Moikka!
Löytyykö muita Hesan yliopistoon proviisoriksi pyrkiviä vanhuksia?:)itse olen 24 ja mietin,että millaista on kun varmaan lähes kaikki ovat minua nuorempia,kun syksyllä opinnot alkavat...
Opiskelen nyt biotieteitä yliopistolla,mutta huomasin,että farmasia onkin mun juttu.Onko ketään muuta samassa tilanteessa tai muita tulevia "vanhusopiskelijoita" Hesan farmasialla ensi syksynä?En kyllä ole varma,että pääsenkö proviisorin koulutusohjelmaan,mutta ainakin nyt farmaseutin...näin aluksi!
tsemppiä kaikille farmasiaan pyrkiville pääsykokeisiin,siellä nähdään iloisissa merkeissä,heh...
t.Amanda
Proviisori/Farmaseuttivanhuksia?
13
1434
Vastaukset
- Tiitu
Itse olen 26 ja farmasia on mullakin suunnitelmissa. Voihan nuo muut olla jonkin verran nuorempia.
- Amanda
Niin...silti veikkaan,että useimmat farmasialle pyrkivät ja pääsevät ovat tänä vuonna n. 19-vuotiaita,joten onhan siinä ikäeroa!Mutta oli kiva kuulla toisestakin farmasiasta haaveilevasta,ketä on vähän vanhempi.
Pitää kai sitten vanhojen koittaa vain pysyä perässä;) - Tiitu
Amanda kirjoitti:
Niin...silti veikkaan,että useimmat farmasialle pyrkivät ja pääsevät ovat tänä vuonna n. 19-vuotiaita,joten onhan siinä ikäeroa!Mutta oli kiva kuulla toisestakin farmasiasta haaveilevasta,ketä on vähän vanhempi.
Pitää kai sitten vanhojen koittaa vain pysyä perässä;)Heh, tosiaan pitää yrittää perässä pysyä. On farmasialla kyllä jonkun verran nelikymppisiäkin, oisko lääketyöntekijöitä/farmanomeja kouluttautumassa lisää.
Oon itsekin miettinyt kuinka sitä jaksaa fuksinöyryytykset ja muut. Toisaalta mukana kannattaa olla, että saa kavereita - yo:lla tahkoaminen yksin on vaikeaa, on helpompaa jos voi jakaa töitä, prujata luentoja ja labraryhmäkin olisi valmiina kasassa. Täytyy vaan pyrkiä rinkeihin mukaan, ennemmin mä kakskymppisten porukoissa oon kuin nelikymppisten ;)
Tsemppiä kokeisiin sullekin! - kuis niin?
Amanda kirjoitti:
Pitää kai sitten vanhojen koittaa vain pysyä perässä;)Minä ainakin pyrin farmasiaan ihan tuoreena ylioppilaana, elikkäs ikää on 18 vee. Moni alalle aikova kuitenkin pääsee farmasiaan jo ensimmäisellä yrittämällä, eli ei ne ainakaan siksi 19-vuotiaita kaikki ole. Mutta oloanne huojentaakseni kerron, että ainakin minusta on mukavaa, kun joukossa on aikuisiakin. Niillä riittää ymmärrystä ja niiden kanssa tulee muutenkin juttuun ja ehkä ovat vähän helpommin lähestyttäviäkin... toivottavasti. Meillä kai oli lukiossakin kuuskymppisiä mummoja joiden kanssa heitettiin huulta ja kukaan ei niitä oudosti katsonut! So don`t worry!
- Amanda
kuis niin? kirjoitti:
Minä ainakin pyrin farmasiaan ihan tuoreena ylioppilaana, elikkäs ikää on 18 vee. Moni alalle aikova kuitenkin pääsee farmasiaan jo ensimmäisellä yrittämällä, eli ei ne ainakaan siksi 19-vuotiaita kaikki ole. Mutta oloanne huojentaakseni kerron, että ainakin minusta on mukavaa, kun joukossa on aikuisiakin. Niillä riittää ymmärrystä ja niiden kanssa tulee muutenkin juttuun ja ehkä ovat vähän helpommin lähestyttäviäkin... toivottavasti. Meillä kai oli lukiossakin kuuskymppisiä mummoja joiden kanssa heitettiin huulta ja kukaan ei niitä oudosti katsonut! So don`t worry!
Olet kyllä oikeassa,18-vuotiaita tosiaan suurin osa varmaan onkin.Kunhan nyt vaan heitin tuon 19-vuotiaita...kun en jaksanut sen kummemmin miettiä,mutta pointti oli se,että olen vähän ikäloppu nuorempiin verrattuna;)Paljon onnea sinullekin kokeisiin!
t.mummeli kiikkustuolista
- Siiri
Melkein samanikäisiä ollaan. (Olen jo toista vuotta 25. =)) Mietin juuri samaa, että suurin osa tulee varmaankin suoraan lukiosta.
Haen Helsinkiin ja Turkuun (ÅA) farmaseutin koulutusohjelmaan. Helsinkiin haen oikeastaan vain siltä varalta, ettei kielitaito riitä Turkuun ja Åbo Akademissahan on vain 20 aloituspaikkaa.
Suurimman osan fuksitoiminnasta ajattelin jättää väliin. Tunsin jo parikymppisenä olevani "liian vanha" sellaiseen kansanopistossa vietetyn railakkaan välivuoden jälkeen. ::) - tuleva farmaseutti
Itse aloitin viime syksyna farmasilla ja täytin juuri silloin 24, ja en todellakaan tuntenut olevani liian vanha. Porukka on todella monenikäistä! Vaihdoin muuten itse myös kanssa bilsalta farmasiaan, vaikka kyllä mä tuon toisen tutkinnonkin aion tehdä kun sitä jo niin pitkälle ehdin tehdä.
- Amanda
Heippa!
Oi kun huojentavaa kuulla.Ois tosiaan hyvä,että olisi edes muutama samanikäinen ihminen kuin minä joukossa.Koska kyllähän jutut on hiukka erilaisia 19 ja 24 vuotiailla...siis en mitenkään väheksy 19-vuotiaita,mutta näinhän se on.Tosin kyllähän nuorempienkin kanssa on kivaa viettää aikaa,en ole ikärasisti...mutta joku vanhempi kaveri olisi tosiaan kiva juttu.Ja kyllä urhoollisesti yritän käydä fuksi-yms.jutuissa,katsotaan miten ne huolivat tällaisen vanhuksen joukkoonsa:)
- Annemari
Minulla olisi myös haaveissa proviisorin ammatti, tai sitten farmaseutin.. Olen 24 ja valmistumassa nyt keväällä kemiantekniikan insinööriksi :) Alan vaihto olisi siis mielessä..
Viime vuonna pyrin Helsinkiin proviisoriksi, mutta lukeminen jäi, joten pääsykokeet meni hieman huonosti. Mutta jos nyt yrittäisi uudemman kerran ja paremmalla tuurilla :)
Mutta täältä löytyy ainakin yksi vähän vanhempi vanhus ;)- Amanda
Farmasialla nähdään siis:)Kai olet lukenut jo ahkerasti.
Mulla on onneksi sellainen juttu takataskussa,että kun olen jo kirjoilla yliopistolla,niin saan lukea farmasiaa 35 ov,vaikka en pääsisikään nyt farmasialle.Eli mun ensi vuosi on turvattu opiskelujen kannalta,vaikka en pääsisikään nyt farmasialle.Mutta mun mielestä se farmaseuttiosuus vaikutti aika helpolta pääsykokeissa...voi olla turhaa uhoamista nyt multa ja en sitten pääsekään sisään,mutta pitää vaan toivoa parasta!
Ne proviisorin kemian laskutkin ovat periaatteessa helppoja,mutta en vaan ehdi enää kerrata niitä kemman kirjoja,joita olen joskus aikoinaan lukiossa lukenut,luulen,että pääsen vaan farmasialle nyt näin aluksi.Farmasian opintoneuvoja suosittelikin mulle niin,että haen vain sinne farmaseuttilinjalle ja sitten farmaseutin tutkinnon jälkeen haen proviisoriksi,niin luultavasti teenkin...vaikka yritänkin nyt joten kuten pärjätä niissä proviisorin kemian kokeissakin.
Mutta,paljon onnea sinullekin vielä lukuihin ja itse koitokseen:) - Jonna
Amanda kirjoitti:
Farmasialla nähdään siis:)Kai olet lukenut jo ahkerasti.
Mulla on onneksi sellainen juttu takataskussa,että kun olen jo kirjoilla yliopistolla,niin saan lukea farmasiaa 35 ov,vaikka en pääsisikään nyt farmasialle.Eli mun ensi vuosi on turvattu opiskelujen kannalta,vaikka en pääsisikään nyt farmasialle.Mutta mun mielestä se farmaseuttiosuus vaikutti aika helpolta pääsykokeissa...voi olla turhaa uhoamista nyt multa ja en sitten pääsekään sisään,mutta pitää vaan toivoa parasta!
Ne proviisorin kemian laskutkin ovat periaatteessa helppoja,mutta en vaan ehdi enää kerrata niitä kemman kirjoja,joita olen joskus aikoinaan lukiossa lukenut,luulen,että pääsen vaan farmasialle nyt näin aluksi.Farmasian opintoneuvoja suosittelikin mulle niin,että haen vain sinne farmaseuttilinjalle ja sitten farmaseutin tutkinnon jälkeen haen proviisoriksi,niin luultavasti teenkin...vaikka yritänkin nyt joten kuten pärjätä niissä proviisorin kemian kokeissakin.
Mutta,paljon onnea sinullekin vielä lukuihin ja itse koitokseen:)Hei! Varsinkin Amanda!
Hae ehdottomasti nyt ensisijaisesti proviisoriksi ja tokaks farmaseutiksi!!!!! Et menetä mitään pisteitä ja voit hakea kumpaankin. Valmistuneella farmaseutilla on meinaan vielä hakalampaa päästä proviisorikurssille. Itselläni muutama tuttu joka jätti "epähuomiossa/mielenhäiriössä;)" hakematta proviisoriksi ja harmitteli tymyyttään myöhemmin (esim. yhdellä olisi riittänyt pisteet proviisorikurssillekin)kun ei hakenut.
Ja muuten tosta ikäjutusta, niin kyllä aika paljon on porukkaa suoraan lukiosta, mutta kaiken ikäisiä löytyy. Ja ei ainakaan helsingissä harrasteta mitään "fuksinöyryytystä".
Tsemppiä pääsykokeisiin! - ---Jensku
Jonna kirjoitti:
Hei! Varsinkin Amanda!
Hae ehdottomasti nyt ensisijaisesti proviisoriksi ja tokaks farmaseutiksi!!!!! Et menetä mitään pisteitä ja voit hakea kumpaankin. Valmistuneella farmaseutilla on meinaan vielä hakalampaa päästä proviisorikurssille. Itselläni muutama tuttu joka jätti "epähuomiossa/mielenhäiriössä;)" hakematta proviisoriksi ja harmitteli tymyyttään myöhemmin (esim. yhdellä olisi riittänyt pisteet proviisorikurssillekin)kun ei hakenut.
Ja muuten tosta ikäjutusta, niin kyllä aika paljon on porukkaa suoraan lukiosta, mutta kaiken ikäisiä löytyy. Ja ei ainakaan helsingissä harrasteta mitään "fuksinöyryytystä".
Tsemppiä pääsykokeisiin!Tein itse myös sen virheen, etten hakenut kolme vuotta sitten proviisorilinjalle (luulin että menetän pisteitä). Valmistuin huhtikuussa farmaseutiksi ja yritän proviisorilinjalle (7 erilaista opusta tänä vuonna). Toisaalta mulle ei
ole maailman loppu, vaikka en pääse, koska mulla on farmaseutin tutkinto takana. Haluaisin proviisoriksi, koska etenemismahdollisuudet uralla ovat paremmat. Toisaalta, jos löydän jonkun kivan duunin, saatan jättää opiskelut sikseen. On se proviisorin ammatti kumminkin hieman vaativampaa, olla apteekkarin ja työntekijöiden välissä. Mutta katsotaan mitä elämä tuo tullessaan...tsemppiä kaikille kirjojen parissa kärsiville (?).
- late
Sivusta seuranneena ja hieman nähneenä olen ymmärtänyt että hieman vanhempia on jonkin verran ja erittäin vanhojakin muutamia.
Et siis varmastikaan ole ainoa. Tsemppiä jatkoon!
ps.kannattanee päästä kerralla proviisori- koulutukseen, jatkossa pääseminen vielä hankalampaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851