Paras vene kärsimyksen maksimointiin

Anonyymi

Olen masokisti. Mikä purkkari kannattaisi hankkia jotta saisin luoduksi purjehduksesta äärimmäisen kärsimysnäytelmän. Temppuileva moottori tekniikan tilttailuineen ja navigointivirheineen on plussaa mutta pinnalla tulisi kumminkin pysyä jotta kärsimys voisi jatkua. Kuvioon kuuluu tietysti ruma ja epätoimiva kotisatama ylihinnoiteltuine palveluineen, epäesteettiset maisemat ja muu ruma miehistö omine neurooseineen ja vihanpitoineen. Tavoittelen kokemuksen täydellisyyttä, sisälläni asuva pikku perfektionisti vaatii tätä!

134

3909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      JOs haluat kärsiä vain moottoroidusti niin suosittelisin hiukan mätärunkoista jenkkiä jossa sähköissä on runsaasti paukkulanka asennuksia, kone syö öljyä ja bensan tuoksu sekoittuu homeen tuoksuun.
      Jos haluat kokea purjeveneilyn riemut, joku isohko halvalla irtoava one off- tai jossa niinikään paljon vanhaa ja itse fiksattua sähkölaitetta. epämääräisen kolhittu köli ruosteisin pultein lisää jännitystä ja pilkulliset, pussittavat purjeet varmistavat säätötarpeen.

    • Anonyymi

      Kyllä mä ostaisin pohjoismaisen klassikon 70 tai 80 luvulta. En isolla rahalla kunnostettua ja ylläpidettyä vaan sellaisen, jossa myyjällä on selitys kaikkeen ja vankka perustelu miksi on paljon parempi kun Hanse, Bave, Bene. Mitään huoltoja ei ole dokumentoitu, kaikki on tehty itse. Mitään ei ole uusittu, mutta kaikki on pidetty kasassa omistajan neuvokkuudella.

      Ja sitten veneellä on maine mahtavana kryssiveneenä! Näillä vinkeillä saat aika lailla speksiin osuvan elämyksen.

      • Anonyymi

        Bonus olisi vielä hyvin korkea keula. Kuolemaa halveksuen pitää loikata laiturille joka kerta. Aivan mahtava paketti tuohon tarkoitukseen.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti puuvene !

      Jos saa vielä valita, niin hiukan mätä ja hiukan liian pieni. Ehdottomasti sellainen, jonka entinen omistaja on itse tehnyt sähköt. Lämppärin pitää olla vankaa kiinalaista rautaa venäjänkielisillä ohjeilla - onhan se ostettu Leningradista silloin, kun se oli sen niminen.

      • Anonyymi

        Tuohon pitää lisätä vielä:
        - satunnainen mystinen sähkövika, joka ei ole päällä ikinä satamassa
        - vuotava kiinteä polttoainetankki haudattuna keulapiikkiin
        - väärää materiaalia olevat hiukan tihkuvat septiletkut
        - moottori, joka välillä saa ilmaa jostain, välillä ei
        - salaperäisesti tyhjenevä kaasupullo
        - kaasu- ja palovaroitin, joka hälyyttää, kun kosteus tai lämpötila muuttuu
        - koliseva masto, jonka sisällä joku välillä jumittaa, mutta mitään ei löydy
        - plotteri, jossa kulkusuunta vaihtuu yllättäen päinvastaiseksi ja ruutu jää jumiin
        - suihku, jonka vesi menee pilssiin eikä altaaseen ja liian pieni kuumavesivaraaja

        Tossa niitä haaveita aluksi


      • Anonyymi

        No puuveneeseen voi kyllä hurahtaa liikaa ja sen fiksaaminenkin on kivaa, kunhan isoimmat vauriot on ammattilainen korjannut. Siis vuosihuolto on oikein täyspainoista vapaa-aikaa ja pellava, terva ja venelakka tuoksuu ihanalle.

        Ehkä mielummin sellainen pehmeä lasikuituvene jossa on lahopuuta rungossa. Siinä tuoksuu laho ja sen perään saa hyvän annoksen epoksihöyryjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No puuveneeseen voi kyllä hurahtaa liikaa ja sen fiksaaminenkin on kivaa, kunhan isoimmat vauriot on ammattilainen korjannut. Siis vuosihuolto on oikein täyspainoista vapaa-aikaa ja pellava, terva ja venelakka tuoksuu ihanalle.

        Ehkä mielummin sellainen pehmeä lasikuituvene jossa on lahopuuta rungossa. Siinä tuoksuu laho ja sen perään saa hyvän annoksen epoksihöyryjä.

        Onnistuisiko mädän runkolaminaatin korjaaminen sisältä käsin samalla veneessä asuen?


    • Anonyymi

      Sain ilmaiseksi englantilaisvalmisteisen purjejollan. Koepurjehduksella sen köli paljastui niin huonoksi, että luovilla vene eteni kylkimyyryä ja päätyi tuulessa hieman alemmas luovilla. Kyljessä olleet halkeamat sain korjattua, mutta kölilaatikko vuoti vettä niin, että pehva kastui. Positiivista oli, että pääsin soutamalla takaisin laituriin.

      • Anonyymi

        Oli hintansa väärtti.


    • Anonyymi

      Entäpä jos hankkisit maksukykyysi nähden aivan liian kalliin veneen, eli tietenkin velaksi.

      Se veisi ilon purjehduksen lisäksi kaikesta muustakin, kuten yöunista. Jo pelkkien nostojen/laskujen kustannukset horjuttaisi taloutta, laiterikoista puhumattakaan.

      Kaiken käsrsimysnäytelmän kukkaraksi et juuri pääsisi edes käyttämään venettä, koska kesätkin töissä ja se varmasti ahdistaisi vielä lisää.

      Kaiken kruunaisi se, että ostaisit sillä velkarahalla täysin uuden veneen tiedostaen ettet saa siitä ikinä omiasi takaisin. Lähellekkään!

      • Anonyymi

        Suosittaisin tätä vaihtoehtoa.

        Tarpeeksi iso, vanha ja täynnä uusittavaa tekniikkaa oleva. Veneen pitää myös olla niin iso ettei se oikein mahdu minnekkään järkevästi.

        Iso kallis vene on myös siitä hyvä, että sen käyttö on kallista.

        On myös kiva omistaa niin kallis vene ettei sitä uskalla käyttää. Voi suunnitella koko vuoden reissuja käymättä missään - kun ei uskalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittaisin tätä vaihtoehtoa.

        Tarpeeksi iso, vanha ja täynnä uusittavaa tekniikkaa oleva. Veneen pitää myös olla niin iso ettei se oikein mahdu minnekkään järkevästi.

        Iso kallis vene on myös siitä hyvä, että sen käyttö on kallista.

        On myös kiva omistaa niin kallis vene ettei sitä uskalla käyttää. Voi suunnitella koko vuoden reissuja käymättä missään - kun ei uskalla.

        "On myös kiva omistaa niin kallis vene ettei sitä uskalla käyttää. Voi suunnitella koko vuoden reissuja käymättä missään - kun ei uskalla."

        - Miksi ei uskalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On myös kiva omistaa niin kallis vene ettei sitä uskalla käyttää. Voi suunnitella koko vuoden reissuja käymättä missään - kun ei uskalla."

        - Miksi ei uskalla?

        Kokeile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On myös kiva omistaa niin kallis vene ettei sitä uskalla käyttää. Voi suunnitella koko vuoden reissuja käymättä missään - kun ei uskalla."

        - Miksi ei uskalla?

        Ostaa velkarahalla ja vivutuksella niin tiukalla budjetilla ettei ole varaa vakuutuksiin eikä polttoaineeseen.


    • Anonyymi

      Jos haet venettä, jossa temppuileva moottori tekee navigointivirheitä, saattaa hakusi kestää kauankin. Ehkä joku innokas vakuuttaa Bavansa tai Benensä tekevän senkin.

    • Anonyymi

      Tietenkin puinen purjevene homeisilla pellavapurjeilla mutta nykyaikaisella silitysrauta rungolla. Kansi, ei mitään tiikkirimaa vaan tummanharmaata miranolilla maalattua faneria. Sellainen sporttinen sisusta ja toilettiratkaisuna Folkkarista tuttu sinkkiämpäri. Pentrynä pelkkä yksiliekkinen origo sillä eihän tosipurjehtia syö kun vesihauteessa kiireessä lämmitettyä avaruusmuonaa. Putkipunkat ja sisätilat kansiratkaisun ehdolla sellaiseki että varmasti lyö pään merenkäynnissä kattoon. Olematon pilssi takaisi että merivesi loiskuisi laidata toiselle kastellen nilkat. kansiluukut tietenkin sitten taas perinteisellä tavalla puusta tehtyjä niin että vesi pääseen niistä valumaan sisälle. Lämmittimennä -70 luvun nokeentunut Wallas mitä voisi syyspimeässä kohmeisin näpein aina purkaa ja kasata. Vielä kun löytäisi apumoottoriksi vanhan 5hv Terhin, niin siinä olisi kurjuus maksimoitu.

      • Anonyymi

        Iso ääni 5hv Terhille!! Henkilö joka sellaisen on omistanut ja oikeasti sitä koittanut kesäisin käyttää tietää mitä Tuska on, isolla T:llä. Pahinta mahdollista masokismia hankkia moinen maailmanlopun vehje. Meillä jälkikasvu aina muistaa, kun isä mökilla ryki Terhi 5hv:tä käyntiin ja huusi "jumal##ta-vi#tu-saat&%na, kun tämä joskus lähtee käyntiin, niin ajetaan tuohon lahden keskelle ja upotetaan sinne." :-)


    • Anonyymi

      Kuulin yhdestä kaverista joka oli ostanut vanhan jonkun v8-jenkin. Siinä olikin sitten rungossa pientä laittoa ja sähköihinkin piti vetää vähän oikoteitä. Kone toimi kyllä . Kun sitten homma saatettiin päätökseen niin omistajalle, tekijämies kun oli, tuli kiire laskea purkki vesille ja ottaa savut ja pörinät ulos koneesta. Kaverilla ei ollut mitään näitä nykyajan hömpötystutkintoja eikä vakuutustakaan oltu ehditty ottaa, ja niinpä väärältä puolelta satamaan ja kiven yli, reikää pohjaan ja vetolaite poks ja runsaasti öljyä veteen. Voi sanoa että itse veneilykausi oli lyhyt mutta tapahtumarikas. En ole tavannut kaveria, mutta tutuntuttu.

      • Anonyymi

        Tämä on helmi, hyvät hekottelut.


    • Anonyymi

      Merikortit voisivat olla kulahtaneita 50-luvun museokappaleita, joista voisi kokea aitoa löytämisen riemua. Navigoinnissa voisi retroilla esim. solmunaru-käsilokilla. Väärästä aluksesta peräisin oleva eksymätaulukko voisi tuoda lisäkärsimystä. Nautical almanaciksi käy tietysti ylivuotinen. Riittäisikö sammuttimeksi sankoruisku?

      • Anonyymi

        Sankoruiskua ei tarvitse katsastaa. Siksi se ei käy.
        Huonosti toimiva ja jäätyvä plotteri on ehdoton. Siihen voi tietenkin ottaa liian pienet kartat. Paikannukseen voi kytkeä sekunnin välein päivittävän gps-anturin, joka on sopivasti välillä katveessa.

        Plotteri asennetaan tietenkin ihan kompassin viereen niin, että pohjoinen osoittaa plotteriin ja joskus päinvastaiseen suuntaan ilman syytä.


    • Anonyymi

      Veneenomistajan elämässä on kaksi onnellista päivää.

    • Anonyymi

      Mutta mikä olisi huonoin eli siis kannaltani paras satama?

      • Anonyymi

        Ehdotan mitä tahansa satamaa Ahvenanmaalla.


      • Anonyymi

        Isohko jätevedenpuhdistamo naapurissa on plussaa. Joku muukin meluisa teollisuuslaitos kävisi. Laituri on ehkä turhaa hifistelyä, jos purkkarin vaan ajaisi ankkurin varaan kaislikkoon ja kahlaisi rantaan vettä imevissä jalkineissa.


      • Anonyymi

        Paras satama ehdottomasti Porvoon joki, keskustan laituri. 2 tuntia moottori ajoa heikosti toimivalla epäluotettavalla veneellä, ennenkuin olet edes Emäsalossa jossa voit alkaa harkita rikkinäisten purjeiden virittelyä . Sillä kohtii liikkuu öljytankkereita, joka tuo omanlaisensa jännityksen tilanteisiin huonolla veneellä. Päiväreissuilla siis ajelet/ajelehdit jokea 4-5 tuntia ennenku edes harkitset purjehtimista. Likainen leväinen manusluukuton polttoainesäiliösi takaa murheet, ja ikivanha falskaava C A V suodatin kruunaa tilanteen. Masto tietenkin 15 m vähintään, ja ei rullapurjetta. Elämänlanka mutta ylipitkä kiinnitys valjaisiin yes.


      • Anonyymi

        Kaikki vierasvenesatamat heinäkuussa, jolloin jokainen meluisa perhekunta ajaa jo aamuviideltä koneella possujunassa paikalle viedäkseen ne muutamat heidän syväykselleen sopivat paikat. Puolestapäivästä eteenpäin kuuluu koiran haukkua, lapsen itkua ja teinien karjumista ja saatat samasta sitloodasta kuunnella stereona kolmea eri paikallisradiota. Mastot kilkattaa, grillimakkara haisee.

        Muina kuukausina joku vartioimaton satama, mielellään niin että mereltä puhaltaa esteettä ja laituri on vähän laho, kiinnityslenkit vähän heiveröiset ja tietenkin kiinnitysköydet ovat nähneet muutaman kesän.


    • Anonyymi

      Itse kallistuisin kyllä lasikuituveneeseen, jossa balsa päässyt oikein kunnolla kastumaan. Lisävaatimuksena pesemätön pilssi, jossa tuoksuu löpö ja septi. Lisäksi juokseva takila sekä purjeet vaihdettu ihan äskettäin 40 v sitten. Vanteista vaaditaa luonnollisesti muutama säie poikki sieltä täältä. Kaikki lasikuitukorjaukset tekemättä tai itse tehty karkealla kädellä.

      Sähköt luonnollisesti itse tehdyt kuten aiemmin mainittu. Lisäksi kaksoispohja, jossa ulkokuoren ja sisämodulin väliin ei pääse.

      • Anonyymi

        Itse tehty korjaus eli vahinkojen piilottaminen vaikuttaa hyvältä. Erityisesti pellin ja pop-niittien runsas käyttö on plussaa


    • Anonyymi

      Maasähköt voisi vetää palstan "maasähkö ongelma" mies. Aina tulisi satamaan ja veneeseen eloa, kun tökkäisi pistokkeen tolppaan. Välillä sähköä saisi näpeille Raili veneessä, ja välillä pimenisi kaikki laiturin tolpat. Toki positiivinen asia olisi se, että päivän lounaaksi saisi aina haavilla kerättyä iskusta taintuneet ahvenet paatin ympäriltä.

      • Anonyymi

        Ja koska itse korjattuun Safireen ei tule muuta lämpöä kuin mitä sulavista johdoista saa, hän lämmittää veneensä mustamäen torilta ostamallaan sähköpatterilla.


      • Anonyymi

        Peukkuja. Ihmesäkömies pitää tietysti saada inttämään laiturille


    • Anonyymi

      Pursi, kuin pursi sopii masokistille, hyviä hetkiä vältät, kuten aurinkoa ja myötä tuulta.

      Parhaiten saat "rankaistua" itseäsi kylmillä sateisilla keleillä purjehtien aurinkolasit, shortsit ja purjehdustakki päälläsi pitkiä vähintään 12 tunnin trippejä. Illalla olet kosteana, kylmissäsi salongissa luolasi sisällä ja syöt jotain etovaa, kuten sika-nauta säilykkeen näkkileivän kera juomaksi vettä tankista.

      Nukut yösi lattialla ilman patjaa, pelkissä kalsareissa, ilman lämmitintä ja nouset lyötynä henkilönä aamuun toistamaan aikaisempaa.

      Jos aurinkoa/lämpöä pysyt grottasi pimennossa, istut lattialla ja taot takaraivoasi laipioon ja hoet mielessäsi "kaikki muu, kuin purjehdus on turhaa". Tällaisena päivänä et ansaitse ateriaa vaan kärsimystä jonka järjestät itsellesi, rankaiset itseäsi ulostus kiellolla, jotta kärsimys maksimoituisi.

      Huomenna on uusi päivä jolloin sataa, ehkä?

      • Anonyymi

        Lattialla voisi olla vielä ruosteisia ja öljyisiä koneenosia nukkumapatjan virkaa toimittamassa.


    • Anonyymi

      Jonkinlainen muuntaja 12->10 volttia, jotta sähköjen jännite ei milloinkaan ylitä 10 volttia. Näin säästyy akkuja, koska sähkömoottorit eri laitteissa eivät suostu kunnolla pyörimään kuin silloin tällöin.

      • Anonyymi

        Toi on hyvä 😁
        Silloin on myös parhaat olosuhteet releiden kärkien kiinni hitsautumiseen.

        Toivoisin vielä, että yksikään katkaisija ei ole tasavirralle vaan tehty 110/230~V


      • Anonyymi

        Reissun kruunaa aina se, kun satamaa lähestyessä vääntää virta-avaimesta ja konehuoneesta kuuluu vain 'naks'.


    • Anonyymi

      Voihan veljet ja siskot! Minun vanhassa homeskandissani on suurin osa mainituista "ominaisuuksista", ei siis vioista, ja kaiken olen itse korjannut, apua.
      Mutta, elänkö siis väärin, koska en tunne kärsimystä? Missä minut ohjattaisiin oikealle tielle eli väylälle?

      • Anonyymi

        Jotkut tykkää olla sidottuna tappi prseessä. Useimmat kuitenkaan ei.

        Sä tykkäät omasta veneestäsi.

        Mitä on joka lähtöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut tykkää olla sidottuna tappi prseessä. Useimmat kuitenkaan ei.

        Sä tykkäät omasta veneestäsi.

        Mitä on joka lähtöön.

        Sorry, mutta mä osaan hoitaa ja korjata venettäni ja myös purjehtia sillä. Nuo tappijutut taitaa tulla amiksen vessasta?


    • Anonyymi

      Pilsdopumpun kohon pitää juuttua ylös ja tyhjentää akku. Kuitenkin niin lievällä kontaktilla ettei pumppu pyöri eikä sitä huomaa ajoissa.

    • Anonyymi

      Jos unelmaveneessäsi sattuisi olemaan toimiva vessa niin se kannattaa poistaa käytöstä. Ämpäri on hyvä, suoraan mereen tosimies toki tekee tarpeensa. Ämpäri siis naisväelle.

    • Anonyymi

      Kannattaa pistää vuokralle se vene ettet vahingossakaan ehdi nauttimaan purjehduksesta kun muut rikkovat veneen puolestasi.

    • Anonyymi

      Kärsimyksen maximointiin vielä yksi neuvo. Hanki moottorivene, niin edellä mainittujen murheiden lisäksi saat kärsiä moottorimelusta joka ainoan hetken, kun olet liikkeellä!

      • Anonyymi

        Moottoriveneessä on vain moottori murheena, purjeveneessä on sen lisäksi takilointi, jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottoriveneessä on vain moottori murheena, purjeveneessä on sen lisäksi takilointi, jne...

        No tottakai, mutta takilan vonkuna on sentään musiikkia siihen V8 mölinään nähden, varsinkin suorilla putkilla.


    • Anonyymi

      Kaikki operointi mastolta pl ison skuutti, ei mitään rullattavaa. Aina ykkösgenoalla, skuuttikulma pitää olla n 2 metriä ahterista. Vaimo mastolle kun tulee kauppalaiva vastaan ja pakko rykäistä venda. Voittajan valinta.

      • Anonyymi

        Ja oksentava koira.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja oksentava koira.

        Tunnelmaa veneeseen ja satamiin saa myös jos koira haukkua louskuttaa koko ajan. Pystykorvat on melko hyviä.


      • Anonyymi

        Babystaagi ja barduunat viimeistelee luovielämyksen. Yleensä niitä ei ole samassa veneessä, mutta tässä veneessä otettiin varman päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnelmaa veneeseen ja satamiin saa myös jos koira haukkua louskuttaa koko ajan. Pystykorvat on melko hyviä.

        Vielä parempi on pikkuinen piski joka iukuttaa jatkuvasti iu-iu-iu


    • Anonyymi

      Joku viallinen väärin kasattu sisälle savuttava reflex kamina lämmittimeksi, vai ikivanha itse korjailtu 35 v vanha webasto joka sammuilee takuulla alituiseen jos lainkaan käynnistyy..

      • Anonyymi

        Kallistun kuitenkin siihen Safireen, joka pena huolsi itse viisi vuottaa sitten juuri ennen kuin päätti myydä veneen


    • Anonyymi

      Oli moottori sitten uusi tai vanha, niin aimo tujaus 2t öljyä tankkiin (1/3 suhteella) jokaisella tankkauskerralla, koska nyky dieseli on "kuivaa". Ohje on rantaparlamentin Repeltä ja Repe tietää. Se on ajanut trukkia Vuosaaren satamassa kesähommissa 1983.

    • Anonyymi

      Mikä vaatetus olisi sopiva? Painavat paria kokoa liian isot kumikengät ainakin, joku huono lippis joka pyrkii jatkuvasti lentämään tuulen mukana. Mitkä asusteet on sekä kylmiä, vettä pitämättömiä että huonosti hengittäviä?

      • Anonyymi

        "Cotton kills" tunnetusti, mutta reunaehtona oli että kärsimyksen tulee jatkua...


      • Anonyymi

        Ehdottomasti pitää olla siniset purkkarit, jotka värjäävät jalat sinisiksi.


    • Anonyymi

      70 luvun vermeitä kannattaa suosia. Hyvällä tuurilla voi olla ehtaa neukkukamaa.

    • Anonyymi

      Monenlaista näkemystä on. Muutamat aika osuvia ja todellisia.

      Kyllähän se puinen folkkari Seagullilla, kyydissä pienet lapset (2v ja 5v.) ja sateinen kesä. Siinä myös punnitaan parisuhteen kestävyys. Pienempi lapsi kun on puettu sadevaatteisiin ja on isomman vuoro, pienempi sanoo "kakka". Yritetään samalla navakassa 10m/s tuulessa työntää Hankoon. Vesi puskee läpi keulan kuivuneista limisaumoista. Välillä äiskän pitäis pumpata tai äyskäröidä kun iskä ohjaa ja miettii Seagullin röpöttävää käyntiääntä; jaksaako Hankoon vai mitä tehdään. Pienempi huutaa jo terävällä äänellä "KAKKA". Pilssiin ladatut muonat uiskentelevat vedessä. Jokaisen laudan päällä juoksee iloinen vesinoro.

      Tämä tarina on yhdistelmä omaa kokemusta lapsuudesta aikuisuuteen ja osittain mielikuvituksen tuotetta.

    • Anonyymi

      https://youtu.be/R8TULHX-JHs

      Ostat proviantiksi sulströmingiä Ruotsalaista hapansilakkaa. Aina kun ole syönyt sitä ja mahdollisesti yrjönyt, niin levittelet silakan liemet patjoille ja rakenteisiin ja pilssiin, niin takaan kurjuuden lisääntyvän exponenttaalisesti.

      Lisäksi saan kurjuutta saapuessasi satamiin ja ympärilläsi ihmiset alkavat naapuri veneissä myös oksentamaan ja sinua mulkoillaan murhaavasti.

      Katso madventuresin hapansilakka haaste, niin ymmärrät...

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Perfektionistin ei kannata millekään purjehduskurssille mennä. Kaiken tarvitsevan tiedon osaa jo ennästään ja jos ei osaa, voi kaivaa karttapöydän laatikosta sail and rig tunning oppaan. Kursseilla kerrataan näitä yksinkertaisia asioita uudestaan ja uudestaan turhan monta kertaa ilmeisen vähä-älyisten ihmisten vuoksi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuolle asteelle en ehkä tule yrittämään mutta oma kärsimysnäytelmäni on tämän näköinen:
        https://t.me/joinchat/G7rjA9X20dbyKGiU


      • Anonyymi

        Kiitos! #Elämys.


    • Anonyymi

      Tämä ketju pitäisi tiivistää yhdeksi listaksi. Kerrankin puhtaasti herjana tehty aloitus on poikinut sekä hauskuutta, että tietoa.

      Monesta kirjoituksesta paistaa omakohtainen kokemus. Vain kivelläkäynti puuttuu, mutta eiköhän se näillä opeilla onnistu :D

    • Anonyymi

      Rock 20, vuotavalla romurautakölillä ja seuraavin varustein:

      Kemssa, jonka täyttöastemittari ei toimi. Tulvii turkille yleensä vasta aamuöisin.

      Spriikeitin, suttaa ja haisee kivasti kun Esso Bluea ei ole saatavilla. Saattaa myös roihahtaa.
      Petierin elementtiin perustuva kylmälaukku, menee sitten sitä sähköä siitä Bilteman "vapaa-ajan akusta."
      Akku jonnekin niin että sitä ei saa sidottua pysymään pystyasennossa. Ei mitään maasähköasennuksia, laturilla ladataan laiturilla ja kuunnellaan eliittipurjehtijoiden kommentointia sähköturvallisuudesta.

      Koneeksi joku ikivanha 2T, 5hp. Lyhytrikinen tarjoaa enemmän haastetta, samoin yksisylinterisyys.
      Väärän lämpöarvon sytytystulpat mukaan. Sopivia saa sitten Sottungan kaupasta.
      Irtotankki! Saa halvemmalla tuotua nestettä autoasemilta.

      Laipioon Wallaksen valopetroolilla toimiskeleva orkkislämppäri, pitkillä ja ohuilla syöttökaapeleilla.

      • Anonyymi

        "Miehistön" voisi kerätä kasaan liian tiedostavista intersektionaalisista feministeistä, transuista ja jihadisteista. Lemmikkisika aluksella on suoraa jatkumoa purjelaivakaudelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miehistön" voisi kerätä kasaan liian tiedostavista intersektionaalisista feministeistä, transuista ja jihadisteista. Lemmikkisika aluksella on suoraa jatkumoa purjelaivakaudelta.

        Intersektionaaliset feministit pääsääntöisesti makaisivat Rockin keulassa lusikka-asennossa batiikkihameet päällä. Välillä pieni nousu kannelle näyttämään ajamattomia kainaloitaan kun transu kiekaisee "kohta keikkuupi niin ihaaa-nasti" kun Espoolainen juristiperhe pyyhältää ohi Targa37:lla, jota Ruotsissa ei turhaan kutsuta nimellä "advokatjeep".

        90-kiloinen minipossu yksinäisyyteensä turhautuneena järsii Rockin vakosamettisia tyynyjä, kun niissä on sellainen mukava herkkusienikellarin aromi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miehistön" voisi kerätä kasaan liian tiedostavista intersektionaalisista feministeistä, transuista ja jihadisteista. Lemmikkisika aluksella on suoraa jatkumoa purjelaivakaudelta.

        Laitetaan vielä Jussi Halla-aho vetämään yövuorot sen jihadistin kanssa siten, että jihadisti on vuoropäällikkönä, niin alkaa olla miehistön dynamiikka dynamiittia.


    • Anonyymi

      Amen, maksimi saavutettu!

    • Anonyymi

      Joo, kannatetaan, Seta feministit possuineen kruunataan voittoon

    • Anonyymi

      Entäs köli? Olisiko tietyllä kölityypillä suurempi kärsimyspotentiaali kuin toisella? Ainakaan itse en tykkää bulbiköleistä, joten sellainen tarjoaisi mahdollisuuden masokistiseen hifistelyyn. Liian syvä köli matalille purjehdusvesille voisi myös toimia. Siinä voisi olla jotain säätöjä, joiden virittelyyn olisi pakko sukeltaa työkohteelle.

      • Anonyymi

        No kyllä liian matala köli syville purjehdusvesille on vähintään yhtä huono kombinaatio. Pohjanmaalainen telakka olisi ensin huolehtinut "myrkkymaalista".


      • Anonyymi

        Joo kyllä joku 2,3 m köli on jo aika tehokas sulkemaan pois väyliä ja saariston kohteita! Ja tietenki joku vene valmistaja, jonka kölit heppoisasti kiinni ja että tiedossa kölin irtoamisia. Hienohan siinä sitten on hyvillä mielin vedellä meneen..


    • Anonyymi

      Joitain väärärunkoisia kannattaa testata.

    • Anonyymi

      Miehistöksi kannattaa tohon valita sellainen itsetietoinen kenelle pitää ostaa ja tehdä kaikki valmiiksi.

      Palkinto hyysäämisestä voisi sitten olla kiukkuinen valitus, että ei täällä pysty nukkumaan ja jossei tule parempaa ruokaa niin lähtee heti kotiin.

      Sellanen lomatunnelman luoja :)

      • Anonyymi

        Sellainen ois kanssa hyvä joka sanoo osaavansa ja ehtii joka paikkaan tekemään, mutta kaiken päin honkia eikä siedä yhtään kritiikkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen ois kanssa hyvä joka sanoo osaavansa ja ehtii joka paikkaan tekemään, mutta kaiken päin honkia eikä siedä yhtään kritiikkiä.

        Joo sellanen miehistö, joka tiukassakaan paikassa ei kuuntele ohjeita ja pyyntöjä edes loppuun vaan puhuu päälle että "joo joo tiedän kyllä"


    • Anonyymi

      Lyhyt tiivistys:
      -sandwics-runko balsalla, ainakin vedenalainen, muuttunut kompostiksi
      -vuotava rungon ja kannen liitos, monesta kohtaa, eli märät punkat, hometta jne..
      -lämppärinä petrooliliesi (neste imeytetään siihen pikkusäiliöön)
      -matala köli löysillä pulteilla (mallia vuotava)
      -sähköt paukkulankaa ja vanha starttiakku, myös "hupikäyttöön"
      -se terhi 4hp, tai penta-tuuppari, lyhytrikinen
      -pilssissä petroolia, kempparivessan ylivuoto ja merivettä
      -kokoa folkkari, rock 20 tai vast. mukana pikkulapsia, pari koiraa ja känninen sukulainen
      -mistään ei näe tuuli- ja sade-ennusteita, pitkät päiväetapit ulkosaaristossa tai miel avomerellä
      -kiinteä ja juokseva riki purjeineen tiensä lopussa, ei keularullaa, vaikka pieni vene niin edell omistaja asentanut barduunat ja sen babystayn
      -ostettu reiluun ylihintaan, loma vasta elokuun lopulla (kts nyt ikkunasta)
      -jne



      -

      • Anonyymi

        Minä lisäsin vielä tiivistykset silikonilla - ei edes sanitettilaadulla. Siis sillä, jossa on mustia hometäpliä ja joka irtoaa pinoista ennenkuin on saanut kädet puhdistettua jämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä lisäsin vielä tiivistykset silikonilla - ei edes sanitettilaadulla. Siis sillä, jossa on mustia hometäpliä ja joka irtoaa pinoista ennenkuin on saanut kädet puhdistettua jämistä.

        Ja tilanne korjataan mustalla polyuretaanimassalla joka sotkee kaikki paikat ja tarttuu kuin tauti, paitsi niihin kohtiin johon aiemmin on töhritty sitä silikonia.

        Talvisäilytys kovaan hintaan ennakkomaksulla jobbarilta joka jättää veneen peittämättä pihalle mutta kaikki räppänät auki, ja korvauksista riidellään seuraavat kahdeksan vuotta.


    • Anonyymi

      Iso painava cruiser ilman spinnua. Kevyellä myötätuulella saat vaappua paikoillaan kun oikeat purjeveneet painelevat spinnulla ohi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lisääntyisikö vai vähenisikö kärsimys jos liittyisin Merikarhuihin?

    • Anonyymi

      Nyt keksin: sitlootan penkit tullaan päällystämään piikkimatoilla, joissa voisi olla ruostuvia nauloja, jolloin voisin kärsiä myös ruostevanoista. Kannet voisi myös päällystää samalla ihanalla päällysteellä. Sitten voisin kutsua paljon huoltoa tarvitseviä leidejä gastiksi.

      • Anonyymi

        Mutta pitää huomioida että alkutalven jääkeleissä piikkimatoista voi olla liikaa hyötyä liukastelun ehkäisemisessä. Täkkiin voisi jättää joitakin satunnaisia päällystämättömiä liukkaita kohtia. Reelinkivaijerit voisi vaihtaa piikkilankoihin.


    • Anonyymi

      Mahdollisimman suuri, vanha ja huonokuntoinen. Se kannattaa tietysti ostaa kimpassa sellaisten kanssa jotka ovat persaukisia, laiskoja, välinpitämättömiä eivät osaa mitään, eivät tee mitään ja ovat muutenkin epäluotettavia ja viinaan meneviä. Luonnollisestikkin takaat heidän lainansa veneen hankinnassa.

      Seuraavat 5 vuotta kunnostat venettä itse käyttäen siihen kaikki vapaa-aikasi ja rahasi. Kimppakavereita ei näy eikä kuulu mitä nyt joskus kännissä soittelevat ja kettuilevat kun ei meinaa valmista tulla. Tässä vaiheessa vaimosi ilmoittaa että jos juhannukkena ei päästä vesille niin ero tulee. Kuin ihmeen kaupalla saat veneen valmiiksi. Kimppakaverit kuitenkin päättävät että heillä on etuoikeus ensipurjehdukselle. Osaamattomuuttaan sitten kännissä polttavat ja upottavat veneen ja vakuutustakaan ei ole koska sen hankkiminen oli heidän vastuullaan.

      Nyt olet menettänyt koko omaisuutesi, vaimosi sekä työsi koska juoma on alkanut maistua myös sinulle. Koska nyt on aikaa alat Dunckerin innoittamana suunnitella ja rakentaa omaa venettä kierrätysmateriaaleista. Rahattomana alkoholistina saat kymmenessä vuodessa kerättyä vain epämääräisen kasan romua joka pitäisi nyt poistaa sakon uhalla komessa kuukaudessa koska paikalle aletaan rakentaa luksusasuntoja. Tällä ei enää ole juuri merkitystä sinulle koska elinaikasi on päättymässä.

      • Anonyymi

        Otan osaa.


    • Anonyymi

      Mä kärsin ja seilaan edelleen. Meinaan purjehtia räntäsateissa ja jääriitteessä. Itse asiassa talvisäilytys on ihan turhaa puuhaa kun voi kärsiä pimeydestäkin. Purjehdusseura voisi tuoda lisäkärsimyspotentiaalia, olikos näitä tosipurjehtijoiden deittipalstoja jossain?

      • Anonyymi

        Viimeisellä purjehduksella sitloota oli mutaantunut likaisista saappaistani kun tuo epävirallinen satamani ei ole kovin "ylläpidetty". Mutaa tarttui myös skuuttiin, joka sitten sotki rispaantuneet purjehdushousuni ja hanskatkin, jotka jätän pesemättä. Ilma oli kärsimiseen ihan liian kaunis ja tuulikin ihan mitätön - se jokin oleellinen jäi saavuttamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisellä purjehduksella sitloota oli mutaantunut likaisista saappaistani kun tuo epävirallinen satamani ei ole kovin "ylläpidetty". Mutaa tarttui myös skuuttiin, joka sitten sotki rispaantuneet purjehdushousuni ja hanskatkin, jotka jätän pesemättä. Ilma oli kärsimiseen ihan liian kaunis ja tuulikin ihan mitätön - se jokin oleellinen jäi saavuttamatta.

        Uskon vakaasti että meininki paranee mutaisen skuutin jäätyessä.


    • Anonyymi

      Purkkarista en tiedä mutta muuten suosittelen esim. vanhaa 30t hinaajaa. Tuo se kotipihallesi ja ala kunnostaa. Helppo tehdä sisustus, esim. keittiöitä saa Ikeasta halvalla. Lastulevy ja vaneri ei paljoa maksa ja ruuveilla ne saa kasaan. Toimimaton moottorikin on vain ihmisen tekemä. Kaverilla olisi lisäksi vanha kuorma-auton moottori, sen voi marinoida ja laittaa tuohon. Max parin vuoden homma ja sulla on upea paatti johon rouvakin ihastuu!

    • Anonyymi

      Leuat louskuttaa ja arkkiviholliset nokkii toisiaan mutta aivot kertoo totuuden ja ne sanoo kaikilla puolilla ja areenoilla; Purjevene

      • Anonyymi

        Kaiken kruunaa vakaa aikomukseni onnistua perä edellä luovimisessa.


    • Anonyymi

      Nyt kun venediesel maksanee jotain 2,5 euroa litra, alkaa purjeveneen huonot puolet haalistua muistoissa.

      • Anonyymi

        Vaihtaa sen purkkarin tupla V8 bensavehkeeseen niin alkaa olla kärsimystä ihan riittävästi jo siinä.


    • Anonyymi

      Sellainen, joka seilaa mielisairaalaan.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse seilata sinne kun purjevene entuudestaan On Se...


    • Anonyymi

      Koeta löytää jostain Farley Mowat`in kirja "Kunnoton kuunari". Siitä kun otat mallia niin eipä paremmasta väliä1

      • Anonyymi

        Luin kirjan. Ongelmaksi tarinan toistamisessa muodostuu vuotojen tukkimiseen sopivien mutasärkkien ja vuorovenen loistaminen poissaolollaan, mutta muuten ihan jees tarina kaikkine öljyiseen pilssiin päätyneine turskanpäineen.

        Tämän kauden kärsimysnäytelmä alkoi jo pari viikkoa sitten.


    • Anonyymi

      Tästä veneestä kun irrottaisi kölin ja asennuttaisi 45 vuotta vanhan Wallaksen 16-vuotiaalla ekaa päivää työtä tekevällä telakkatyöntekijällä, jolla on ongelmia työmotivaation ja osaamisen kanssa ja kova kiire, niin sitten olisi mukava lähteä ylittämään talvista Pohjois-Atlanttia vastatuuleen.

    • Anonyymi

      Miten olisi pienehkö monirunkovene, jossa olisi mukava(?) ryömimiskorkeus rungoissa, vähän säilytystilaa, matala roiskeille altis trampoliini ja liikaa purjepintaa? Keulojen hautautuminen ja pohjan hapuilu mastonhuipulla olisi lähes satavarmaa. Runkojen välille pitäisi asentaa intercom, jotta vaimokkeen nalkutus kuuluisi tarpeeksi kovaa viereisestä rungosta. Leveyttä olisi senverran ettei multihulli mahtuisi järkevästi normiaisojen väliin. Käyntiluukut voisivat satunnaisesti juuttua kiinni jotta klaustrofobiasta pääsisi kunnolla nauttimaan, välillä voisi tietysti juuttua ulkopuolelle pelkän trampoliinin varaan.

      • Anonyymi

        Intercom on hyvä idea, noissa monirunkoisissa kun on se ongelma, ettei vaimon kuorsaus kuulu ja pidä hereillä kun yrittää nukkua.


      • Anonyymi

        Hyviä monirunkoveneen kärsimysnäkökulmia!

        Ylipäätään olisi erittäin tärkeää että puomi kulkee riittävän alhaalla mahdollistaen option saada se boforien voimalla dunkkuunsa! Mitään knaapeja ei saa olla kuin keulassa ja perässä, täten preventteriä ei voi asentaa, ja myös kylkikiinnityksissä ilmenee tietyt haasteensa, varsinkin kun keulan ja perän kiinnitysköydet on Max 150 cm pitkiä. Oppiipahan gasti


      • Anonyymi

        Trampoliini on turhan helppo käveltävä, sen voi korvata ristiin-rastiin kulkevien köysien random-hässäkällä, joka olisi opeteltava ulkoa liikemuistiin jos meinaa runkojen välissä liikkua. Joissakin köysissä voisi olla lisähauskuutena vapaasti liikkuvia ja pyöriviä palloja, sylintereitä, kipparinukkeja navan kohdalta lävistettyinä. Joku köysistä aina välillä pettäisi säikeiden murtuessa.


    • Anonyymi

      Katamaraanista tehtäisiin vieläpä demokraattinen parisuhdevene, jossa molemmilla osapuolilla olisi täysi kontrolli omaan peräsimeen ja oman puolen rungon moottoritehoihin, ehkäpä oma kaukohallintalaite molemmille. Purjeen skuuttikulma säätyisi jonkin digitaalisen servon kautta molemmilta tulevien säätösignaalien keskiarvon kohdalle. Muu strateginen neuvonpito ja kehityskeskustelut sujuisivat intercomin kautta. Veneen omistaja voisi vuokrata kattia riitaisten pariskuntien terapiapurjehduksiin ja lisätuloja voisi saada video- ja intercomstreamien myymisestä toisille masokisteille.

    • Anonyymi

      Jospa rakentaisi veneestä valtavan kelluvan septitankin, joka tarvitsisi tyhjennystä ehkä kerran vuosikymmenessä. Septi voisi satunnaisesti vyöryä odottamattomiin paikkoihin, jolloin se vaikuttaisi purjehdusominaisuuksiin, tasapainoon ja luovikulmiin. Kajuuttaa ei tarvita kun kippari viihtyy hyvin kannella 24/7. Ohjailupenkki voisi samalla toimia wc-istuimena, jolloin olisi myös mahdollista vahingossa pudottaa lompakko, passi, veneen paperit ja kännykkä septin sekaan.

      • Anonyymi

        Kapun pitää käydä laitesukelluskurssi ja hommata ao. vehkeet, että pääsee sukeltelemaan tankkiin lompakon, passin, veneen papereiden ja kännykän perään. Rupeama voi huonon näkyvyyden vallitessa venähtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapun pitää käydä laitesukelluskurssi ja hommata ao. vehkeet, että pääsee sukeltelemaan tankkiin lompakon, passin, veneen papereiden ja kännykän perään. Rupeama voi huonon näkyvyyden vallitessa venähtää.

        Tai ostella osina sieltä täältä oman ymmärryksen pohjalta laitesukellukseen liittyviä varusteita ja ilman mitään kursseja painua mutu tuntumalta sukelluksiin, putsailemaan pohjaa jne. Haaveena tietenkin tienata kivasti ja helposti veneilyyn tarvittavat rahat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapun pitää käydä laitesukelluskurssi ja hommata ao. vehkeet, että pääsee sukeltelemaan tankkiin lompakon, passin, veneen papereiden ja kännykän perään. Rupeama voi huonon näkyvyyden vallitessa venähtää.

        Siis viemärisukeltajan hommia normivehkeillä. Tää ketju on yksi parhaista ka kekseliäimmistä yli 20 vuoden kokemuksella suomi24 purjehduspalstalla.

        Summa summarum:
        -liian iso
        -liian pieni
        - liian kallis
        - väärä miehistö (vai onko se nykyään henkilöstö)
        - tuulee liikaa
        - tuulee liian vähän ja väärästä suunnasta
        - liikaa syväystä
        - purje
        - moottori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis viemärisukeltajan hommia normivehkeillä. Tää ketju on yksi parhaista ka kekseliäimmistä yli 20 vuoden kokemuksella suomi24 purjehduspalstalla.

        Summa summarum:
        -liian iso
        -liian pieni
        - liian kallis
        - väärä miehistö (vai onko se nykyään henkilöstö)
        - tuulee liikaa
        - tuulee liian vähän ja väärästä suunnasta
        - liikaa syväystä
        - purje
        - moottori

        Nyt pitäisi vielä löytää veneilytarvikekauppa, jossa hinta/laatusuhde ei ole kohdallaan, tuotteet valmiiksi sutta ja sekundaa ynnä asiakaspalveluasenne sieltä syvältä jostain niin idylli alkaisi olla kohdallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pitäisi vielä löytää veneilytarvikekauppa, jossa hinta/laatusuhde ei ole kohdallaan, tuotteet valmiiksi sutta ja sekundaa ynnä asiakaspalveluasenne sieltä syvältä jostain niin idylli alkaisi olla kohdallaan.

        Niistä ei ole avattu omaa ketjua, kun niitä on pilvin pimein. Jos tilattu tavara saadaankin jostain syystä liikkeelle, se jää viimeistään kuriirin luuppiin Vantaan ja määränpään välille pyörimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pitäisi vielä löytää veneilytarvikekauppa, jossa hinta/laatusuhde ei ole kohdallaan, tuotteet valmiiksi sutta ja sekundaa ynnä asiakaspalveluasenne sieltä syvältä jostain niin idylli alkaisi olla kohdallaan.

        Tuolla Raision Kuninkojassa on sellainen. Lisätarvikevalikoima on surkea, kuvastosta voi tilata ja tuote on noutovalmis noin vuoden kuluttua keväällä, jos silloinkaan. Osia puuttuu ja muutenkin sekundaa. Huoltopalvelut saman katon alta samalla asenteella on suuri plussa. Jos varaosa sattumoisin on priimaa kuten törkeästi ylihinnoitelluissa alkuperäisissä merkkiosissa monesti tuppaa olemaan, se asennetaan väärin ja rikotaan asennettaessa. Jos asiakas kehtaa huomauttaa, niin korjauksen yhteydessä rikotaan jotain muuta, vähintään kolhitaan siten ettei sitä heti huomaa, kierre on loputon eikä toivoakaan saada venettä saman kauden aikana takaisin vesille. Onneksi veneen talvisäilytys järjestyy samassa puljussa... ja seuraavalle kaudelle voikin sitten ostaa vaikka uuden veneen. Yhtä hyväkuntoisena et venettä takaisin saa kuin huoltoon tai korjattavaksi viedessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla Raision Kuninkojassa on sellainen. Lisätarvikevalikoima on surkea, kuvastosta voi tilata ja tuote on noutovalmis noin vuoden kuluttua keväällä, jos silloinkaan. Osia puuttuu ja muutenkin sekundaa. Huoltopalvelut saman katon alta samalla asenteella on suuri plussa. Jos varaosa sattumoisin on priimaa kuten törkeästi ylihinnoitelluissa alkuperäisissä merkkiosissa monesti tuppaa olemaan, se asennetaan väärin ja rikotaan asennettaessa. Jos asiakas kehtaa huomauttaa, niin korjauksen yhteydessä rikotaan jotain muuta, vähintään kolhitaan siten ettei sitä heti huomaa, kierre on loputon eikä toivoakaan saada venettä saman kauden aikana takaisin vesille. Onneksi veneen talvisäilytys järjestyy samassa puljussa... ja seuraavalle kaudelle voikin sitten ostaa vaikka uuden veneen. Yhtä hyväkuntoisena et venettä takaisin saa kuin huoltoon tai korjattavaksi viedessä.

        Ainiin... purjeveneitähän siellä lähtökohtaisesti ei myydä, huolleta eikä korjata, eli siinäkin mielessä mitä mainioin paikka asiointiin kun purjehtija maksimoi kärsimystään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pitäisi vielä löytää veneilytarvikekauppa, jossa hinta/laatusuhde ei ole kohdallaan, tuotteet valmiiksi sutta ja sekundaa ynnä asiakaspalveluasenne sieltä syvältä jostain niin idylli alkaisi olla kohdallaan.

        No eiks se yks turkulainen M-kirjaimella alkava ole ollut silloin tällöin täällä veneilijöiden hampaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eiks se yks turkulainen M-kirjaimella alkava ole ollut silloin tällöin täällä veneilijöiden hampaissa.

        Se joka pisti pillit pussiin ja sulki myymälänsä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainiin... purjeveneitähän siellä lähtökohtaisesti ei myydä, huolleta eikä korjata, eli siinäkin mielessä mitä mainioin paikka asiointiin kun purjehtija maksimoi kärsimystään.

        Error #626, Väärin kärsitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Error #626, Väärin kärsitty.

        Kaikki kärsimys on hyvästä. Voihan tuolla yrittää huollattaa apujollan perämoottorin tai ostaa kumiveneeseen paikkasarjan joka pettää samalla kun perämoottori piiputtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se joka pisti pillit pussiin ja sulki myymälänsä?

        Se muutti Paraisille


    • Anonyymi

      Tämä ei liity suoranaisesti veneeseen per se, mutta lisäisin tähän sivujuonteena sen että tilaat ulkomaisesta venetarvikeliikkeestä tuotteen X, jonka kuljetuksesta Suomessa vastaa Postnord. Ensin maksat tullin ja teet tulliselvityksen. Sitten tulee ilmoitus Postnordilta, että pakettisi on uudelleenohjattu noutopisteeseen Y. Odottelet ja odottelet että Postnord lähettää sinulle a)ilmoituksen että pakettisi on noudettavissa tai b) saat koodin noutolokerikkoon. Kumpaakaan ei tapahdu ja aika kuluu. Käyt paikassa Y kysymässä pakettiasi. Ei ole.

      Katsot seurantatunnuksen perusteella että oho, paketti onkin noudettavissa paikasta Z ja varaudu osoittamaan henkilöllisyytesi MUTTA Postnord silti ohjaa noutoautomaatille. Näet että lähetyksen palautuspäivä on seuraava päivä.

      Tässä vaiheessa alkaa rauhallisellakin keittää. Otan yhteyttä Postnordiin ja helvetin pitkän jonotusajan jälkeen saan asiakaspalvelijan kiinni. Hän sanoo että tutkitaan ja lupaa että sieltä ollaan yhteydessä. Kolmantena arkipäivänä yhteydenoton jälkeen ei vieläkään kuulu mitään ja katson seurantanumeroa. Paketti on lähtenyt paluumatkalle.

      Täydellisesti sössitty. Eli pakettia on palloteltu kahdessa pisteessä, ilman että olen saanut ilmoitusta että se noudettavissa, ja kun en ole noutanut määräaikaan mennessä, paketti on lähtenyt paluumatkalle.

      Ennen veneilykautta on siis myös sopivan aggressiivinen mieli. En varmaan väistä moottorivenettä.

    • Anonyymi

      Myydäänkö jossain optimistijollaan lyijykölejä? Joku Danforth-ankkuri voisi olla myös mukava.

    • Anonyymi

      Melko onnistuneeseen komboon tulee lisätä vielä hammassärky univajeella maustettuna.

    • Anonyymi

      Uutena kärsimyksen lähteenä mainittakoon että sy KärsimysCippo n+1 on ihan liian nopea, ajoin H-veneestä ohi vaikken erityisesti yrittänytkään. Banrnaakkelitkin ovat ihan liian pieniä kunnon jarrutukseen. kirottu Itämeri ahh ja voih!

      • Anonyymi

        Lähdin vääränä päivänä, päivä oli taas ihan liian aurinkoinen ja gasti ihan liian kaunis ja osaava. Ei edes törmätty mihinkään. Ihan väärä todellisuus, olen kai harhautunut liian toimivaan universumiin. Veneen vaihtaminen lahompaan menee harkintaan. Liiveissä on onneksi pientä homepilkkua ja kulumaa sekä nötkötissä parasta-ennen-pvm historiaa.


    • Anonyymi

      Paras vene kärsimyksen maksimointiin : Targa 30 tai vastaavan hintaluokan paatti ja siihen kuskin penkille 30 senttinen dildo pystyyn ( nimenomaan miespuolisille kuskeille) ja siinähän se... Toisille voi olla nautintokin.

    • Anonyymi

      Jospa hommaisin uusia akkuja entisten eri-ikäisten ja kapasiteetiltaan eroavien jatkoksi. Saisikohan jostain tilattua näitä kiinalaisia itsesyttyviä akustoja? Niitä voisi ehkä kierrättää loppuunajetuista sähköskottereista. Harmittaa kun en tunne sähkötekniikkaa tarpeeksi kärsimyksen sähköistämiseen.

      • Anonyymi

        Parempi vaan ettet tunne. Akusto säilyttää varauksen paremmin, jos laittaa kaikki rinnan ja sekaan pari 6V ja 24V akkua


    • Anonyymi

      Olisiko toimimaton ankkurivinssi parempi kuin pätkittäin toimiva vai kärsisinkö enemmän ilman vinssiä? Mutaisen kettingin repiminen käsipelillä hyhmäisestä vedestä kantta sotkemaan? Valinnanvaraa eri ankkureissakin taitaa olla, jos hitsauttaisi omansa ruostuvasta bulkkiteräksestä ja jättäisi galvanoimatta?

      • Anonyymi

        Kettinkiä sitten vähän ja ohutta, mutta ei liian kevyttä jotta ankkuri ei heti laahaa vaan vasta yöllä kun tuuli nousee hieman.


    • Anonyymi

      Surkein vakuutusyhtiö veneilijän kannalta?

      • Anonyymi

        Jos... firma vänkää aina vastaan korvausasioissa ja päätyy otsikoihin asiassa kuin asiassa, nii voiko sieltä saada hyvän venevakuutuksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos... firma vänkää aina vastaan korvausasioissa ja päätyy otsikoihin asiassa kuin asiassa, nii voiko sieltä saada hyvän venevakuutuksen?

        Totta ihmeessä! Ei ole vaikeata löytää koska ovat samanlaisia. Mainospuheet ja todellisuus eivät kohtaa. Vakuutustoiminta on näes bisnestä eikä hyväntekeväisyyttä.


    • Anonyymi

      Vastaus kaikkeen on: Buster

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe