Paras vene kärsimyksen maksimointiin

Anonyymi

Olen masokisti. Mikä purkkari kannattaisi hankkia jotta saisin luoduksi purjehduksesta äärimmäisen kärsimysnäytelmän. Temppuileva moottori tekniikan tilttailuineen ja navigointivirheineen on plussaa mutta pinnalla tulisi kumminkin pysyä jotta kärsimys voisi jatkua. Kuvioon kuuluu tietysti ruma ja epätoimiva kotisatama ylihinnoiteltuine palveluineen, epäesteettiset maisemat ja muu ruma miehistö omine neurooseineen ja vihanpitoineen. Tavoittelen kokemuksen täydellisyyttä, sisälläni asuva pikku perfektionisti vaatii tätä!

65

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      JOs haluat kärsiä vain moottoroidusti niin suosittelisin hiukan mätärunkoista jenkkiä jossa sähköissä on runsaasti paukkulanka asennuksia, kone syö öljyä ja bensan tuoksu sekoittuu homeen tuoksuun.
      Jos haluat kokea purjeveneilyn riemut, joku isohko halvalla irtoava one off- tai jossa niinikään paljon vanhaa ja itse fiksattua sähkölaitetta. epämääräisen kolhittu köli ruosteisin pultein lisää jännitystä ja pilkulliset, pussittavat purjeet varmistavat säätötarpeen.

    • Anonyymi

      Kyllä mä ostaisin pohjoismaisen klassikon 70 tai 80 luvulta. En isolla rahalla kunnostettua ja ylläpidettyä vaan sellaisen, jossa myyjällä on selitys kaikkeen ja vankka perustelu miksi on paljon parempi kun Hanse, Bave, Bene. Mitään huoltoja ei ole dokumentoitu, kaikki on tehty itse. Mitään ei ole uusittu, mutta kaikki on pidetty kasassa omistajan neuvokkuudella.

      Ja sitten veneellä on maine mahtavana kryssiveneenä! Näillä vinkeillä saat aika lailla speksiin osuvan elämyksen.

      • Anonyymi

        Bonus olisi vielä hyvin korkea keula. Kuolemaa halveksuen pitää loikata laiturille joka kerta. Aivan mahtava paketti tuohon tarkoitukseen.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti puuvene !

      Jos saa vielä valita, niin hiukan mätä ja hiukan liian pieni. Ehdottomasti sellainen, jonka entinen omistaja on itse tehnyt sähköt. Lämppärin pitää olla vankaa kiinalaista rautaa venäjänkielisillä ohjeilla - onhan se ostettu Leningradista silloin, kun se oli sen niminen.

      • Anonyymi

        Tuohon pitää lisätä vielä:
        - satunnainen mystinen sähkövika, joka ei ole päällä ikinä satamassa
        - vuotava kiinteä polttoainetankki haudattuna keulapiikkiin
        - väärää materiaalia olevat hiukan tihkuvat septiletkut
        - moottori, joka välillä saa ilmaa jostain, välillä ei
        - salaperäisesti tyhjenevä kaasupullo
        - kaasu- ja palovaroitin, joka hälyyttää, kun kosteus tai lämpötila muuttuu
        - koliseva masto, jonka sisällä joku välillä jumittaa, mutta mitään ei löydy
        - plotteri, jossa kulkusuunta vaihtuu yllättäen päinvastaiseksi ja ruutu jää jumiin
        - suihku, jonka vesi menee pilssiin eikä altaaseen ja liian pieni kuumavesivaraaja

        Tossa niitä haaveita aluksi


      • Anonyymi

        No puuveneeseen voi kyllä hurahtaa liikaa ja sen fiksaaminenkin on kivaa, kunhan isoimmat vauriot on ammattilainen korjannut. Siis vuosihuolto on oikein täyspainoista vapaa-aikaa ja pellava, terva ja venelakka tuoksuu ihanalle.

        Ehkä mielummin sellainen pehmeä lasikuituvene jossa on lahopuuta rungossa. Siinä tuoksuu laho ja sen perään saa hyvän annoksen epoksihöyryjä.


    • Anonyymi

      Sain ilmaiseksi englantilaisvalmisteisen purjejollan. Koepurjehduksella sen köli paljastui niin huonoksi, että luovilla vene eteni kylkimyyryä ja päätyi tuulessa hieman alemmas luovilla. Kyljessä olleet halkeamat sain korjattua, mutta kölilaatikko vuoti vettä niin, että pehva kastui. Positiivista oli, että pääsin soutamalla takaisin laituriin.

      • Anonyymi

        Oli hintansa väärtti.


    • Anonyymi

      Entäpä jos hankkisit maksukykyysi nähden aivan liian kalliin veneen, eli tietenkin velaksi.

      Se veisi ilon purjehduksen lisäksi kaikesta muustakin, kuten yöunista. Jo pelkkien nostojen/laskujen kustannukset horjuttaisi taloutta, laiterikoista puhumattakaan.

      Kaiken käsrsimysnäytelmän kukkaraksi et juuri pääsisi edes käyttämään venettä, koska kesätkin töissä ja se varmasti ahdistaisi vielä lisää.

      Kaiken kruunaisi se, että ostaisit sillä velkarahalla täysin uuden veneen tiedostaen ettet saa siitä ikinä omiasi takaisin. Lähellekkään!

      • Anonyymi

        Suosittaisin tätä vaihtoehtoa.

        Tarpeeksi iso, vanha ja täynnä uusittavaa tekniikkaa oleva. Veneen pitää myös olla niin iso ettei se oikein mahdu minnekkään järkevästi.

        Iso kallis vene on myös siitä hyvä, että sen käyttö on kallista.

        On myös kiva omistaa niin kallis vene ettei sitä uskalla käyttää. Voi suunnitella koko vuoden reissuja käymättä missään - kun ei uskalla.


    • Anonyymi

      Jos haet venettä, jossa temppuileva moottori tekee navigointivirheitä, saattaa hakusi kestää kauankin. Ehkä joku innokas vakuuttaa Bavansa tai Benensä tekevän senkin.

    • Anonyymi

      Tietenkin puinen purjevene homeisilla pellavapurjeilla mutta nykyaikaisella silitysrauta rungolla. Kansi, ei mitään tiikkirimaa vaan tummanharmaata miranolilla maalattua faneria. Sellainen sporttinen sisusta ja toilettiratkaisuna Folkkarista tuttu sinkkiämpäri. Pentrynä pelkkä yksiliekkinen origo sillä eihän tosipurjehtia syö kun vesihauteessa kiireessä lämmitettyä avaruusmuonaa. Putkipunkat ja sisätilat kansiratkaisun ehdolla sellaiseki että varmasti lyö pään merenkäynnissä kattoon. Olematon pilssi takaisi että merivesi loiskuisi laidata toiselle kastellen nilkat. kansiluukut tietenkin sitten taas perinteisellä tavalla puusta tehtyjä niin että vesi pääseen niistä valumaan sisälle. Lämmittimennä -70 luvun nokeentunut Wallas mitä voisi syyspimeässä kohmeisin näpein aina purkaa ja kasata. Vielä kun löytäisi apumoottoriksi vanhan 5hv Terhin, niin siinä olisi kurjuus maksimoitu.

      • Anonyymi

        Iso ääni 5hv Terhille!! Henkilö joka sellaisen on omistanut ja oikeasti sitä koittanut kesäisin käyttää tietää mitä Tuska on, isolla T:llä. Pahinta mahdollista masokismia hankkia moinen maailmanlopun vehje. Meillä jälkikasvu aina muistaa, kun isä mökilla ryki Terhi 5hv:tä käyntiin ja huusi "jumal##ta-vi#tu-saat&%na, kun tämä joskus lähtee käyntiin, niin ajetaan tuohon lahden keskelle ja upotetaan sinne." :-)


    • Anonyymi

      Kuulin yhdestä kaverista joka oli ostanut vanhan jonkun v8-jenkin. Siinä olikin sitten rungossa pientä laittoa ja sähköihinkin piti vetää vähän oikoteitä. Kone toimi kyllä . Kun sitten homma saatettiin päätökseen niin omistajalle, tekijämies kun oli, tuli kiire laskea purkki vesille ja ottaa savut ja pörinät ulos koneesta. Kaverilla ei ollut mitään näitä nykyajan hömpötystutkintoja eikä vakuutustakaan oltu ehditty ottaa, ja niinpä väärältä puolelta satamaan ja kiven yli, reikää pohjaan ja vetolaite poks ja runsaasti öljyä veteen. Voi sanoa että itse veneilykausi oli lyhyt mutta tapahtumarikas. En ole tavannut kaveria, mutta tutuntuttu.

    • Anonyymi

      Merikortit voisivat olla kulahtaneita 50-luvun museokappaleita, joista voisi kokea aitoa löytämisen riemua. Navigoinnissa voisi retroilla esim. solmunaru-käsilokilla. Väärästä aluksesta peräisin oleva eksymätaulukko voisi tuoda lisäkärsimystä. Nautical almanaciksi käy tietysti ylivuotinen. Riittäisikö sammuttimeksi sankoruisku?

      • Anonyymi

        Sankoruiskua ei tarvitse katsastaa. Siksi se ei käy.
        Huonosti toimiva ja jäätyvä plotteri on ehdoton. Siihen voi tietenkin ottaa liian pienet kartat. Paikannukseen voi kytkeä sekunnin välein päivittävän gps-anturin, joka on sopivasti välillä katveessa.

        Plotteri asennetaan tietenkin ihan kompassin viereen niin, että pohjoinen osoittaa plotteriin ja joskus päinvastaiseen suuntaan ilman syytä.


    • Anonyymi

      Veneenomistajan elämässä on kaksi onnellista päivää.

    • Anonyymi

      Mutta mikä olisi huonoin eli siis kannaltani paras satama?

      • Anonyymi

        Ehdotan mitä tahansa satamaa Ahvenanmaalla.


      • Anonyymi

        Isohko jätevedenpuhdistamo naapurissa on plussaa. Joku muukin meluisa teollisuuslaitos kävisi. Laituri on ehkä turhaa hifistelyä, jos purkkarin vaan ajaisi ankkurin varaan kaislikkoon ja kahlaisi rantaan vettä imevissä jalkineissa.


      • Anonyymi

        Paras satama ehdottomasti Porvoon joki, keskustan laituri. 2 tuntia moottori ajoa heikosti toimivalla epäluotettavalla veneellä, ennenkuin olet edes Emäsalossa jossa voit alkaa harkita rikkinäisten purjeiden virittelyä . Sillä kohtii liikkuu öljytankkereita, joka tuo omanlaisensa jännityksen tilanteisiin huonolla veneellä. Päiväreissuilla siis ajelet/ajelehdit jokea 4-5 tuntia ennenku edes harkitset purjehtimista. Likainen leväinen manusluukuton polttoainesäiliösi takaa murheet, ja ikivanha falskaava C A V suodatin kruunaa tilanteen. Masto tietenkin 15 m vähintään, ja ei rullapurjetta. Elämänlanka mutta ylipitkä kiinnitys valjaisiin yes.


      • Anonyymi

        Kaikki vierasvenesatamat heinäkuussa, jolloin jokainen meluisa perhekunta ajaa jo aamuviideltä koneella possujunassa paikalle viedäkseen ne muutamat heidän syväykselleen sopivat paikat. Puolestapäivästä eteenpäin kuuluu koiran haukkua, lapsen itkua ja teinien karjumista ja saatat samasta sitloodasta kuunnella stereona kolmea eri paikallisradiota. Mastot kilkattaa, grillimakkara haisee.

        Muina kuukausina joku vartioimaton satama, mielellään niin että mereltä puhaltaa esteettä ja laituri on vähän laho, kiinnityslenkit vähän heiveröiset ja tietenkin kiinnitysköydet ovat nähneet muutaman kesän.


    • Anonyymi

      Itse kallistuisin kyllä lasikuituveneeseen, jossa balsa päässyt oikein kunnolla kastumaan. Lisävaatimuksena pesemätön pilssi, jossa tuoksuu löpö ja septi. Lisäksi juokseva takila sekä purjeet vaihdettu ihan äskettäin 40 v sitten. Vanteista vaaditaa luonnollisesti muutama säie poikki sieltä täältä. Kaikki lasikuitukorjaukset tekemättä tai itse tehty karkealla kädellä.

      Sähköt luonnollisesti itse tehdyt kuten aiemmin mainittu. Lisäksi kaksoispohja, jossa ulkokuoren ja sisämodulin väliin ei pääse.

      • Anonyymi

        Itse tehty korjaus eli vahinkojen piilottaminen vaikuttaa hyvältä. Erityisesti pellin ja pop-niittien runsas käyttö on plussaa


    • Anonyymi

      Maasähköt voisi vetää palstan "maasähkö ongelma" mies. Aina tulisi satamaan ja veneeseen eloa, kun tökkäisi pistokkeen tolppaan. Välillä sähköä saisi näpeille Raili veneessä, ja välillä pimenisi kaikki laiturin tolpat. Toki positiivinen asia olisi se, että päivän lounaaksi saisi aina haavilla kerättyä iskusta taintuneet ahvenet paatin ympäriltä.

      • Anonyymi

        Ja koska itse korjattuun Safireen ei tule muuta lämpöä kuin mitä sulavista johdoista saa, hän lämmittää veneensä mustamäen torilta ostamallaan sähköpatterilla.


      • Anonyymi

        Peukkuja. Ihmesäkömies pitää tietysti saada inttämään laiturille


    • Anonyymi

      Pursi, kuin pursi sopii masokistille, hyviä hetkiä vältät, kuten aurinkoa ja myötä tuulta.

      Parhaiten saat "rankaistua" itseäsi kylmillä sateisilla keleillä purjehtien aurinkolasit, shortsit ja purjehdustakki päälläsi pitkiä vähintään 12 tunnin trippejä. Illalla olet kosteana, kylmissäsi salongissa luolasi sisällä ja syöt jotain etovaa, kuten sika-nauta säilykkeen näkkileivän kera juomaksi vettä tankista.

      Nukut yösi lattialla ilman patjaa, pelkissä kalsareissa, ilman lämmitintä ja nouset lyötynä henkilönä aamuun toistamaan aikaisempaa.

      Jos aurinkoa/lämpöä pysyt grottasi pimennossa, istut lattialla ja taot takaraivoasi laipioon ja hoet mielessäsi "kaikki muu, kuin purjehdus on turhaa". Tällaisena päivänä et ansaitse ateriaa vaan kärsimystä jonka järjestät itsellesi, rankaiset itseäsi ulostus kiellolla, jotta kärsimys maksimoituisi.

      Huomenna on uusi päivä jolloin sataa, ehkä?

      • Anonyymi

        Lattialla voisi olla vielä ruosteisia ja öljyisiä koneenosia nukkumapatjan virkaa toimittamassa.


    • Anonyymi

      Jonkinlainen muuntaja 12->10 volttia, jotta sähköjen jännite ei milloinkaan ylitä 10 volttia. Näin säästyy akkuja, koska sähkömoottorit eri laitteissa eivät suostu kunnolla pyörimään kuin silloin tällöin.

      • Anonyymi

        Toi on hyvä 😁
        Silloin on myös parhaat olosuhteet releiden kärkien kiinni hitsautumiseen.

        Toivoisin vielä, että yksikään katkaisija ei ole tasavirralle vaan tehty 110/230~V


      • Anonyymi

        Reissun kruunaa aina se, kun satamaa lähestyessä vääntää virta-avaimesta ja konehuoneesta kuuluu vain 'naks'.


    • Anonyymi

      Voihan veljet ja siskot! Minun vanhassa homeskandissani on suurin osa mainituista "ominaisuuksista", ei siis vioista, ja kaiken olen itse korjannut, apua.
      Mutta, elänkö siis väärin, koska en tunne kärsimystä? Missä minut ohjattaisiin oikealle tielle eli väylälle?

      • Anonyymi

        Jotkut tykkää olla sidottuna tappi prseessä. Useimmat kuitenkaan ei.

        Sä tykkäät omasta veneestäsi.

        Mitä on joka lähtöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut tykkää olla sidottuna tappi prseessä. Useimmat kuitenkaan ei.

        Sä tykkäät omasta veneestäsi.

        Mitä on joka lähtöön.

        Sorry, mutta mä osaan hoitaa ja korjata venettäni ja myös purjehtia sillä. Nuo tappijutut taitaa tulla amiksen vessasta?


    • Anonyymi

      Pilsdopumpun kohon pitää juuttua ylös ja tyhjentää akku. Kuitenkin niin lievällä kontaktilla ettei pumppu pyöri eikä sitä huomaa ajoissa.

    • Anonyymi

      Jos unelmaveneessäsi sattuisi olemaan toimiva vessa niin se kannattaa poistaa käytöstä. Ämpäri on hyvä, suoraan mereen tosimies toki tekee tarpeensa. Ämpäri siis naisväelle.

    • Anonyymi

      Kannattaa pistää vuokralle se vene ettet vahingossakaan ehdi nauttimaan purjehduksesta kun muut rikkovat veneen puolestasi.

    • Anonyymi

      Kärsimyksen maximointiin vielä yksi neuvo. Hanki moottorivene, niin edellä mainittujen murheiden lisäksi saat kärsiä moottorimelusta joka ainoan hetken, kun olet liikkeellä!

      • Anonyymi

        Moottoriveneessä on vain moottori murheena, purjeveneessä on sen lisäksi takilointi, jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottoriveneessä on vain moottori murheena, purjeveneessä on sen lisäksi takilointi, jne...

        No tottakai, mutta takilan vonkuna on sentään musiikkia siihen V8 mölinään nähden, varsinkin suorilla putkilla.


    • Anonyymi

      Kaikki operointi mastolta pl ison skuutti, ei mitään rullattavaa. Aina ykkösgenoalla, skuuttikulma pitää olla n 2 metriä ahterista. Vaimo mastolle kun tulee kauppalaiva vastaan ja pakko rykäistä venda. Voittajan valinta.

      • Anonyymi

        Ja oksentava koira.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja oksentava koira.

        Tunnelmaa veneeseen ja satamiin saa myös jos koira haukkua louskuttaa koko ajan. Pystykorvat on melko hyviä.


      • Anonyymi

        Babystaagi ja barduunat viimeistelee luovielämyksen. Yleensä niitä ei ole samassa veneessä, mutta tässä veneessä otettiin varman päälle.


    • Anonyymi

      Joku viallinen väärin kasattu sisälle savuttava reflex kamina lämmittimeksi, vai ikivanha itse korjailtu 35 v vanha webasto joka sammuilee takuulla alituiseen jos lainkaan käynnistyy..

      • Anonyymi

        Kallistun kuitenkin siihen Safireen, joka pena huolsi itse viisi vuottaa sitten juuri ennen kuin päätti myydä veneen


    • Anonyymi

      Oli moottori sitten uusi tai vanha, niin aimo tujaus 2t öljyä tankkiin (1/3 suhteella) jokaisella tankkauskerralla, koska nyky dieseli on "kuivaa". Ohje on rantaparlamentin Repeltä ja Repe tietää. Se on ajanut trukkia Vuosaaren satamassa kesähommissa 1983.

    • Anonyymi

      Mikä vaatetus olisi sopiva? Painavat paria kokoa liian isot kumikengät ainakin, joku huono lippis joka pyrkii jatkuvasti lentämään tuulen mukana. Mitkä asusteet on sekä kylmiä, vettä pitämättömiä että huonosti hengittäviä?

      • Anonyymi

        "Cotton kills" tunnetusti, mutta reunaehtona oli että kärsimyksen tulee jatkua...


      • Anonyymi

        Ehdottomasti pitää olla siniset purkkarit, jotka värjäävät jalat sinisiksi.


    • Anonyymi

      70 luvun vermeitä kannattaa suosia. Hyvällä tuurilla voi olla ehtaa neukkukamaa.

    • Anonyymi

      Monenlaista näkemystä on. Muutamat aika osuvia ja todellisia.

      Kyllähän se puinen folkkari Seagullilla, kyydissä pienet lapset (2v ja 5v.) ja sateinen kesä. Siinä myös punnitaan parisuhteen kestävyys. Pienempi lapsi kun on puettu sadevaatteisiin ja on isomman vuoro, pienempi sanoo "kakka". Yritetään samalla navakassa 10m/s tuulessa työntää Hankoon. Vesi puskee läpi keulan kuivuneista limisaumoista. Välillä äiskän pitäis pumpata tai äyskäröidä kun iskä ohjaa ja miettii Seagullin röpöttävää käyntiääntä; jaksaako Hankoon vai mitä tehdään. Pienempi huutaa jo terävällä äänellä "KAKKA". Pilssiin ladatut muonat uiskentelevat vedessä. Jokaisen laudan päällä juoksee iloinen vesinoro.

      Tämä tarina on yhdistelmä omaa kokemusta lapsuudesta aikuisuuteen ja osittain mielikuvituksen tuotetta.

    • Anonyymi

      https://youtu.be/R8TULHX-JHs

      Ostat proviantiksi sulströmingiä Ruotsalaista hapansilakkaa. Aina kun ole syönyt sitä ja mahdollisesti yrjönyt, niin levittelet silakan liemet patjoille ja rakenteisiin ja pilssiin, niin takaan kurjuuden lisääntyvän exponenttaalisesti.

      Lisäksi saan kurjuutta saapuessasi satamiin ja ympärilläsi ihmiset alkavat naapuri veneissä myös oksentamaan ja sinua mulkoillaan murhaavasti.

      Katso madventuresin hapansilakka haaste, niin ymmärrät...

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Perfektionistin ei kannata millekään purjehduskurssille mennä. Kaiken tarvitsevan tiedon osaa jo ennästään ja jos ei osaa, voi kaivaa karttapöydän laatikosta sail and rig tunning oppaan. Kursseilla kerrataan näitä yksinkertaisia asioita uudestaan ja uudestaan turhan monta kertaa ilmeisen vähä-älyisten ihmisten vuoksi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuolle asteelle en ehkä tule yrittämään mutta oma kärsimysnäytelmäni on tämän näköinen:
        https://t.me/joinchat/G7rjA9X20dbyKGiU


    • Anonyymi

      Tämä ketju pitäisi tiivistää yhdeksi listaksi. Kerrankin puhtaasti herjana tehty aloitus on poikinut sekä hauskuutta, että tietoa.

      Monesta kirjoituksesta paistaa omakohtainen kokemus. Vain kivelläkäynti puuttuu, mutta eiköhän se näillä opeilla onnistu :D

    • Anonyymi

      Rock 20, vuotavalla romurautakölillä ja seuraavin varustein:

      Kemssa, jonka täyttöastemittari ei toimi. Tulvii turkille yleensä vasta aamuöisin.

      Spriikeitin, suttaa ja haisee kivasti kun Esso Bluea ei ole saatavilla. Saattaa myös roihahtaa.
      Petierin elementtiin perustuva kylmälaukku, menee sitten sitä sähköä siitä Bilteman "vapaa-ajan akusta."
      Akku jonnekin niin että sitä ei saa sidottua pysymään pystyasennossa. Ei mitään maasähköasennuksia, laturilla ladataan laiturilla ja kuunnellaan eliittipurjehtijoiden kommentointia sähköturvallisuudesta.

      Koneeksi joku ikivanha 2T, 5hp. Lyhytrikinen tarjoaa enemmän haastetta, samoin yksisylinterisyys.
      Väärän lämpöarvon sytytystulpat mukaan. Sopivia saa sitten Sottungan kaupasta.
      Irtotankki! Saa halvemmalla tuotua nestettä autoasemilta.

      Laipioon Wallaksen valopetroolilla toimiskeleva orkkislämppäri, pitkillä ja ohuilla syöttökaapeleilla.

      • Anonyymi

        "Miehistön" voisi kerätä kasaan liian tiedostavista intersektionaalisista feministeistä, transuista ja jihadisteista. Lemmikkisika aluksella on suoraa jatkumoa purjelaivakaudelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miehistön" voisi kerätä kasaan liian tiedostavista intersektionaalisista feministeistä, transuista ja jihadisteista. Lemmikkisika aluksella on suoraa jatkumoa purjelaivakaudelta.

        Intersektionaaliset feministit pääsääntöisesti makaisivat Rockin keulassa lusikka-asennossa batiikkihameet päällä. Välillä pieni nousu kannelle näyttämään ajamattomia kainaloitaan kun transu kiekaisee "kohta keikkuupi niin ihaaa-nasti" kun Espoolainen juristiperhe pyyhältää ohi Targa37:lla, jota Ruotsissa ei turhaan kutsuta nimellä "advokatjeep".

        90-kiloinen minipossu yksinäisyyteensä turhautuneena järsii Rockin vakosamettisia tyynyjä, kun niissä on sellainen mukava herkkusienikellarin aromi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miehistön" voisi kerätä kasaan liian tiedostavista intersektionaalisista feministeistä, transuista ja jihadisteista. Lemmikkisika aluksella on suoraa jatkumoa purjelaivakaudelta.

        Laitetaan vielä Jussi Halla-aho vetämään yövuorot sen jihadistin kanssa siten, että jihadisti on vuoropäällikkönä, niin alkaa olla miehistön dynamiikka dynamiittia.


    • Anonyymi

      Amen, maksimi saavutettu!

    • Anonyymi

      Joo, kannatetaan, Seta feministit possuineen kruunataan voittoon

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voi ei! Rita Niemi-Manninen avautuu Donna-tyttärestään: "Viime yönä ei sitten nukuttu juurikaan..."

      Niemi-Mannisen perheessä on juhlittu hulppeasti Donnan 2-vuotissynttäreitä prinsessa-teemalla. Mutta iän karttuessa joistain asioista pitää myös luopu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      6940
    2. Että osaa olla Suomalaisella mansikalla kova hiilijalanjälki

      kun poimijat lennätetään tänne kymmenillä matkustajakoneilla ja sitten aikanaan takaisin. En osta kotimaista mansikkaa enää koskaan. Sen verran luonn
      Maailman menoa
      430
      4645
    3. Stefu ja 56v. perhetuttu

      56v. perhetuttu veti pidemmän korren 💓Soffa jäi nuolemaan näppejään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      2649
    4. Sofian suurin järkytys

      On se kun hänet kerta toisensa jälkeen knepataan ulos parisuhteista kuin käytetty kondomi. Hän luulee olevansa täydellinen saalis. Hän kuvittelee olev
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2064
    5. Sofian huumeyhteydet. Taas uusi!

      Sofialla niitä riittää huumeyhteyksiä. Huomasin että hänhän on parasta kaveria FBI:n operaatiossa kiinni jääneen Jarnon vaimon Jennan kanssa. Jarno ja
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1779
    Aihe