnalle on, kun pikajunat kiitävät vielä nopeammin Hämeenlinnan aseman ja Pöölin ohi, jos oikorataa ei rakenneta?

        Renkosta kasvaa metropoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1) Tampere–Riihimäki-välille rakennettavan oikoradan myötä esimerkiksi matka-aika Tampereelta Helsinkiin voisi lyhentyä tämänhetkisestä 1 t 33 minuutista noin tuntiin. Matka lentoasemalle lyhenisi Tampereelta ja sitä pohjoisemmasta Suomesta parhaimmillaan 45 minuuttia. Helsingistä lentoasemalle pääsisi jatkossa noin 15 minuutissa.

        2) Vaikutukset muillekin kuin vain radan varrella oleville kunnille ja kaupungeille ovat merkittävät. Maan sisäiset liikenneyhteydet paranevat ja nopeutuvat oleellisesti, ja esimerkiksi yhteydet lentokentälle paranevat mistä tahansa päin Suomea katsottuna. Tavallisten ihmisten lisäksi rata hyödyttää teollisuuden ja yritysten toimintaa, sillä esimerkiksi Suomelle tärkeä metsäteollisuus luottaa vahvasti raideliikenteeseen ja hyötyy siten suoraan sen kehityksestä. Myös kasvavan pohjoisen turismin näkökulmasta saavutettavuus paranee. Tämä kaikki merkitsee kasvua ja lisääntyneitä veroeuroja koko maahan.

        3) Radan avulla ei siis ainoastaan paranneta koko maan liikenneyhteyksiä, vaan vaikutetaan välillisesti koko Suomen talouteen, työllisyyteen ja ilmastotavoitteiden saavuttamiseen.

        Suomiradalla = Oikoradalla, pyritään siis vaikuttamaan koko Suomen talouteen ja työllisyyteen. Sen keskeinen tavoite parantaa liikenneyhteyksiä ympäristöystävällisesti koko Suomen tarpeita. Hämeenlinna ei ole tässä merkittävässä roolissa, kun päätöstä tehdään.

        Jos valtion edustajat asiantuntijat näkevät oikoradan tuomat hyödyt suurempana kuin nykyisen pääradan kunnostamisen, niin silloin se rakennetaan ja lakia muutetaan niin, että se on mahdollista. Tätä eivät kykene edes Kanta-Hämeen kansanedustajat kaatamaan (ja tuskinpa olisivatkaan yksimielisiä tästä).

        On valitettavaa, että Hämeenlinnassa edelleen poliittiset päättäjät jakavat väärää tietoa väittämällä, että
        - oikoradan rakentaminen ei olisi mahdollista,
        - oikoradan rakentaminen ei olisi järkevää
        - että oikorata toisi vain lisänopeutta 15-18 minuuttia, kun todellisuudessa puhutaan jopa 45 minuutista pohjoisesta tulijoilla.

        Lisäksi on hyvä tiedostaa, että vaikka päärata kunnostettaisiin Hämeenlinnan kautta, niin ei silloinkaan kaukojunia ole järkevää enää pysäyttää Hämeenlinnassa ja samalla oltaisiin taas myös radan ruuhkaisuuden vuoksi edessä, että paikallisvuoroja ei voitaisi lisätä tai nopeuttaa.

        Jos sen sijaan oikorata = Suomirata tehdään, niin silloin nykyistä pääradalla voidaan paikallisjunien nopeutta ja määriä lisätä. Hämeenlinnalaiset poliitikot ja päättäjät ovat hieman tuuliajolla kuin hölmöläiset vastustaessaan oikoradan rakentamista.

        Lentämisen edistäminen edistää ilmastotavoitteiden saavuttamista?


    • Anonyymi

      Jos vetää suoran linjan Helsinki-Vantaan lentokentältä Tampereelle niin Renko on puolivälin etappina juuri reitin varrella. Muita merkittäviä metropoleja ei tälle reitille osukaan.

      Totta puhuen oikorata on hyvä hanke, jos rahasta ei ole väliä. Valitettavasti moni on nykyään tottunut siihen, että rahaa riittää jokaiseen projektiin. Jo suhteuttamalla matkustajamäärä radan hintaan todistaa, että hanke on taloudellisesti päätön. Kuka haluaa, että valtio velkaantuu entisestään taloudellisesti tehottoman oikoradan takia?

      • Anonyymi

        Ilmeisesti tarpeeksi moni, tai ainakin päättäjät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti tarpeeksi moni, tai ainakin päättäjät.

        Sitä varten voidaan ottaa velkaa jonka uusi rata tuo ajan myötä takaisin kuten pöölinkin kohdalla. Uuden radan on kuitenkin oltava ns luotijunille suunniteltu jotta matkanopeus saadaan nostettua kolmeensataan ja matka-aika varttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä varten voidaan ottaa velkaa jonka uusi rata tuo ajan myötä takaisin kuten pöölinkin kohdalla. Uuden radan on kuitenkin oltava ns luotijunille suunniteltu jotta matkanopeus saadaan nostettua kolmeensataan ja matka-aika varttiin.

        luotijunat tulevat ja kiitävät joko Hämeenlinnan rautatieaseman ohi tai sitten oikorataa pitkin. Kumpi on kaupunkilaisille mielekkäämpi ratkaisu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luotijunat tulevat ja kiitävät joko Hämeenlinnan rautatieaseman ohi tai sitten oikorataa pitkin. Kumpi on kaupunkilaisille mielekkäämpi ratkaisu?

        Luotijunat vaativat suoran radan. Ei mitään perinnemaiseman kärrypolkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luotijunat vaativat suoran radan. Ei mitään perinnemaiseman kärrypolkuja.

        Oikorata siis pienentää yksistään Tampereen ja Vantaan Lentokentän välistä aikaa n. runsaalla 30 minuutilla ja Pohjoisemmasta tuleville n. 45 minuuttia. Vielä kun otetaan luotijunat käyttöön, niin hyöty vain kasvaa Oikoradan eduksi.

        Jos käytetään nykyistä kärrynpyöräreittiä Hämeenlinnan kautta, niin matka nopeutuisi parhaimmillaankin vain 12 minuuttia selvitysten perusteella - siis vain 12 minuuttia.

        Suomen rautatieliikenteen ja maan talouden kannalta olisi täysin hölmöä investoida moisen 12 minuutin takia 4,6 mrd euroa, jotta pikajunat kiitäisivät pysähtymättä Hämeenlinnan kautta.

        On aivan selvää, että jos Suomessa päätetään kehittää raideliikennettä tukemaan maan taloutta, niin oikorata rakennetaan. Oikoradan kustannukset (5,7 mrd euroa) maksavat itsensä huomattavasti nopeammin takaisin kuin Hämeenlinnan 4,6 mrd euroa. Oikorataan on myös perustellumpaa saada EU-rahaa. Miksi EU rahoittaisi 4,6 mrd euron projektia 12 minuutin takia.

        On myös huomattava, jos pääradalla haluttaisiin hyödynnettävän ns. luotijunia, niin silloin raidelukumääräkin pitäisi olla Tampere-Riihimäki välillä peräti 4 kpl:tta. Mitenköhän tuokin onnistuu nykyisen Hämeenlinnan kohdalla. Siinä menisi Hämeenlinnan kuuluisa rantareitti saman tien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikorata siis pienentää yksistään Tampereen ja Vantaan Lentokentän välistä aikaa n. runsaalla 30 minuutilla ja Pohjoisemmasta tuleville n. 45 minuuttia. Vielä kun otetaan luotijunat käyttöön, niin hyöty vain kasvaa Oikoradan eduksi.

        Jos käytetään nykyistä kärrynpyöräreittiä Hämeenlinnan kautta, niin matka nopeutuisi parhaimmillaankin vain 12 minuuttia selvitysten perusteella - siis vain 12 minuuttia.

        Suomen rautatieliikenteen ja maan talouden kannalta olisi täysin hölmöä investoida moisen 12 minuutin takia 4,6 mrd euroa, jotta pikajunat kiitäisivät pysähtymättä Hämeenlinnan kautta.

        On aivan selvää, että jos Suomessa päätetään kehittää raideliikennettä tukemaan maan taloutta, niin oikorata rakennetaan. Oikoradan kustannukset (5,7 mrd euroa) maksavat itsensä huomattavasti nopeammin takaisin kuin Hämeenlinnan 4,6 mrd euroa. Oikorataan on myös perustellumpaa saada EU-rahaa. Miksi EU rahoittaisi 4,6 mrd euron projektia 12 minuutin takia.

        On myös huomattava, jos pääradalla haluttaisiin hyödynnettävän ns. luotijunia, niin silloin raidelukumääräkin pitäisi olla Tampere-Riihimäki välillä peräti 4 kpl:tta. Mitenköhän tuokin onnistuu nykyisen Hämeenlinnan kohdalla. Siinä menisi Hämeenlinnan kuuluisa rantareitti saman tien.

        Ole hiljaa jossei sulla ole mitään järkevää sanottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole hiljaa jossei sulla ole mitään järkevää sanottavaa.

        Voi ressukkaa. Mä olen käynyt 6 vuotta Cambridgeä. Mitä sä olet käynyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ressukkaa. Mä olen käynyt 6 vuotta Cambridgeä. Mitä sä olet käynyt?

        kuukauden Minnesotaa ja sillä nyt johtoportaan hommissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikorata siis pienentää yksistään Tampereen ja Vantaan Lentokentän välistä aikaa n. runsaalla 30 minuutilla ja Pohjoisemmasta tuleville n. 45 minuuttia. Vielä kun otetaan luotijunat käyttöön, niin hyöty vain kasvaa Oikoradan eduksi.

        Jos käytetään nykyistä kärrynpyöräreittiä Hämeenlinnan kautta, niin matka nopeutuisi parhaimmillaankin vain 12 minuuttia selvitysten perusteella - siis vain 12 minuuttia.

        Suomen rautatieliikenteen ja maan talouden kannalta olisi täysin hölmöä investoida moisen 12 minuutin takia 4,6 mrd euroa, jotta pikajunat kiitäisivät pysähtymättä Hämeenlinnan kautta.

        On aivan selvää, että jos Suomessa päätetään kehittää raideliikennettä tukemaan maan taloutta, niin oikorata rakennetaan. Oikoradan kustannukset (5,7 mrd euroa) maksavat itsensä huomattavasti nopeammin takaisin kuin Hämeenlinnan 4,6 mrd euroa. Oikorataan on myös perustellumpaa saada EU-rahaa. Miksi EU rahoittaisi 4,6 mrd euron projektia 12 minuutin takia.

        On myös huomattava, jos pääradalla haluttaisiin hyödynnettävän ns. luotijunia, niin silloin raidelukumääräkin pitäisi olla Tampere-Riihimäki välillä peräti 4 kpl:tta. Mitenköhän tuokin onnistuu nykyisen Hämeenlinnan kohdalla. Siinä menisi Hämeenlinnan kuuluisa rantareitti saman tien.

        Kyllä valtiolla rahaa piisaa, 10 miljardia hävittäjiin, ja lisää löytyy EU:n herroilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luotijunat vaativat suoran radan. Ei mitään perinnemaiseman kärrypolkuja.

        Juu ei todellakaan.
        Kalliot sileiksi. Suuret riista-aidat pystyyn peuroja ja hirviä kuhiseviin metsiin. Rakennuskiellot pystyyn ajoissa rannoille ja muille mukaville asuin- ja vapaa-ajan paikoille jotka jäävät radan alle.
        Rantahuvilat ja muut radan alle jäävät asunnot ym. lunastukseen valtion toimesta.
        Iso määrä kauniita ja puhtaita Riihimäen järviä jää radan alle tai päälle miten nyt sitten rata rakennetaankaan. Alajärvikin on mukana hommassa ja osa Vanajavettä.
        Heikun keikun vaan.
        Me maksamme kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä varten voidaan ottaa velkaa jonka uusi rata tuo ajan myötä takaisin kuten pöölinkin kohdalla. Uuden radan on kuitenkin oltava ns luotijunille suunniteltu jotta matkanopeus saadaan nostettua kolmeensataan ja matka-aika varttiin.

        Eivät tamperelaiset tarvitse rataa, vaan rakennusyhtiöt vaalirahoituksineen. Pirkkalan lentoasema riittää aivan hyvin sikäläisiin ulkomaanmatkustuksen rajallisiin määriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät tamperelaiset tarvitse rataa, vaan rakennusyhtiöt vaalirahoituksineen. Pirkkalan lentoasema riittää aivan hyvin sikäläisiin ulkomaanmatkustuksen rajallisiin määriin.

        Sellainen aamuyön oivallus sitten sieltä taas. Jaa että demareiden tulonsiirto Suomelta Caymansaarille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuukauden Minnesotaa ja sillä nyt johtoportaan hommissa

        Minnesota-hoitoa ei kannata laittaa CV:hen !


    • Anonyymi

      Mitään oikorataa ei tule, 20 km matkan säästö 190 km matkalla ei ole kustannuserkityksellistä.

      Kunhan herroilla on ajankulua suunnitelmien parissa.

      • Anonyymi

        Totta. Kaikesta ns työstä saa kovaa liksaa nykyään. Mitään hyötyä eikä tulosvastuuta vaadita. Toista se on lähihoitajalla kun ei ehdi päivää sanoa.


      • Anonyymi

        Tavalliselle Tampereen autolijalle korostetaan aina, että on turha paahtaa motaria pitkin 160 tuntinopeudella Stadiin. Nääs, ajan säästö verrattuna 120 nopeudella ajamiseen on koko lailla niukka. Jos matka 180 km huitaistaan
        - 120 km/h -> 1h 30 min
        - 160 km/h -> 1h 08 min
        Näennäinen 22 min ajan säästö hukkuu reaalielämässä vähämerkityksiseksi, koska alkupään ja loppupään nopeudet ovat pienempiä ruuhkaisuuden, liikennevalojen ja vastaavien vuoksi.

        Sitten se junamatka. Stadiin tai lentoasemalle saattaisi päästä teoriassa 15-20 min luikkaammin, mutta matkustajan kannalta tuo vartti on mitättömän niukka säästö. Päälle tulee siirtymisaika junan lähtöasemalle ja loppupään siirtyminen varsinaiseen kohteeseen. Jos lähdet ulkomaan lennolle junayhteydellä, joudut joka tapauksessa varaamaan matka-aikaan reilusti puskuria, koska junan aikataulun mukainen perilläolo ei ole taattu. Vartti hukkuu noihin varautumisiin. Tai sitten hyväksyt riskin, että jäät lennolta ja tappelet VRn kanssa mahdollisista matkan viivästymiskorvauksista ja kiroilet itseksesi Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

        Teollisuus kuljettaa VRn toimesta lähinnä bulkkia, jonka junanvaunuilla ei koskaan ole niin suurta kiirettä, että edes 30min nopeutuminen olisi merkitsevää. Toisekseen Kotka-Hamina ja Sköldvik ovat kaksi suurinta satamaamme tonneilla mitattuina, ja ne eivät suoranaisesti hyödy Oikoradasta mitään. Ehkä epäsuorasti muutama vapaa sloti enemmän raiteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavalliselle Tampereen autolijalle korostetaan aina, että on turha paahtaa motaria pitkin 160 tuntinopeudella Stadiin. Nääs, ajan säästö verrattuna 120 nopeudella ajamiseen on koko lailla niukka. Jos matka 180 km huitaistaan
        - 120 km/h -> 1h 30 min
        - 160 km/h -> 1h 08 min
        Näennäinen 22 min ajan säästö hukkuu reaalielämässä vähämerkityksiseksi, koska alkupään ja loppupään nopeudet ovat pienempiä ruuhkaisuuden, liikennevalojen ja vastaavien vuoksi.

        Sitten se junamatka. Stadiin tai lentoasemalle saattaisi päästä teoriassa 15-20 min luikkaammin, mutta matkustajan kannalta tuo vartti on mitättömän niukka säästö. Päälle tulee siirtymisaika junan lähtöasemalle ja loppupään siirtyminen varsinaiseen kohteeseen. Jos lähdet ulkomaan lennolle junayhteydellä, joudut joka tapauksessa varaamaan matka-aikaan reilusti puskuria, koska junan aikataulun mukainen perilläolo ei ole taattu. Vartti hukkuu noihin varautumisiin. Tai sitten hyväksyt riskin, että jäät lennolta ja tappelet VRn kanssa mahdollisista matkan viivästymiskorvauksista ja kiroilet itseksesi Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

        Teollisuus kuljettaa VRn toimesta lähinnä bulkkia, jonka junanvaunuilla ei koskaan ole niin suurta kiirettä, että edes 30min nopeutuminen olisi merkitsevää. Toisekseen Kotka-Hamina ja Sköldvik ovat kaksi suurinta satamaamme tonneilla mitattuina, ja ne eivät suoranaisesti hyödy Oikoradasta mitään. Ehkä epäsuorasti muutama vapaa sloti enemmän raiteilla.

        Jälleen pohdintaa ja hatusta heiteltyjä arvioita aivan ulkona todellisuudesta.


    • Anonyymi

      Mikäli on tarkoitus mennä vauhdilla väli Hki-Tre, tuskin Renkocityn kohdalla paljon jarrutellaan

      • Anonyymi

        Itsekin lisään Rengon kohdalla kaasua.


    • Anonyymi

      Mulla mökki renkossa. Meneekö mökki junan alle. Ei sattana.

    • Anonyymi

      Liian hienoa luontoa radan alle jätettäväksi

      • Anonyymi

        Nyt en tajuu. Mitä ihmeellistä luontoo. Ihan tavallista peltoo ja metikköö on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt en tajuu. Mitä ihmeellistä luontoo. Ihan tavallista peltoo ja metikköö on

        Uusi rata Stadiin.
        Kiitti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt en tajuu. Mitä ihmeellistä luontoo. Ihan tavallista peltoo ja metikköö on

        .... ja ihan tavallisia järvenrantoja mökkeineen ja huviloineen. Paljon jää radan alle, heh. Minunkin mökkini on vaarassa perskules.
        Iso osa etätyöläisistä työskentelee ja kokoustaa edelleenkin kotona. Kuka sitä oikorataa muuttuvassa maailmassa kaipaa.
        Ulkomaanmatkatkin jää monilta väliin Koronan pelossa ja matkustaminen on muutenkin vaivalloisempaa ja kalliimpaa Koronatesteineen nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi rata Stadiin.
        Kiitti !

        Ei vaan Dambereelle. PIkarautiotie pikaisesti Rengoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan Dambereelle. PIkarautiotie pikaisesti Rengoon.

        Kun oikorata tulee niin Näivelinnasta junaillaan Tampereelle ja Helsinkiin vain paikallisjunilla. Olisi kannattanut aikoinaan lobata asiallisesti päättäjiä eikä vaan keskisormi pystyssä vittuilla ja arvostella. Sitä saa mitä tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun oikorata tulee niin Näivelinnasta junaillaan Tampereelle ja Helsinkiin vain paikallisjunilla. Olisi kannattanut aikoinaan lobata asiallisesti päättäjiä eikä vaan keskisormi pystyssä vittuilla ja arvostella. Sitä saa mitä tilaa.

        Tyypillistä demuleiden vastuunkantoa.


    • Anonyymi

      jos se oikorata joskus tulee niin kyllä se vauhti on yli kahdensadan pitkälle.

    • Anonyymi

      Ainoa paikka, jossa on mahdollisuus merkittävään oikaisuun, olisi vanhan kolmostien reitin käyttäminen Sääksmäen tienoilla Valkeakoskella . Aikanaan moottoritietä yritettiin vetää tätä kautta, mutta linjaus torjuttiin maiseman pilaantumisen uhan vuoksi.

      Luulisi, että nykyään tilanne on vieläkin tarkempi, joten mahdotonta kuvitella rautatietäkään tälle reitille. Nykyinen rautatie niin kuin moottoritiekin kulkevat Toijalan kautta.

      • Anonyymi

        Pikaisesti kaavoittamaan Renko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikaisesti kaavoittamaan Renko.

        Luotijunan matkakeskus Tebikselle, muutan välittömästi Keskuskujalle.


      • Anonyymi

        Paas laittaen Googlemapsissa "Mittaa etäisyys" aloitus mansen rautatieassa ja siitä hevan lentokentän terminaalille (maan alla). Sitten vedä viivasta Toijalan assan kohdalle ja kas Rengosta menee, eikä Sääksmäen kautta olisi yhtään lyhyempi.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe